LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Torenhoge rekening vaste lijn door foute informatie kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dannyke
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 sep 2006 20:25

Torenhoge rekening vaste lijn door foute informatie kpn

Ongelezen bericht door Dannyke »

Een tijdje geleden werd me verteld door de klantenservice van KPN dat ik met mijn aansluiting voor €0,142 per minuut naar spanje kon bellen. Omdat mijn vriendin daar zat was dat natuurlijk een ideale manier om toch goedkoop contact te houden.

Nu valt er 2 dagen geleden de rekening in de bus en blijkt dat ik voor bijna 3 uur bellen €117,71 moet betalen. Ik heb dus meteen opnieuw contact opgenomen met de klantenservice en toen werd me verteld dat het bedrag circa 6x zoveel per minuut is vanwege mijn aansluiting. Bij het eerste contact met de klantenservice is hier absoluut niks over verteld, waardoor ik nu een extreem hoge telefoonrekening heb.

Kan ik hier nog iets tegen doen?? Ik ga sowieso een klachtenbrief sturen naar KPN.

loekie1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2007 22:40

Re: Torenhoge rekening vaste lijn door foute informatie kpn

Ongelezen bericht door loekie1976 »

ja u moet gewoon even contact op nemen met de klanten service en dan kunnen zij zeker wel iets voor u betekenen..... een fout van kpn wordt ook wel door hun opgelost

sanie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2007 10:44

Re: Torenhoge rekening vaste lijn door foute informatie kpn

Ongelezen bericht door sanie »

Een klachtenbrief sturen is iid de beste manier om de kosten te laten vergoeden, de medewerkers van de helpdesk mogen deze gesprekskosten niet crediteren. Tip: voeg de specificatie van de kosten bij je klachtenbrief naar: Klantenreacties IMK Postbus 90052 PC 5200KD Den Bosch

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Torenhoge rekening vaste lijn door foute informatie kpn

Ongelezen bericht door Marssjo »

Daar gaan we weer...........
KPN blaat en wij volgen als makke lammetjes.... tót de rekening in de bus valt en dan bestormen we het Tros Radar forum om ons ongenoegen over KPN te uitten. Dacht je nu écht dat KPN zo'n eerlijk en prachtig bedrijf is dat jou goedkoop laat bellen ??
Wél de weg naar het Tros Radar forum kunnen vinden om, overigens terecht te klagen omdat je onjuist bent voorgelicht door KPN (Had je wat anders van hun verwacht? Ik ken ze helaas al wat langer) , maar met een klein beetje speurwerk op Internet had je kunnen uitvinden dat er 0900 aanbieders zijn via wie je al voor €0.02/minuut naar Spanje kunt bellen. Scheelt "maar" 12,2 cent/minuut met het KPN tarief.
Juist met een BelBudget abonnement (waarmee bellen via 16xx bedrijven niet kan) is het heel erg aantrekkelijk om via 0900 nummers naar het binnen en buitenland te bellen en de dure KPN tarieven te omzeilen. zie bijvoorbeeld: www.bellen.com

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Torenhoge rekening vaste lijn door foute informatie kpn

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste mensen hier de oplossing.

1. Neem een rekening waar het bedrijf de automatische incasso op kan doen. Dus niet jouw eigen betaalrekening. Het bedrijf kan dan op die rekening na jouw goedkeuring dat geld van die tussenrekening halen. Ben je ze altijd een slag voor!

2. Ga eens voor goedkoop bellen naar www.belgigant.nl of naar www.belknaller.nl. Dat wil weleens werken. Via een 0900 nummer, die niets kost kan je veel goedkoper bellen. Vergelijk de prijzen van deze sites en pak de goedkoopste van het desbetreffende land die je moet hebben uit. Ik heb zo heel goedkoop getelefoneerd en doe dat nog!

3. Zorg ervoor dat jouw contacten skype hebben en neem een draadloos USB telefoontje, wanneer ze zelf ook een PC hebben. Werkt perfect en kost niets, omdat ze op skype staan. 100% korting ten opzichte van KPN. www.skype.nl of www.skype.com.

4. Buit nou ook eens de mogelijkheden via internet verder uit. Er zijn massa's communicatiemogelijkheden via internet die je zou kunnen doen. Dat scheelt massa's geld en dus ook kosten aan de telefoon. Je zult zien dat je geen telefoon meer nodig hebt; althans haast niet.

Succes.

Uranus.

Jelzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2006 20:04

Re: Torenhoge rekening vaste lijn door foute informatie kpn

Ongelezen bericht door Jelzo »

Goh, wat doen we weer positief en opbouwend. Je mag iemand best wijzen op de alternatieven, maar twee lagen pindakaas op een boterham is meer dan genoeg. Hou alsjeblieft op met dat ge-"ik ben lekker slimmer en goedkoper uit". En geef gewoon opbouwende tips waar ze wat mee kan.

Marssjo jij mag wat mij getreft gelijk onder de ijsdouche...

Gesloten