LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Misschien is dit niet helemaal het juiste forum, maar toch.

De Telfort-kwestie is ook in de Kassa-uitzending van 14 april 2007 aan de orde geweest (in de zogeheten "verlenging" van de uitzending via het Internet).

Het item is te bekijken (Windows Media Player) via deze link:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 4-live.asf

Het Telfort-item loopt vanaf ca 14 min 45 sec tot ca 20 min 30 sec.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door sadfly »

In dit geval denk ik ook dat Telfort in zijn recht staat. Je kunt er immers voor kiezen om voor het vervallen van je beltegoed het op te verbellen.
Als ik op de hoogte was gebracht door telfort wel ja.
Nu heb ik en veel andere beltegoed waar we hemeaal niks meer mee kunnen, behalve er were beltegoed bij zitten en het dan opmaken..

Het eenzijdig verannderen van de voorwaarden is fout !

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

In dit geval denk ik ook dat Telfort in zijn recht staat. Je kunt er immers voor kiezen om voor het vervallen van je beltegoed het op te verbellen.



Als ik op de hoogte was gebracht door telfort wel ja.
Gaan bellen terwijl je helemaal niet hoeft te gaan bellen??? Wat heb je daaraan??? Op die manier ben je naast je geld ook nog eens extra tijd kwijt. (om nog maar niet te spreken van de personen die je lastig valt door onnodige telefoontjes) :wink:
Het beltegoed zou onbeperkt houdbaar zijn, zodat je het beltegoed op je eigen tempo op kan maken. Indien die voorwaarde er niet was geweest had ik niet meegedaan! Nu wordt het geld dus gestolen!
Telfort heeft in de uitzending van Kassa laten weten dat zij het resterende beltegoed terug zou hebben gegeven, indien men gelijk na de bekendmaking hierom verzocht had.
Nu dus blijkt dat Telfort geen bekendmaking gedaan heeft aan de meeste mensen, zullen zij dus alsnog dienen te vergoeden!

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Wat doen we er concreet aan? Gaan we naar de geschillencommissie? Gaan we naar de rechter? Doet kassa of radar iets tegen deze vorm van diefstal?

Het is goed de dingen van je af te schrijven maar dit zet geen zoden aan de dijk.

Iemand een suggestie??

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Harry,

Helaas kan ik je ook geen antwoord geven op de vraag die je al ?? x probeerde beantwoord te krijgen, misschien in een rechtswinkel / buro rechtshulp,alleen moet je je afvragen of het alles wel waard is.
Ik vind het ook niet terecht, maar de grote mannen doen maar, en wij zo mak als lammetjes moeten volgen.

Je kan ook je beltegoed opbellen en dan stoppen, je kunt het ook verkopen, maar ook dan heb je verlies.

Misschien een aantal zoek termen in de google gooien om zo er achter te komen of dat wat TelF doet wel mag, ze gaan ook over geloof ik ze zijn van alles aan het doen, ik hoop echt dat je een antwoord krijg op je vraag.
Gr, Ron

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

In ieder geval zou iedereen de klacht moeten melden aan de consumentenautoriteit; de directie van Telfort; Radar; Kassa; enz.

Als Telfort na de melding van de klacht aan de directie nog niet over de brug wil komen, dan kan men de geschillencommissie telecom inschakelen. Dit kost wel 50 euro, die je alleen terugkrijgt als je wint. Echter is er geen zekerheid, aangezien die geschillencommissie ook wel eens vreemde uitspraken doet.
Rechtbank is ook een optie, maar dus ook met nog groter risico.

Mooiste zou zijn om met een grote groep gedupeerden een rechtszaak aan te spannen, om zo de eventuele kosten te verdelen.

Het is echter allemaal veel werk voor een paar tientjes.
Echter hier rekent Telfort dus op.

Allermooiste is echter dat Kassa of Radar deze dieven eens goed in de **** zetten op tv. Mijn opname heb ik al naar Kassa gestuurd (omdat zij het onderwerp al een keer in de uitzending behandeld hadden)
Echter komt er geen reactie terug, en ook op mijn ingesproken bericht heb ik nog geen reactie terug gekregen.

Iedereen dus blijven klagen bij Kassa en Radar!
Bij Radar kun je tijdens de uitzending overigens bellen naar een telefoonnummer. Misschien dat zij het oppikken als er veel meldingen komen. :wink:

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Vandaag ontving ik de volgende e-mail van Telfort. Ik neem aan dat dit "uitstel" ook op anderen in vergelijkbare situatie van toepassing is. Zie onder (met cursivering van mij).

Het sturen van een e-mail aan de klantenserivce van Telfort kan (tamelijk omslachtig) via de website; anders via
[email protected] .
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Op 4 april 2006 heeft Telfort, conform artikel 1.3 uit de Algemene Voorwaarden een wijziging doorgevoerd in de voorwaarden voor onbeperkte houdbaarheid van het beltegoed. Het beltegoed van Telfort is onbeperkt houdbaar indien dit één keer per twaalf maanden wordt opgewaardeerd. Als het beltegoed niet binnen deze twaalf maanden wordt opgewaardeerd, wordt na afloop van de twaalf maanden het beltegoed gedurende 90 dagen “bevroren”. De aansluiting blijft dan 90 dagen actief voor vormen van gebruik waar geen vergoeding voor is verschuldigd (zoals gebeld worden of bellen naar gratis nummers). Indien binnen deze 90 dagen wordt opgewaardeerd, komt het volledige beltegoed weer beschikbaar. Indien binnen de 90 dagen niet wordt opgewaardeerd, eindigt de overeenkomst en vervallen het beltegoed en het telefoonnummer.

Telfort heeft de voorwaarden voor de houdbaarheid van het beltegoed begin maart 2006, vier weken voor ingang van de wijziging op 4 april 2006, bekendgemaakt aan al haar prepay klanten zoals omschreven in de overeenkomst. Alle prepay klanten zijn per sms, internet en een advertentie in een landelijk dagblad (De Telegraaf) hierover geïnformeerd. Op basis van de overeenkomst en op basis van de wet mag Telfort de voorwaarden op deze manier wijzigen.

Wij hebben uit reacties van onze klanten begrepen dat de communicatie over de wijziging in onze Algemene Voorwaarden over de houdbaarheid van het prepay-beltegoed niet duidelijk is geweest. Wij vinden dit heel vervelend en hebben daarom besloten de vervaldatum van het beltegoed uit te stellen.

We hebben de vervaldatum van het beltegoed tijdelijk vastgesteld op 31 juli 2007, waardoor ook het beltegoed weer toegankelijk is geworden. Wij zorgen ervoor dat u binnen enkele uren weer gebruik kan maken van de diensten. Wij adviseren u het beltegoed voor de eerdergenoemde datum op te waarderen, zodat u gebruik kunt blijven maken van het resterende beltegoed en uw telefoonnummer. Wij zullen u zo spoedig mogelijk informeren over de definitieve vervaldatum.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is een van de redenen waarom ik destijds bij Telfort ben weggegaan.

Ik ben van mening, dat vooraf door jou ingekochte belminuten van jou zijn, en dat ook BLIJVEN.

Telfort was het niet eens met die zienswijze. Zij zeggen: wij stellen ons netwerk beschikbaar, en zien daar niets voor terug. Onzin, natuurlijk. Maar probeer ze dat eens aan het verstand te brengen.

Het is wel ongeveer 60 euro die ze me na die jaren nog schuldig zijn. Geld dat van MIJ is (en had horen te blijven).

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Toch netjes van Telfort, uitstel van executie :shock:

Jammer dat er niet meer bedrijven zo "behulpzaam" zijn

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Uitstel hebben we niks aan.

Het dient te worden teruggedraaid, of het resterende beltegoed dient te worden vergoed.

Het zijn gewoon dieven en leugenaars.

Klantenservice heeft immers zelf toegegeven dat sms nooit is aangekomen bij de klant als telefoon meer als 3 dagen uitstond.
Telfort heeft dus niet aan haar informatieplicht gedaan.

In Kassa hebben ze laten weten, dat ze het resterende beltegoed wel vergoed zouden hebben als men destijds gelijk geklaagd zou hebben na de bekendmaking.
Nu blijkt dat Telfort aan zeer veel mensen dus niets bekend heeft gemaakt moet Telfort dus niet meer traineren, maar gewoon betalen zoals beloofd!

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door foonhous »

Alles was weer hersteld las ik en mensen konden weer over hun beltegoed beschikken.

Nu tot tot 1 AUG 2007 de tijd om je beltegoed er doorheen te jagen :roll:


Als jullie hulp nodig hebben, ik heb nog een zoontje, die kan dat prima :twisted:

Tja, kortom we trekken toch aan het kortste eind zie je wel als consument

wampie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007 15:57

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door wampie »

Harry en andere gedupeerden,
Ik heb 50 euro betaald aan de geschillencommissie telefonie.
Dus die zaak loopt.
Overeenkomsten eenzijdig veranderen schijnt trouwens in de mode te zijn., want ik heb net gelezen dat dit ook gebeurt bij de crematieverzekering Yarden. groetjes, wampie

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Wampie,

Mocht je de geluidsopname als bewijs willen gebruiken, dan kun je me mailen.
Ik denk dat ik zelf ook de geschillencommissie ga inschakelen.

mldklh
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2007 17:28

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mldklh »

Vanmorgen kwam ik er achter dat ik ook hoor tot de groep van Telfort-slachtoffers.
Ik lees nooit de Telegraaf en kan mij geen sms dienaangaande herinneren.
Opgelicht dus door KPN blijkbaar.
In de brief die ik wel van hen kreeg bij de net-wisseling, is geen woord gewijd aan deze diefstal.
Nu is Telfort mijn laatste lijntje naar KPN.
Door hun incompetentie mbt internetplusbellen zijn ze mij ook kwijt als internet- en vaste telefonie-klant.
Fantastisch, KPN, ga zo door :-(

sanbre
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2006 18:20

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door sanbre »

Ook ik moest gister tot de ontdekking komen dat het nummer niet meer werkte en ging 's kijken of ik de enige ben, niet dus.
Heb dus nog 63 euri beltegoed op dat ding staan waar ik als ik het allemaal goed begrijp nu 10 euro bij kan doneren en dan zou ik weer 73 euri voor een jaar hebben om te verbellen.

Als dit zo is dan doe ik dit maar, en daarna wegwezen bij helfort, las ook al zoiets dat er meer providers van onbeperkte geldigheid van beltegoed gaan afstappen, maar dat zien we dan wel weer, voel me flink belazerd door die gasten.

En natuurlijk 3x foutieve code om te kunnen bijdoneren, kan ik nog contact opnemen ook met die afzetters.
Allemaal gedoe waar je niet op zit te wachten, toch??

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Het heeft geen nut om 10 euro bij te storten, als je niet veel belt.
Op die manier kost het je alleen nog meer geld.
En wie weet steelt Telfort die 10 euro starks ook wel weer van je. (komen ze dalijk b.v. met de eis dat je ieder half jaar op moet waarderen)

wimtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 16:57

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door wimtje »

Wampie,

Ik heb ook Euro 50,= betaald aan de Geschillencommissie en het zou merkwaardig zijn indien er meerdere zaken met dezelfde inzet tegelijk zouden lopen.
Misschien kunnen we contact met elkaar opnemen om argumenten of ervaringen uit te wisselen.
Ik beschouw het als contractbreuk, de overeenkomst die we zijn aangegaan wordt niet nagekomen.
Prepaid wil alleen maar zeggen dat je er vantevoren voor betaalt en dat Telfort geen spaarbank is, is een ongeldig argument omdat het Telfort is die profiteert van onze prepaid inleg.Zij kunnen het geld dat nog niet gebruikt is, investeren in hun eigen bedrijf.

wimtje

[email protected]

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Ik denk dat ik zelf ook de geschillencommissie ga inschakelen.
Denk dan wel even aan de termijnen die hiervoor staan.


Informatie Telecommunicatie

Altijd eerst zelf proberen, let daarbij op de termijnen

Als u het geschil aan de Commissie wilt voorleggen, moet u altijd - zo snel mogelijk - eerst zelf proberen met het telecombedrijf tot een oplossing te komen. In de leveringsvoorwaarden van het bedrijf staan de termijnen genoemd waarbinnen u de klacht bij het bedrijf moet melden. Helpt een eerste telefoontje niet, stuur dan een brief met uw klacht.

Wordt de klacht niet opgelost, dan moet u het geschil aan de Commissie voorleggen binnen 30 dagen na ontvangst van de schriftelijke reactie van het telecombedrijf, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop het telecombedrijf aangegeven heeft te zullen reageren.

Als u de genoemde termijn(en) heeft overschreden, kan de Commissie - wanneer de ondernemer daarom verzoekt - besluiten geen inhoudelijke uitspraak over uw klacht te doen. De Commissie zal op dat verzoek niet ingaan, als zij van mening is dat het niet naleven van de termijn(en) u niet te verwijten is.
In de gevallen dat de Commissie geen inhoudelijke uitspraak kan doen, ontvangt u het klachtengeld - minus een bedrag van € 25,- - terug. U kunt het geschil dan nog wel aan de gewone rechter voorleggen.
Bron: http://digitaal.degeschillencommissie.n ... e&code=tel


Harry

eelkje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 19:13

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door eelkje »

Vandaag ontdekte ik dat ik niet meer kon bellen met mijn Siemens mobieltje. Ik kreeg een bandje te horen waarin mij werd verteld dat ik mijn beltegoed binnenkort moest opwaarderen. Dat is nooit met mij overeengekomen. Ik had voldoende beltegoed. Vanmiddag had ik mijn telefoon nodig, het was echt schokkend dat ik zomaar was afgesloten. Nadat ik thuis (en beslist niet gratis) met een andere telefoon Telfort had gebeld, kreeg ik de mededeling dat ik over deze verandering nog een brief zou ontvangen. Het contract zou zijn gewijzigd, omdat zij met de Postbank niets meer te maken hadden. En ook werd mij nog toegevoegd dat ik de alarmnummers gewoon had kunnen bellen! De ANWB dus niet. Na mijn telefoontje is de verbinding weer hersteld.
Kan dit zomaar?

itsme
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2007 17:54

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door itsme »

Ik ga naar de geschillencommissie om een klacht in te dienen tegen Telfort. Ik heb 2 keer een brief aan Telfort geschreven en we zijn er niet uitgekomen. Inmiddels heb ik van Telfort de tekst van de SMS gekregen. Heeft iemand voor mij de letterlijke tekst die bij Telfort op de website stond en van de advertentie in de Telegraaf? Beide heb ik niet gezien en later ook niet kunnen vinden. In de SMS werd verwezen naar telfort.nl/info, maar die pagina bestaat niet (meer).

Tot zover ziet het er naar uit dat Telfort in haar gulzigheid om zichzelf geld toe te eigenen een cruciale fout heeft gemaakt en in strijd met de wet heeft gehandeld. Dat is in ieder geval bij de SMS het geval, deze is niet conform de wettelijke eisen. Het gevolg kan zijn dat de aanpassing van de algemene voorwaarden van Telfort nietig of vernietigbaar zijn. Indien dit het geval is heeft Telfort zichzelf wederrechtelijk geld toegeëigend wat niet aan haar toebehoort. Ik ben niet van plan mijn beltegoed te verhogen, mocht Telfort mijn beltegoed in de eigen zak stoppen, verduisteren, zal ik bij de politie hiervan aangifte doen.

Gesloten