LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gajhulshof
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:14

telfort

Ongelezen bericht door gajhulshof »

Het volgende is bij TELFORT met mijn "gemakkelijk"prepaid nummer gebeurd.
Op 23 juli is ZONDER MIJN MEDEWETEN EN TOESSTEMMING mijn nummer overgenomen door VODAFONE en is nu in het bezit van een man in Groningen,deze vertelde mij dat hij het nummer gekocht heeft via Marktplaats voor maar liefst €250,00 van "ene"Henk.Hoe zo iets mogelijk is, kan niemand bij Telfort mij vertellen.
Inmiddels heb ik al ontelbare keren met de klantensercice gebeld en onderhand alle medewerkers hiervan aan de telefoon gehad,soms waren ze vriendelijk,maar vaak ook niet.Ook werd ik lang in de wacht gezet en ze beloven steeds dat ze het aan de betreffende persoon doorgeven en dat ik teruggebeld zal worden.Dit is slechts 3x gebeurd.
Op 2 september heb ik een aangetekende brief met mijn verhaal,gestuurd aan de Manager Director "Dhr Marco Visser". Ook heb ik verzocht om een persoonlijk gesprek met iemand die verstand van zaken heeft en mij m'n nummer kan terug bezorgen en graag een reactie op mijn brief.Dus niet,totaal geen reactie.Dus maar weer bijna dagelijks met de klantensercice bellen en mijn telefoonrekening loopt maar op en mijn nummer heb ik nog steeds niet terug.
Vanmorgen ook nog weer gebeld en er werd mij gezegd, dat ik toch nog geduld moest hebben en dat ze me voor de zoveelste keer beloven, dat ik teruggebeld zal worden.
Al met al zijn we bijna 3 maanden verder en ik heb nog steeds mijn
"gestolen"nummer niet terug.


Gerda Hulshof.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: telfort

Ongelezen bericht door frenkievee »

Kun je geen aangifte doen van diefstal?

gajhulshof
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:14

Re: telfort

Ongelezen bericht door gajhulshof »

Op 30 juli heb ik meteen hiervan een melding bij de politie
gedaan,aangifte was niet mogelijk,aangezien een strafbaar feit niet aantoonbaar is.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

AV Prepay
" 10. TELEFOONNUMMERS
10.1 Telfort mag het toegekende telefoonnummer wijzigen. Dit mag alleen als het noodzakelijk
is voor het functioneren van de Dienst of het Netwerk, als gewijzigde wet- of regelgeving
het vereist, of als een bevoegd (overheids)orgaan Telfort daartoe verplicht. "
------
Ik raad u aan schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging een klacht in te dienen bij Telfort, onder beding dat u binnen 4 weken schriftelijk antwoord ontvangt op uw klacht. Telfort heeft n.l. niet het aan u toegekende nummer beschermd tegen gebruik hiervan door een andere aanbieder telefonie zonder u hiervan vooraf in kennis te stellen met vermelding van reden.

U eist dat Telfort bij Vodafone deze onbevoegde nummerportering ongedaan maakt binnen dezelfde termijn, zodat u uiterlijk op .... weer gebruik kunt maken van uw telefoonnummer.
Mocht Telfort hier niet in slagen kunt u naar hun Klachten commissie. Zie AV Prepaid.
-------------------------------------
http://www.telfort.nl/media/voorwaarden ... ril_07.pdf
Telfort grossiert in fouten maken. Deze is weer erg bizar.

gajhulshof
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:14

Re: telfort

Ongelezen bericht door gajhulshof »

Afgelopen vrijdag kreeg ik eindelijk eens telefoon van Telfort, men vertelde mij dat er intern fraude is gepleegd en zodoende heeft het kunnen gebeuren dat mijn nummer zonder mijn toestemming over gegaan is naar Vodafone.Deze persoon is inmiddels ontslagen, het gevolg is dus nu,dat Telfort naar hun zeggen, mij m'n nummer niet
terug kunnen geven, wel kan ik kiezen uit 4 andere nummers.
Welke stappen kan ik nog ondernemen om mijn nummer terug te krijgen?

gerda hulshof

aard en lia
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:36

Re: telfort

Ongelezen bericht door aard en lia »

Via sparen bij de ing een telefoon met pre paid van Telfort gekregen.
Op geen enkele manier lukt het om in te corresponderen, mail komt retour, geen mogelijkheid je garantie te bevestigen het lukt niet om de codes in te voeren. Er is geen manier om contact te krijgen, hele middag via internet getracht, lukt niet. Blijft over bellen, maar... wie verdiend er dan wat aan... en ben ik dan geholpen?
Schande...!!!
Las overigens dat ermeer mensen problemen hebben met de garantie voor elkaar te krijgen...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Welke stappen kan ik nog ondernemen om mijn nummer terug te krijgen?
gerda hulshof
De geschillencommissie telecommunicatie.
Telfort zou het nummer terug moeten eisen en dan kan Vodafone degene die uw nummer "gekocht" heeft van Vodafone een ander nummer toegewezen krijgen. Maar ik weet niet of dat gaat lukken. Het zal een unieke zaak worden denk ik.
Dat u in uw recht staat is zeker.

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: telfort

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Afgelopen vrijdag kreeg ik eindelijk eens telefoon van Telfort, men vertelde mij dat er intern fraude is gepleegd en zodoende heeft het kunnen gebeuren dat mijn nummer zonder mijn toestemming over gegaan is naar Vodafone.Deze persoon is inmiddels ontslagen, het gevolg is dus nu,dat Telfort naar hun zeggen, mij m'n nummer niet
terug kunnen geven, wel kan ik kiezen uit 4 andere nummers.
Welke stappen kan ik nog ondernemen om mijn nummer terug te krijgen?

gerda hulshof
Ik heb je even een mailtje gestuurd. Als je dat wilt, kan ik uitzoeken of ik iets voor je kan betekenen.

Antoine
Vodafone Web Relations

ronaldvangoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008 17:07

Re: telfort

Ongelezen bericht door ronaldvangoor »

Telfort

Ik ben zelf zakelijk nog steeds verwikkeld in een confilct met Telfort.

Verleden jaar september kwam een vertegenwoordiger van Telfort bij mijn bedrijf langs. Hij had een goed aanbod voor 5 abonnementen inclusief toestel. Aangezien onze 2 bestaande abonnementen de kern van de overeenkomst waren zou de overeenkomst ingaan op 29 december, de datum dat ons oude abonnement bij KPN was verlopen en nummerbehoud verwezenlijkt . Tot mijn verbazing kregen wij al facturen vanaf 1 oktober. Een telefoontje met de desbetreffende verkoper leverde op dat dit wel vaker voor kwam maar hij zou het corrigeren. Niet dus, de facturen bleven komen. Ik wilde 2 toestellen met abonnementen aan mijn kinderen geven voor Kerstmis. Dat heb ik gedaan en de kinderen waren hardstikke blij. Eind december kregen wij een brief van Telfort dat het overzetten van het nummer niet gelukt was. Telfort had een verkeerd adres gebruikt. Op mijn vraag hoe wij hier mee om moesten gaan omdat het abonnement eigenlijk pas in zou gaan als nummerbehoud gerealiseerd zou zijn kreeg ik geen reactie. De reactie van Telfort was een factuur van ruim € 5.000,00 en het afsluiten van de abonnementen van mijn kinderen. Op mijn verzoeken hoe en waarom werd weer niet gereageerd. Zelfs op een schrijven van mij werd niet gereageerd. Op mijn schrijven dat ik het uit handen ging geven ontvingen wij telefonisch een reactie. Wij moesten het abonnement gewoon betalen want Telfort had niets fout gedaan. Ik heb de zaak toen aan de advocaat uit handen gegeven wat uiteindelijk resulteerde in het crediteren van alle abonnementen en ik mocht de telefoons houden. Aangezien ik al € 800,00 aan advocaat kosten betaald had een schrale troost, maar het bellen met een prepaid abonnement was ook niet alles. Wij zijn dus akkoord gegaan met de schikking en Telfort gaaf aan dat zij het nummer weer aan KPN hadden terug gegeven. Na telefonisch contact met KPN bleek dit dus ook niet waar te zijn. Aangezien ik in de tussentijd een abonnement bij T-Mobile had afgesloten en ik nog steeds mijn oude nummer wilde gebruiken heb ik weer telefonisch contact gezocht met Telfort. Het zou meteen in orde gemaakt worden. Dit heb ik doorgegeven aan T-mobile maar het klopte dus weer niet. Weer een nummer van Telfort opgezocht (op hun briefpapier staat namelijk geen telefoonnummer, ik begrijp waarom….).
Na 20 minuten een bandje afgeluisterd te hebben kreeg ik weer een medewerker te spreken. IK kon niet doorverbonden worden met een leidinggevende maar hij zou alles voor elkaar maken en mij terugbellen, jammer dan.

Een paar dagen later maar weer gebeld en weer het bandje afgeluisterd kreeg ik hetzelfde weer te horen van een andere medewerker. Op mijn betoog dat ik de laatste 10 keer niet teruggebeld was kwam de reactie dat hij het wel in orde zou maken en mij terugbellen. Dit kon 1 tot 2 dagen duren. Mijn vermoeden was weer juist, ik wordt gewoon niet teruggebeld. De man weer gebeld en hij zou mij vandaag weer bellen, niet dus.
Dit is de verkorte versie van het verhaal. In werkelijkheid is het nog iets erger.
Ik ben dan ook van mening dat wij ons moeten verenigen om dit soort providers van telecommunicatie die zelf geen telefoonnummer op hun briefpapier vermelden, geen enkele vorm van bestaansrecht hebben.
Er moet een controle zijn op de wijze waarop de klantenserviceafdelingen de klachten afhandelen en het moet niet mogelijk zijn dat je 25 minuten moet wachten op bij een telecom-aanbieder iemand te spreken te krijgen.

Graag verneem ik jullie klachten over Telfort en mogelijk andere aanbieders om met behulp van media, opta en/of advocaten ons recht te halen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn probleem met Telfort werd opgelost dankzij bemiddeling KPN.COM ( 9 maanden stalking) onoplosbaar tot KPN.COM zoals toegezegd bij Kassa mij hielp de zaak recht te zetten.

gajhulshof
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:14

Re: telfort

Ongelezen bericht door gajhulshof »

Even de stand van zaken melden, hoe het is met mijn gestolen nummer.
Inmiddels een paar keer contact gehad met Vodafone en hebben voor mij op 30 oktober contact gehad met Dhr H Bijzet van Telfort,deze heeft heeft Vodafone beloofd contact op te nemen met de huidige eigenaar van mijn nummer om tot een schikking te komen en het zo mogelijk te maken dat het nummer voor mij weer beschikbaar wordt.
Vodafone laat mij weten,als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Aangezien we al weer 10 dagen verder zijn, ga ik er vanuit dat Telfort alweer eens zijn afspraken/beloftes niet nakomt.

Gerda Hulshof

gajhulshof
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:14

Re: telfort

Ongelezen bericht door gajhulshof »

FRAUDE EN DIEFSTAL BIJ TELFORT
Zoals ik al had verwacht,hoor ik dus niets meer van TELFORT.
Vorige week een mail gestuurd naar KPN en naar ConsuWijzer,ook daar heb ik tot op heden nog niets van vernomen,ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren.
Gerda hulshof

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: telfort

Ongelezen bericht door kuiffie »

Ik zal nog 1 keer vertellen hoe het werkt bij de dievenclub van Telfort :
Ik had vroeger een probleemloos internet en telefoon-vast bellen van Tiscali .
Vele jaren ging dat goed , nooit noemenswaardige storingen !
Tiscali wordt dan overgenomen door Telfort !!!!!!
Op dat moment ga ik ook verhuizen , dus ik stop met mijn Tiscali abonnement op mijn oude adres en ik vraag of ik dan met Telfort kan doorgaan op mijn nieuwe adres .
Was geen probleem , dit zou mij verhuiskosten schelen ( €65,-) en ik kon mijn oude telefoonnr. behouden .
De praktijk :
Weken zonder telefoon en internet gezeten , telefoonnr. kon niet behouden worden en toch €65,- verhuiskosten moeten betalen !
Daarna vele telefoontjes gepleegd met Telfort maar het kan hun geen reet schelen wie je bent of wat je betaald .
Toen mijn abonnement opgezegd en wat denk je van de reactie van Telfort : nooit een opzegbericht ontvangen van Meneer Bongers , dus uw contract loopt gewoon door .
Ik blijf iedereen waarschuwen , ik heb reeds een aantal ervaringen gehad op het gebied van internet/telefonie maar ga a.u.b. niet in zee met Telfort ( en als goede 2e plaats UPC ! )
Moraal van dit verhaal :

Bij Telfort wordt je bestolen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien helpt het als de heer Middeldorp, directeur klantencontact KPN hierin wilt bemiddelen.
Zie
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4104142

gajhulshof
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:14

Re: telfort

Ongelezen bericht door gajhulshof »

8 december kreeg ik van KPN Klantenservice een telefoontje,(reactie op mijn mail van 16 nov) deze mevrouw was heel aardig en had begrip voor mijn situatie, maar kon helaas ook niets voor mij doen.
Op mijn mail naar ConsuWijzer, heb ik nog steeds geen reactie gehad.
Op 3 december heb ik een mail gestuurd naar Kassaklachten/KPN t.a.v Dhr Middelkoop,hier heb ik helaas ook nog niets van gehoord.
Het zal er wel op neer komen,dat ik mijn nummer nooit meer zal terug krijgen, of die persoon uit Groningen, die mijn uit diefstal/fraude verkregen nummer heeft gekocht op Marktplaats,zou mij dit terug willen geven, want hij zegt wel dat hij wil meewerken als hij van Telfort net zo'n soort gelijk nummer terug krijgt.Voor het geval dat iemand wil bemiddelen, het nr is 0644004400.
Gerda Hulshof

gajhulshof
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:14

Re: telfort

Ongelezen bericht door gajhulshof »

Toen Tros Radar een oproep deed aan iedereen die klachten/problemen had met TELFORT, heb ik direct een mail naar hun gestuurd.In de uitzending heeft Dhr Rob de Beer, de hele stapel mails van Radar mee gekregen en beloofde deze allemaal af te handelen. Voor alle zekerheid heb ik 5 april ook nog een aangetekende brief naar hem gestuurd.Aangezien ik vorig jaar ontelbare gesprekken heb gevoerd met de klantenservice,is mij toen beloofd de gemaakte kosten te vergoeden. Kopieën van mijn telefoonrekeningen (totaal bedrag €217,05) heb ik dus erbij gedaan en gevraagd mij deze te vergoeden.Onfatsoenlijkheid ten top.
Geen enkele reactie van de directeur klantenservice Telfort,Rob de Beer.
Dit is klantenservice van een zeer laag niveau.
Gerda Hulshof

stofzuigertje

Re: telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een nog goedkopere Prepaid van Aldi haalde kosten €9,99 en je oude numer 4400 4400 laat over zetten naar deze bel je goedkoper prepaid en zit de huidige dief die dit kocht zonder.

Zo kun je binnen 3 weken je oude nummer terug halen.
Als iemand zoveel voor een nummer betaalde is dat zijn probleem en na deze lange periode kunt U hetzelfde doen.

U heeft bewijs van Telfort dat U ooit dit nummer had dus via Politie kunnen ze ook niets doen.

Dus probeer het op deze niet legale manier eens.
U houd via medionmobile gewoon Uw vertrouwde goed werkende KPN netwerk en dus alleen iets lagere prijzen.

Dit is de snelste en goedkoopste manier en de gemaakte kosten terug eisen zal erg lastig worden.
Als ze een rechtszaak tegen U aanspannen wegens diefstal nummer zult U gezien Uw bewijs en verleden gewoon winnen.

Gesloten