LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonabonnement met telefoon als lening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Telefoonabonnement met telefoon als lening

Ongelezen bericht door snarfvz »

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden iets gelezen dat als je een telefoonabonnement had afgesloten dat winkels en providers de telefoon erbij leverde met een verborgen lening, zonder dat de klant daar wat van af weet.

Iemand een idee waar ik dat verhaal kan terug vinden, want mogelijk dat klanten dan geld terug kunnen krijgen, voor oude abonnementen?

Alvast bedankt

mvg
Frans

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Telefoonabonnement met telefoon als lening

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Is geen verborgen lening,is algemeen bekent dat als je abbo afsluit met tel.
Ik toevallig mijn abbo weer verlengt,er staat netjes oo contract wat je voor je tel betaald per maand!

Ook op de website voor je het afsluit trouwens,bij Vodafone dan.

Het is een lening,er is eigen niks veranderd ,mensen dachten altijd dat ze hun tel gratis kregen! Nu ben ik opgevoed dat niks gratis is,dus ik wist echt wel dat ik betaalde voor mijn telefoon.
Ik haal het er alleen uit,toevallig vandaag mijn oude tel voor hele goede prijs weer verkocht!

Let wel,idd staat nu vanaf 1 mei geregistreerd bij bkr en dat is idd nieuw.
Dat kan gevolgen hebben op veel dingen,je hypotheek kan kager zijn om te lenen.
Etc etc...
Je staat geregisteerd bij bkr,maar positief,bv als ooit iets bij whekamp hebt besteld die melden je ook aan...of kijken..
Zolang je netjes betaald is de notering prima,niks aan de hand,alleen hou er rekening mee...hypotheek of andere lening ergens voor af willen sluiten....

Google erop en je komt het tegen zou ik zrggen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Telefoonabonnement met telefoon als lening

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is maar net wat je 'verborgen' vindt. Als een sim-only abonnement 15 euro kost en een abonnement met toestel van 240 euro 'erbij geleverd' je 35 euro kost, voor twee jaar, dan zou je zelf die rekensom kunnen maken.

Wat er nu wel gaat veranderen is dat zulke telefoons op afbetaling (eindelijk) ook voor de BKR als lening gaan meetellen als de lening voor meer dan 250 euro is.

Gesloten