LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
EMPel
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:44

Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door EMPel » 31 okt 2009 19:20

Een opsomming;

Op 3 september heb ik telefonisch mijn prive mobiele abonnenement bij telfort in gang gezet om op te heffen.
Aangegeven dat ik aanspraak wil maken op de nieuwe wet die sinds 1 juli 2009 van kracht is.
De medewerker zei dat dit per 23 oktober 2009 geregeld zou zijn
Gevraagd om een bevestiging per brief, deze moet nog steeds verstuurd worden.

Op 19 oktober wederom met de helpdesk gebeld nadat ik verontrust was over de bundel instellingen die ik bij het inloggen op de website was tegengekomen
Ipv 23 oktober stond bij de opheffing 3 december 2009.
De mevrouw die ik deze keer aan de telefoon had vertelde mij dat dit zo in de computerstaat en dat zij daar niets aan kon doen.
Wederom om een brief gevraagd, wederom deze niet ontvangen.

Op 28 oktober nogmaals gebeld.
De medewerker die ik toen aan de telefoon kreeg zou een formulier in gaan laten vullen.
Tevens gaf de medewerker aan dat dit niet geheel netjes is verlopen. Hij noemde vervolgens een opzeg datum van 3 oktober.
Aangegeven dat 23 oktober volgens mij de juiste datum was.
Ik zou de volgende werkdag terug worden gebeld op mijn werk telefoon. Dat moet nog steeds gebeuren.
Aangegeven dat ik de brieven van de eerdere gesprekken nog niet heb ontvangen. Wederom gevraagd voor een schriftelijke bevestiging.
Op de website was inmiddels niets meer over de bundel te zien.
Ik heb nog wel een screenshot van 18 oktober 2009. (Als bijlage toegevoegd)

Op 31 oktober geconstateerd dat er een nieuwe periode van een maand voor november 2009 is afgeschreven.
Direct een verzoek gedaan bij de bank voor stonering. Deze zal binnen 3 werkdagen worden afgehandeld met als reden dat ik het niet eens ben met de afschrijving.

Al met al heb ik nog steeds geen brief van telfort otvangen.
Recactie Consuwijzer

Op 1 juli is de Telecommunicatiewet aangepast om u als consument meer bescherming te
bieden. Vanaf deze datum kunt u makkelijker uw abonnement voor vaste of mobiele
telefonie, internet of televisie opzeggen na afloop van uw eerste contractperiode.

Tijdens uw eerste contractperiode moet u vaak rekening houden met een door de
aanbieder vastgestelde opzegtermijn. Ook bent u vaak verplicht het resterende
abonnementsgeld te betalen, wanneer u tussentijds opzegt. Dit was voor de
wetswijziging ook het geval wanneer uw abonnement inmiddels stilzwijgend was
verlengd. Hierdoor waren veel consumenten na stilzwijgende verlenging van hun
abonnement opnieuw voor een jaar hieraan gebonden. En was het moeilijk om in een
dergelijke situatie over te stappen op een andere aanbieder.

Nu mag u echter overstappen wanneer u wilt en geldt er een maximale opzegtermijn van
één maand. Maar dit geldt dus alleen, wanneer uw abonnement voor mobiele of vaste
telefonie, internet of televisie stilzwijgend is verlengd na de eerste
contractperiode. Deze opzegtermijn gaat lopen vanaf de dag dat uw aanbieder uw
opzegging heeft ontvangen. Zegt u bijvoorbeeld per 10 juli op? Dan moet uw aanbieder
uw abonnement uiterlijk op 11 augustus be?indigen.

Hebt u uw contract al voor 1 juli 2009 opgezegd? En is uw opzegtermijn na 1 juli nog
langer dan één maand? Dan
mag u uw aanbieder per 1 juli alsnog aan de maximale opzegtermijn van één maand
houden. Voor u betekent dit, dat u uw aanbieder kunt verzoeken uw abonnement alsnog
per 2 augustus te beëindigen. Dus een maand na 1 juli. Neem hiervoor contact op met
uw aanbieder.

Let op dat deze regels niet gelden als uw eerste (één- of tweejarige)
contractperiode nog loopt. Deze gelden ook niet als u op een aanbod van uw aanbieder
bent ingegaan om uw abonnement te verlengen of te vernieuwen. Dan is er namelijk
geen sprake van stilzwijgende verlenging.
In mijn geval was de einddatum van mijn afgesproken abonnenment 19-9-2008.
Het abonnement is vervolgens stilzwijgend verlengd tot dat ik 3-9-2009 opdracht heb gegeven tot opheffing.

<Screenshots verwijderd dd 23-11-2009>
Laatst gewijzigd door EMPel op 23 nov 2009 18:06, 4 keer totaal gewijzigd.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door fuiduif » 31 okt 2009 23:58

Aangetekende brief sturen met vraag om bevestiging met correcte datum. Anders naar de SGC.

Telfort webcare
verified
Berichten: 965
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Telfort webcare » 02 nov 2009 14:28

@EMPel

Graag zoeken wij voor u uit wat er aan de hand is. In een reactie kunt u uw klantnummer aan ons kenbaar maken.

Daphne

EMPel
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:44

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door EMPel » 02 nov 2009 16:10

<Tekst verwijderd 23-11-2009>
Laatst gewijzigd door EMPel op 23 nov 2009 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 965
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Telfort webcare » 02 nov 2009 16:13

@EMpel

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik ga voor u aan de slag. U kunt het klantnummer verwijderen uit het voorgaande bericht.

Daphne

EMPel
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:44

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door EMPel » 02 nov 2009 16:49

@Daphne

Bedankt alvast voor de inspanningen, ik wacht de resultaten of

EMPel

Telfort webcare
verified
Berichten: 965
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Telfort webcare » 03 nov 2009 13:55

@EMpel

Zojuist wilde ik op onderzoek voor u uitgaan, maar constateer dat ik uw klantnummer niet goed heb opgeslagen :(
Is het mogelijk om deze nog een keer te vermelden in een reactie? Mijn oprechte excuses :oops:

Daphne

EMPel
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:44

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door EMPel » 04 nov 2009 12:39

<Tekst verwijderd 23-11-2009>

Op 2-11 is de stonering door de bank afgerond.
Laatst gewijzigd door EMPel op 23 nov 2009 18:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 965
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Telfort webcare » 05 nov 2009 11:01

@EMPel

Hartelijk dank voor uw klantnummer!
Zojuist heb ik uw klacht kunnen afhandelen. Helaas kan ik u niet telefonisch inlichten omdat ik geen alternatief telefoonnummer van u heb.
Per post ontvangt u een bevestigingsbrief van mij.

Acties vanuit Telfort kort samengevat;
- Uw abonnement is beëindigd
- Er wordt een eindfactuur opgemaakt
- De financiële administratie is op de hoogte van de stornering

Daphne

EMPel
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:44

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door EMPel » 06 nov 2009 10:10

@Daphne

Hartelijk bedankt voor de reactie en het uitzoeken en uitzetten van volgens mij de juiste acties.

<Tekst verwijderd 23-11-2009>
Laatst gewijzigd door EMPel op 23 nov 2009 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

EMPel
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:44

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door EMPel » 10 nov 2009 18:28

@Dapne

Vandaag de brief ontvangen, bedankt voor de inzet.

Mvgr,
EMPel

Telfort webcare
verified
Berichten: 965
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Telfort webcare » 11 nov 2009 09:15

@EMPel

Ik ben u graag van dienst geweest.

Daphne

EMPel
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:44

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door EMPel » 22 nov 2009 00:15

@daphne

Ik zie dat er een eind nota is gemaakt.
Dit verschilt met de laatste nota op mijn telfort.
Wel is het correcte bedrag op 20-11 afgeschreven.
Dat is heel correct icm de reeds ontvangen brief en is naar mijn mening heel goed verwerkt.

Echter zie is nog één ding wat ik niet zo netjes vind.
Dat is dat er een melding in mijn telfort staat dat de openstaande rekeningen zijn overgedragen een EDR.

<Tekst verwijderd 23-11-2009>

<Screenshot 23-11-2009 verwijderd>

Gr,
EMPel
Laatst gewijzigd door EMPel op 23 nov 2009 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 965
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Telfort webcare » 23 nov 2009 14:07

@EMPel

Ik begrijp dat u de melding met betrekking tot 'openstaande facturen' in Mijn Telfort niet netjes vindt. U kunt deze melding negeren.
U heeft géén openstaande facturen bij ons. De Overeenkomst tussen ons, u en Telfort is beëindigd zoals in de eerder verzonden brief is aangegeven.

De melding die u te zien krijgt is onterecht zichtbaar voor een aantal van onze klanten. Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan een oplossing. Namens Telfort, bied ik mijn excuses aan voor de ontstane verwarring.

Ik vertrouw erop dat dit bericht u gerust stelt.

Daphne

EMPel
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:44

Re: Telfort en het opzeggen van een mobiel abonnement

Ongelezen bericht door EMPel » 23 nov 2009 17:54

@Daphne,

Nogmaals bedankt voor de inspanningen en de opgeleverde informatie.
Ik heb de teksten opgeschoond en screenshots verwijderd.

EMPel

Gesloten