LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toekomstige klanten van HI LET OP!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door marc1766 »

Vooral mensen die klant willen worden van HI wil ik waarschuwen.
Waarschuwen dat Hi zijn afspraken niet nakomt als het gaat om bij de toestel lease af te kunnen sluiten smart-care basis waarin ze vertellen dat je telefoon binnen een bepaalde tijd repareren.
Ze wijzigen eenzijdig afspraken, zonder klanten daarover persoonlijk te informeren welke in strijd met de wet is, wel weer een voordeel voor klanten, want je kunt op die manier hen ingebreke stellen en je abbo ontbinden, voor niet geleverde diensten.

Ze vertelden mij dat ze binnen 4 uur ter plaatsen zouden zijn, althans dat staat er bij mij in zwart op wit, en nu verwachten ze inmiddels dat ik naar een winkel van Hi rijd om te laten onderzoeken wat de problemen zijn.
Hoezo VERZEKERD !
Vervolgens krijg ik keer op keer zogenaamde behulpzame mensen van Hi die zeggen dat ze me niet kunnen helpen, ze kunnen het wel, alleen doen ze het niet, ze vertikken het gewoon om een monteur conform de afspraken die destijds gemaakt zijn ten tijde van het afsluiten van het abonnement langs te sturen.
Heb hen inmiddels per aangetekende brief ingebreke gesteld, en wacht nu op een antwoord.
Reageren ze niet , of niet tijdig dan ga ik nog een stapje verder.

Zojuist Apple gebeld en het probleem uitgelegd, ga nu nog eenmaal proberen via I tunes en Herstel de telefoon normaal werkend te krijgen om daarna gebruik te maken van de garantie die nog 15 dagen geldt.

Het is gewoonweg belachelijk dat ik Apple moet bellen voor reparatie aan mijn Iphone5 terwijl ik bij Hi smart care basis heb afgesloten en daarvoor ook nog voor moet betalen terwijl ze hun afspraken niet nakomen, namelijk reparatie van mijn Iphone5.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door Dirkie »

marc1766 schreef:Heel lang verhaal bla bla

Zojuist Apple gebeld en het probleem uitgelegd, ga nu nog eenmaal proberen via I tunes en Herstel de telefoon normaal werkend te krijgen om daarna gebruik te maken van de garantie die nog 15 dagen geldt.

Het is gewoonweg belachelijk dat ik Apple moet bellen voor reparatie aan mijn Iphone5 terwijl ik bij Hi smart care basis heb afgesloten en daarvoor ook nog voor moet betalen terwijl ze hun afspraken niet nakomen, namelijk reparatie van mijn Iphone5.
Mocht de oplossing die Apple je gegeven heeft werken, dan is er sprake van een probleem wat je dus blijkbaar zelf kunt oplossen en waar je dus helemaal geen Hi Smart Care voor nodig hebt.
En die ene zin snap ik niet. Je IPhone weigert dienst en dan vindt je het belachelijk om Apple te bellen? Volgens mij produceren zij als enige de IPhone. Maar als je het belachelijk vindt kun je ook rustig naar Samsung bellen hoor :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dirkie schreef: En die ene zin snap ik niet. Je IPhone weigert dienst en dan vindt je het belachelijk om Apple te bellen? Volgens mij produceren zij als enige de IPhone. Maar als je het belachelijk vindt kun je ook rustig naar Samsung bellen hoor :mrgreen:
De verkopende partij is het aanspreekpunt voor een consument.

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door marc1766 »

de verkopende partij is aanspreekpunt, nou dan is dat HI aangezien het toestel geleased wordt.
Nee Apple heeft niet geleverd, Hi heeft geleverd

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door marc1766 »

Dirkie schreef:
marc1766 schreef:Heel lang verhaal bla bla

Zojuist Apple gebeld en het probleem uitgelegd, ga nu nog eenmaal proberen via I tunes en Herstel de telefoon normaal werkend te krijgen om daarna gebruik te maken van de garantie die nog 15 dagen geldt.

Het is gewoonweg belachelijk dat ik Apple moet bellen voor reparatie aan mijn Iphone5 terwijl ik bij Hi smart care basis heb afgesloten en daarvoor ook nog voor moet betalen terwijl ze hun afspraken niet nakomen, namelijk reparatie van mijn Iphone5.
Mocht de oplossing die Apple je gegeven heeft werken, dan is er sprake van een probleem wat je dus blijkbaar zelf kunt oplossen en waar je dus helemaal geen Hi Smart Care voor nodig hebt.
En die ene zin snap ik niet. Je IPhone weigert dienst en dan vindt je het belachelijk om Apple te bellen? Volgens mij produceren zij als enige de IPhone. Maar als je het belachelijk vindt kun je ook rustig naar Samsung bellen hoor :mrgreen:
Zelfs als die oplossing werkt Dirkie, dan nog gaat het niet zoals ik het abonnement heb afgesloten, namelijk dat Hi zorgt draagt voor de reparatie, iets wat ze nou vertikken.
Ben er notabene voor verzekerd, alleen heb je niks aan een verzekering als Hi het vertikt om zijn afspraken hier omtrent na te komen.
Ja Apple doet het ook, die maken er geen probleem van, alleen moet ik dan wel 29 euro betalen om niet zonder telefoon komen te zitten, anders ben ik de telefoon 5-10 werkdagen kwijt alvorens deze gerepareerd en teruggestuurd is.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Marc,

Wat jammer om te zien dat er problemen zijn met jouw iPhone 5. Je geeft aan dat wij vertikken om jouw toestel te repareren. Ik ben erg benieuwd waarom dit besluit is genomen. Het lijkt me goed om samen naar een oplossing te kijken. Hiervoor heb ik jouw 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer nodig. Wil je me deze sturen in een mail naar [email protected]? Als onderwerp kun je Tros Radar/Reparatie iPhone gebruiken.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door harley68 »

Nou mevrouw Chisty van HI. Ik denk dat het voor Marc een principe-kwestie is. Jullie zouden binnen 4 uur aan zijn duur staan en dan alles in orde maken. Nu dat dus niet kan moet hij helemaal naar een HI-winkel. En daar heeft hij geen zin in, want afspraak is afspraak.

Maar ik denk eerder dat Marc een zeur is met een te dure telefoon die hij moet leasen omdat hij anders het geld er niet voor heeft. Maar goed, jullie moeten wel doen wat jullie beloven natuurlijk, zucht.

bloemmie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:26

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door bloemmie »

geen kwestie van geen zin hebben hoor harley68.
en marc is ook geen zeur.

hi had toendertijd alleen maar lease abonementen.
je kwam bij hi of je ging verlengen.
veel mensen wisten niet dat ze een lease-abo aangingen.die aap
kwam later uit de mouw.
de smartcare basis 4uur is zonder aan zijn klanten medetedelen veranderd
in 24uur door hi.
heeeel veeel mensen hebben problemen met die service van hi.
het forum van hi staat vol met klachten daarover.

hi moet deze problemen oplossen en niet apple, want idd hi levert.

goed nieuws!! : sinds begin september j.l. is hi dan ook gestopt met het aan bieden van
lease abonementen.
nu dus alleen nog maar de gewone abonnementen met eventueel bijbetalen voor een telefoon die gelijk
van jou is.

dit hebben ze dus gedaan omdat ze er zelf waarschijnlijk achter zijn dat dat hele lease gedoe van geen kanten
deugde !!!!

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door harley68 »

HI is gestopt met die lease contracten omdat de klanten de voorwaarden niet lezen en daarom overal gaan schreeuwen dat Hi niet goed zou omgaan met de klanten. Want als je de voorwaarden wel had gelezen dan had je precies geweten hoe het zat. Ook dat voorwaarden tussentijds kunnen worden aangepast. En die 4 uur bleek niet haalbaar te zijn.

Daarom........ ik blijf het gezeur vinden

bloemmie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:26

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door bloemmie »

het is duidelijk dat jij niet echt weet hoe t in de praktijk gaat harley68.
anders zou je t geen gezeur vinden.
wij klanten hebben die voorwaarden wel.degelijk gelezen. hi komt ze alleen zelf niet na.

1voorbeeld van een telefoon die na 10! dagen pas werd opgehaalld door smartcare:
kleine scheur in het scherm. na reparatie die bijna 6 weken duurde telefoon terug met een nog kapotter scherm.

en dit is nog maar 1 voorbeeld ..

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door harley68 »

Tuurlijk weet ik wel hoe het werkt, in mijn gezin zwerven vele smartfone's rond en wij zitten zowel bij HI als Vodafone.

Waar het mij omgaat is dat we allemaal weten hoe het werkt en gaat maar gewoon te beroerd zijn om te sparen voor een telefoon die eigenlijk volstrekt overbodig is of veels te luxe voor het normale gebruik. En als er dan iets gebeurd dan moet het allemaal binnen een dag geregeld zijn. Als je de telefoon gewoon koopt en een goedkoper abbo neemt dan kun je bij problemen gewoon laten herstellen waar je wilt. Is goedkoper en kost je minder negatieve energie. Ik ben van mening dat wijzelf al die ellende op ons halen. Toen je moeder jou vertelde dat de sint niet bestond, toen had je moeten weten dat je niet alles kunt geloven wat ze beloven.
Laatst gewijzigd door harley68 op 19 sep 2013 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door devious »

je hebt een fraai punt Harley68.
+1

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door marc1766 »

harley68 schreef:Tuurlijk weet ik wel hoe het werkt, in mijn gezin zwerven vele smartfone's rond en wij zitten zowel bij HI als Vodafone.

Waar het mij omgaat is dat we allemaal weten hoe het werkt en gaat maar gewoon te beroerd zijn om te sparen voor een telefoon die eigenlijk volstrekt overbodig is of veels te luxe voor het normale gebruik. En als er dan iets gebeurd dan moet het allemaal binnen een dag geregeld zijn. Als je de telefoon gewoon koopt en een goedkoper abbo neemt dan kun je bij problemen gewoon laten herstellen waar je wilt. Is goedkoper en kost je minder negatieve energie. Ik ben van mening dat wijzelf al die ellende op ons halen. Toen mijn moeder je vertelde dat de sint niet bestond, toen had je moeten weten dat je niet alles kunt geloven wat ze beloven.
@harley68, ik hoef helemaal niet te sparen voor een Iphone, want ik koop er zo 5 als het moet, maar waarom een telefoon kopen wetende dat ik ( net als zo veel mensen ) na die 2 jaar van lease contract, en ja dat wist ik wel, toch een nieuwe telefoon wil hebben.
En je opmerking dat wij te beroerd zijn om te sparen heeft niets met dit onderwerp te maken.
Daarnaast ben ik niet diegene die met het idee kwam om de telefoon binnen 4 uur gerepareerd te hebben, daar is Hi mee gekomen om nieuwe klanten binnen te kunnen halen.

Het gaat hier om het feit dat ik dit toestel onder bepaalde voorwaarden samen met mijn huidig abonnement heb aangeschaft, het prettige vond ik dat ik altijd gebruik kon maken van mijn toestel, en mocht het dan fout gaan dan zou ik binnen 4 uur weer kunnen doen met de telefoon waar het voor bedoeld is, maar zodra ik dan ga klagen omdat Hi zijn afspraken niet meer na komt dan ben ik een Zeur!!!??? waar slaat dat nou op.

Als je een lease contract voor je auto hebt, een all-in contract met onderhoud etc. etc. dan wil je ook dat je onderhoud gaat gebeuren op de momenten dat het nodig is, en ik denk dat iedere gebruiker zijn beklag gaat doen op het moment dat de leasemaatschappijen zijn afspraken niet nakomt, en dat is een Recht die we hier in Nederland hebben.

Waarom denk je dat ze begonnen waren met het lease concept?
Is dat niet omdat ze dachten er zelf beter van te worden?
En nu bleek dat ze er slechter van werden, dus begon de ellende al door eenzijdig de voorwaarden aan te passen, en daar gingen ze al de fout in.
Ze mogen best aanpassingen doen mits de consument er niet slechter van zou worden, en als dat wel zo is dan dienen ze de klanten daarover persoonlijk over te informeren, met de keus om dan te beslissen of ze het abbo wel of niet willen blijven gebruiken.
Er is mij niets verteld over aanpassing van de voorwaarden, daarnaast heb ik zwart op wit dat er voor mijn contract een 4 uur service geldt, zelfs de 24 uur service is hier niet het probleem.
Het probleem is dat ze gewoon helemaal NIET LANGSKOMEN, maar mag daar wel notabele voor betalen.

Nu heb ik inmiddels een nieuwe telefoon via Apple à 29 euro om niet zonder telefoon te zitten.
Apple doet helemaal niet moeilijk, die sturen gewoon meteen een ander toestel toe mits je in de garantie periode zit en die € 29,00 betaald, daarnaast een borg van € 600,00 voor het geval je de oude Iphone besluit niet terug te sturen.

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door marc1766 »

Hi-Webcare schreef:Hi Marc,

Wat jammer om te zien dat er problemen zijn met jouw iPhone 5. Je geeft aan dat wij vertikken om jouw toestel te repareren. Ik ben erg benieuwd waarom dit besluit is genomen. Het lijkt me goed om samen naar een oplossing te kijken. Hiervoor heb ik jouw 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer nodig. Wil je me deze sturen in een mail naar [email protected]? Als onderwerp kun je Tros Radar/Reparatie iPhone gebruiken.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum
Ik weet wel waarom jullie het vertikken? Het kost jullie geld, en als het geld kost dan willen jullie altijd dat jullie er zelf niet slechter van worden, maar schuiven deze mis-calculatie over naar de consument.
Dit hebben jullie vast en zeker geleerd van onze huidige regering, want die doen het al jaren zo en met succes.

Met succes hebben jullie trouwens jullie site aangepast met de bijbehorende voorwaarden, gelukkig maak ik altijd een print screen zodat ik altijd kan terug kijken wat er nou precies is afgesproken, en de inhoud verschilt nogal wat t.o.v. de inhoud destijds in 2012.

Mijn klantnummer en telnr. heb ik al lang eerder gestuurd in een pb via Messenger. zoals eerder al om gevraagd werd, maar Ik zal het nog wel een keer doen.
Als je dan al besluit om het goed te maken, verwacht dan wel rekening te houden met creditering gemaakte kosten, heb het dan over belkosten, de € 29 euro voor een andere telefoon die ik aan Apple diende te betalen en andere kosten die ik hier niet neerzet, verder verwacht ik nakoming afspraken die voor mij gelden opnieuw op papier, of anders aanpassing hiervan, en de mogelijkheid het abonnement te ontbinden als eerder gemaakte afspraken niet nagekomen kunnen worden ten tijde afsluiten huidig contract.
Wil best ander contract afsluiten bij Jullie of KPN, maar niet een contract waarvan jullie zelf de afspraken niet van nakomen, en ik doel dan op de smartcare basis en Hi smartcare Schade I-Z

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door marc1766 »

Dit is overigens wat Christy me schreef:

Hi Maboto,

Wat vervelend dat je problemen hebt met het bereik in combinatie met jouw iPhone. Ik heb de gegevens voor je nagekeken en zie inderdaad dat je hebt gesproken met een collega van mij. Zij heeft je aangeraden om een kruistest te doen. Dit betekent dat je jouw Hi Simkaart in een ander toestel test en een andere simkaart in jou eigen telefoon plaatst. Hiermee is het gemakkelijk te achterhalen waar het probleem zit.

Je gaf aan dat je deze mogelijkheid niet hebt. Om deze reden heeft mijn collega je geadviseerd om langs een Hi Winkel te gaan om dit te testen. Het zou natuurlijk zonde zijn om je toestel een tijd kwijt te zijn voor een reparatie als het probleem niet in het toestel zit.

Ik verplaats je topic naar Reparatie & diefstal.

Groetjes,
Christy

Alsof ik 2 iphone5 thuis heb liggen, Nee wel een iphone 4, 2 nokia`s en een samsung, maar daar past geen nano-simkaart in en daarom mag ik naar een hi winkel rijden, wel uiteraard even een halve snipperdag nemen, vervolgens 25 km enkele reis naar het centrum van Eindhoven of Den Bosch, parkeerkaartje ook nog even niet vergeten en dan de winkel opzoeken.

Ja fantastisch is het geregeld met de Smart-care, zeker als je hun site bezoekt .

en dit is wat ze vertellen op hun site:

Op dit moment maken veel klanten met veel plezier gebruik van ToestelLease en genieten van de voordelen: zoals nooit vooraf bij betalen en SmartCare Basis service. Tegelijkertijd zien we dat je écht ongeremd gebruik willen maken van het beste mobiele internet van Nederland.

Welke voordelen??
A: het toestel is nooit je eigendom
B: Als je het dan toch wilt behouden mag je de telefoon kopen als ware het een nieuwe telefoon.
C: De geweldige smart-care verzekering ( ze vermelden er alleen niet bij dat dit gebakken lucht is ) en Hi zijn afspraken niet nakomt

Oh wat is het toch geweldig bij Hi, ik voel me helemaal in mijn Nopjes, ik bedoel genaaid!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door devious »

OK, ik vind je wel een zeurpiet+galbak. Maar ik geef je hier wel he-le-maal gelijk.

Bij problemen oplossen is het ineens gedaan met de service. En mag je stad en land af hobbelen en daarna: nog steeds niks. En waarom zou je dat doen? Het kost je tijd, geld en irritaties èn je weet van tevoren al dat het geen r*k uitmaakt. En tòch zo'n dom verzoek van de KS. bah.

bloemmie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:26

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door bloemmie »

pffff HI/CRISTY , wat een getouwtrek ! geef marc de service waar hij recht op heeft !!
jullie sturen hem 50km de weg op voor een "check" zodat hij zijn telefoon niet hoeft te missen MISSCHIEN .
marc wil hem wel missen en dus gebruik maken van de "HI smartcare-SERVICE" . geef hem dat dan gewoon zeg !!

bloemmie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:26

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door bloemmie »

harley68 schreef:Tuurlijk weet ik wel hoe het werkt, in mijn gezin zwerven vele smartfone's rond en wij zitten zowel bij HI als Vodafone.

Waar het mij omgaat is dat we allemaal weten hoe het werkt en gaat maar gewoon te beroerd zijn om te sparen voor een telefoon die eigenlijk volstrekt overbodig is of veels te luxe voor het normale gebruik. En als er dan iets gebeurd dan moet het allemaal binnen een dag geregeld zijn. Als je de telefoon gewoon koopt en een goedkoper abbo neemt dan kun je bij problemen gewoon laten herstellen waar je wilt. Is goedkoper en kost je minder negatieve energie. Ik ben van mening dat wijzelf al die ellende op ons halen. Toen je moeder jou vertelde dat de sint niet bestond, toen had je moeten weten dat je niet alles kunt geloven wat ze beloven.

juist ja ! pfff...
dus als er bij jou thuis iets stuk gaat dan beroep je je niet op de service waar je voor betaald harley??
nee jij gaat ermee naar de winkel op de hoek waarschijnlijk.
das dan jou keuze, maar als een ander zich wel beroept op waar hij recht op heeft is die nog steeds geen zeur natuurlijk !

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door harley68 »

Als je in sprookjes geloofd moet je je hier zeker druk over blijven maken en blijven volhouden dat je gelijk hebt. Dan heb je een hoop ellende en je telefoon is nog steeds niet gemaakt. Ik trap niet in de mooie praatjes en regel de dingen anders. En dat scheelt mij een hoop negatieve energie.

bloemmie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:26

Re: Toekomstige klanten van HI LET OP!

Ongelezen bericht door bloemmie »

harley68 schreef:Als je in sprookjes geloofd moet je je hier zeker druk over blijven maken en blijven volhouden dat je gelijk hebt. Dan heb je een hoop ellende en je telefoon is nog steeds niet gemaakt. Ik trap niet in de mooie praatjes en regel de dingen anders. En dat scheelt mij een hoop negatieve energie.
dat is jouw keuze dan .
maar dar wil dus niet zeggen dat iemands anders keuze gezeur zou zijn

Gesloten