LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Telefoongebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2019 13:00

'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door Telefoongebruiker »

Beste lezers,

Sinds een dikke anderhalf jaar heb ik een Samsung A5 icm een T-Mobile tweejarig abonnement en zonder toegevoegde verzekering. Enkele maanden na het afsluiten van dit abonnement heb ik een val gemaakt en is hierdoor een kras op het scherm ontstaan. Hier heb ik in principe weinig last van. Enkele weken geleden is echter een pinnetje van de laadconnector afgebroken. Hierdoor kon ik de telefoon niet meer opladen. Ben ermee terug gegaan naar T-Mobile en zij beroepen zich erop dat niet alleen de laadconnector, maar ook het scherm ook vervangen dient te worden. Dit gaat me dan in totaal EUR200.- kosten terwijl ik nog binnen de garantietermijn zit.

"Immers, bij het vervangen van de laadconnector zou het scherm kapot kunnen gaan, want het is geen kras maar het is een barst." aldus T-Mobile. Het is niet eens zeker dat het scherm kapot gaat, maar om toch de volledige garantie te kunnen geven moet het scherm mee worden vervangen. Ik vind dit een vreemd verhaal. Zij moeten een product leveren wat mijns inziens gewoon goed te maken is, ik hoef het scherm niet te vervangen als het aan mij ligt, zeker niet als ik zo dicht bij de eindtermijn van twee jaar van mijn abonnement zit en ik al ruim een jaar met die kras/barst/whatever rondloop zonder problemen.

Iemand een oplossing?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door thecure »

Probleem is al vaker voorbij gekomen hier. Helaas zijn de telefoons tegenwoordig slecht te repareren.
Vind het zelf ook idioot. Dan zou je bij de autodealer met een kras op je auto geen garantie kunnen claimen voor een defecte radio.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door mahadma »

Een kras/breuk op een scherm is wat anders als een kras op je auto en dan niet kunnen klagen over de radio, dat is elementair anders. Als de tel gerepareerd moet worden, moet het scherm eraf, als dit al niet meer 100% is, is de kans op extra schade vele malen groter. En dan als ze het wel zouden doen en het scherm zou kapot gaan is het de schuld van de reparateur. Bovendien als het garantie is kunnen ze niet een deel reparatie doen, evenmin heeft u geen inzage/kennis van wat er verder tijdens uw val; kapot gegaan is.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door yan »

Zeflde ervaring met Dyna-Fix (dat zal de reparerende partij zijn).
Inderdaad bij T-Mobile aangeven dat je recht hebt op reparatie binnen garantie en dat de krast in het scherm geen geldige reden is om de garantie te laten vervallen.

Gewoon genoeg schreeuwen en dreigen in de winkel/via de telefoon en dan draaien ze wel bij.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Al eens meegemaakt dat ze bijdraaien dan? Dit komt al jaren regelmatig voorbij. Bij Dynafix, apple en anderen. Nog niet gehoord dat ze bijdraaien. Maar meestal horen we ook niets meer. Dat kan van alles betekenen.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door alfatrion »

Telefoongebruiker schreef:
06 jan 2019 13:14
Iemand een oplossing?
Wat staat hierover in de garantievoorwaarden? Het alternatief is een beroep doen op de wettelijke gerantie met de bewijslast die daarbij hoort.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door crazyme »

yan schreef:
07 jan 2019 09:10
Zeflde ervaring met Dyna-Fix (dat zal de reparerende partij zijn).
Inderdaad bij T-Mobile aangeven dat je recht hebt op reparatie binnen garantie en dat de krast in het scherm geen geldige reden is om de garantie te laten vervallen.

Gewoon genoeg schreeuwen en dreigen in de winkel/via de telefoon en dan draaien ze wel bij.
Dreigen en schreeuwen in plaats van argumenten. Dat is een waardevolle bijdrage.

Misschien moet het bedrijf dan wel zeggen : tabee beste klant, repareer hem lekker zelf ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Yan zegt dat hij dezelfde ervaring heeft? Heeft dreigen en schreeuwen wel gewerkt?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door yan »

Ja dat heeft gewerkt, Natuurlijk niet zo maar dreigen maar wel met correcte inhoud.

Daarbij richte ik erop dat de gemelde schade binnen de garantie zit en dus gerepareerd dient te worden, en dat overige gebruikssporen geen geldige reden zijn om garantie op een ander onderdeel te verwerpen.

"14 dagen om het op te lossen anders worden er verdere juridische stappen ondernomen"
"zolang ik geen toestel hebt wordt er geen aflossing betaald"

ik heb een volledig nieuw toestel terug gekregen zonder kosten.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar gerepareerd is er dus niet, begrijp ik, al is het probleem voor u wel opgelost.

Wat doet iemand die een stukje glas op maat wil maken? Die maakt een kras op de gewenste plaats; dan een korte tik en het glas breekt keurig af langs de kras.

Ik kan me dus wel voorstellen dat, als het scherm verwijderd moet worden, het altijd vervangen wordt als er een kras in zit. Het risico op breuk bij verwijdering of terugplaatsing is immers heel groot.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zowel de barst als deze beschadigde aansluiting is gebruikers fout.

Dus beide geen garantie en ze mogen half werk weigeren.
Ik zou naar plaatselijke bedrijf gaan en die mogen proberen of alleen de voeding herstellen mogelijk is.
Vaak goedkoper en sneller want de grote bedrijven zijn vaak 2 weken tot 2 maanden onderweg...

Bij plaatselijke is het koffie drinken vaak langer dan het werkelijke herstel!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector

Ongelezen bericht door renewouters »

thecure schreef:
06 jan 2019 14:30
Probleem is al vaker voorbij gekomen hier. Helaas zijn de telefoons tegenwoordig slecht te repareren.
Vind het zelf ook idioot. Dan zou je bij de autodealer met een kras op je auto geen garantie kunnen claimen voor een defecte radio.
Als door die kras op je auto de wielophanging is geraakt wil de dealer toch echt dat die wielophanging wordt gerepareerd als je voor garantie in aanmerking wilt komen in de toekomst.

Gesloten