LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tiscali telefonie ??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
stefke 7

tiscali telefonie ??

Ongelezen bericht door stefke 7 »

Hoi,

Is er iemand die weet of je met tiscali adsl+telefonie, ook gewoon bereikbaar bent via je KPN-telefoonnummer??

Zoals ik het nu heb aangesloten kan ik wel bellen via KPN en niet via tiscali!! En eventueel andersom!!

Maar ik wil bellen via tiscali en bereikt worden op mijn oude telefoonnummer!! Als dit mogelijk is tenminste

Hoor het graag :roll:

en alvast bedankt voor de moeite

stefke 7

FritztheCat

Re: tiscali telefonie ??

Ongelezen bericht door FritztheCat »

Tip

koop een Tiptel/KPN of Siemens telefoonsysteem bestaande uit 2 analoge netlijnen en 4 of 8 toestelpoorten. ( op marktplaats**)

sluit zowel je KPN als je Tiscali lijn aan op de centrale. Programmeer je centrale zo dat je NIET met de KPN lijn kan uitbellen.

Nu ben je altijd bereikbaar met je huidige KPN en je nieuwe Tiscali nummer maar bel je altijd gratis (naar vaste nummers) met je Tiscalilijn.

suc6.

** Let op nummerweergave, alleen de Tiptel 2/8 ondersteunt dit protocol.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: tiscali telefonie ??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Je moet eerst een KPN nummer hebben. Dat kan gewoon met een budgetabonnement van KPN. Dat moet je hebben ander kan je geen adsl nemen.

Verder meld je je aan bij Tiscali via T for Telecom en je neemt de special voor 29,95. Daar krijg je een telefoon bij (Philips zeer goed toestel) en 30% korting vanuit Pretium Telecom wat 30% scheelt totdat je na een een week (je moet dat eerst aanmelden wanneer je Tiscali Internet hebt) je telefoon hebt van Tiscali.

Dan heb je de budget en krijg je van Tiscali nog een andere telefoonlijn gratis met een nummer die aan Tiscali is toegekend. Je belt met Tiscali en je houd ook je budget en daar ontvang je telefoontjes mee.

Dat gaat uitstekend en ik heb totaal geen klachten wat Tiscali betreft en ze komen hun beloften na!!

Tiscali is echt een aanrader boven Wanadoo (liever gezegd Toedeloe!!). Ik heb 08 juni 2005 een aanvraag ingediend en ik zit er vandaag al op internet en telefonie van Tiscali. Heel erg goed en zuivere telefoonlijn en ook heel erg goedkoop.

Verder is Tiscali ook een echt eerlijk bedrijf. Ze zeggen ook wanneer het bellen met KPN goedkoper is.

Klantenservice: Naar een 030 nummer. Dus gewoon gratis te bereiken vanuit een Tiscali telefoon. Met KPN 2 ct per minuut wanneer je gewoon landelijk belt. Dus dat zijn de kosten ook niet. Ze doen niet aan 0900 nummers.

Internet: 4Mbit is echt zat en ik download me als een bezetene.

Ik ben heel blij. Ze hebben me echt een kadootje gegeven.

Dank je wel Tiscali en dat zeg ik met tranen in mijn ogen van dankbaarheid!! Ga zo door!!

Neptunus.

vanrooij
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2005 16:21

Re: tiscali telefonie ??

Ongelezen bericht door vanrooij »

Koop een AX520

http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm

Daar koppel je beide telefoonlijnen aan en je telefoontoestellen. Vervolgens gaan alle uitgaande telefoontjes via Tiscali en alle inkomende via KPN en Tiscali.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: tiscali telefonie ??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Je neemt bij Tiscali gewoon een belbasis abo voor de telefoon. Dan krijg je een splitterdoosje waar je drie lijnen in kan doen. Namelijk één kant waar Line en DSL naast elkaar staat en de andere kant en aan de andere kant staat Phone. Nu je plaatst de DSL lijn in de DSL contact van het Zeiksel Modem en de Phone heb je je KPN telefoon op. En op Line doe je de hoofdlijn in. In het boekje staat hoe het precies moet. 1 Telefoon met twee lijnen lijkt me wat onpraktisch. Je kan wel, wanneer je je abo hebt afgesloten bij T for Telecom een gratis Philips draadloze telefoon krijgen. Dan heb je als het goed is 2 telefoons. Ik neem aan dat je juist belt met de Tiscali telefoon en dan ben je klaar. Die splitter zit gewoon in het Die-het-zelf pakket. Zo doe ik het ook. Dan kan je via je KPN Budget gewoon gebeld worden en met je Tiscali gewoon bellen.

Dus dan kost het je ook niets. Anders krijg je dat wisselgesprekidee. In de praktijk vind ik dat niet handig.

Groet,

Neptunus.

Wat is Tiscali een goed bedrijf mensen. Komt allen en geniet!!

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: tiscali telefonie ??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste Stefke,

Wanneer je een belbasis neemt ben en blijf je altijd bereikbaar met je KPN nummer. Wanneer je een groot belaccount neemt bij Tiscali, dan niet. Dan zit er op de KPN een Voicekill op. Dan wordt die lijn alleen maar gebruikt als toevoer voor Tiscali. Je hebt dan wel twee Tiscalilijnen. Ik raad dat de mensen af, omdat wanneer je een eventuele storing zou hebben niet een keer met de KPN even naar hun helpdesk kan bellen.

Maar dat kan inderdaad. Mocht je een belbasis hebben via KPN, dan zou ik hem terug laten zetten naar de belbudget. Dat scheelt 9,20 per maand. Kan je daar weer voor lid worden van een nieuwsgroepen site waar je gratis grote mooie programma's van kan downloaden zonder dat het de kosten van de programmatuur kost. Wellicht een idee.

Groet,

Neptunus.

devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Re: tiscali telefonie ??

Ongelezen bericht door devierde »

Mijn advies is om je KPN-lijn sowieso te handhaven. Tot vanochtend was ik altijd vol lof over Tiscali... maar dat is alleen omdat het tot nu toe altijd werkte. Tot vandaag dus ;-)

Het probleem is dus dat de ADSL verbinding wegvalt welke in mijn optiek alleen veroorzaakt kan worden door OF de modem zelf of van buiten (de lijn dus). Mijn interne netwerk (LAN) deed het netjes
en werd ook netjes gedetecteerd door het hub-gedeelte van mijn modem. Voor de duidelijkheid; ik heb dus zo'n alles in 1 modem van tiscali die ik verplicht moet gebruiken (met telefonie/VOIP,Internet/ADSLmodem,Router,Firewall&HUB) van Zyxel.
Op het moment dat ik belde met de helpdesk van Tiscali was de adsl verbinding (dus ook telefoon) alweer aan het haperen en kreeg ik keer op keer onnozele taakjes als: Reset uw modem (hier kan ik nog enigzins inkomen), welke software staat op uw pc?, kunt u de netwerkkaart opnieuw opstarten?, zet uw netwerkkaart op 10mbit, en nog wat kul..
Na heel wat pogingen belde ik dus vervolgens weer naar de helpdesk met mijn kpn-lijn omdat tiscali telefonie niet meer werkte (na reset van je modem werkt je telefoon ook niet meer) of door de reset OF door een niet werkende ADSL.
Al met al begon ik me al te irriteren dat mijn neefje van 10 al meer pc/hardware kennis had dan de "expert" van Tiscali. Maar echt boos werd ik pas op het moment dat hij me afscheepte op het moment dat hij hoorde dat ik een download programma op mijn pc had staan. Zijn antwoord was keer op keer: "Tiscali geeft geen support op downloadprogramma's". Dat is hetzelfde dat je autodealer je niet meer wilt helpen met een motorisch probleem, omdat je ineens een ander merk banden hebt gemonteerd!! :?

Maar goed, het wegvallen van een ADSL verbinding heeft nix te maken met de snelheid van je interne LAN en al helemaal niet welk programma je op je PC hebt staan. helemaal niet als je er speciaal 20GB per maand downloadcapaciteit bij hebt gekocht!

Al met al heeft Tiscali me in de kou laten staan en heb ik maar zelf wat moeten spelen met de settings van de modem. Nu na een halve dag en heel wat gemail/gebel naar echte experts ben ik erachter gekomen dat de Firewall van de Zyxel-modem die door Tiscali wordt geleverd ervoor zorgt dat de ADSL verbinding wegvalt en de modem zichzelf constant herstart bij veel dataverkeer. Lijkt mij dat dit iets is wat niet mag voorkomen bij een "veel download"-abonnement. Nu heb ik de firewall van de modem maar uitgezet en werkt alles perfect.

Het punt wat ik hier dus probeer te maken is: Als ik zelf niet technish onderlegd was geweest (zoals veel mensen) had ik dus een stabiele telefoonverbinding nodig gehad om Tiscali te bellen. Tot nu toe kan ik zeggen dat KPN mij nooit in de steek heeft gelaten mbt de stabiliteit en bereikbaarheid van de telefoonlijn op zich.
Maw: als het misgaat heeft Tiscali al laten zien niet erg deskundig te zijn (dus kan het wel even duren voordat het weer geregeld is met hun hulp ) en moet je dus lang met hen aan de telefoon zitten. Dit is niet handig als je het over een mobieltje moet doen (vooral niet tijdens kantooruren).

simbah
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:35

Re: tiscali telefonie ??

Ongelezen bericht door simbah »

:(
Heb het hele lange verhaal gelezen. Klinkt mij in de oren als het probleem wat medio april al is opgelost dmv van nieuwe software voor het modem die te downloaden is bij tiscali. Raar dat ze dat niet gewoon vertellen bij de helpdesk.
:?:

Gesloten