LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonnummers beginnend met 087

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nmv
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2009 21:49

Telefoonnummers beginnend met 087

Ongelezen bericht door nmv »

Er zijn telefoonnummers die beginnen met 087. Ook voor prive doeleinden zijn die in gebruik. Als je zo'n nummer belt (in elk geval als je met je mobiel belt) dan kost dit een hoop geld. In februari belde ik zo'n nummer (van m'n nichtje). De minuten gingen niet van m'n bundel maar werden in rekening gebracht voor ... 85 cent per minuut. 14 euro armer voor 16 minuten bellen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telefoonnummers beginnend met 087

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als je dat met je vaste toestel doet en je hebt een "belaltijdbundel" wordt dit ook apart in rekening gebracht.
Ik vermoed dat de gebruikers van deze nummers niet weten dat ze hun contacten op kosten jagen.

stofzuigertje

Re: Telefoonnummers beginnend met 087

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Alleen 0800 is gratis.
Alle andere zoals 087 en 086 en 084 zijn betaalde diensten die ik liever onder de 0900 0906 en 0909 groep zou willen, maar helaas geld deze nog steeds.

Ook 088 komt voor maar ik vermoed normale kosten maar weet het niet zeker.

Als er meerdere reacties komen kan ik via de politiek in Den Haag vragen om ook voor deze vooraf tarief melding verplichten.
Dus als U het met mij eens bent, schrijf.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telefoonnummers beginnend met 087

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zie ook:
http://tweakers.net/nieuws/50431/teleco ... oeken.html

Natuurlijk zou vooraf het tarief gemeld moeten worden, zeker nu ik gelezen heb dat mobiele bellers 1.30 per minuut betalen als ze ( zonder dat ze dit vooraf weten) een 087 nummer bellen.

Paquito
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 dec 2009 16:03

Re: Telefoonnummers beginnend met 087

Ongelezen bericht door Paquito »

Deze maand ook een dergelijk nummer gebeld. Voor een n.b. een gesubsidieerde opleiding. Ik wist niets van die kosten. Geen melding op website, geen melding voorafgaand aan het gesprek. Resultaat 6 euro kosten voor vijf minuten bellen. :-(

Gesloten