LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mr. Proper
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2016 14:54

Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door Mr. Proper »

Ik heb een ernstig probleem.

Het scherm van mijn LG3gs is defect gegaan en ik bracht het toestel naar de KPN Winkel gezien ik ervoor verzekerd ben.
Toestel ingeleverd en is opgestuurd, maar nu na 6 weken nog steeds niks gehoord.

Nu zie ik de bui al hangen en vrees ik dat ik niet er onder uitkomt om te bellen en dan krijg ik een onwetend callcenter en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. = geen optie dus. (ik draai al wat langer mee en weet hoe het toegaat)
Dus moet ik naar de winkel terug om daar verhaal te gaan halen.
Nu vrees ik dat het toestel is zoekgeraakt.

Mijn abonnement loopt pas volgend jaar mei af, maar ik heb nu al 2 mogelijke punten om voortijdig het abonnement te beëindigen. Het eerste is een wanprestatie en het tweede is het feit dat deze telefoon een woekertoestel betreft, in principe is het toestel al 2 keer aanbetaald en betaal ik nu alleen nog maar pure rente.

Ik wil dus in zijn geheel van KPN af, ze zijn bij mij net een stapje te ver gegaan!!!

Welke stappen moet ik nu nemen???, moet ik gelijk een advocaat inschakelen??? Ik zit er hard over te denken namelijk om juridische stappen te gaan ondernemen om mijn contract voortijdig te kunnen ontbinden.

Wie weet raad?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door thecure »

Mr. Proper schreef:Ik heb een ernstig probleem.
Een gebroken scherm een ernstig probleem? Ik hoop niet dat je echte tegenslagen in je leven krijgt
Het scherm van mijn LG3gs is defect gegaan en ik bracht het toestel naar de KPN Winkel gezien ik ervoor verzekerd ben.
Toestel ingeleverd en is opgestuurd, maar nu na 6 weken nog steeds niks gehoord.

Nu zie ik de bui al hangen en vrees ik dat ik niet er onder uitkomt om te bellen en dan krijg ik een onwetend callcenter en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. = geen optie dus. (ik draai al wat langer mee en weet hoe het toegaat)
Dus moet ik naar de winkel terug om daar verhaal te gaan halen.
Nu vrees ik dat het toestel is zoekgeraakt.

Mijn abonnement loopt pas volgend jaar mei af, maar ik heb nu al 2 mogelijke punten om voortijdig het abonnement te beëindigen. Het eerste is een wanprestatie en het tweede is het feit dat deze telefoon een woekertoestel betreft, in principe is het toestel al 2 keer aanbetaald en betaal ik nu alleen nog maar pure rente.

Ik wil dus in zijn geheel van KPN af, ze zijn bij mij net een stapje te ver gegaan!!!

Welke stappen moet ik nu nemen???, moet ik gelijk een advocaat inschakelen??? Ik zit er hard over te denken namelijk om juridische stappen te gaan ondernemen om mijn contract voortijdig te kunnen ontbinden.

Wie weet raad?
Een woekertoestel!! goed gevonden! :lol:

maar ik lees allemaal aannames, je vreest dat hij is zoekgeraakt. oh ja? is dat zo? dat zal ik eerst maar eens naar informeren.

En je schrijft zelf dat het een verzekeringkwestie is, dus kpn staat hier buiten. schade van buitenaf valt niet onder de garantie.
dus er zal eerst een claim ed ingediend moeten worden. dat duurt allemaal wat langer.

En meteen een advocaat inschakelen voor een telefoonabonnementje? phoe phoe...

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door gemist »

Jaja, gelijk een partij advocaten erop. En beslag laten leggen op KPN. Daarna failliet laten verklaren. Goed plan.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mr. Proper schreef:Ik heb een ernstig probleem.
Dat is even schrikken, snel verder lezen
Het scherm van mijn LG3gs is defect gegaan en ik bracht het toestel naar de KPN Winkel gezien ik ervoor verzekerd ben. Toestel ingeleverd en is opgestuurd, maar nu na 6 weken nog steeds niks gehoord.
Als dit je enige probleem is valt het wel mee. Wat bedoel je precies met 'Het scherm is defect gegaan. Werkt het niet meer of is het gebarsten of iets anders misschien?
Nu zie ik de bui al hangen en vrees ik dat ik niet er onder uitkomt om te bellen en dan krijg ik een onwetend callcenter en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. = geen optie dus. (ik draai al wat langer mee en weet hoe het toegaat)
Dus moet ik naar de winkel terug om daar verhaal te gaan halen.
Nu vrees ik dat het toestel is zoekgeraakt.
Ik lees allemaal aannames en veronderstellingen, geen enkel feit, dus daar kun je helemaal niets mee
Mijn abonnement loopt pas volgend jaar mei af, maar ik heb nu al 2 mogelijke punten om voortijdig het abonnement te beëindigen. Het eerste is een wanprestatie en het tweede is het feit dat deze telefoon een woekertoestel betreft, in principe is het toestel al 2 keer aanbetaald en betaal ik nu alleen nog maar pure rente.
Wie heeft het contract getekend is mijn vraag want een normaal mens zou geen dit contract volgens mij niet tekenen denk ik
Ik wil dus in zijn geheel van KPN af, ze zijn bij mij net een stapje te ver gegaan!!!

Welke stappen moet ik nu nemen???, moet ik gelijk een advocaat inschakelen??? Ik zit er hard over te denken namelijk om juridische stappen te gaan ondernemen om mijn contract voortijdig te kunnen ontbinden.

Wie weet raad?
Nu ben ik geen advocaat maar het lijkt mij dat je eerst eens zou kunnen bellen of navraag gaat doen in de winkel zodat je weet wat er aan de hand is.

stofzuigertje

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De oplossing is tijdelijk een oud of leen toestel tot Mei 2017.....
En breuk, dat doe je toch echt zelf, vaak in broekzak en tegen tafel stoten of zo.
Daarom doe ik het in borstzak met klepje....

Verder is als er geen leen of oud toestel is nog de mogelijkheid een voordelig budget toestel te kopen.
Van €9,95 voor alleen bellen en SMS tot €45,- bij Kijkshop voor een Wiko of ander budget merk 3.5" smartphone.

Elk toestel is zo gemaakt dat het niet te zwaar word en gebroken schermen, helaas, maar telefoon winkels die zelf repareren zijn meestal betaalbaar en
hebben voor populaire de schermen op voorraad en voor minder dan €100,- worden de meeste binnen 1 uur vervangen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door Har06 »

Advovaat Meester Propper.

Is een kapot scherm echt ernstig , ik loop ermee de markt op en binnen een halfuur en € 25 lichter is het kapot scherm vervangen, sluit je daar en aparte verzekering voor af ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsjonge tsjong ik val stijl achterover van de (andermaal) zeer onvriendelijke reacties hier...
TS, heeft een verzekering afgesloten en mag daarom er van uit gaan dat zijn toestel gerepareerd wordt. Dat hoeft geen 6 weken te duren tenzij de LG per boot terug is gevaren naar Korea. Tevens heeft TS gelijk wat betreft abbo's met toestel op afbetaling. Deze abbo's hadden nooit zo mogen worden aangeboden en de rechter heeft inmiddels korte metten met dit soort constructies gemaakt. TS kan daarmee het contract ontbinden, en alle gelden terug vragen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door thecure »

Dat zal wel zo zijn, maar het is de toon die TS aanslaat.
Alsof dit het ergste is wat je als mens overkomen kan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:Tsjonge tsjong ik val stijl achterover van de (andermaal) zeer onvriendelijke reacties hier...
TS, heeft een verzekering afgesloten en mag daarom er van uit gaan dat zijn toestel gerepareerd wordt. Dat hoeft geen 6 weken te duren tenzij de LG per boot terug is gevaren naar Korea. Tevens heeft TS gelijk wat betreft abbo's met toestel op afbetaling. Deze abbo's hadden nooit zo mogen worden aangeboden en de rechter heeft inmiddels korte metten met dit soort constructies gemaakt. TS kan daarmee het contract ontbinden, en alle gelden terug vragen.
beide items zijn genuanceerder.

Ts moet aantonen dat het scherm door normaal gebruik stuk is gegaan, 6 weken is inderdaad lang, zou het apparaat inmiddels terug zijn.

Het gaat in veel gevallen over doorlopende abo,s na de 2 jaar waarin je het toestel afbetaald hebt, iedereen weet toch dat je bij een incl toestel abo , je het toestel niet gratis krijgt, achteraf miauwen heeft weinig zin, dag moet je het apparaat zelf kopen :cry:

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Toestelreparatie: al 6 weken wachten. Beëindigen mogelijk?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ga eens terug naar de winkel en vraag waar je toestel is, als ze niet kunnen leveren binnen korte tijd vraag een leentoestel...

Gesloten