LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Brokejef
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2011 02:07

Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Brokejef »

In de maand oktober heb ik een bestelling bij Telfort geplaatst voor een jaar abonnement met de Iphone 4s. Ik werd keurig gebeld door een koerier en op de release datum 28-10-2011 had ik me iphone 4s binnen. Ik was zeer tevreden over de levering en service van Telfort.

Echter, 10-11-2011 begon de ellende. De ios 5.01 van Apple was beschikbaar, en gezien de bekende batterij problemen heb direct mijn toestel geüpdate.

Direct na deze update gaf mijn toestel "Geen service" Ik de iphone opnieuw opgestart. Toen had ik weer keurig Telfort 3G staan. Een paar uur later de melding "Simkaart ongeldig", vanaf dat moment niets anders meer gehad dan: "Geen service", "Simkaart ongeldig", onjuiste simkaart". Vervolgens het toestel hersteld via Itunes, sim opgepoetst ect. Ook dat hielp allemaal niet.

Na goed op internet gezocht te hebben heb ik werkelijk alle mogelijke opties uitgevoerd. Simpin uitgeschakeld, netwerk instellingen hersteld en nog veel meer tips die aanleiding kunnen zijn voor dit probleem.

Na werkelijk al de mogelijke middelen als gebruiker geprobeerd te hebben nam ik contact op met de klantenservice van Apple. Deze konden mij niet helpen vanwege het feit dat ik het toestel heb aangeschaft via een telecomprovider, en deze hebben hiervoor zelf een helpdesk kreeg ik te horen. Helaas, maar toen contact opgenomen met Telfort. Deze vonden het maar raar en waren totaal niet bekend met het probleem aldus de medewerker. Vreemd, want ik had al aardig wat meldingen op fora`s gezien van Telfort klanten die hetzelfde probleem hadden. Maar fijn, afgesproken dat er een nieuwe simkaart opgestuurd zou worden omdat dit mogelijk het probleem zou zijn. Deze zou binnen 5 werkdagen in de bus liggen.

Na werkdag 6 wederom contact gezocht met de Telfort Klantenservice. "Maar meneer, mijn collega heeft u aangegeven dat de nieuwe simkaart pas kan worden verzonden als het nummerbehoud voltooid is". De medewerker vond mijn antwoord dan ook maar ongeloofwaardig toen ik aangaf dat haar collega mij juist had toegezegd dat er een nieuwe simkaart verzonden zou worden. Maar, ze hadden een speciale Iphone Helpdesk binnen Telfort dus daar werd ik naar doorverbonden. Ik dacht, eindelijk! iemand die wat meer verstand heeft van het toestel. Maar nee... het tegendeel blijkt. Ik moest de basic handelingen proberen, simkaart opnieuw erin stoppen, netwerk herstellen ect. Echter waren dit allemaal bekende handelingen die ik zelf allang had geprobeerd. Ze gaf aan dat de technische afdeling mijn netwerk op afstand ging resetten. En de technische dienst zou binnen 30 minuten terugbellen om te vragen of het probleem was verholpen. Daaruit blijkt dat deze medewerker niet goed naar mijn probleem heeft geluisterd. Want ik kan niet op basis van 30 minuten concluderen of mijn probleem verholpen zou zijn. Afgesproken dat de technische dienst mij de dag erna zou contacten. Die dag moet echter nog steeds komen....

Hierna heb ik mijn simkaart van mijn vorige provider T-Mobile in het toestel gedaan en hij werkte perfect. Totaal geen problemen. Gezien het nummerbehoud nog enige dagen duurde besloot ik dit kaartje er even in te laten om goed te monitoren of het echt wel aan het simkaartje ligt van Telfort.

In de tussentijd heb ik een nieuw topic geopend op het forum van Telfort om een beeld te krijgen van het aantal klanten van telfort die hetzelfde probleem ervaren en om duidelijk te maken aan Telfort wat het probleem nou precies is. Want via de klantenservice kreeg ik enkel te horen dat het probleem bij hun niet bekend was. Daar zijn ook een aantal klanten die precies hetzelfde ervaren en waarbij Telfort ook totaal geen moeite voor doet.

Nu is de huidige situatie zo, ik heb 2 incident nummers gekregen van Telfort. 1 van de klantenservice en 1 van een medewerker in de Telfort winkel die vorige week vrijdag (25-11-2011) aangaf dat het probleem middels bekend was. Echter is er nog geen oplossing bekend. Ik zou binnen 5 dagen reactie krijgen, alleen heb ik nog steeds niets vernomen. Ik vind de service van Telfort enorm slecht. Ik ben nu bijna 4 weken verder, 23 euro aan kosten voor het bellen naar de klantenservice en nog geen enkel resultaat gezien. Wat overigens ook opvallend is dat andere providers dit probleem wel zeer spoedig hebben aangepakt en hebben opgelost door nieuwe simkaarten te sturen. Voornamelijk T-Mobile heeft dit naar mijn inzicht op hun forum goed verlopen.

Wie o wie heeft er allemaal hetzelfde probleem?

Topic Telfort forum -> http://forum.telfort.nl/topic10773.html

Edegroot
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2011 21:38

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Edegroot »

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ios 5.01, Iphone 4s telfort simkaart (simpincode niet actief, iphone gereset etcetera maar mag niet baten)

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Yme »

Kan je geen nieuwe sim van telfort krijgen? Of willen ze dat niet? Aangezien dat bij andere providers volgens jou wel helpt waarom zou dat niet ook zo zijn bij telfort.

Brokejef
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2011 02:07

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Brokejef »

Zowel in de winkel als de klantenservice van Telfort gesproken, die geven aan dat een nieuwe Telfort simkaart geen oplossing is voor dit probleem.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Yme »

Balen! Maar hopen dat ze snel een oplossing hebben.

blastaway
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2011 23:40

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door blastaway »

Ik leef met je mee. Ik heb hetzelfde probleem met de iphone van mij en mijn vrouw. Ik heb nog geen update gedaan naar IOS5. Wij kwamen terug van Parijs en bij binnenkomst in NL de telefoon omgezet op Vodafone. Helaas! Geen service.
Wij wonen dicht bij de grens met Belgie en Proximus pakt de Iphone zonder problemen.

harrytm
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 15:14

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door harrytm »

Dit klinkt als een zeer bekend probleem. Ben al 3 keer na de winkel geweest maar die hebben allemaal verschillende simkaarten geprobleerd.
Al een keer op 6 gebeld met Telfort. Maar deze helpen en luisteren ook niet.
Met veel moeite nu een reparatieformulier ingevuld en mijn toestel is sinds gisteren opgestuurd. Benieuwd wat ze er aan willen doen.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Hatertje »

harrytm schreef:Dit klinkt als een zeer bekend probleem. Ben al 3 keer na de winkel geweest maar die hebben allemaal verschillende simkaarten geprobleerd.
Al een keer op 6 gebeld met Telfort. Maar deze helpen en luisteren ook niet.
Met veel moeite nu een reparatieformulier ingevuld en mijn toestel is sinds gisteren opgestuurd. Benieuwd wat ze er aan willen doen.
Ik ben bang dat je onderzoekskosten gaat krijgen. De iPhone 4S i.c.m. iOS 5.0.1 i.c.m. Nederlandse netwerken kunnen problemen opleveren m.b.t. de bereikbaarheid. Dit is een probleem in de Apple software, niet bij de provider.

Dit kan dan ook alleen door Apple worden opgelost d.m.v. een nieuwe update.

Brokejef
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2011 02:07

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Brokejef »

Dit is wel degelijk een probleem van de provider. Want wij als consument nemen daar een product af, en niet bij Apple. Ondanks het feit dat het een Apple product is. T-Mobile heeft het probleem wel keurig kunnen verhelpen dmv een nieuwe mirco kaart, dus waarom Telfort niet...

peikor
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2011 00:15

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door peikor »

Misschien is dit een alternatief voor mensen die momenteel een probleem hebben met iphone 4s

Wat ik gezien heb begint het probleem met de IOS 5.0.1.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd maar het moet kunnen

1. Maak een backup van al je bestanden
2. Doe een harde reset en installeer handmatig IOS 5.0.0 en er zit een kans in dat de iphone de simkaart wel vind.

het kan zijn dat de iphone een foutmelding geeft maar er is nog niemand die dit geprobeerd heeft tot nu toe.

1 nadeel van de IOS 5.0.0 is dat je batterij snel leeg is.

Ik hoop dat dit een oplossing is voor sommige mensen en graag een post op radar zetten als het werkt.

succes

joepkoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2011 20:20

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door joepkoek »

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn vrouw heeft een abonnement tot eind 2013 bij Telfort. Ik heb haar in oktober verrast met een iPhone 4S en het abonnement bij Telfort opgewaardeerd met data. Na ontvangst van de microsim is mijn vrouw gaan bellen met de 4S op 5.0. De telefoon liep erg snel leeg, dus nadat 5.01 beschikbaar kwam hebben we deze versie geïnstalleerd.

Dat hadden we beter niet kunnen doen. Sindsdien heeft de telefoon geen bereik. Na een reset kun je 1 telefoontje doen, waarna het display zoeken... aangeeft en je niet meer gebeld kunt worden of zelf kunt bellen.

Aangezien ik een developer account heb bij Apple heb ik vandaag 5.1 beta geprobeerd van Apple. Helaas geeft dit dezelfde storing: 1x bellen, daarna de verbinding met de provider kwijt.

Telfort, als je dit probleem kunt oplossen, geef dit dan aan. Als je het niet kunt, ook prima maar zeg dat dan, dan kan ik het contract ontbinden en naar een provider overstappen die dit probleem niet kent.

HankW136
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 00:08

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door HankW136 »

Ik heb precies hetzelfde probleem. Op 9 november ontving ik een iPhone4S met een microsimkaart van Telfort die in de iPhone4S niet functioneert. Na een reset kan ik er hooguit enkele keren mee bellen; daarna wordt de microsim ongeldig verklaard. Dezelfde kaart werkt probleemloos in mijn oude telefoon maar daarvoor heb ik mijn abonnement niet verlengd. Het probleem schijnt voort te komen uit een verkeerd type microsimkaart. Ander providers leveren die kaarten met een kleinere chip maar Telfort blijft hardnekkig de verkeerde kaarten leveren. Vandaag ontving ik al mijn derde kaart, die het nog steeds niet doet. Telfort stort als tegemoetkoming een maand abonnementsgeld terug maar ik wil na een maand gewoon kunnen bellen en niet steeds bezig moeten zijn met het opnieuw installeren van mijn telefoon. Het is zeer irritant. :mrgreen:

Laho
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2011 14:58

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Laho »

Zelfde probleem hier met iPhone 4S en Telfort. Inmiddels 3 (!) simkaartjes verder en tig keer van kastje naar de muur gestuurt. Een oplossing lijkt er niet te zijn. Ondertussen kan ik al vanaf begin november niet gebeld worden, of zelf bellen. Alleen als ik hem herstart, dan ben ik 5 minuten bereikbaar. Daarna of 'Geen Service' of 'Ongeldige SIM-kaart'. Het is vreselijk irritant en vooral om radeloos van te worden. Want wat kan je nog meer doen? Op het Forum reageert Telfort niet, de klantenservice wimpelt je af en in de winkel kunnen ze je al helemaal niet helpen. Moedeloos....

LesleyR
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:42

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door LesleyR »

Na Telfort geen Telfort meer. Slechtste service ooit. Providers hebben volgens Apple meegekregen dat nieuwe sim-kaart in Iphones moet. Vodafone en T-mobile zijn er inmiddels mee bezig met nieuwe uit te geven, maar Telfort houd zich van de domme. Werknemers lezen uit een lijstje wat ze er tegen kunnen doen. Dan krijg ik te horen dat ik de sim-pincode uit moet zetten. Dat heb ik dan al gedaan, maar niks word er aan gedaan. Dit probleem speelt al 1 maand en ben ik mooi geld kwijt voor het gebruiken van niks door deze fout.

Telfort ziet mij bij een nieuwe contract dus niet meer terug,
Lesley

tuna
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2011 15:58

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door tuna »

Zelfde problemen hier, zo vaak contact gehad met de klantenservice.. ze hebben geen oplossing. Wat mij verbaast is dat veel medewerkers van de klantenservice niet eens op de hoogte zijn van dit probleem; ik vraag me dan ook af of er uberhaupt wel gebruikers zijn van telfort met iphone 4S waarbij het toestel wel naar behoren werkt..

Ik heb inmiddels mijn Iphone 4S geruild met de Iphone4 van mijn vrouw; zij heeft een vodafone abonnement en haar sim kaart werkt zonder problemen met mijn telefoon en vice versa.

Telfort moet gewoon nieuwe generatie sim kaarten aanschaffen en de gebruikers hiervan voorzien.. probleem opgelost.. maar ja reactie van Telfort blijft uit helaas :(

jan-niemeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2011 20:01

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door jan-niemeijer »

ik heb ook nu sinds 2 weken mijn telfort abo met de iphone 4s nu al 5 keer bij de winkel geweest en steeds sturen ze je weg of je krijgt nieuwe sim kaart ben er heele maal klaar met maar je zit er nog wel aan vast nu is mijn nummer behoud ook afgerond en ben ik heele mal niet meer berijkbar(komt slecht over bij je werkgever als je je mobile nodig bent)nu moet ik morgen nog en keertje heen gaan ze de iphone heele mal reseten hoop dat het wel werkt als 1 van jullie al en oplossing heeft hoor ik het graag

luisjeB
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2011 10:13

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door luisjeB »

Hier hetzelfde probleem!
Sinds 12 november ben ik al bezig om mijn Iphone 4s werkende te krijgen. Dit toestel heb ik los gekocht en mijn abonnement verlengt, dit in overleg met een medewerker.

Op 17 november was de simkaart nog niet binnen, wat bleek er was iets misgegaan met de order, vervolgens sturen zij een nieuwe kaart.
Bij het ontvangen van de kaart en de vraag aan Telfort deze kaart te activeren blijkt dat er een probleem is, zij kunnen de microsim niet activeren.
Na 5 dagen heb ik gebeld dat ik het contract wil opzeggen. Hierop geen reactie, maar vervolgens een mail dat mijn nieuwe kaart is geactiveerd. Dit betekend dat mijn oude kaart werd afgesloten. Blijkt, ze hebben de verkeerde kaart geactiveerd! Hierdoor zat ik 2 dagen zonder telefoon.

Uiteindelijk heb ik iemand gesproken die wel het kaartje kon activeren (na 3 telefoongesprekken).

Bij de activatie blijkt al, dan ik geen service heb of melding ongeldige sim krijg.

Hierover gebeld maar word van het kastje naar de muur gestuurd.
Het zou aan mijn telefoon liggen, ik moest maar een ander kaartje proberen etc etc. Bij aankomst thuis lag er weer een nieuwe sim! Deze heb ik niet besteld maar wordt wel in rekening gebracht!

Uiteindelijk heb ik met iemand van de Iphone afdeling gesproken die eerlijk toegaf dat het een probleem van Telfort is en dat hij niet kan aangeven wanneer het e.e.a. opgelost is. hierop meld ik dat ik mijn abonnement dan wil opzeggen omdat ze niet aan de contractuele voorwaarden voldoen. Dit kan niet, en er is ook niemand die mij kan helpen. Er worden klachten aangemaakt maar ik krijg geen antwoord! Als er een antwoord volgt dan een die niet op mijn verzoek slaat.

Gister avond opnieuw gebeld en het probleem blijft, aangezien ik het contract net ben aangegaan wil ik er vanaf! Zij leveren niet wat ze beloven en ik ben er klaar mee! Nu kan ik mijn contract afkopen voor 800 euro!

Op de website meldt telfort De provider voor de iphone 4s te zijn, terwijl ze geen service kunnen verlenen! Ze proberen mensen onder valse voorwenselen binnen te halen! De medewerkers zijn op de hoogte maar vergeten dat te melden als je een nieuwe abonnement afsluit!!!

Nooit geen telfort meer voor mij!!

LesleyR
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:42

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door LesleyR »

Zelfs Telfort heeft moeite om ons op te hoogte te houden via het forum. We krijgen totaal geen reactie van de Telfort Webcare, maar het aantal gebruikers neemt toe. We zijn het zelfs zo zat dat we maar contracten gaan ontbinden.

Hierbij ga ik dus ook stoppen met Telfort. Het is belachelijk hoe Telfort ermee omgaat. Ze bieden geen service via de forum en via telefoon zeggen ze maar hetzelfde.

Succes allemaal,
Lesley

Iphone4s
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2012 12:08

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door Iphone4s »

Ik heb hetzelfde probleem, eigenlijk als ieder ander.
Op andere fora nog meer klanten die er last van hebben.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32 ... kaart.html

http://forum.telfort.nl/topic10773-150.html

Ik denk dat de enige manier om dit structureel op te lossen een actie (aanpassing naar andere simkaarten) vanuit Telfort benodigd is (evt. Onder druk).

Succes allemaal!

FabLef
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2012 11:36

Re: Telfort -> Iphone 4s -> Geen Service/Ongeldige simkaart

Ongelezen bericht door FabLef »

Telflop stuurt de klanten naar Apple!

1. Waarom hebben andere providers het wel adequaat opgelost voor de klanten?
2. Waarom moet ik naar Apple terwijl ik vóór het gebruik van Telfort nergens last van had?
3. Waarom blijft Telfort zich zo voor paal zetten op dit forum? Waarom grijpt Telfort niet in en zegt: "Ik ga het OPLOSSEN voor mijn klanten"?
4. Ik wil niet naar Apple, ik wil van Telfort af en niet er voor betalen of ander geneuzel. Hoe doe ik dat?

Gesloten