Ik heb een sim-only contract afgesloten bij Telfort en dit netjes per brief op tijd opgezegd. De opzegging is helaas niet goed verwerkt, waardoor mijn telefoon in gebruik bleef. Ik heb dit gemeld en kreeg de reactie dat mijn contract niet was opgezegd. Bij navraag bleek mijn brief “verdwenen”. Kopie gestuurd etc etc, na veel moeite en veel contact kreeg ik de toezegging dat mijn contract met terugwerkende kracht werd beëindigd en het teveel betaalde abonnementsgeld werd gecrediteerd. Hier zit ik na meerdere brieven, mails en telefoontjes nog steeds op te wachten, maar ik heb een andere vraag/probleem.
Ik heb na de beëindigingsdatum namelijk nog wel gebruik gemaakt van de telefoon en de sim kaart. Nu krijg ik hiervoor de rekening gepresenteerd tegen het buiten-bundel tarief van 25 cent per minuut/bericht. Ik ben van mening dat Telfort niets in rekening mag brengen hiervoor, aangezien ze zelf te fout hebben gemaakt mij niet tijdig af te sluiten. Ik ben eventueel bereid te betalen voor het gebruik, maar dan wel tegen het oorspronkelijke bundel tarief van minder dan 3 cent. Is het terecht dat Telfort mij factureert tegen het hoge buiten-bundel tarief???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort tarief bij gebruik na opzegging
Re: Telfort tarief bij gebruik na opzegging
Volgens de voorwaarden mag er door Telfort het prepaidtarief in rekening gebracht worden bij gebruik van de aansluiting VOORDAT de bundel actief is en NADAT de bundel is geactiveerd.
Redelijk is het niet, maar ik denk dat het wel mag.
Redelijk is het niet, maar ik denk dat het wel mag.