LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
martin87
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2013 23:09

Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door martin87 »

Hallo allen,

Ik ben abonnee bij Telfort en sinds augustus is mijn nieuwe abonnement verlengt.
Nu las ik op de site van Telfort dat je als abonnee GRATIS unlockcodes kan aanvragen waarmee ik mijn telefoon kan simlock-unlockken.

Ik naar de winkel toe en vertelde mij dat dit 68 euro ging kosten ivm mijn abbo net was ingegaan en pas na 1 jaar kon, maar dat staat niet op de site. Door een storing kon zij dat helaas niet verder regelen.

Later de klantenservice gebelt en die melde mij hetzelfde als de winkel en nu loopt er een klacht over het feit dat Telfort dingen op de site zet, maar niet nakomt. Dat noem ik geen voordeel Telfort!

Hoe zit dit qua wet met nakomen van dingen die bedrijven op internet zetten maar achteraf toch niet nakomen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe zit dit qua wet met nakomen van dingen die bedrijven op internet zetten maar achteraf toch niet nakomen?
Waar lees je dat, heb je een link ?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door devious »

Telfort-Site schreef:Let op!

De kosten voor het toesturen van de unlockcodes is € 68,-. Telfort zal € 68,- van uw beltegoed afschrijven nadat u de unlockcode heeft aangevraagd. U moet minimaal dit bedrag aan beltegoed hebben, zodat Telfort het bedrag kan afschrijven. Bij onvoldoende beltegoed wordt de unlockcode niet aan u verstrekt.
Het is wel wat onduidelijk, en wellicht begrijpen de medewerkers het zelf niet. Unlockcodes kun je pas krijgen na een jaar. En dat zie ik ook niet beschreven bij de abo's. Tel uit je winst.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door bprosman »

U moet minimaal dit bedrag aan beltegoed hebben
Sinds wanneer heeft een abbo (waar TS het over heeft) een beltegoed ?
Volgens mij gaat dit over prepaid.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door devious »

hmm, ik denk dat ze wat zijn vergeten op site. En zoals ik al zei: wellicht zijn de medewerkers ook niet goed op de hoogte.

martin87
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2013 23:09

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door martin87 »

Ik lees inderdaad 68 euro voor de prepaid toestellen als ze binnen 12 maanden simlockvrij worden gemaakt, maar ik heb een abbo en dat is kosteloos volgens de "Telfortsite"

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Ik ben abonnee bij Telfort en sinds augustus is mijn nieuwe abonnement verlengt.
Nu las ik op de site van Telfort dat je als abonnee GRATIS unlockcodes kan aanvragen waarmee ik mijn telefoon kan simlock-unlockken.
Nu las ik op de site van Telfort dat je als abonnee GRATIS unlockcodes kan aanvragen waarmee ik mijn telefoon kan simlock-unlockken.
Hoe oud is je telefoon? De gratis unlock code krijgt u pas als u de telefoon(niet abonnement) langer dan 1 jaar in gebruik had.
Het kan ook nog eens zo zijn dat uw mobiel geen eens gesimlocked is(even een simcard van een andere provider erin doen om te testen)
De laatste telefoons die ik bij verschillende providers kreeg waren simlock vrij ,helemaal als hij werd gekocht in een phone shop.Uitgezonderd prepaid pakketten

gr Henk

martin87
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2013 23:09

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door martin87 »

Hallo Henk,

Bedankt voor je reactie.
Deze telefoon is net enkele maanden oud.

even de link die ik krijg via de site van Telfort:
https://www.telfort.nl/KBS/consument/se ... en/Simlock

Er staat inderdaad bij prepaid dat je 1 jaar na aankoop van je prepaid-toestel de unlockcodes kan aanvragen, wil je dit voor 1 jaar al doen, dan moet je € 68,- betalen.

Alleen ik ben abbonee bij Telfort.
en als ik kijk en lees zegt Telfort naar hun klanten (dus in mijn ogen BELOVEN) dat als je een mobiele abonnement hebt afgesloten je, ongeacht de leeftijd van je toestel (want dit wordt nergens aangegeven) je unlockcodes GRATIS kunt aanvragen

Hierbij de tekst die op de site staat van Telfort:
Abonnement

Een toestel bij een Telfort abonnement kan beveiligd zijn met een simlock. U kunt ook zelf controleren of uw toestel voorzien is van een simlock. U kunt de unlockcodes kosteloos opvragen bij Telfort op voorwaarde dat u geen betalingsachterstand heeft.

Dit BELOOFT Telfort op de site en als je nadien bij de winkel komt of bij de klantenservice aanklopt dan moet je ineens betalen hiervoor...
Daarom had ik ook de vraag hoe het in de wet staat met dingen op een website zetten en niet nakomen?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door henk51 »

..

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Telfort: abonnee gratis simlock vrij beloven maar niet doen

Ongelezen bericht door Hellig »

Nou ja, alle voorwaarden voor de unlock staan niet daar beschreven. Je zult eerst de hele voorwaarden pagina door moeten spitten alvorens je Telfort beticht van het niet nakomen. Verder kun je daar ook geen rechten aan ontlenen, dus al met al zul je het er gewoon mee moeten doen.

Gesloten