LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@faatje2009

Graag ontvangen wij uw klantnummer daar de mailwisselingen geen duidelijkheid verschaffen. Wellicht komen wij er samen wel uit.

Met betrekking tot het afronden van minuten, geef ik het volgende aan;

In de Algemene Voorwaarden staat bijvoorbeeld sinds 30 juni 2008 het volgende (artikel 6.4):
"Beltarieven worden per gehele minuut in rekening gebracht tenzij Telfort expliciet anders heeft aangegeven."

Voorheen hanteerde wij bij bepaalde abonnementsvormen 'first minute rounding', dat houdt in dat gesprekken korter dan 1 minuut, afgerond worden naar 1 minuut.

Ooit was er ook sprake van betalen per seconde.

Kortom, het hangt af van de startdatum uw abonnementsvorm.

Op onze website kunt u al deze informatie terugvinden.

anniebosma
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2009 13:33

Re: Telfort

Ongelezen bericht door anniebosma »

Vandaag gebeld met telfort, ook ik had er kosten bij die niet kloppen. Ik bel altijd naar iemand toe, dan laat ik de tel 1 x overgaan en die gene belt me dan terug. Maar er worden wel kosten gerekend. Ik krijg dus GEEN voicemail en ook geen contact. Gewoon 1 x bel toon. Ze rekenen 1 minuut af. Ik vroeg of dit normaal was,nou volgens de telefoniste niet dus. (ze was erg aardig en hulpvaardig, mag ook wel eens gezegd worden). Ze heeft nog even navraag gedaan en een formulier aangemaakt om geld terug te krijgen daar voor. Ik ben benieuwd.
Faatje2009 is dus niet de enige. Mensen let op!

Faatje2009
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 nov 2008 18:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Faatje2009 »

Kijk dit bedoel ik nou...ik bel mijn vrouw soms 6 keer ofzo..ze neemt niet op bijvoorbeeld..(geen voicemail)gaat wel 6min af van mijn belbundel...

Telfort webcare
U zegt bijvoorbeeld ;al bel je 30sec.wordt altijd afgerond naar 1 min..waarom staat in de sommige fractuur van mij bijv...1.32sec..

Hoe kan ik met u in contact komen..want dit slaat echt nergens op..
Is vaker bij me gebeurd dat er bedragen werden afgeschreven..maar heb/had nooit opgelet..tot laatst een bedrag van 31 en nog wat moest betalen(werd afgeschreven van mijn bank)..belachelijk..nu kreeg ik een fractuur thuis gestuurd..wat helemaal niet klopte..

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Faatje2009

Eerder heb ik het verzoek bij u neergelegd om uw klantnummer kenbaar te maken. Zodra u dit doorgeeft, kan ik het een en ander voor u nakijken.

Faatje2009
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 nov 2008 18:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Faatje2009 »

Moet ik die hier neer zetten..??

Faatje2009
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 nov 2008 18:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Faatje2009 »

Succes en alvast bedankt...
Laatst gewijzigd door Faatje2009 op 18 jun 2009 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Faatje2009

Dank u voor de rappe reactie. Ik ga voor u aan de slag en bericht u spoedig opnieuw.

Faatje2009
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 nov 2008 18:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Faatje2009 »

U ook bedankt voor uw snelle reactie..

Parsifal
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2009 11:03

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Parsifal »

Het lukt Telfort niet om mijn mobiele telefoon weer met het netwerk aan te sluiten.
(Zie ook bovenstaande klacht in dit forum).

Van Telforts servicenummer krijg ik geen ander antwoord dan: "We kunnen niets voor u doen, we hebben al een mail naar de technische dienst verstuurd"

Dan maar weer een derde e-mail via de website van telfort. Na 2 dagen het verlossende antwoord:
"Wij hebben meerdere gegevens nodig van u om het te kunnen herstellen, daarom vragen wij u om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Dan kunnen de formulieren ingevuld en verstuurd worden."

5 maal geprobeerd om dit servicenummer te bellen om een medewerker aan de lijn te krigen maar dit lukt natuurlijk niet want mijn mobiele telefoonnummer wordt niet door de servicecomputer van dit dure 0900 nummer niet herkend.

Geweldige service van Telfort, grandioze minachting van de klant!

Nu zie ik hier wel eens een Telfort antwoord op dit forum, zou die meneer of mevrouw dit ook willen lezen en er iets mee doen, ALSTUBLIEFT!

Faatje2009
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 nov 2008 18:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Faatje2009 »

Parsifal
Kwam net achter dat mijn vrouw met haar telfort nummer niet naar het buitenland kan bellen..
Pfffffffffffffffffffffffffffffffff...chaos

:shock:
Als het zo door gaat..nooooooit telfort..over mijn lijk niet.. :evil:

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Faatje2009

Kunt u het klantnummer van uw vrouw ook kenbaar maken? Het zou kunnen dat de 'buitenland blokkade' (nog) niet is verwijderd. Deze blokkade wordt standaard geplaatst op nieuwe abonnementen. Na ontvangst van de betaling van de eerste factuur wordt het normaliter automatisch verwijderd. Uiteraard is het mogelijk dat er iets anders aan de hand is, maar dat zoek ik dan graag voor u en uw vrouw uit.

@Parsifal

Graag ontvangen wij uw klantnummer.

anniebosma
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2009 13:33

Re: Telfort

Ongelezen bericht door anniebosma »

Ik had vorig jaar met mijn pre paid kaart gedonder met telfort en is nog niet opgelost. Ik had een telefoon met telfort kaart gekocht, geactiveerd, maar niet meteen mee gebeld. Een paar maanden later zal ik toch eens de telefoon gaan gebruiken, heb de telefoon aangezet was goed, maar nog niet gebeld, een paar dagen later zou ik bellen, maar dat lukte niet, ik had gewoon bereik, kon sos dienst bellen en kreeg de melding: beperkte service. Ik ben toen het netwerk handmatig gaan selecteren, niks. Door heel nederland geprobeerd, gebeurde niks. Ook in een andere telefoon werkte de kaart niet. Ik heb telfort gemaild met de klacht. Toen kreeg ik het volgende advies:

U dient de volgende stappen te ondernemen wilt u weer kunnen bellen. Opent u het menu en kiest u voor de instellingen. Vervolgens opent u de netwerkinstellingen en kiest u handmatig het KPN netwerk. Vervolgens kunt u weer gebruik maken van uw toestel.

Niet dus! Weer gemaild en toen kreeg ik dit antwoord:

Wij hebben niks kunnen vinden op het netwerk wat voor problemen kan zorgen. Gezien uw verhaal lijkt het ons niet anders dan dat de simkaart niet meet goed is. Wij adviseren u dan ook om een nieuwe simkaart aan te schaffen.

Een nieuwe simkaart van Telfort kunt u bij bijna elke telecom zaak kopen. Deze kost €9,95 en bij activatie krijgt u daar 5 euro beltegoed bij. Vervolgens kunt u het nummer nog registreren via www.tientjevantelfort.nl om nog 10 euro extra te krijgen. Dat geld haalt u er dus wel weer uit. U kunt daarna contact met ons opnemen zodat wij uw oude nummer en beltegoed over kunnen zetten naar de nieuwe simkaart.

Wij gaan er vanuit dat daarmee alles opgelost moet zijn.


ik had de kaart nog nooit gebruikt! Niet uit het toestel gehaald voor de storing! Ik ging hier dus niet mee akkoord, een paar mails gestuurd, maar ik kreeg geen antwoord meer. Belachelijk toch! adviseren ze je om een nieuwe kaart te kopen terwijl je een nieuwe kaart hebt, al het beltegoed stond er nog op. Nooit mee gebeld, of iemand die mij had gebeld!
En stel dat ik nieuwe kaart koop die ook niet goed is, ja koop maar een nieuwe, DAT GELD HAALT U ER WEL WEER UIT. :roll:

ik heb voor die eerste kaart al geld betaald toch? Moet ik nu weer geld betalen? Zo kunnen we wel doorgaan natuurlijk. Ik heb geen geld voor een nieuwe kaart , zij horen mij een nieuwe te geven, lijkt mij.

Ik zal er maar weer eens achter aan.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Faatje

Zojuist heb ik u per mail bericht. Ik vertrouw erop dat u na deze uitleg onze facturering begrijpt.

Daphne

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Faatje2009

Ter aanvulling;

Met betrekking tot de klacht van uw vrouw, dat zij niet naar het buitenland kan bellen, geef ik aan dat het ook aan een toestelinstelling kan liggen.

U kunt dit zelf nakijken en deactiveren of u kunt hiermee naar een erkende telecom winkel bij u in de omgeving gaan.
Ligt het niet aan het toestel, dan ontvangen wij dus graag het klantnummer van uw vrouw om de instellingen te bekijken.

Tevens heb ik u zojuist per mail verzocht aan te geven wanneer u telefonisch aanspreekbaar bent. Wij lichten graag de opbouw/opmaak van de factuur telefonisch toe, daar mijn toelichting per mail geen effect had.

Ik geef hier wel aan dat ik de facturen heb nagekeken en dat er dus sprake is van eerste minuut afronding (dit hoort bij het type abonnement dat u heeft). De gesprekken zijn correct geregistreerd en gefactureerd.

Ik zie uw reactie tegemoet.

Daphne

Parsifal
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2009 11:03

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Parsifal »

Wat heb ik misdaan dat ik door TELFORT en een ieder die zich aan dat bedrijf verhuurt, zo wordt getreiterd?

Ik zou het echt niet weten...................

Parsifal
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2009 11:03

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Parsifal »

In mijn hele TELFORT administratie is nergens een klantnummer te vinden, hoe kom ik er achter wat dat nummer is?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@parsifal

Uw klantnummer staat op de factuur.
Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u met de Telfort simkaarten naar een Telfort winkel bij u in de omgeving gaan. Mijn collega's kunnen aan de hand van uw simkaartnummer de gevraagde informatie naar mij doorspelen.

Daphne

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wat heb ik misdaan dat ik door TELFORT en een ieder die zich aan dat bedrijf verhuurt, zo wordt getreiterd?
Hobby van Telfort?
Herken dit gevoel bij 9 maanden durende stalking door afdeling internet van Telfort
Hopelijk wordt uw probleem vlot opgelost.

Faatje2009
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 nov 2008 18:23

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Faatje2009 »

Telfort webcar,
Hallo,


Ik ben zijn vrouw..hij zit nu in het buitenland...

Klantnummer:2628482
Je kunt mij bellen als u wilt..
Mvg faatje

Parsifal
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2009 11:03

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Parsifal »

@ Daphne,

Bedankt voor je medewerking!

Ik kan niet bij mijn factuur komen, want daar heb ik een wachtwoord voor nodig (waarom zou het makkelijk gaan als het ook moeilijk kan...) dus ben ik blij dat ik zover hersteld ben dat ik een Telfort winkel kan gaan bezoeken...

Zo, nu eerst naar de bruna om een strippenkaart te gaan kopen, die kosten kunnen er na de gemaakte 0900-kosten ook nog wel bij...

Gesloten