LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marco26
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2011 21:21

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Marco26 »

Ik heb ook zo'n brief ontvangen van T-Mobile. Ik zou ook meer dan zes keer zoveel dat gebruiken als de gemiddelde klant.
Ik kan begrijpen dat T-Mobile dit wil aanpakken en ik heb daar ook begrip voor dat ze mensen zoals ik aan willen pakken.

Ik ben het echter niet eens met de manier waarop dat gebeurd.
Ik krijg een brief waarin wordt aangegeven dat mijn abbonement wordt gewijzigd en dat ik voor 28 december mijn abbonement kan opzeggen of wijzigen.

Volgens T-Mobile heb ik de afgelopen 6 maanden, 6 keer zoveel data heb gebruikt. Maar ik kan op mijn factuur niet nagaan hoeveel data ik per maand gebruik en wat het gemiddelde gebruik van een klant van T-Mobile is.
Ook ben ik de afgelopen 6 maanden niet door T-Mobile gewaarschuwd/geïnformeerd dat ik veel meer data verbruik dan de gemiddelde klant.

Als T-Mobile mij gewaarschuwd had dat zij dit van plan waren of dat het voor mij inzichtelijk zou zijn hoeveel data ik verbruik t.o.v. de gemiddelde klant, had ik mijn data verbruik kunnen aanpassen. Als ik dat niet zou doen en ze zouden mijn abbonement wijzigen had ik dat in ieder geval kunnen weten en is het mijn eigen 'schuld' als T-Mobile dan mijn abbonement (terecht) wijzigt.

Conclusie: Op zich terecht dat T-Mobile mijn abbonement wil wijzigen, maar geef mij eerst de kans om mijn data verbruik aan te passen of maak mijn data verbruik t.o.v. de gemiddelde klant inzichtelijk, zodat ik kan weten dat ik veel meer data verbruik dan de gemiddelde klant van T-Mobile.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Captain-America »

Psst welk merk? 8)

Pindakaaspotje schreef:
moordwijffie schreef:zelfs skype gebruik ik niet , en download geen filmpjes niks , heb nu op mijn phoon gevonden en mijn instelling op 0 gezet en ga kijken hoe snel ik boven de 2 GB zou zijn .
dan haal je het onmogelijk. Zelfs al gebruik je de navigatie etc. etc. dan is het alleen mogelijk als je dingen gebruikt die veel data trekken =alleen filmpjes(streamen/downloaden)/radio. Met normale webpagina's kan je zelfs bij continu f5-en niet halen.

Btw.. je kan wel kosteloos opzeggen, dus je telefoon gratis ;)

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

maar ik wil eigenlijk niet weg maar fatsoenlijk behandeld worden maar ben nog niet gebeld , maar heb nog 3 dagen dat ze zouden reageren, heb nu wel data counter en nog meer dingen uit gezet ben benieuwd !

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ik lees hier berichten dat een Provider zijn abonnements tarieven niet mag wijzigen: Dit mogen ze wel, maar de Consument heeft dan het recht om het contract te beëindigen. Doe dit even aangetekend mensen, dan heb je bewijs dat je dit gedaan hebt. Er zijn Providers bij; denk hierbij o.a. aan Tele2, die stellen jou in de gelegenheid om je contract telefonisch op te zeggen, wel als je dit doet heb je geen enkel bewijs waar je op terug kunt vallen als er iets misgaat.

Voorts viel het mij op, dat tegenwoordig iedereen wel wat over een bedrijf te zeggen heeft, dan vraag ik mij af als ik dergelijke dingen hier zolees, lezen die mensen de algemene voorwaarden eigenlijk wel, hebben ze voordat ze naar een bepaald bedrijf gegaan zijn, wel voldoende geïnformeerd.? Het is toch vreemd dat nu zowat elk bedrijf hierop Trosradar forum afgebrand word.
Het begint sedert de 21e eeuw langer hoe meer op een Hype te lijken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door olaf79 »

benikeennederlander schreef:Ik lees hier berichten dat een Provider zijn abonnements tarieven niet mag wijzigen: Dit mogen ze wel, maar de Consument heeft dan het recht om het contract te beëindigen. Doe dit even aangetekend mensen, dan heb je bewijs dat je dit gedaan hebt. Er zijn Providers bij; denk hierbij o.a. aan Tele2, die stellen jou in de gelegenheid om je contract telefonisch op te zeggen, wel als je dit doet heb je geen enkel bewijs waar je op terug kunt vallen als er iets misgaat.

Voorts viel het mij op, dat tegenwoordig iedereen wel wat over een bedrijf te zeggen heeft, dan vraag ik mij af als ik dergelijke dingen hier zolees, lezen die mensen de algemene voorwaarden eigenlijk wel, hebben ze voordat ze naar een bepaald bedrijf gegaan zijn, wel voldoende geïnformeerd.? Het is toch vreemd dat nu zowat elk bedrijf hierop Trosradar forum afgebrand word.
Het begint sedert de 21e eeuw langer hoe meer op een Hype te lijken.
Helaas heb je ongelijk. Een contract is een contract en daar kan de telco echt niet zomaar omheen. Als klant kan ik ook niet zomaar mijn contract opzeggen.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Grondslag »

durkhoutsma schreef:Beste mensen,

Ikzelf ben een advocaat in opleiding, en loop stage bij een advocatenkantoor. Dit probleem heb ik vandaag voorgelegd aan mijn "collega's". Ook heb ik boekwerken er op nageslagen, en informatie geraadpleegd van T-Mobile zelf. Ook een diepgaand gesprek met een medewerker van T-Mobile over dit onderwerp gehad.

De klanten die deze brief ontvangen hebben, hebben in het afgelopen half jaar maandelijks gemiddeld 3GB of meer data verbruikt. De voornaamste reden is:
- Gebruik als Modem
- on-line Streaming (on-line radio, YouTube, Spotify en dergelijke)
- Grote bestanden downloaden
Bij het bovenstaande moet u niet meerekenen als u met WiFi verbonden bent.

Gezien T-Mobile Nederland geen Fair Use Policy (FUP) heeft, kan T-Mobile hier niet op terug vallen. Er is dus 'onbeperkt' internet, gezien T-Mobile ook niks vermeld heeft in de Algemene Voorwaarden over dataverbruik.

Echter, in de Algemene Voorwaarden is wel een clausule opgenomen:
5.3 T-Mobile is gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst
van de rechter te ontbinden in geval:
a) de bij de Klant in rekening gebrachte kosten voor (Aanvullende) Diensten en/of Content van derden, waaronder
SMS diensten, Contentdiensten en/of overige (mobiele)
diensten niet worden betaald;
b) de Klant niet voldoet aan één of meer verplichtingen uit de
Overeenkomst;
c) van beëindiging, intrekking of wijziging van de vergunningen, al dan niet van derden, op basis waarvan T-Mobile
haar (Aanvullende) Diensten aanbiedt;
d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
daartoe noodzaken;
e) de Klant bij of na het sluiten van de Overeenkomst
verkeerde of onvolledige i
Hierbij kan T-Mobile zich beroepen op punt 5.3d:
d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
daartoe noodzaken;
Door het hoge dataverbruik maakt T-Mobile hogere kosten. Deze kosten zijn in het nadeel van T-Mobile, gezien zij van de klanten geen extra inkomsten ontvangen. T-Mobile biedt u dus ook een alternatief voor uw huidige abonnement.

Echter, T-Mobile is u ook niet verplicht een nieuw abonnement voor te schotelen, en mag uw contract dus ontbinden. De manier van gang van zaken wat betreft het automatisch omzetten van het contract is discutabel, en kunt u juridisch gezien in gelijk gesteld worden. U heeft namelijk geen toestemming gegeven om uw contract te wijzigen.
Opzegging daarentegen is wél toegestaan, gezien punt 5.3d in de Algemene Voorwaarden.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.
Onjuist. Dit valt helemaal niet onder technische of bedrijfseconomische omstandigheden. Daarmee worden zaken als faillissement van het bedrijf en dergelijken bedoeld.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

Ik snap heel goed dat groot verbruikers aangepakt moeten worden maar je moet de groot verbruiker wel in de gelegenheid stellen zijn gedrag aan te passen, doet hij/zij dan nog ja dan is het terecht!
maar ik heb een I300 afgesloten bij T-mobile winkel en werd gezegd mevrouw u heeft onbeperkt internet geen extra kosten, ook staat mijn data verkeer totaal niet vermeld om mijn factuur en staat ook niet tot maar 2 GB dus hoe kan ik als leek dan weten dat ik 6 x zoveel verbruik.
nu komt ook nog der bij dat ik vrijdag bel en naar website voor klachten melding word gestuurd en ja hoor gisteren krijg ik per sms nog wel de melding dat schriftelijk moet . had dat lekker vrijdag gemeld dan had ik vrijdag al kunnen schrijven.

en wat betreft dat Hype verhaal is gewoon onzin he !!! niks der mee te maken.
Je kan niet als bedrijf eerst iets aanbieden en als je dat je dienst niet op orde hebt daar de gebruiker van beschuldigen, dan moet je dat abonnement niet aanbieden dan weet iedereen waar die aan toe is .
Want ook al word ik uit de I 300 gegooid het abonnement blijft bestaan.
ik voel me als vaste klant en nette betaler flink genaaid !

csies
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 10:04

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door csies »

Ook ik heb gisteren een brief van T-mobile ontvangen waarin zij eenzijdig het abonnement veranderen van een i-300 met onbeperkt internet naar een Relax Sim Only met 2GB internet.
In de voorwaarden die ik bij het afsluiten van mijn abonnement (januari 2011) heb ontvangen (geldig vanaf 10 mei 2010) staat onder punt 5 "Duur van de overeenkomst en beëindiging" alleen vermeld dat de overeenkomst door T-mobile kan worden ontbonden indien nakoming door de klant blijvend onmogelijk is en als er sprake is van faillissement. Dit geldt in beide gevallen niet voor mij.
Wel wordt in punt 6.1 gesproken over geheel of gedeeltelijk opschorten indien de klant zich niet houdt aan de eisen die aan een redelijk gebruik gesteld kunnen worden, waaronder excessief gebruik van de dienst.
Echter, ik kan nergens terugvinden hoeveel ik gebruik. Zolang ik een abonnement met onbeperkt internet heb, maak ik me daar ook niet druk over.
T-mobile staat klanten zeer slecht te woord. Men zegt gewoon: T-mobile mag dit doen.
Ik ben benieuwd of hier nog aktie tegen te ondernemen is.

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

Ik heb een aangetekende brief gestuurd vrijdag !
Ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.
Als ik meer weet horen jullie het .
Gr. Moordwijffie

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door bprosman »

Echter, ik kan nergens terugvinden hoeveel ik gebruik.
Daar zijn apps genoeg voor te vinden.
Zolang ik een abonnement met onbeperkt internet heb, maak ik me daar ook niet druk over.[/quote]
Fair Use is niet het zelfde als Onbeperkt.

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

Net een boos gesprek gehad met de afdeling klachten.
Ze gaan er niks mee doen , klanten worden gewoon omgezet of moet maar opzeggen.
Kan mij niet vertellen op welk punt in contract , want fair use is niet van toepassing en i 300 is onbeperkt .
Beaamde dat het niet vermeld staat voor de i 300 en dat onbeperkt internet is.
Maar toch doet T mobile er niks mee en moet ik maar juridisch aanvechten.
Ondanks dat je al je verbruik hebt aangepast doen ze er niks mee.
willen gewoon van die gebruikers af zonder waarschuwing er iets aan te doen.
wat een ballentent , vind het mega onbeschoft .
Ik ga kijken of ik juridisch iets kan gaan doen .
En of het waard is maar waarschijnlijk raken ze hoop klanten kwijt .
Vond het een goed bedrijf maar nu niet meer .

word vervolgt ............

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

durkhoutsma schreef:Beste mensen,

Ikzelf ben een advocaat in opleiding, en loop stage bij een advocatenkantoor. Dit probleem heb ik vandaag voorgelegd aan mijn "collega's". Ook heb ik boekwerken er op nageslagen, en informatie geraadpleegd van T-Mobile zelf. Ook een diepgaand gesprek met een medewerker van T-Mobile over dit onderwerp gehad.

De klanten die deze brief ontvangen hebben, hebben in het afgelopen half jaar maandelijks gemiddeld 3GB of meer data verbruikt. De voornaamste reden is:
- Gebruik als Modem
- on-line Streaming (on-line radio, YouTube, Spotify en dergelijke)
- Grote bestanden downloaden
Bij het bovenstaande moet u niet meerekenen als u met WiFi verbonden bent.

Gezien T-Mobile Nederland geen Fair Use Policy (FUP) heeft, kan T-Mobile hier niet op terug vallen. Er is dus 'onbeperkt' internet, gezien T-Mobile ook niks vermeld heeft in de Algemene Voorwaarden over dataverbruik.

Echter, in de Algemene Voorwaarden is wel een clausule opgenomen:
5.3 T-Mobile is gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst
van de rechter te ontbinden in geval:
a) de bij de Klant in rekening gebrachte kosten voor (Aanvullende) Diensten en/of Content van derden, waaronder
SMS diensten, Contentdiensten en/of overige (mobiele)
diensten niet worden betaald;
b) de Klant niet voldoet aan één of meer verplichtingen uit de
Overeenkomst;
c) van beëindiging, intrekking of wijziging van de vergunningen, al dan niet van derden, op basis waarvan T-Mobile
haar (Aanvullende) Diensten aanbiedt;
d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
daartoe noodzaken;
e) de Klant bij of na het sluiten van de Overeenkomst
verkeerde of onvolledige i
Hierbij kan T-Mobile zich beroepen op punt 5.3d:
d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
daartoe noodzaken;
Door het hoge dataverbruik maakt T-Mobile hogere kosten. Deze kosten zijn in het nadeel van T-Mobile, gezien zij van de klanten geen extra inkomsten ontvangen. T-Mobile biedt u dus ook een alternatief voor uw huidige abonnement.

Echter, T-Mobile is u ook niet verplicht een nieuw abonnement voor te schotelen, en mag uw contract dus ontbinden. De manier van gang van zaken wat betreft het automatisch omzetten van het contract is discutabel, en kunt u juridisch gezien in gelijk gesteld worden. U heeft namelijk geen toestemming gegeven om uw contract te wijzigen.
Opzegging daarentegen is wél toegestaan, gezien punt 5.3d in de Algemene Voorwaarden.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.
Vraagje aan jou als jurist in opleiding.
Ik heb contact gehad en voor de i 300 staat nergens iets vermeld ook mijn verbruik niet en de klachten afdeling zegt ook dat dat zo is maar kan mij geen punt benoemen uit het contract waar ze zich dan op beroepen , ze nemen gewoon domweg niet serieus en in behandeling en doen dus niks , ik kan of accepteren of opzeggen of naar een geschillen commissie.
Is het voor mij haalbaar om mijn gelijk te halen want dit gaat geld kosten namelijk.
of kan ik bv bij t mobile dan een ander abo eisen naar keuze want wil dan minder belminuten en geen sms tegoed met BV nieuw toestel.
Of is het handig en moeite waard naar de geschillen commissie te stappen.

want na gesprek met die medewerker heb ik bijna gevoel dat ik in mijn gelijk sta maar de tijd dringt het is zo 28-12-2011.

Kan jij mij advies geven?

mvenix
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2011 14:43

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door mvenix »

Ik lees hier heel veel dezelfde berichten. Ook ik heb die brief gehad. De grote vraag is, mag dit of niet? Wie kan hier een antwoord op geven of kan Radar ons helpen?

Ik stuur zelf ook een klachtbrief, want bij de klantenservice zeggen ze doodleuk: "ik mag dit eigenlijk niet zeggen, maar als ik u was zou ik lekker naar een andere provider gaan en een gratis nieuwe telefoon nemen"

Die klachtbrief zal natuurlijk niet op tijd worden behandeld, want op 4 januari sluiten ze mij al over.

Ik wil gewoon weten, moeten zij zich aan het contract houden of niet? Als wij het contract voortijdig opzeggen, dan krijgen wij ook een boete...

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

Blijkbaar kunnen ze dit doen , mijn klachtbrief hebben ze ook niet in behandeling genomen, volgens hun zeggen mag dit en ik denk dat zij toch denken dat wij de consument dit niet verder hoger op zoeken omdat het je dan zo'n 35 tot 135 euro kost bij de geschillen commissie .en de vraag is dan nog wat haal je eruit .
Er is totaal niet met ze te praten, hele slechte service .
ik heb gevraagd of ik voortijdig over mag naar ander abbo wat ik zelf kies met telefoon maar zelfs daar durven ze ook gewoon 70 euro voor te vragen om dat je dan vroeg tijdig verlengt en contract breuk pleeg.
ze komen je op geen enkelen manier te gemoed, het is zelfs goedkoper om eerst je nummer naar prepaid te laten zetten en dan een nieuw contract af te sluiten.
Dit laatste heb ik gedaan per 19e heb ik prepaid en ga dan een nieuw Abbo uitkiezen.
Ben zelfs gewoon me belminuten kwijt .
Eigenlijk zijn het een stelletje hufters met dit geval .
Heb nu mijn i phone te koop staan.
Want wil ander toestel met 1 jarig abonnement en geen 2 jaar meer !

succes

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb nu mijn i phone te koop staan.
Want wil ander toestel met 1 jarig abonnement en geen 2 jaar meer !
Er is geen telefoon die zoveel data verstookt als een iPhone (vergeleken op puur mailgebruik een factor 10 met een Blackberry) dus qua datagebruik zul je er zeker op vooruitgaan.

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

ik heb het sinds de 18-11 bij gehouden en zit pas nu aan 90 mb dus valt mee , alleen doe ik niks met you tube en radiostreamen meer .dus bij normaal gebruik valt reuze mee en thuis natuurlijk op wifi :) :D

bartacus
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:27

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door bartacus »

Dat er een eerlijke verdeling moet zijn van de beschikbare bandbreedte vind ik normaal. Er wordt echter gemeten op data hoeveelheid en niet op bandbreedte. Een gebruiker die 4 uur per dag een stream aan heeft van 128kb/s gebruikt veel data, maar is absoluut niet storend.
Nu worden er echter bandbreedtes aangeboden van 7.2 Mb/s als je dat korte tijd aanzet bij bv een download of video dan stoor je de andere gebruikers wel terwijl je misschien wel onder de data limiet blijft. De argumentatie van T-Mobile klopt van geen kant. Het is voor mij ook absoluut irrelevant dat een andere gebruiker 500GB per maand gebruikt, waarom dat aanhalen.
Ik heb geantwoord dat ik niet akkoord ga, nu maar kijken wat er gebeurd.

merman
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2011 12:32

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door merman »

Ook ik heb de brief gehad en telefonisch nul op het rekest gekregen.

Ik heb een klachtbrief gestuurd en werd hier vorige week over teruggebeld. Ze houden voet bij stuk. Ze stelden zelfs dat ik misbruik maak van het netwerk. Ik tether of modem niet met mijn iPhone maar had thuis geen Wifi.

Eerst worden we verleid en lekker gemaakt. Je gaat je gedragen naar onbeperkt internet. En nu worden we als klant verantwoordelijk gemaakt voor hun capaciteitsprobleem.

Ik heb de medewerker gezegd dat ik een inhoudelijk, niet standaard antwoord wil op mijn brief waarin er punt voor punt op mijn argumenten wordt ingegaan.

Zo niet dan ga ik uit principe naar de geschillencommissie.

Ik zoek mensen die zich bij me willen aansluiten. Je kunt me mailen op: klachttmobile -at- gmail.com

Gesloten