LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
B.uka
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2020 21:36

Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door B.uka »

Zouden jullie mij a.u.b. met volgende casus kunnen helpen?:
Op 16 oktober jl. heb ik Iphone 12pro (pacific blue met 512 GB) gepreordered. Na ruim een week heb ik hem ontvangen (letterlijk hij lag voor de deur van mijn appartement, onbeheerd en zonder enig manier van ID-check plaats te hebben gevonden). Ik was aanvankelijk heel blij met het nieuwe toestel, echter bleek dat het toestel stuk was. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN, zij gaven aan dat ik het kapotte toestel moest terugsturen (op 09 november jl, hebben zij mijn toestel gekregen), en zodra zij het toestel hadden zou ik per ommegaande een nieuw toestel opgestuurd krijgen. Echter bleek dat zij het woord ommegaande anders begrijpen dan de meeste mensen begrijpen, want ik kreeg pas een melding dat mijn toestel is verzonden op 26 november jl, dat mijn toestel op 27 november jl. zou worden afgeleverd. Het toestel zou via PostNL worden afgeleverd. Op mijn track&tracecode gaf aan dat hij bezorgd is op 27 november om precies te zijn om 18:19 uur. Het toestel is echter nooit bezorgd.

Heb wederom (op 27 november rond 18:30 uur) contact opgenomen met klantenservice van KPN, de medewerker gaf aan dat hij gelijk een onderzoek ging starten bij PostNL, en dat het onderzoek uiterlijk drie dagen zou duren, en dat ik maandag 30 november uitslag van het onderzoek te horen zou krijgen. Intussen is een bedrag van ong. €495 van mijn rekening afgeschreven voor het nieuwe toestel wat ik niet heb.

Vervolgens heb ik woensdag 02 december jl, gebeld, en kreeg te horen dat ik vrijdag 04 december word teruggebeld want dan hebben zij ook het uitslag van het onderzoek binnen. Ik dus netjes wachten tot vrijdag, ben niet gebeld zoals zij beloofd hadden. Zoals meerdere malen ging ik zelf weer bellen ( heb letterlijk anderhalf uur aan de lijn gezeten met hen), krijg ik te horen dat het onderzoek 30 (zege, dertig dagen) gaat duren. Ik moet dus 30 dagen wachten tot het onderzoek is geëindigd.

Wat heb ik als klant mee te maken dat het onderzoek zo lang kan gaan duren? Waarom moet ik daar de dupe van worden? Wat gebeurt er dan na die 30 dagen? Vanaf 09 november heb ik dus tot op heden (08 december) nog geen nieuw toestel gehad van KPN, maar de abonnementskosten die lopen gewoon door. Dat betekent dat ik eigenlijk tot 01 a 02 januari 2021 het onderzoek moet afwachten. En dan blijkt uit het onderzoek uit dat ik inderdaad het toestel niet ontvangen heb, en dat zij een nieuw toestel voor mij gaan bestellen, alleen er zit dan weer een wachttijd van 3 a 4 weken op dat toestel, dat betekent dat ik pas op zijn vroegst eind januari 2021 het toestel kan bemachtigen, (dat terwijl ik sinds 16 oktober ermee bezig ben, ruim drie maanden later).

Bij voorbaat dank,

B. Uka

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Brahms »

B.uka schreef:
08 dec 2020 22:12
.... En dan blijkt uit het onderzoek uit dat ik inderdaad het toestel niet ontvangen heb, en dat zij een nieuw toestel voor mij gaan bestellen........
Dat hoop ik dan voor je, immers tegenwoordig tekenen veel postbodes zelf voor ontvangst, en dan is er maar weinig bewijs dat hij niet geleverd is. Of zend KPN zulke dure en gewilde producten niet aangetekend ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt uw klacht plaatsen op de site van de Consumentenbond. Daar behandelt een speciaal KPN-team de klachten. Of naar de Geschillencommissie.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/k ... 9a0f02f547

https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/je-klacht

www.sgc.nl

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door witte angora »

Er wordt soms inderdaad een loopje met de regels genomen; aan de andere kant hebben bedrijven ook met Coronamaatregelen te maken. Sommige pakketbezorgers tekenen zelf om het contact met de klant te minimaliseren. Maar dat moet het wel af worden gegeven natuurlijk. Hoe dit zich juridisch verhoudt weet ik natuurlijk niet.

Ik heb gisteren via GLS een ander telefoontje binnen gekregen. Op de documenten stond toch echt dat er een handtekening gezet moest worden, maar niks... hoefde niet zei de bezorger...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Brahms »

witte angora schreef:
11 dec 2020 22:03
....Op de documenten stond toch echt dat er een handtekening gezet moest worden, maar niks... hoefde niet zei de bezorger...
Tsja, zo loopt er een loopje genomen met de voorwaarden en regels. Die postbode tekent gewoon zelf (dat noemende men "vroeger" valsheid in geschrifte), en de verzender maar betalen om er zeker van te zijn dat de geadresseerde ook echt ontvangt.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Volgens mij zijn een aantal pakketdiensten bij duurdere producten inmiddels overgestapt van handtekening naar laatste drie / vier cijfers van het bsn nummer (te noteren bij tonen identiteitsbewijs) Een kruisje of eigen handtekening lijkt natuurlijk nergens naar en is een lapmiddel (en ik geloof niet dat bezorgers dergelijke nummers ook nog noteren om de keer erop sneller weg te zijn)

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Brahms »

Handtekening of nummers van je legitimatie, ze verzinnen het gewoon zelf.
Mijn legitimatiebewijs kent al heel wat nummers, volgens Post.nl

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als al die pakketdiensten dat doen - komt het initiatief vanuit de leiding, of doen de pakketbezorgers het zelf? Hoe vaak komt het voor? Is dat al eens onderzocht? En wat is er aan te doen?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
12 dec 2020 09:42
Maar als al die pakketdiensten dat doen - komt het initiatief vanuit de leiding, of doen de pakketbezorgers het zelf? Hoe vaak komt het voor? Is dat al eens onderzocht? En wat is er aan te doen?
Ik heb afgelopen week een nieuwe simkaart bezorgd gekregen via PostNL. Bij de track-en tracecode stond al vermeld dat de bezorgster voor mij zou tekenen als ik de laatste 3 cijfers van mijn rijbewijs zou laten zien.
Toen het pakketje bezorgd werd, tekende ze zelf. Ik vroeg: moet je mijn rijbewijs niet zien? Nou, zei ze, eigenlijk wel, maar tot nu toe is dit van hogerhand nog nooit gecontroleerd dus het maakt niet uit wat ik invul.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het maakt pas uit als het fout gaat. Zo lang het goed gaat kraait er geen haan naar.
Gaat het fout, dan is het een kostenafweging:

Wat kost het meest:

Het altijd volgens de regels doen
Je verlies nemen en een vergoeding betalen als het een keer fout gaat

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Precies. PostNL hanteert "don't ask don't tell". Vind het wel verbijsterend dat er in het geval van TS een iPhone van circa duizend euro gewoon bij de voordeur wordt gelegd. Kennelijk is daar misgerekend door de bezorger.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kreeg vorige week twee Apple Watches afgeleverd. Was een zending waarvoor ik me moest identificeren en waarvoor ik moest tekenen. Logisch ook.

Krijg ik ineens een bericht: uw zending is afgeleverd. Waar lagen ze? Bij de voordeur, achter een struik.... :roll:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gelukkig dat je dan nog een struik hébt. Je zal maar galerijflatbewoner zijn.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Brahms »

angel1978 schreef:
12 dec 2020 10:32
Wat kost het meest:

Het altijd volgens de regels doen
Je verlies nemen en een vergoeding betalen als het een keer fout gaat

Ze betalen geen vergoeding, dat mag de verzender gaan oplossen, evt met de ontvanger. Zijn pakje komt niet aan, maar er is wel getekend, dus Post.NL heeft gewoon goed werk geleverd.

Afgelopen week, Pond 23 extra betaald door de verzender in Engeland. Er moest getekend worden, pakje wordt toegeworpen, legitimatienummer was dit keer VT11. Verzonnen door de bezorger natuurlijk.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

storneer je geld, je hebt immers niets ontvangen dan hebben zij geen recht op je centen, als ze moeilijk gaan doen, zij moeten bewijzen dat je je telefoon hebt gehad en dat kunnen ze niet, je hebt immers niet getekend voor ontvangst!!!!

Gesloten