LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon bagger van @home

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
huppelepup

Telefoon bagger van @home

Ongelezen bericht door huppelepup » 04 mar 2007 12:45

Wij proberen al sinds september 2006 een stabiele telefoonverbinding te krijgen. Maar het gaat vanaf het begin al mis bij het uitgeven van telefoonnummers. Bij aanvraag van @home telefonie mochten we kiezen uit 3 telefoonnummers. Toen we het pakket binnenkregen en wilden gaan bellen, kregen we alleen een dode lijn. Na heel veel bellen met de klantenservice bleek dat het nummer dat we hadden gekozen 2 maal was uitgegeven, gevolg we kregen een ander nummer.

Twee maanden zonder problemen bellen, tot opeens de lijn weer dood was. Maar weer bellen met de klantenservice. Het was onduidelijk waarom de lijn dood was, het werd doorgegeven aan de Technische Dienst en die zouden het oplossen binnen 72 uur. Na 3 dagen weer niets gehoord te hebben en nog steeds geen telefoon, maar weer bellen. We kregen hetzelfde te horen, doorgegeven aan de Technische Dienst en wederom 72 uur wachten. Inmiddels 6 dagen verder nog steeds geen telefoon. Na meer dan 2 weken wachten en bellen, kregen we eindelijk te horen wat het probleem was. Ons nummer was weer 2 maal uitgegeven (mij een raadsel hoe dat kan, we belden al 2 maanden met het nummer). Er was maar een oplossing, weer een nieuw nummer!!!!!

Wederom moesten we weer alles veranderen. Maar volgens de Klantenservice was dit toch echt de enige oplossing en zat er niets anders op dan dit te doen. We sprongen bijna uit ons vel, maar je staat machteloos, dus weer een nieuw nummer gekregen. En ja hoor, de telefoon deed het weer.

Tot 19 februari (nog geen 4 weken later), weer een dode telefoonlijn. Gebeld met de Klantenservice, die hadden weer geen idee wat het probleem was en zouden het doorgeven aan de Technische dienst, 72 uur wachten. Niets gehoord, donderdag 22 februari maar weer zelf gebeld met de klantenservice, maar ze konden niets vinden over het probleem. We moesten maar weer 72 uur wachten, want het werd doorgestuurd naar de Technische Dienst. Maar tijdens dat gesprek werd wel vermeld dat ons huidige nummer niet gekoppeld was aan onze gegevens en dat dat wel eens het probleem kon zijn. Volgens de medewerker van de Klantenservice was dat heel eenvoudig op te lossen door de Technische dienst.

Op maandag 26 februari maar weer gebeld (uiteraard weer geen telefoontje gehad van de Technische Dienst). Maar wederom konden de Klantenservice ons niet helpen. Dit keer kregen we te horen dat ze geen idee hebben waarom dit gebeurt en al helemaal geen idee hebben hoelang dit zal gaan duren en dat we maar gewoon moesten wachten. Dus, weer terug bij af, geen telefoon, geen antwoorden en geen tijdsbestek waarin het opgelost gaat worden.

Vandaag 4 maart maar weer gebeld, hetzelfde riedeltje wordt weer afgedraaid. Het advies afwachten. Gek worden we ervan. We zijn al meer dan 5 jaar klant van @home (Internet, Televisie en Telefonie). Met Internet en Televisie hebben we nooit echt problemen gehad, maar de Telefonie is een groot drama. Nu alweer 2 weken zonder telefoon en volgens de medewerker van de Klantenservice die we vandaag weer hebben gesproken, was het toch echt een eenvoudig probleem, een kwestie van modem gegevens koppelen aan onze telefonie gegevens. GRRRRRRRRRRRRRR.

Anastasia

Re: Telefoon bagger van @home

Ongelezen bericht door Anastasia » 04 mar 2007 13:14

Gezien het aantal klachten dat hier en bij Kassa al bekend is had U beter nog enkele jaren kunnen wachten en alleen internet daar nemen!

Via Skype of voipbuster kun je hetzelfde en nog voordeliger ook.

Deze geven ook nummers uit, ik zie hier zelden klachten, en dat zijn dan 99% gebruikers fouten!

Nu ik van Nederland terug ben gegaan naar Rusland, maar U kunt nogsteeds via zowel het Russische als Nederlandse Skype nummer mij berijken, dus U krijgt gewoon hetzelfde toestel!
Ik kan in tegenstelling tot alle andere telecom bedrijven deze zelfs naar Rusland meenemen, dus ik blijf gewoon thuis hetzelfde nummer houden, en binnen 15 sec. is alles weer in Nederland terug als ik op vakantie kom!

Wegens de beter scholen voor hoogbegaafde kids moet ik helaas wel hier zitten, en via internet kan ik alle TV programma's via uitzending gemist zien!

Vooraf zoeken of iets goed is, en nooit achteraf klagen!
Kijk eerst hier, en die DVD recorder van Philips laat je dan zelfs als aanbieding nog staan, hoewel die van mij juist uit de vuilnisbak komt en prima werkt na kleine reparatie, en aanpassingen....!

Maar dat ik tevreden ben, kopen nooit!

Anastasia.

huppelepup

Ongelezen bericht door huppelepup » 05 mar 2007 07:40

@Anastacia

Ten eerte is @home telefonie niet duur. Voor nog geen 7 euro kan ik onbeberkt bellen. Aangezien ik Intensief Internet heb betaal ik geen abonnements kosten.
Ten tweede vind ik het onzin dat je zegt dat je niet mag klagen. @Home bied deze dienst aan en ze verzekeren dat het goed is. Heb 5 jaar nooit problemen gehad met de overige producten van @Home, dus geen slechte ervaringen voor ik Telefonie kreeg. Nu ze mij iets ondeugdelijks leveren sta ik in mijn recht om hierover mijn beklag te doen.

Ik gebruikte al veel Skype chat, maar dat vreet upload, aangezien ik veel van mijn internet verg, vind ik dat een groot nadeel van de Skype Chat. Ik heb me er niet helemaal in verdiept, maar ga ervan uit dat dat hetzelfde gaat met Skype telefoneren. Onderstaande kun je ook vinden op Wikipedia:
Het doel van Skype is om telefoongesprekken te kunnen voeren tussen computersystemen onderling. Dwars door firewalls en achterliggende (beveiligde) netwerkinfrastructuren heen. Dit is tevens het risico m.b.t. beveiliging. Hackers kunnen bijvoorbeeld de "voice stream" welke bestaat uit data gebruiken om beveiligingen in netwerken te passeren.

Een Skype-station (elke machine waarop SKYPE geïnstalleerd is) kan zich gaan gedragen als een relay (super node) waardoor de bandbreedte van het bedrijf of de particulier dan gaat afnemen. Deze bandbreedte zal ten goede komen aan de Skype-community.
KPN is gewoonweg belachelijk duur, dus was dit voor mij de beste oplossing. En dit gaat niet over achteraf klagen, dit gaat over het feit dat je mag verwachten dat een product degelijk is.

huppelepup

Ongelezen bericht door huppelepup » 10 mar 2007 08:32

Na het inschakelen van de COAX (kabel internet belangenvereniging, http://www.coax.nl/), zijn we in ieder geval in contact gekomen met iemand van @home met beslissingsbevoegdheid. (voor het lange verhaal van alle problemen zie mijn post op 4-3, huppelepup). Voordat we deze meneer te spreken kregen, werden we eerst tot onze grote verbazing op woensdag 7 maart gebeld door een meneer van Netwerken uit Amsterdam, deze meneer was heel duidelijk of we namen weer een nieuw nummer (het 4e nummer intussen) of we waren geen klant meer bij @Home. Ik sprong echt uit mijn vel, een ultimatum!!!!! Hij wilde het verhaal niet eens aanhoren, het was dit of geen klant meer. Op mijn vraag hoe het toch kan dat ons nummer steeds 2 maal uit word gegeven, kreeg ik als antwoord Domme Pech, en uitleggen had geen zin want wij begrepen er toch niets van. WOEDEND was ik. Direct contact opgenomen met COAX en donderdag kregen we een telefoontje van een zeer vriendelijke meneer van @Home. Hij had volledig begrip voor onze boosheid en erkende dat het echt niet door de beugel kon.

Wel kwam hij tot de conclussie dat het het beste was dan weer een nieuw nummer te nemen. Al onze telefonie gegevens zouden gewist worden, en we werden dan aangemeld als nieuwe klant, zodat er geen vorige nummers meer bij onze gegevens stonden). Hij wilde wel gaan proberen ons oude nummer te behouden maar dat kon heel lang gaan duren, zonder garanties of het ook daadwerkelijk zou lukken. Hij kwam met een goed voorstel om ons schadeloos te stellen voor alle gemaakte kosten (incl. vergoeding van het abonnementsgeld op de alarmcentrale) en de belofte dat het voor eens en altijd opgelost zou zijn. Ook hebben we zijn directe nummer gekregen, bij eventuele problemen kunnen we hem rechtsstreeks contacten, zonder inmenging van de klantenservcie. Maandag a.s. zouden we dan weer telefoon hebben.

En verdomd, donderdagmiddag rinkelde onze huistelefoon, mijn man en ik keken elkaar eerst stomverwonderd aan, en na een paar keer overgaan beseften we dat het toch echt de telefoon was. Het was dezelfde meneer op ons nieuwe huisnummer, hij had hemel en aarde bewogen en het was gelukt om ons binnen 2 uur aangesloten te krijgen (modem etc. hadden we immers al). Zo kan het dus ook.

Kreeg ik alleen gisterenmiddag (vrijdag) de postbode aan de deur met, jawel, een installatiepakket van @home, met modem en al. Als dat maar goed gaat, we hebben al een modem en alle modemgegevens hebben we donderdag doorgegeven om gekoppeld te worden aan onze telefoniegegevens. Nu staat er dus een nieuw modem, ik ga maandag maar direct bellen met onze contactpersoon bij @home. Nu maar hopen dat de Technische Dienst met de vingers van onze gegevens afblijft. Tot zover zijn onze problemen dus opgelost, maar hopen dat het hier bij blijft. Ik ben wel blij dat in nu een contactpersoon heb, en niet meer via de vreselijke klantenservice hoef. Mensen een tip, neem contact op met de COAX, ze worden serieus genomen en werken echt ongeloofelijk snel had steeds binnen een paar uur antwoord van ze.

Gesloten