LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort en de doven

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mario-g
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2009 13:05

Telfort en de doven

Ongelezen bericht door Mario-g »

Ik ben een jaar geleden doof geworden als gevolg van Hersenvliesontsteking. Bellen is voor mij niet meer mogelijk. SMS en Internet is een noodzaak geworden.

Mijn bestaande contract was afgelopen. 300 belminuten en 300 sms per maand. Ik wilde dit laten aanpassen naar een nieuw toestel dat wel goed geschikt is voor internet en SMS maar die zijn alleen beschikbaar als je veel wilt bellen.

Contact gezocht met Telfort. Deze zegt dat ik dan maar een Sim Only moet nemen. Een nieuw los toestel is echter rond de 400 euro (qwerty toetsen zijn voor mij haast een noodzaak)

Gevolg is dat ik na vele jaren trouw klant wordt afgescheept met een Sim Only dat niet bij mij past (zelfs daarin zitten belminuten) terwijl ik nu gedwongen wordt om een nieuw duur los toestel te kopen.

Al met al zorgen deze praktijken er voor dat vele duizenden doven en zeer slecht horenden niet goed bediend worden door Telfort. Ik vrees dat dit voor de andere providers ook geldt.

Vandaar een zeer koude douche omdat Telfot mensen die al problemen met communiceren hebben, nog verder benadeeld.

Glow
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:11

Re: Telfort en de doven

Ongelezen bericht door Glow »

Dat is inderdaad een erg vervelende en lastige situatie waarin u terecht bent gekomen. Al zijn er tegenwoordig ook goedkopere toestellen op de markt met een qwerty toetsenbord. Bv de Samsung Omnia Qwerty, Verschillende HTC modellen en ook bepaalde blackberry's. orrienteer je daarop en zoek een bundel waarbij belminuten ook voor SMS gebruikt kan worden. Met internet krijg je over eht algemeen veel toestellen gratis of met extra korting. Als een telfort je op zo'n manier afscheept. Zou ik gewoon even informeren bij een andere provider of langs een winkel gaan. Dat betreft worden mensen telefonisch nog wel eens(helaas) in de maling genomen of heb je te maken met mensen die alleen maar willen verkopen en word het stukje service vergeten.

Mario-g
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2009 13:05

Re: Telfort en de doven

Ongelezen bericht door Mario-g »

Ik heb (persoonlijk) telefonisch geen contact gehad met Telfort (belt best lastig als dove) maar wel naar de Telfort Shop geweest en onlin via de Telfort Online Chat ook meer info gevraagd. (die chat werd trouwens eenzijdig vanuit Telfort afgebroken!)

Wat is goedkoop is vraag 1: Losse toestellen doen al gauw 250 euro of meer! Bij de normale koppelverkoop kan je die toestellen "goedkoop" krijgen als je maar genoeg belminuten neemt. Ik wil dus 0 belminuten.

Zodra je dus voor minder belminuten kiest maar veel sms wordt de meerprijs van een toestel snel dusdanig hoog dat keus nu niet bepaald in mijn voordeel is, sterker nog, hij wordt duurder dan een sim-only en een los toestel.

Voor mij is het geen bezwaar om iets per maand meer te betalen met een geschikt toestel, maar dat is dus niet reeel blijkt uit het rekensommetje.

Op deze wijze worden alle doven en zeer slecht horenden buitengesloten.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Telfort en de doven

Ongelezen bericht door WillemV »

@Mario-g,

Heel vervelend dat je dit overkomen is. En dat is natuurlijk nog zacht uitgedrukt.

Ik weet niet of je het wat vind, maar een tweedehands toestel met een sim-only abonnement is ook een mogelijkheid.
http://telecom.tweedehands.net/

In de stad waar ik woon heb je zo'n winkel waar ze die dingen tweedehands verkopen. Ben er wel eens binnen gelopen en ze hadden op dat moment best wel moderne exemplaren liggen.

Succes.

Mario-g
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2009 13:05

Re: Telfort en de doven

Ongelezen bericht door Mario-g »

Aardig dat je mij naar een tweede hands toestel verwijst, maar daar zit nu net het punt, Ik wil op normale wijze net als alle andere (wel horende) klanten een abo inc toestel met een passende bundel.

Voor iedereen lijkt er wel een passende aanbieding maar deze zijn allemaal gebaseerd op belgedrag, terwijl in de praktijk sms de melkkoe van telecombedrijven is.

Met 2e hands slechte ervaringen overigens. Toestel bleek gehackt te zijn en kon de prullenbak in......

Mario-g
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2009 13:05

Re: Telfort en de doven

Ongelezen bericht door Mario-g »

Even voor de goede orde, ik moet meer betalen voor grotere SMS bundel en zal meer dan gemiddeld internet gebruiken op een toestel. Dat levert de provider enorm veel op.

Ik verwacht eigenlijk alleen maar dat in het oerwoud van belbundels (tot aan pink toestellen speciaal voor meisjes) het ook mogelijk moet zijn om een zeer grote doelgreop (doven en zeer slecht horende) ook passende oplossingen te bieden? Vraag ik daarmee te veel?

En nog een ander punt, als je bestaande bundels bekijkt moet je best aardig buiten de bundel verbruiken wil je het voordeel wat normale mensen hebben met deze koppelverkoop te overtreffen.

Mario-g
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2009 13:05

Re: Telfort en de doven

Ongelezen bericht door Mario-g »

Dat was wat kort door de bocht, Wordt vergoed is niet geheel waar (anders had ik allang een ander toestel gehad)

Lees ook even dit bericht
http://www.doof.nl/Doven-willen-iPhone- ... 0-1034.htm

Een Iphone (o.a.) voldoet aan wensen voor doven..... (moet je wel verplicht naar T Mobile)

Mario-g
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2009 13:05

Re: Telfort en de doven

Ongelezen bericht door Mario-g »

Met deze genoemde textphone kan je echter een aantal dingen niet. De meest erge: 112 bellen! De rest van de nadelen, ze staan bij het artikel.

Het is een half half service.

En voor je iets vergoed krijgt ben je echt een eind verder.

Glow
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:11

Re: Telfort en de doven

Ongelezen bericht door Glow »

tjah het is gewoon dat een telefoon abonnement gebasseerd is op bellen. Maar je kan bv een lage belbundel nemen(tjah zonder belmin. is volgens mij echt geen abo mogelijk) met een 1000 smsbundel en onbeperkt internet Met een nieuw toestel. Dan zit je op de ongeveer 32 a 35 euro per maand. wisselend per provider. Maar er is niet voor iedereen een aanpassing, kijk maar naar oude bejaarden. Daar komt toevallig binnekort bij t-mobile een 'oude mensen' toestel uit. Maar dat had ook al veeeeel eerder gerealiseerd moeten worden. Daarbij. Als je een toestel los koopt.. ben je 9 van de 10 keer goedkoper uit icm met een simonly dan wanneer je een contract aangaat met een toestel. Maargoed dat terzijde. Het is toch niet geheel vreemd dat een telefonisch bedrijf in feite een belbundel vraagt. Van die belminuten kan je (als je alles goed uitzoekt) vaak ook SMSen. Dusja ik denk dat het ook een kwestie is van willen...

Gesloten