LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
martijnvdk
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2011 19:17

Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door martijnvdk »

Ik zit nu een tijdje (+/- een jaar) bij T-Mobile en ik kan melden dat ondanks herhaalde klachten en beloftes van verbetering door T-Mobile ik van meet af aan een ontzettend slecht netwerk heb mogen "genieten".

Nog nooit zo'n slecht netwerk mee gemaakt! Ik heb al zogenaamde kruis testen gedaan en testen vanaf verschillende locaties gedaan maar het is echt armzalig te noemen.

Voorbeeld: bij mij thuis is het netwerk van T-Mobile soms gewoon goed aanwezig maar ook regelmatig gewoon totaal nergens te bekennen!

Ik heb het zelfs zo erg gehad dat ik zelfs niet gewoon kan bellen!

Iemand enig idee hoe ik van T-Mobile af kom?

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door atesli »

Ben je al de juiste procedure gestart?
Via My T-Mobile , kan je op de dekkingkaart een melding maken en een formulier invullen, binnen een week wordt je dan gebeld om op zoek te gaan naar een oplossing.
Mocht die oplossing er niet zijn dan is de mogelijkheid om te ontbinden.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste martijnvdk,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06-nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp graag 't.a.v. Richard' vermelden.

Met vriendelijke groet,

Richard
T-Mobile Webcare

M.Oosten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 10:54

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door M.Oosten »

Beste T-Mobile webcare.

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn iPhone 4 in Amsterdam.

Ik heb een Web n' Walk Plus abonnement maar heb nog nooit meer dan 258KB/s gehaald terwijl je 1MB zou moeten halen. Ik had dan beter het goedkope internetabonnement kunnen nemen aangezien die tot 368KB/s gaat.

Ook als ik verbinding heb met 3G duurt het nog lang voordat ik bijvoorbeeld een pagina kan openen of een filmpje op YouTube kijken. Ik vind het toch wel ernstig dat ik voor een filmpje van 3 minuten 4 minuten moet wachten totdat deze is geladen.

Ik zou graag een fatsoenlijke snelheid willen halen of eventueel ontbinden. Wat zijn mijn opties??

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste M.Oosten,

Ik kan niet uit je bericht opmaken dat je hier al eerder melding van hebt gemaakt.
Graag verzoek ik je om je klacht via dit formulier aan ons kenbaar te maken.
Je dient op het formulier 7 korte vragen te beantwoorden via een dropdownmenu.
Verder ontvangen we graag 1 recent voorbeeld van een slechte dataverbinding.
Naar aanleiding van het formulier nemen we dan telefonisch contact met je op.

Voor het invullen van het formulier dien je wel te zijn ingelogd op My T-Mobile.
Ter bevestiging krijg je een email met daarin de verwerkingstijd van 4 werkdagen. Echter is dat op dit moment niet haalbaar.
Houd daarom rekening met een langere verwerkingstijd.

Met vriendelijke groet,

Richard
T-Mobile Webcare

M.Oosten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 10:54

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door M.Oosten »

Richard,

Ik heb nu zoals gevraagd de dekkingskaart ingevuld op jullie website. Volgens deze kaart zal er in mijn postcode gebied voldoende dekking zijn. Ik ga er nu eigenlijk van uit dat ik een standaard mailtje ga ontvangen met daarin de melding dat er voldoende bereik moet zijn dus dat het wel aan een toestelinstelling ligt. Dat is niet het geval.

Ik ervaar dit probleem namelijk OVERAL waar ik ben sinds de start van mijn abonnement in november. Dat houd in dat ik binnen Amsterdam als buiten Amsterdam een ongelofelijke langzame verbinding heb. Ik heb dus wel internet, maar niet zo snel als dat het zou moeten.

De snelheid die ik theoretisch (Volgens WnW +) zou kunnen halen is 1MB. De snelheid van het goedkope WnW abonnement is 358KB/s.

Ik heb nog nooit meer dan 258KB/s gehaald met mijn iPhone 4.

Tevens wist de winkelmedewerker mij doodleuk te vertellen dat ik gemiddeld rond de 1MB zou zitten met dit abonnement. Aangezien ik niet eens de maximale snelheid van jullie normale WnW haal, vind ik dit toch wel een gevalletje false advertising.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door LeoZ »

In december 2010 heb ik een nieuw mobiel telefoonabonnement afgesloten bij Kpn Hi, inclusief internet op de mobiel (met een Htc Desire HD).

Ik had een mobiel abonnement bij T-Mobile, maar daar ik zo'n 5X per jaar op iemands villa in Wassenaar pas en aldaar totaal geen mobieltelefoon bereik heb (ik moest als ik wilde bellen eerst een paar honderd meter de straat oplopen...wilde ik bereik hebben, wat natuurlijk van de gekke is...), heb ik dit abonnement per februari 2011 laten stoppen.

Bij de winkel awaar ik het nieuwe abonnement afsloot vertelde de medewerker mij al dat bij T-Mobile de dekking van het mobiele internet (3G) niet best is, zoals traag en soms helemaal geen verbinding (dekking).

Wat met name bij Kpn veel beter is, de medewerker in de winkel gaf mij als advies: neem Kpn of Hi (is het kpn netwerk), waar ik dus voor gekozen heb.

Janneman1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2011 19:51

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door Janneman1979 »

De dekking is structureel slecht sinds de ingang van mijn abonnement (relax 2 jaar met internet onbeperkt).

Ik werk op kantoor midden op schiphol en zit op <2m van het het raam en heb GEEN gsm bereik en zelden data bereik. Wanneer dat er wel is dan is dat GPRS maar een mobiele internet pagina laden is onmogelijk (time outs) :evil: .
Tussen mij en het raam zit een collega op het Vodafone netwerk waarbij vol bereik is en 3g verbinding. Tegenover mij zit een andere collega op het KPN netwerk met (bijna) vol bereik en vrijwel altijd 3g verbinding.

Het probleem is dusdanig dat ik gedurende werktijd onbereikbaar ben (niet gebeld kan worden), sms berichten komen aan onderweg naar huis aan het einde van de middag die bv 's ochtends al verstuurd zijn.
Ook buiten is het een drama, de verbinding is dan slecht (1 streepje) waarbij gesprekken echoen en wegvallen. Terugbellen lukt soms.

Tevens is het zo dat, omdat het toestel (galaxy s) continu verbinding probeert te maken/handhaven, de accu dusdanig snel leegloopt dat halverwege de dag opladen noodzaak is geworden. Ronduit onacceptabel.

Na bovenstaande poste gelezen te hebben, zelf maar 's gaan kijken op de dekkingskaart, en wat blijkt? "Een goede dekking binnenhuis". Vrijwel overal trouwens als je op die kaart kijkt. Probleem dan maar gemeld via de site, benieuwd hoe dit opgelost wordt. Gaat er een worden voor de rechtsbijstand vrees ik.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door pongo »

Dit is ook de reden waarom ik overstap naar een andere provider.
Wil absoluut niet zeggen dat het beter is maar slechter dan bij T-mobile kan het nu niet.

Je krijgt 20% korting op je factuur als je een klacht indient maar betaal liever de volle pond en wel bereik!

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door LeoZ »

Tot februari 2011 had ik ook T mobile, maar daar ik regelmatig in Wassenaar vertoef en aldaar geen bereik had (wat "van de zotte" is anno 2011) ben ik overgestapt naar KPN Hi... en daarmee heb ik nu aldaar wel een goed bereik!

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door Hatertje »

Richard,

Ik plaats dit bericht maar hier omdat ik dit niet per klacht via de website van tmobile kan indienen. Ik hoop dat er wat mee wordt gedaan.

Beste T-Mobile,

Een paar weken geleden had ik via meerdere kanalen (Twitter, Dekkingsformulier en het normale klachtenformulier) bij jullie een klacht ingediend m.b.t. jullie netwerk. Ongeveer 10 dagen later werd ik teruggebeld door een aardige medewerker die waarschijnlijk mijn klacht in behandeling heeft genomen.

Het is namelijk zo dat ik bij jullie een Sim-Only abonnement had afgesloten met Web n’ Walk Plus. Zelf heb ik een iPhone 4 dus ik wou lekker snel internet, vandaar de dure internetbundel. In de winkel (Kalverstraat, A’dam) vroeg ik nog aan de medewerker die mijn abonnement afsloot of de kwaliteit van het internet een beetje goed was. Hij wist mij te vertellen dat je niet constant rond de 1MB downloadsnelheid zal zijn, maar het zal er niet ver onder zitten.

Na een tijdje kwam ik tot de conclusie dat jullie internet helemaal niet zo snel is als waar jullie mee adverteren. Met de Web n’ Walk Plus bundel ben ik nooit op de 1MB downloadsnelheid gekomen, sterker nog, ik heb niet eens de maximale snelheid van het goedkope internet abonnement behaald (368 KBs).

Toen de medewerker van T-Mobile mij opbelde vertelde hij mij dat hij inderdaad kon zien dat de snelheid die ik haal niet overeenkomt met de snelheid die ik zou moeten behalen. Hij vond het zelfs knap dat ik nog zo’n 240 KBs kon halen. Ik betaal echter wel voor het duurste internetabonnement waarmee ik de maximale snelheid van de goedkope bundel niet eens behaal. Hij vond dat mijn klacht terecht was en bood mij aan om mijn Web n’ Walk Plus bundel om te zetten naar de goedkopere variant.

Hier was ik in eerste instantie erg blij mee omdat ik daarmee €5,00 goedkoper per maand uit zal zijn. En aangezien ik de maximale snelheid van de goedkope bundel niet eens kon behalen, dacht ik dat er weinig zal veranderen aan de situatie m.b.t. de snelheid van internet.

Nu deze wijziging is doorgevoerd heb ik eigenlijk helemaal niets meer aan mijn telefoon. Het internet is nu nog trager geworden als voorheen. Om even een voorbeeld te geven:

Een filmpje op YouTube is ongeveer 5MB. In theorie zal ik dit fimpje met een downloadselheid van 386KBs binnen 15 seconden moeten kunnen bekijken zonder dat het filmpje constant buffert. Ik mag mezelf gelukkig prijzen als ik binnen 15 seconden überhaupt iets te zien krijg.

Kortom, het internet is nog steeds ongelofelijk langzaam.

Ik zou graag mijn gehele contract willen ontbinden met behoud van mijn nummer aangezien ik niet normaal gebruik kan maken van de aansluiting. Ik heb een Sim-Only abonnement dus dat zal geen gezeur opleveren met het terugsturen van het toestel o.i.d. Verder is het abonnement afgesloten bij een T-Mobile shop, qua bonus hoef je deze dus niet te gaan verhalen op een externe dealer.

Graag verneem ik van u hoe u mij in deze kwestie tegemoet wil komen.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste Hatertje,

Het klachtenformulier is te vinden op onze website via Service & Contact. Deze is ook te vinden via de zoekfunctie als je zoekt op ‘klacht’.

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06-nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp graag 't.a.v. Cindy' vermelden.

Met vriendelijke groet,

Cindy
T-Mobile Webcare

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door Hatertje »

Zojuist ben ik gebeld door T-Mobile en die hebben mij het aanbod gedaan om kosteloos mijn abonnement te ontbinden.

Dit was wat ik wou dus ik vind dat T-Mobile dit goed heeft opgelost. Dat mag ook gezegd worden.

Bedankt!

sjboog
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2009 12:04

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door sjboog »

Ook ik heb bijzonder veel last van slecht ontvangst. Dit resulteert in gesprekken die worden afgebroken, inkomende telefoontjes die ik mis en dramatische snelheid van internet. Tevens wordt mijn accu leeggezogen omdat de telefoon continu probeert signaal te zoeken tussen g/3g/hsdpa. Voor internet heb ik zelf een extra duur abonnement (15 euro) om in theorie te kunnen profiteren van die hoge snelheid. Was in de winkel bij het afsluiten allemaal geen discussie ("geen probleem meneer, u zult misschien niet altijd de volledige snelheid kunnen benutten, maar op de meeste plekken wel"). Al diverse malen met de helpdesk gebeld, maar krijg toch elke keer weer het standaard antwoord dat ik momenten van slecht bereik moet gaan turfen zodat ze een onderzoek kunnen starten. Vaak weet ik niet eens dat ik slecht bereik heb, maar heb dan vervolgens wel 2 telefoontjes gemist. Ik kom geen steek verder op deze manier met tmobile.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste sjboog,

Het klopt dat we vroeger meerdere voorbeelden nodig hadden en al enige tijd geleden hebben we deze procedure al aangepast.

Uit je bericht maak ik op dat ook de snelheid van het internet dramatisch is.
Als je met je toestel de snelheid wil meten via deze website en de uitslagen wil noteren in dit dekkingsformulier dan neemt onze netwerkafdeling binnen 4 werkdagen contact met je op.

Op de pagina geef je aan om welke postcode of locatie het gaat, je vinkt het 3G aan en klikt op zoek.
Er verschijnt een pagina met een tekstballon waarin de tekst staat ‘Ervaart u een problem op deze locatie?’
Als je daar op klikt kom je uit op het formulier waar je 7 korte vragen staan.
Voor het invullen van het formulier dien je wel ingelogd te zijn op My T-Mobile.

Met vriendelijke groet,

Richard
T-Mobile Webcare

Joohann
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2011 10:09

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door Joohann »

Die kaart heb ik ook al moeten invullen; volgens bellen me net op het moment dat ik een "blinde vlek" in ga waar van ik er genoeg op mijn reistraject heb. En ook heb ik heel veel "netwerk radar" gebruik maar allemaal te vergeefs!

Nu krijg ik steeds de reactie dat ik zelf moet bellen. Dus ik moet kosten maken omdat ik een probleem heb.

Ook wordt ik ook totaal niet vrolijk dat ik in Januari heb gebeld dat de algemene voorwaarden zouden veranderen en dan zeggen ze "ja maar u heeft getekend voor andere voorwaarden" sorry maar ik voel me echt genaaid door T-Mobile! Overigens is er net een aanvulling geweest, dus een wijziging (wordt er gezegd dat ik niet kan opzeggen). Volgens artikel 2.3 is een aanvulling en of wijziging leidend tot mogelijk opzegging.

merman
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2011 12:32

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door merman »

Ik woon zelf ook in Amsterdam en kan deze verhalen bevestigen. Vaak geen internet, heel langzaam en op sommige plekken zelfs helemaal niets. Ik heb dit op mijn oude iPhone gehad en op mijn nieuwe iPhone gehad. Er staat doodleuk een 3G in beeld, maar het netwerk is om te huilen...

rbuurlage
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2011 19:48

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door rbuurlage »

Zelfde verhaal hier ( groningen )
Verbindings problemen met telefonie en meer geen signaal dan wel.
Als je uitbelt moet je eerst 5 a 6x opnieuw bellen want 1e paar x word er geen contact gemaakt.
En inkomende gesprekken komen helft van de tijd niet aan, krijg je ineens sms dat je blijkbaar een gemist gesprek hebt omdat ik niet bereikbaar zou zijn ( weird )
En internet is helemaal een ramp, dit werkt meer niet dan wel, en radio online luisteren ? Via Wifi lukt 't wel maar via 3G.... Blijft maar bufferen en verbinding maken. HOPELOOS !!!!!

Klantenservice gemeld dat ik problemen heb maar krijg geen antwoord
Dekkingskaart klacht ingevuld
Vervolgens via twitter tmobile webcare aangesproken en deze zeggen dat ik binnen 5 dagen word terug gebeld

7 dagen later nog steeds geen reactie, dus bellen met de klantenservice, krijg je te horen dat er helemaal geen klacht bij hun bekend is.
En als je dan hoort dat je op dat moment daarover een klacht wil indienen, dan word je weer doorverwezen naar een online contact formulier

Alsof ze bang zijn klanten te woord te staan.
Dus ik geef aan dat ik de "klacht" nu uit handen geef aan de geschillen commissie, word er gelachen en krijg je de melding : Tsja dat kunt u ook proberen, veel plezier ermee en een fijne dag nog ( en ze verbreekt zo de verbinding )

Naja... als T-mobile zo met zijn klanten omgaat ? Vandaag geschillen commissie ingeschakeld, eens kijken wat zij ervan vinden.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Tergend slecht T-Mobile (data) netwerk!

Ongelezen bericht door renegade66 »

T-mobile moet de contracten niet ontbinden, ze moeten gewoon iets aan het probleem doen.
op deze manier maken ze zich er wel heel erg makkelijk vanaf.
ga eens aan het werk en stuur je monteurs op pad om de problemen op te lossen.

Gesloten