LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Typhone bedrijf vol onzin

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door portofino »

De site Typhone staat vol gsm en overige aanverwante artikelen. Met doet voorkomen dat alles binnen 24 uur leverbaar is. Je kunt zelfs aangeven dat je 24 uurs levering wenst. Na bestelling en betaling via ideal. ( Men heeft dus jouw geld te pakken) volgt dat bestelde spullen niet leverbaar zijn. Dus de 24 uur levering kun je vergeten. Soms dagen later volgt er iets van je bestelling. Maar het gebeurt ook dat je al 14 dagen, of langer wacht op je gedane en betaalde bestelling. Mailtjes beantwoord men niet. Bel je dan sta je minuten in de wacht. En krijg je al een sprekend iemand aan de lijn weet men van niets.

Annuleer je vervolgens je order en vraag je om terugboeking van jouw betaalde geld. Hoor je dat je 5 a 10 dagen moet wachten. Immers dat is de procedure van Typhone. Vraag je waarom dat zo is omdat het tevens wettelijk niet toegestaan is weet men het niet. Kortom Typhone is een zeer onbetrouwbaar clubje dat consumenten bewust nept. Onder valse voorwendsels consumenten lokt en afspraken niet na komt.
Tijd dat tegen deze cowbows eens actie wordt ondernomen.

Via internet zijn al tal van forums te vinden waar consumenten hun gal spuwen over de veelal absurde handelwijze van dit bedrijf. Google maar eens. Service is iets waar men daar nog nooit van gehoord heeft. Klanten die kapotte gsm's ontvangen en terugsturen voor reparatie. Waarna weken niets meer gehoord wordt. Typhone heeft geen voorraad, men bestelt nadat men zelf het geld van de klant heeft ontvangen. En respect voor de klant kent men daar al helemaal niet.
Laatst gewijzigd door portofino op 26 aug 2010 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door mich24 »

Tuurlijk. bewust de mensen besodemieteren Wat een foutieve aanname zeg,en een valse beschuldiging totdat het tegendeel bewezen is :roll:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door mich24 »

portofino schreef:
Kortom Typhone is een zeer onbetrouwbaar clubje dat consumenten bewust nept.
Tijd dat tegen deze cowbows eens actie wordt ondernomen.
Bah..

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door portofino »

Mich : Werkzaam in de telecom sector bij 1 van Nederlands grootste Retail kanaal voor de mobiele telefonie.

Werk jij soms voor dat flutbedrijf?

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door mich24 »

Denk je dat?

Ik reageer objectief en ik geef mijn mening over jou topic.

Maakt het uit waar ik werk?
Maar voor je gemoedsrust, ik werk niet bij Typhone.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door Guardian72 »

portofino schreef:Via internet zijn al tal van forums te vinden waar consumenten hun gal spuwen over de veelal absurde handelwijze van dit bedrijf. Google maar eens.
Met alle respect... maar 'google maar eens' is vaak een teken dat er maar wat geroepen word.
Welke forums, links, als aanwijzing is geloofwaardiger.

Ik moet trouwens zeggen dat ik deze ervaring met Typhone niet heb.
Ik heb tot op heden 2 x een toestel met abbo besteld - en dat ging in beide gevallen helemaal goed.

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door Frank444 »

Je krijgt wel gratis taart. Ik zat net wat te klikken daar en er werd een gratis taart voor mij in het winkelmandje gelegd. Hij zal wel beschimmeld zijn voordat ik daar wat bestel, want zo'n site is niet uitnodigend.

Het is geen oplichter, maar een internetdealer. Beetje cowboyachtige dealer. Nadeel van internetbestellingen is dat als het verkeerd gaat er andere ongeschreven regels gelden. Ik heb bij Bol.com iets besteld, was niet leverbaar en krijg het geld terug. Deze terugstortprocedure kost ook een week. Dus kennelijk is dat heel normaal in de internetwereld.

Het beste is om vooraf een keuze te maken waar je iets wilt kopen en wie je een order gunt. Als je te impulsief bent (dit soort websites moeten het hebben van impulsaankopen) dan loop je een risico.

Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost en je je leergeld hebt betaald. Succes.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door mich24 »

portofino schreef:.

Annuleer je vervolgens je order en vraag je om terugboeking van jouw betaalde geld. Hoor je dat je 5 a 10 dagen moet wachten. Immers dat is de procedure van Typhone.
Is nog netjes, wettelijk staat er maximaal 30 dagen voor~!

jonali
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2010 12:16

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door jonali »

Typhone i een flut organisatie. Ik heb er eens een telefoon besteld daarna heb ik informatie aangevraagd over een verzekering erbij. Eeen tijdje er na kregen we een rekening van een verzekering die we niet af hadden gesloten we hadden alleen info gevraagd daarna volgde aanmaningen en er kwam zelfs een deurwaarder. Ik heb de deurwaarder het hele verhaal uitgelegd en heb er verder nooit meer wat van gehoord. Maar ik zal nooi meer wat bestellen bij typhone!!!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door mich24 »

zomaar een verzekering erbij als je om uitleg vraagt? bijzonder...

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door portofino »

Ja zo bijzonder zijn ze daar. Ander veel gehoorde klacht. De beschrijving die je bij een besteld toestel ontvangt is in Duits. waarschijnlijk omdat men pas besteld als iets verkocht is.

Op de site is alle op voorraad en binnen 24 uur leverbaar, Maar helaas dat is ook een fabeltje. Zoals egzegd al 17 dagen iets besteld wat binnen 24 uur moest volgen. Maar nee hoor ze hebben het niet op voorraad hoor je dan als je belt en pas na 30 minuut wachen iemand aan de lijn krijgt.

Deze club doet voorkomen dat alles op voorraad is, maar voorraad kost geld dus is een leugen! En wel via Ideal direct jouw centen binnen hebben. Kortom Typhone voor mij en velen met mij nooit meer. Wat een onzin bedrijf, met personeel dat je onbeschoft te woord staat bovendien.
Vriend van mij bestelde er ook al eens een gs voor zijn dochter, direct leverbaar stond er. Ja na 10 dagen wachten en 4 keer bellen volgde de bestelde GSM.
Typhone waardeloos! beter naar een normale fysieke gsm winkel.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door mich24 »

tsja.

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door aavanputten »

Ik koop er meestal mijn mobieltjes maar ga ze persoonlijk ophalen (is in de buurt). Heb er idd wel eens mensen ploffend aan de balie zien staan waar niets voor werd gedaan terwijl ze echt een punt hadden (bv twee dezelfde toestellen besteld, verschillende gekregen en weigeren om te ruilen). Lage prijzen gaan blijkbaar ten koste van service. Een keer laten thuisbezorgen met zo'n 24 uurs embleem erbij en dat is goed gegaan, maar is idd geen serviceorganisatie. wel goedkoop.

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door portofino »

A van Puten,
Klopt ken er ook een aantal. Ze kopen restanten in vandaar dat de beschrijving ook vaak in een andere taal is. Service is een totaal onbekend woord daar. Zodra ze je geld hebben zoek je het maar uit. Mail beantwoorden zeer slecht. bel je hang je soms 30 minuut in de wacht en krijg je al zo'n troela aan de lijn weten ze niets. Ja het is er nog niet hoor je dan.
Ze doen voorkomen dat ze een echt goed werkend bedrijf zijn echter dat klopt niet. Afhalen en contant afrekenen is beter. hebben ze het niet houd jij je centen in elk geval in je zak.
Typhone belazert de kluit! zo simpel is het

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door mich24 »

portofino schreef:
1.Ze kopen restanten in vandaar dat de beschrijving ook vaak in een andere taal is.

2. Zodra ze je geld hebben zoek je het maar uit..

3.Ze doen voorkomen dat ze een echt goed werkend bedrijf zijn echter dat klopt niet.

4.Typhone belazert de kluit! zo simpel is het
Ik vind dit niet de waarheid.

1. Dat zijn zogezegde Eurospecs, dit zijn geen Beneluxtoestelllen. Dit is vaker goedkoper, gebeurt ook wel dat het eurospecs zijn omdat de beneluxmodellen slecht leverbaar zijn.

2. Wat een onzin, zodra Typhone zijn geld heb zoek je het maar uit, kan ik me niet voorstellen,aangezien er achter Typhone een ander groot bedrijf zit.

3. Dit is een mening van je en je zet het hier als waarheid neer, dit is alles over 1 kam scheren.

4. Belazeren cq oplichten is heel wat anders, zoek maar eens op in de dikke van dale!

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Typhone bedrijf vol onzin

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Zijn geen restanten maar eurospec toestellen.
Zijn buitenlandse toestellen die veel goedkoper in te kopen zijn.

Gesloten