LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tmobile facturrert mij ca. 8000 eur na diefstal mobiele tel!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chrisinthenl

Tmobile facturrert mij ca. 8000 eur na diefstal mobiele tel!

Ongelezen bericht door chrisinthenl » 29 jan 2013 13:36

Goededag,

Tijdens mijn vakantie in Spanje is mijn mobiele telefoon in de nacht van 29 december 2012 gestolen. Enkele uren na de diefstal heb ik de klantenservice van Tmobile waar ik klant ben, kunnen bereiken (De klantenservice is pas vanaf 09.00uur bereikbaar) om mijn simkaart te blokkeren en de diefstal te melden.

Aangifte bij de Spaanse politie heb ik daaropvolgend gedaan

Nu ontving ik van T-Mobile een factuur voor een bedrag van € 7.744,88!

Zij stellen een verbruik van 22190:20 min. voor gesprekken in het buitenland, die werden gemaakt binnen een tijdspanne van bijna 5 uur (van 29.12.12 08:47 tot 29.12.12 12:13 van 29 december 2012), dat is duidelijk ongeloofwaardig en frauduleus.

Houd er rekening mee dat de criminele activiteit op het gestolen apparaat begint op 29.12.12 08:03 en duurt tot 29.12.12 13:41 Terwijl ik de klantenservice op 29 december 2012 direct rond 09.00 had gesproken voor blokkering van de SIM kaart en de diefstalmelding.

Iets gelijkwaardigs is gebeurt. Het tv-show "Kanniewaarzijn heeft hierover een item in het programma opgenomen:

http://deombudsman.nl/telecommunicatie/ ... n-mobiel-2

Nu zou ik graag deze soortgelijke situatie met T-mobile aan de kaak stellen.

Ik heb noch de wil noch de financiële mogelijkheid om een dergelijk astronomisch bedrag te betalen. Ik heb reeds contact gehad met een advocaat van het Juridisch Loket.

Ik zou het erg waarderen om gedegen hulp en/of adviezen te mogen ontvangen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Christian

berndv

Re: Tmobile facturrert mij ca. 8000 eur na diefstal mobiele tel!

Ongelezen bericht door berndv » 29 jan 2013 14:12

chrisinthenl schreef:Ik heb reeds contact gehad met een advocaat van het Juridisch Loket.
en dat advies was niet gedegen?
chrisinthenl schreef:Ik zou het erg waarderen om gedegen hulp en/of adviezen te mogen ontvangen.
denk toch dat het juridisch loket toch de beste plaats is hiervoor, en wat was hun mening hierover?

G7

Ongelezen bericht door G7 » 29 jan 2013 14:17

Ik was vorig najaar mijn smartphone ook verloren of gestolen. Ik was 'm in ieder geval kwijt voordat we nog op vakantie moesten. Waarschijnlijk in de trein laten liggen of anders ook gestolen/verloren op Schiphol. (Nooit terug gekregen, na aangifte)

Ook ik kon de klantenservice van T-Mobile niet meer bereiken, maar ben heel goed geholpen door douane personeel, die voor mij in hun telefoon een ander servicedesknummer van TM wisten te vinden die wel na kantooruren open moeten zijn voor dergelijke gevallen. Ik heb de zelfde avond dus alles nog stop kunnen zetten.

Wat ik hiermee wil zeggen, dat er wel degelijk een nummer is voor calamiteiten. Ik weet dat jij hier nu niets meer aan hebt en hoop voor je dat dit toch recht gezet kan worden, want dit is wel een beetje te gek.

grun

Ongelezen bericht door grun » 29 jan 2013 14:43

chrisinthenl schreef:Tijdens mijn vakantie in Spanje is mijn mobiele telefoon in de nacht van 29 december 2012 gestolen. Enkele uren na de diefstal heb ik de klantenservice van Tmobile waar ik klant ben, kunnen bereiken (De klantenservice is pas vanaf 09.00uur bereikbaar) om mijn simkaart te blokkeren en de diefstal te melden.
In de FAQ van T-Mobile staat dat je zelf dag en nacht, 24/7, je simkaart kunt blokkeren. Gewoon via je eigen pagina My T-Mobile. Maar goed, misschien dacht je daar niet onmiddellijk aan door de stress.

https://service.t-mobile.nl/app/persoon ... 1921/p/198

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 » 29 jan 2013 14:44

Er is hierover ook een vergelijkbaar topic geweest een aantal maanden geleden ( gebruik even de zoekfunctie) dat ging om 11.000 euro, schijnbaar kunnen criminelen van alles doen waardoor het bedrag zo snel oploopt

En waarschuwen kan T mobile ook niet omdat ze schijnbaar vanuit het buitenland ook pas zo'n melding later door krijgen....maar lees anders even dat topic ikk denk dat je wel wat wijzer wordt

En heb je een rechtsbijstandsverzekering???

En idd ook ik heb eens s'nachts mijn tel moeten blokkeren ivm vermissing dit kan net als een bankpas gewoon 24 uur per dag...

chrisinthenl

Ongelezen bericht door chrisinthenl » 30 jan 2013 16:34

Ok, sorry dat ik ga verder in Engels schrijven, maar vind ik het sneller en makkelijker (ben Italiaan en nog niet zeker met het schrijven in Nederlands).

Thank you, I have checked the other post and indeed that was the same case which was discussed in the TV show "Kanniewaarzijn".

I wrote to T-mobile about this bill, but I am still waiting for their reaction, while the lawyer from the Loket is still looking into the case (I guess they take their time..).

By now I am just very worried about this situation, as you can imagine is jeopardizing all my money and life situation in general. it is not easy to deal with.

And no, I do not have a "rechtsbijstandsverzekering" unfortunately, just as I don't have any other insurances, besides the "zorg" and a "woon".. My bad.

I just don't want to simply wait and do nothing, but want to try all what's in my power in order to expose my story and make it public just like the one discussed on TV. Also to warn the most people possible that such situations can happen. To any of us.

Ok, I get from your replies that there may have been a number of T-mobile working 24/7. But even if I called after 9am, I did it only 5 hours after the theft! And in 5 hours they make calls for almost 8.000 €?

I was even lucky to realize when the theft took place, otherwise it could have taken longer.

Never on this Earth can a charge like this be tolerated, nor sustained by "normal" people. I wonder why cases like these are not prevented by the telephone companies already? I don't know, but I would consider at least quite odd to see that somebody is spending thousand of € within 2 or 3 hours. Why there is no system trying to warn the customer and/or block the sim-card automatically?

Well, I guess I'll have to wait and see how T-mobile will react.

By now I can just ask you to wish me luck. I need it.

Best regards/Met vriendelijke groeten

Christian

Casperr

Ongelezen bericht door Casperr » 30 jan 2013 16:57

chrisinthenl schreef: I was even lucky to realize when the theft took place, otherwise it could have taken longer.

Never on this Earth can a charge like this be tolerated, nor sustained by "normal" people. I wonder why cases like these are not prevented by the telephone companies already? I don't know, but I would consider at least quite odd to see that somebody is spending thousand of € within 2 or 3 hours. Why there is no system trying to warn the customer and/or block the sim-card automatically?

Well, I guess I'll have to wait and see how T-mobile will react.

By now I can just ask you to wish me luck. I need it.

Best regards/Met vriendelijke groeten

Christian
The absence of a warning signal in case of heavy, unexpected usage, is because there are delays between the network you have been using abroad and the network back in The Netherlands. This is a technical issue, since phone traffic gets the upperhand use of the networks, instead of the billing systems.

I do believe T-Mobile will look into this very carefully, but since it is a huge amount of money, there will be some discussing I think :).

I hope the outcome is positive for you.

Kind regards,
Casper.

grun

Ongelezen bericht door grun » 30 jan 2013 17:33

chrisinthenl schreef:And in 5 hours they make calls for almost 8.000 €?
Not necessarily. It is also possible to transfer a (small) amount of money by sending a sms message to certain numbers. For example, in the past I have transferred 3 euro's for usenet access just by sending a sms message. It only takes a few seconds. Such a sms message can easily be repeated over and over again, lets say, 6 times a minutes, that makes 18 euro's a minute, or 1080 euro's an hour.

Gesloten