LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Tja de (negatieve) invloed van KPN is goed te merken bij telfort. Kijk maar eens in onderstaande link.

Hieruit blijkt dat de huidige policy van Telfort goed overgenomen is van KPN. Deze providor spint kennelijk goed garen met het sneaky inpikken van beltegoeden van klanten.

http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... geld_waard


Het wachten is op maatregelen vanuit Europa teneinde deze gelegaliseerde vorm van diefstal te stoppen.

wampie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007 15:57

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door wampie »

Hallo Harry,
Zo te lezen ben je er el een tijd intensief en nog zonder gewenst resultaat mee bezig. Volgens mij is beltegoed geen electronisch geld maar gewoon een gekocht recht op belminuten. De politiek kan beltegoed wel tot electronisch geld verklaren.
Maar laten we prepay beltegoed eens vergelijken met een buskaart van 45 strippen die je koopt voor 20 euro.
Je koopt dan een recht om een bepaalde tijd (of zones) in de bus te zitten.
Dit recht is niet onbeperkt. Een jaar na tariefsverhoging, vervalt het gebruiksrecht van de kaart.
Ik denk dat er een storm van protesten zou komen als die gebruikstermijn van 1 jaar na tariefsverhoging veranderd zou worden in 1/2 jaar na tariefsverhoging, voor al verkochte kaarten.
Iedereen zou het normaal vinden dat dergelijke veranderingen pas ingaan voor nieuwe kaarten nadat de oude termijn van 1 jaar verlopen is. Is buskaart gelijk of ongelijk aan beltegoed?
Ik vind het juist dat je niet bent ingegaan op het aanbod van telfort om je tegoed uit te betalen na inlevering van de telefoon. Die foon is geleverd door De Postbank. De simkaart ( en het beltegoed) kwam van telfort maar dat had ook best een andere belbedrijf kunnen zijn.
Ik heb trouwens De Postbank ook op de hoogte gesteld van de incorrecte handelwijze van hun vroegere zakenpartner. Ze vinden het vervelend maar ze vinden zich als doorgever niet mede betrokken.
Toch wil ik De Postbank blijven benaderen om druk uit te oefenen op telfort om dit probleem over het beltegoed anders op te lossen.
Ik denk trouwens dat het initiatief voor deze actie in 2004 van De Postbank is uitgegaan. Ik denk dat ze daar mensen voor in dienst hebben om uit te zoeken of bepaalde acties commercieel lonend zijn. Dit was echt niet de enige en laatste actie. Het is dus de vraag of ze er niet op de een of andere manier (welke?) bij betrokken zijn.
We houden (ook) vol!
gr. wampie

Dean
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2007 01:02

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Dean »

providers hebben het recht om hun algemene voorwaarden te veranderen.

Prepaid beltegoed kun je zowiezo niet retour vragen.
Er zijn wel diensten waarnaar je kunt bellen, die dit wel voor jou kunnen doen. Echter kost je dit een bepaald bedrag, bijv 2,50
dus als er 10,- opstaat is het de moeite niet...bel het dan op.

Mocht er echter bijv 100,- opstaan, dan zou je dit kunnen doen,
ik weet dat je naar een bepaals 0900 nr kunt bellen,
maar hoe en wat weet ik niet.

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

@Wampie en de rest,

Alweer enige tijd geleden hebben wij (mijn zoon mijn vrouw en ik) elk persoonlijke een brief gehad van Telfort waarin men aangeeft gebruik te zullen gaan maken van het netwerk van KPN.

geweldig dat men nu wel ons adres weet te vinden. Dit staat in schril contrast tot een jaar geleden toen men, naar men zegt, slechts in een telegraaf van een dinsdag een ingrijpende wijziging van de voorwaarden (onderwerp van dit topic) kon aankondigen.

Misschien nog een aanvulling voor de geschillencommissie?


Harry

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Ik heb ook een prepaid MC60 Postbank telefoon met daarop nog 55 euro beltegoed.

Ik heb nu pas toevallig via iemand anders gehoord dat het beltegoed ging vervallen.
Ik heb nooit geen brief en ook nooit geen sms gehad. Die andere persoon ook niet, maar deze was er toevallig achter gekomen door het beltegoed via 1244 op te vragen.
Telfort heeft dus helemaal niets bekend gemaakt, en heeft dit gewoon met opzet gedaan, om het geldtegoed van de mensen te kunnen stelen! Want zij hadden ook gewoon een brief kunnen sturen, maar dat hebben zij met opzet nagelaten. (over andere zaken sturen zij immers wel brieven)
Zijn er overigens mensen die wel een sms hebben ontvangen? Misschien zou Telfort wel eens heel erg dom bezig kunnen zijn door de mail-box (sms-box) na een bepaalde tijd leeg te maken. Als je dan b.v. je smsjes niet "ophaald" door je telefoon een hele tijd niet aan te zetten, dan zijn je smsjes dus verdwenen zonder dat je deze ooit hebt gekregen. (ook deze praktijk zou natuurlijk te schandalig voor woorden zijn, aangezien dat men dan jou persoonlijke berichten zomaar verwijderd)

Door navraag bij Telfort kwam ik erachter dat mijn beltegoed inmiddels per 01-04-2007 is "bevroren", en dat ik het alleen weer kan "ontdooien" door voor 15 april op te waarderen. (overigens kan ik ondanks "bevriezing" nog gewoon bellen)
Eigenlijk zou ik onmogelijk kunnen opwaarderen, aangezien je bij de Postbanktelefoon alleen met "opwaardeercode" kan opwaarderen. Vervolgens zeggen ze vrolijk dat deze code inmiddels geblokkeerd, omdat ik er lang geen gebruik van heb gemaakt. (weer zo'n lekkere actie van Telfort zonder dat ze je daarvan op de hoogte stellen!)
Nieuwe code aanvragen duurt minimaal 5 werkdagen.
Er werd geadviseerd om toch een beltegoedkaart te kopen, en dan de klantenservice te bellen, zodat zij het handmatig kunnen regelen.
Echter aangezien ik minder dan 10 euro per jaar verbel, zou ik er alleen maar geld op toeleggen.
Ik heb tot aanschaf besloten met de voorwaarde dat het beltegoed onbeperkt houdbaar zou zijn. Telfort houd zich dus niet aan deze voorwaarde!

Toevallig dus dat ik erachter kom! Ik weet echter wel zeker dat er zeer veel mensen zijn, die er later te laat achter komen, en waarvan Telfort hun geld en hun nummer dus al heeft gestolen.
Het zijn dus grote asociale schoften, die beleidsmakers van Telfort! Pure diefstal en niets minder.

Als dit zomaar zou kunnen; wat hebben contracten en voorwaarden dan nog voor nut????? Het lijkt mij dat dit dus echt niet kan. (ook juridisch niet)

Bovendien heb ik een (koop)overeenkomst met Postbank gesloten.
Nu blijkt dat het produkt niet voldoet aan de gestelde verwachtingen (in dit geval zijn het keiharde voorwaarden dat het beltegoed onbeperkt houdbaar zou blijven), dan is er volgens mij het recht om de overeenkomst te ontbinden, en je geld terug te eisen. Of de telefoon daarbij retour moet naar de Postbank is nog maar de vraag, aangezien je eigenlijk 2 dingen bij de Postbank hebt aangeschaft. (Telefoon die je na een jaar simlockvrij kunt laten maken, en desnoods kan verkopen; en daarnaast beltegoed wat je in elke andere telefoon kunt gebruiken)
Telefoon is wel goed, maar het beltegoed niet.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Als Telfort een eerlijk en fatsoenlijk bedrijf zou zijn, dan zou men zich gewoon aan de overeen gekomen voorwaarden houden, en zou zij de nieuwe voorwaarden alleen voor nieuw beltegoed laten gelden. (het niewe beltegoed koop je dan onder de nieuwe voorwaarden)

Schoften zijn het!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Jan9 »

Is het omzetten bij jullie gelukt?

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Is het omzetten bij jullie gelukt?
Verkeerde topic?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Jan9 »

Als het omzetten niet lukt ben je ook je beltegoed kwijt :cry:
Ik had het andere topic niet gezien ik zal daar even verder lezen.

Shadowrave
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2005 12:00

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Shadowrave »

Dacht al dat ik de enige was met dit probleem :twisted:


Tijdje geleden had tmobile zijn voorwaarden aangepast en toen heb ik bij hun kunnen opzeggen en mijn prepaid beltegoed teruggekregen.

Ja had het kunnen verwachten , telfort powered of overgenomen door kpn :twisted:

almere109
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2007 11:27

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door almere109 »

Interessant onderwerp. Gisteren bleek mijn telefoon geblokkeerd (kan niet bellen en gebeld worden) en heb ik helaas een 2-tal belangrijke gesprekken gemist. Duurt voorlopig ook nog even voordat ik het toestel kan gebruiken. Ik heb dus nog nooit mijn beltegoed verhoogd en ik heb dit jaar eigenlijk voor het eerst echt gebruik gemaakt van het toestel. En het toestel wordt in principe nu ook dagelijks gebruikt.
Ik voor mijzelf niet nagaan wat ik 12-4-2006 heb gedaan om nu een geblokkeerd nummer te hebben. En een tijdje terug bleek een ander nummer van mij al opgeheven. Dat toestel gebruikte ik niet veel, maar het overviel mij wel. Ook dit had volgens mij netter afgehandeld kunnen worden. Of ik dit nog recht kan zetten?

Dan nog is zelfs voor een veelgebruikt nummer geen nette melding vooraf (schriftelijk dan wel sms). Er stond in ieder geval nog 21 euro op, dus op zich genoeg. Ik ga in ieder geval een klacht indienen. Tja, want ik moet nog wel zien dat ik het beltegoed om de telefoon krijg. Ik vind dit toch wel erg klantonvriendelijk.

Overigens is het klantenservice nummer ook een tijdrekker. Vooral informatie herhalen wat totaal niet interessant is. Al met al ook best klantonvriendelijk.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Jan9 »

Raar toch, je denkt door een gsm extra bereikbaar te zijn... :evil:
Tel-fort

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Zie de aflevering van Vara's Kassa van 14-04-2007 (verlenging)
Is terug te kijken via de website van Kassa)
Het is gewoon pure diefstal en Telfort houdt zich daarmee dus niet aan de wet!

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Heb nog eens gebeld met "klantenservice" van Telfort.
Daaruit blijkt, (zoals ik al vermoedde), dat de smsjes van Telfort zelf maar 3 dagen op hun server bewaart worden. Zij geven dit dus zelf toe! Logisch dat bijna alle gedupeerden dus geen bericht hebben gekregen van Telfort. (als je dus je telefoon meer als 3 dagen niet aanzet, dan verdwijnt de sms, zonder dat je hem ooit gezien hebt)
Ik heb dit gesprek opgenomen, dus snijden ze zich hiermee mooi in de vingers. (zij hebben immers zelf bij Kassa bekend gemaakt, dat als je je geld terug wilde, dat je dat gelijk na de bekendmaking had moeten melden. Nu blijkt dus dat ze het dus niet aan iedereen bekend hebben gemaakt.
Overigens is het ongeacht bekendmaking of niet, nog steeds wettelijk niet toegestaan.

johnjohn
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:10

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door johnjohn »

Wordt het niet eens tijd dat wij duidelijk gaan maken aan dit soort bedrijven dat wij dat niet meer pikken.

Ik roep dan ook iedereen op om over te stappen naar een mensvriendelijker concurent.

Wedden dat als het ons lukt om Telfort failliet te krijgen, wat ze gewoon verdient, er weer rekening met de consument wordt gehouden.

Verder vind ik de consumentenprogramma's die hier aandacht aan hebben besteed erg slap reageren. Gewoon iedereen oproepen daar weg te gaan.

Ik neem vandaag de stap en verlaat voorgoed Telfort, ik wens geen zaken te doen met dieven.

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Ik heb begrepen dat Wampie (hogerop in dit topic) de zaak heeft voorgelegd aan de geschillencommissie. Misschien is het goed deze uitspraak af te wachten en, indien positief voor ons, hiermee telfort te benaderen met een verzoek om uitbetaling van het nog niet gebruikte beltegoed.

Weet iemand hoelang het normaliter duurt voordat zo'n uitspraak er is?


Harry

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Misschien dat Wampie mijn berichten even moet lezen, en ff contact moet opnemen met mij. Dan kan hij mijn gemaakte opname gebruiken, waarin Telfort toegeeft dat veel mensen nooit geen berichtgeving hebben ontvangen. (niet dat dat eigenlijk van belang is, maar misschien werken er natuurlijk ook vreemde vogels met vreemde ideeen bij de geschillencommissie)

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Heb nog een ontdekking gedaan.

Conform de nieuwe algemene voorwaarden van Telfort wordt na het vervallen van de geldigheidsduur van het beltegoed, in ons geval de bewuste datum van 4 april 2007, het beltegoed 90 dagen bevroren.

Citaat algemene voorwaarden:
2.7 De Contractant dient zijn prepay-tegoed opnieuw op te waarderen binnen een aaneengesloten periode van twaalf maanden na datum van de voorafgaande opwaardering.
Indien Contractant het prepay-tegoed niet binnen deze twaalf maanden opgewaardeerd, verliest het dan resterende prepaytegoed zijn geldigheid en kan de Contractant geen gebruik meer maken van de Aansluiting voorzover hij voor dit gebruik een vergoeding verschuldigd is.

2.8 Indien het prepay -tegoed van een Aansluiting op grond van het voorgaande lid, is bevroren, blijft de Aansluiting nog negentig dagen in dienst voor vormen van dienstverlening waarvoor de Contractant geen vergoedingen verschuldigd is. Indien de Contractant het prepay-tegoed gedurende die periode van negentig dagen alsnog opwaardeert, kan hij weer volledig gebruikmaken van de Aansluiting en komt het bevroren prepay-tegoed weer beschikbaar. Indien de Contractant ook gedurende die periode niet opwaardeert, eindigt de Overeenkomst.
Een rekensommetje leert dat 90 dagen na 4 april 2007 uitkomt op 3 juli 2007.

Na 1244 gebeld te hebben blijkt mijn beltegoed "weg" te zijn op 28 mei 2007. Dit lijkt mij in strijd met hun eigen algemene voorwaarden. Kortom een zeer onbetrouwbare provider.

Laat ieder maar eens voor zichzelf nagaan hoe het met hun beltegoed in dezen is gesteld.

Ik zal dit ook als klacht melden bij de consumentenautoriteit. Hopelijk volgen er meer dit voorbeeld.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Sommige nummers zijn niet meer te bellen.
Ik wilde toevallig?? het nummer van de Vara bellen. (035-6711911)
Er wordt vrolijk zonder schaamte gemeld dat het nummer niet bestaat, maar dat ze je wel willen helpen met zoeken. Je moet dan 1888 draaien. (en er natuurlijk dik geld voor betalen)
Ook andere nummers zijn niet meer te bellen.

Weer puur bedrog en geldklopperij, want het nummer bestaat echt wel. Ik kan het namelijk wel gewoon bellen met een andere provider (T-mobile, en zelfs ook met vaste lijn van KPN)

Wederom schandalig!

carsmurf
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2007 17:00

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door carsmurf »

:x Ja weer een methode om geld te vangen.

Mijn abo is ook omgezet van Telfort naar KPN. Ik had bewust gekozen voor Telfort daar ik hier op de plaatsen waar ik het meeste ben wel netwerk heb (HAD :roll: ) KPN schakelt in Maastricht over naar een Belgisch netwerk (weer extra betalen)

Ze doen zeer moeilijk bij de helpdesk schrijf een brief... die ontvangen ze nooit :twisted: log in op de site (vind je bijna geen email adres) hier krijg je standaard antwoorden op.

Allemaal doorgewinterde telefonistes die je tactisch afwimpelen ZONDER RESULTAAT

Gesloten