Telefoongesprek robotstem in het Engels

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rik.vanenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2021 12:47

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door rik.vanenk »

Heb inmiddels ook meerdere keren dit soort rare telefoontjes gehad. Elke keer gelijk direct opgehangen en ook niet meer teruggebeld. Het wordt alleen wel steeds irritanter doordat ze je meerdere keren op een dag bellen. Heb echter geen aanwijzingen gehad dat er daarna is opgelicht. Dus geluk bij een ongeluk, maar het wordt nu wel irritant.

Louis Sampon
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2022 08:25

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door Louis Sampon »

Ik kreeg deze telefoontjes de afgelopen week meerdere keren per dag, afgelopen vrijdag zelfs 8 keer, ook in het weekend ging het door.
Toen ik dinsdag alweer voor de derde keer werd gebeld heb ik niet meteen weggedrukt maar heb het bandje afgeluisterd en vervolgens op de 1 gedrukt.
Ik kreeg toen inderdaad een Engels sprekend persoon aan de lijn en ik vroeg hem meteen hoe hij aan mijn nummer kwam,..
Hij bleef maar herhalen dat hij van het ministry of justice was, maar ik bleef vragen terugstellen, waarom er niemand was die Nederlands sprak, wat dan mijn bsn nummer wel was, waar zogenaamd verdachte activiteiten op waren ontdekt, uiteindelijk heb ik hem vertelt dat hij een fraudeur en oplichter was, en gezegd dat ik bij de fraudeopsporing van de politie werk. Daarna opgehangen.
Sindsdien is het al 4 dagen stil (afkloppen ;-) ).
Weet niet of dit DE truc is om ervanaf te komen, maar je kan zo wel even een beetje frustratie kwijt en je houdt ook zo'n oplichter even bezig zodat hij niet tegelijkertijd wel iemand geld kan aftroggelen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door de auditu »

Je moet toch wel redelijk goed thuis zij in de Engelse taal om aan het eind van het onduidelijk uitgesproken verhaal te kunnen opmaken dat je op de “1” moet drukken. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat iemand er intrapt. Maar ja, zeg nooit nooit.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door Nijogeth »

peter17111962 schreef:
12 nov 2021 10:27
"U zet nu telefoonnummers neer van onschuldige mensen. "
Iedereen mag er van uit gaan dat het nummer wat op het scherm staat het juiste is.
Dat iemand het nummer van een "onschuldige" gebruikt kan de ontvanger niet weten.
De ontvanger heeft immers bewijs welk 06 nummer de afzender is. en heeft ook het
recht om iedereen te waarschuwen dat er nep telefoontjes komen van dit 06 nummer.
Mocht dat toch een nep nummer zijn. dan is het aan de echte houder van dat nummer
om aangifte te doen van misbruik van zijn of haar telefoon nummer.
Overigens ontgaat de logica mij. Er worden nummers van onschuldige mensen online gezet en deze moeten dan maar aangifte doen tegen de mensen die misbruik maken van dat nummer.

Ik zou aangifte doen tegen de persoon die mijn nummer online zet en mij als oplichter of iets dergelijks uitmaakt. Is vele malen makkelijker dan uitzoeken wie mijn nummer gespoofed heeft om andere mensen te bellen. Daar was ik namelijk geen partij in.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door Seinhuis »

de auditu schreef:
28 jul 2022 17:57
. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat iemand er intrapt. Maar ja, zeg nooit nooit.
Dit kwam een paar dagen terug op NOS journaal. Er zijn toch een aantal mensen die hierin intrappen.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door Nevyn »

Seinhuis schreef:
29 jul 2022 05:18
de auditu schreef:
28 jul 2022 17:57
. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat iemand er intrapt. Maar ja, zeg nooit nooit.
Dit kwam een paar dagen terug op NOS journaal. Er zijn toch een aantal mensen die hierin intrappen.
Denk dat er altijd een aantal mensen blijft die in oplichting trappen.
Het is al zo oud als de mensheid en zal nooit worden uitgeroeid .

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door 150747 »

Wat mij bevreemd is het feit dat mijn vrouw deze week ook is gebeld maar dan op een geheim nummer.
Er ging een Engelse dame praten, heel onduidelijk en toen heeft mijn vrouw opgehangen.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mijn moeder van 83 wordt de laatste tijd ook dagelijks gebeld, gelukkig verstaat ze geen woord Engels en heeft ze totaal geen verstand van Computers e.d.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door de auditu »

150747 schreef:
29 jul 2022 09:44
Wat mij bevreemd is het feit dat mijn vrouw deze week ook is gebeld maar dan op een geheim nummer.
Er ging een Engelse dame praten, heel onduidelijk en toen heeft mijn vrouw opgehangen.
Waarom is dat vreemd?

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door 150747 »

de auditu schreef:
31 jul 2022 13:31
150747 schreef:
29 jul 2022 09:44
Wat mij bevreemd is het feit dat mijn vrouw deze week ook is gebeld maar dan op een geheim nummer.
Er ging een Engelse dame praten, heel onduidelijk en toen heeft mijn vrouw opgehangen.
Waarom is dat vreemd?
Geheim nummer, dus computer die random nummers kiest is de enige mogelijkheid.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Telefoongesprek robotstem in het Engels

Ongelezen bericht door de auditu »

Dat bedoel ik. :)

Plaats reactie