LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door sjohie »

Zat er bij die brief aan vodafone ook een kopie van je aangifte bij de Spaanse politie, en eventueel iets wat bewijst dat je metéén na constatering van de diefstal je nummer hebt laten blokkeren? Denk aan een gespecificeerde telefoonrekening van het nummer waarmee je belde om je eigen nummer te blokkeren?

Aan de andere kant, als je zeg 2 dagen later, na het uitslapen van een kater, nog eens een belletje hebt gedaan om te blokkeren, en geen zin had in aangifte doen, omdat je meer zin had in de volgende kroegentocht, is het natuurlijk een ander verhaal. :wink: (<-- de smiley omdat dit een aanname mijnerzijds is)

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Frantic2 »

natuurlijk krijgt iedereen ideeën hierbij.... maar die dieven zijn gewoon slim!

Zorg dat je een betaaltelefoonnummer heb van zeg 100 euro per 10 seconden...... en vervolgens steel je willekeurige telefoons om die betaalnummers te bellen, is w.s. georganiseerde misdaad.

Oplossing is zo simpel..... koop een prepaid kaart van een tientje, doe die in een oude telefoon en neem dat mee op vakantie....

Maar ja.... dan kan je 2 weken niet tweeten, hyven, facebooken etc...... vreselijk...en al je vrienden kunnen je ook niet appen en smsén want alleen je ouders en de verzekering kent dit nummer....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Frantic2 schreef:Zorg dat je een betaaltelefoonnummer heb van zeg 100 euro per 10 seconden...... en vervolgens steel je willekeurige telefoons om die betaalnummers te bellen, is w.s. georganiseerde misdaad.
Zoiets maar dan zonder voorbeeldbedrag noemde ik ook al, blijkbaar niet eens zo heel onwaarschijnlijk.
Frantic2 schreef: Oplossing is zo simpel..... koop een prepaid kaart van een tientje, doe die in een oude telefoon en neem dat mee op vakantie....
Er kleven ook wel nadelen aan. In geval van calamiteiten ben je heel snel uitgebeld en kan naaste familie de persoon in kwestie veel moeilijker bereiken. Stel er gebeurt iets (op vakantie of thuis) waardoor men snel wegmoet, even vanalles bellen om tickets te krijgen en thuis te komen. Of men belandt in het ziekenhuis, zorgverzekering, reisverzekering ed bellen. Ik vind het juist fijn een toestel met abo dan op zak te hebben voor het geval dat...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door bprosman »

Oplossing is zo simpel..... koop een prepaid kaart van een tientje, doe die in een oude telefoon en neem dat mee op vakantie....
Ik vond die van een pincode op je (automatische) telefoonvergrendeling eigenlijk simpeler :wink:

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Inderdaad Emmy, dat is wat ik ook bedoel wie weet wat ze kunnen "kopen" door te bellen.....

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Frantic2 »

bprosman schreef:
Oplossing is zo simpel..... koop een prepaid kaart van een tientje, doe die in een oude telefoon en neem dat mee op vakantie....
Ik vond die van een pincode op je (automatische) telefoonvergrendeling eigenlijk simpeler :wink:
Nou je het zegt..... dat was vroeguhh inderdaad zo.....

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Leojes30 »

oo ik zie dat ik alweer achterloop met mijn reactie.... :oops:

Maar (nogmaals) , idd Emmy , er kan van alles gebeuren waardoor je veel moet bellen en of gebeld worden en dan is 10 euro echt niet genoeg

Ts, houd je ons op de hoogte we zijn benieuwd hoe dit afloopt en nogmaals zoek juridische hulp, rechtsbijstand of Jur EHBO

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door bprosman »

Volgens mij tegenwoordig nog steeds.

Des81
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2011 15:30

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Des81 »

bprosman schreef:
Oplossing is zo simpel..... koop een prepaid kaart van een tientje, doe die in een oude telefoon en neem dat mee op vakantie....
Ik vond die van een pincode op je (automatische) telefoonvergrendeling eigenlijk simpeler :wink:
Ik denk dat een pincode op je SIM kaart dan ook wel handig is. Of de standaard code daarvan in elk geval veranderen.

Zag vanmiddag toevallig trouwens een simlockvrije dongel bij een winkel, zou je met zo'n ding misschien veel gesprekken tegelijk kunnen voeren?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door sjohie »

Des81 schreef:
bprosman schreef:
Oplossing is zo simpel..... koop een prepaid kaart van een tientje, doe die in een oude telefoon en neem dat mee op vakantie....
Ik vond die van een pincode op je (automatische) telefoonvergrendeling eigenlijk simpeler :wink:
Ik denk dat een pincode op je SIM kaart dan ook wel handig is. Of de standaard code daarvan in elk geval veranderen.

Zag vanmiddag toevallig trouwens een simlockvrije dongel bij een winkel, zou je met zo'n ding misschien veel gesprekken tegelijk kunnen voeren?
Grote kans dat de simkaart een uur na stelen in handen was van een bende, die in een wat minder ontwikkeld land, telefoonummers hebben die zeg 25 euro/minuut kosten. Hier in Nederland is het max 1,60 meen ik, en KPN is redelijk tuk op fraude daarmee. In landen als zeg Nigeria etc, is dat allemaal niet zo go goed gereguleerd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leojes30 schreef:Inderdaad Emmy, dat is wat ik ook bedoel wie weet wat ze kunnen "kopen" door te bellen.....
Oja die was ik even vergeten. Er zijn tegenwoordig ook van die gamessites enzo waar je credits kunt kopen ten laste van de telefoonrekening.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Hatertje »

http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pd ... aarden.pdf

Artikel 13, paragraaf 3,4 & met name 5.

Ik wens je veel succes!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door sephora30 »

Iedereen kan wel zeggen dat zijn tel gejat is en ondertussen tegen betaling mensen laten bellen. Dus uiteraard zijn de kosten tot aan blokkering voor jezelf.
Een aangifte zegt niks.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mich24 schreef:
GJvdZ schreef:Tip: zet een PIN blokkering op je telefoon. Mocht hij dan gejat worden dan kan men er niet mee bellen.
Nee,das een tip :roll:
Je zou de mensen de kost moeten geven die dat niet weten....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door GJvdZ »

TonGr schreef:
Je kunt in ieder geval 2 gesprekken tegerlijkertijd voeren. Of 3 kan weet ik niet zeker, met mijn toestel/abonnement lukt het niet.
Nooit geweten :oops:

m.vr.gr.
Ton
Dan kunnen we nu gaan wachten op klachten op dit forum van mensen die meerdere lijnen openzetten en er later achterkomen dat ze dan voor 2 gesprekken betalen.....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Emmy75 schreef: Maar goed. Ik vind dat de provider wel veel eerder de sim had moeten blokkeren en had moeten constateren dat hier overduidelijk iets niet klopt. Zoals een andere provider dat blijkbaar wel kan.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=118470
Een provider kan zijn systemen zo inrichten dat dit geheel automatisch gebeurd. Dus wat dat betreft vind ik dat Vodafone ook een behoorlijke onzorgvuldigheid is aan te rekenen.
Billing gegevens vanuit andere netwerken worden niet real time doorgegeven. De kans is groot dat de schade al geleden is als je eigen provider de data van de roaming partner krijgt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
Emmy75 schreef: Maar goed. Ik vind dat de provider wel veel eerder de sim had moeten blokkeren en had moeten constateren dat hier overduidelijk iets niet klopt. Zoals een andere provider dat blijkbaar wel kan.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=118470
Een provider kan zijn systemen zo inrichten dat dit geheel automatisch gebeurd. Dus wat dat betreft vind ik dat Vodafone ook een behoorlijke onzorgvuldigheid is aan te rekenen.
Billing gegevens vanuit andere netwerken worden niet real time doorgegeven. De kans is groot dat de schade al geleden is als je eigen provider de data van de roaming partner krijgt.

Hallo de provider wil winst maken, zonder blokkade loopt de rekening op

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door Hatertje »

Wat GJvdZ zegt klopt. De provider in Nederland is afhankelijk van de provider in het buitenland om de gegevens door te spelen. In het buitenland kan dat met enige vertraging.

Afgezien daarvan wil ik toch weer even refereren naar mijn eerdere post.
http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pd ... aarden.pdf

Artikel 13, paragraaf 3,4 & met name 5.

inkiepinkie666
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 aug 2010 20:15

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door inkiepinkie666 »

Moet ik even kwijt hoor.

Wat ik altijd zo leuk vind aan een forum? Iemand komt met een vraag en hulp, en dan reageren ze nergens op alle raad, adviezen of andere commentaar.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon

Ongelezen bericht door wiseger »

sephora30 schreef:Iedereen kan wel zeggen dat zijn tel gejat is en ondertussen tegen betaling mensen laten bellen. Dus uiteraard zijn de kosten tot aan blokkering voor jezelf.
Een aangifte zegt niks.
We hebben het hier over een bedrag van 11.000,00 euro dat binnen 24 uur verbeld zou zijn. Zonder dat Vodafone ook maar iets heeft ondernomen. Bij dergelijke bedragen zou je toch verwachten dat alle toeters en bellen afgegaan zouden zijn? Andere providers blokkeren al wanneer je ineens in een maand een paar honderd euro meer belt.

Sowieso is het heel raar dat je op een abonnenment van een paar tientjes in de maand ineens 11.000,00 euro kan kosten. Ik vind echt dat Vodofone hier echt in haar zorgplicht tekort schiet. Je behoort je klanten hiervoor te behoeden.

Gesloten