LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC totaalpakket

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door Shine »

Even een vrag aan de kenners:
Momenteel heb ik een KPN telefoonaansluiting en daarnaast Internet via UPC.
Ik wilde mijn huidige kabelinternet omzetten naar een andere internet verbinding bij UPC te weten: Power, waarvan de Prijs: 40,75 p/mnd.
Toen Ik belde attendeerde mij de medewerker op het totaalpakket:
Internet en onbeperkt bellen waarvan de prijs is: 34,95. Deze internetverbinding is gelijkwaardig aan het Power abonnement.

Ik aarzelde en zijn toen: "Ja maar ik wil mijn huidige KPN telefonie NIET kwijt. Die wil ik behouden". De medewerker gaf mij te verstaan dat ik hier niet bang voor hoefde te zijn. Mijn KPN blijft dan gewoon ernaast actief. Die vervalt niet.
Ik kriojg van UPC dan gewoon een nieuw telefoonnummer, een andere modem die ook geschikt is voor bellen en klaar zou ik zijn.
Nu begin ik toch te twijfelen. Klopt het verhaal wel dat mijn KPN telefoon met betreffend nummer actief blijft en ik hiernaast een apart dus losstaand bellen via de kabel abonnement aanga?
Mijn angst is......Zegt UPC dit dan toch niet stiekem op onder het motto:"er kunnen geen twee telefonie verbidinigen zijn"?

Wie weet dit en heeft er ervaring in?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door agro »

Ik aarzelde en zijn toen: "Ja maar ik wil mijn huidige KPN telefonie NIET kwijt. Die wil ik behouden

Ik kriojg van UPC dan gewoon een nieuw telefoonnummer, een andere modem die ook geschikt is voor bellen en klaar zou ik zijn.
Mijn angst is......Zegt UPC dit dan toch niet stiekem op onder het motto:"er kunnen geen twee telefonie verbidinigen zijn
Dan heb je zowel bij upc als kpn telefoon en betaal je voor zowel kpn als upc.
Op de manier die je schetst kunnen er wel 2 aansluitingen zijn met verschillende nummers, is het dat wat je wil?
Geweldig goede voorlichting van upc vind je ook niet? Bij het afsluiten zeggen ze precies wat je wil horen, dat je daarna met de gebakken peren zit en dat je niet krijgt wat je bedoelde is dan hun pakkie aan niet meer, en zie je maar wat je er mee doet.

Waarom niet met zowel internet als telefoon een andere aanbieder zoeken er zijn er legio welke voordeliger en een betere service, hogere snelheid en bovendien een betere voorlichting geven van wat de mogelijkheden zijn.

En ben je helemaal verstandig zeg je ook nog eens je tv abonnement op, binnen niet al te lange termijn dien je er rekening mee te houden dat het analoge signaal van de kabel zal verdwijnen en zal je voor elke tv een apart abonnement moeten betalen, met digitenne en schotel kan je meerdere tv's aansluiten op 1 abonnement, met schotel zelfs in principe onbeperkt aantal tv's door middel van cardsharing en bovendien dan betere kwaliteit en meerdere zenders, en ook op elke tv elke willekeurige zender te bekijken onafhankelijk van elkaar.
Voor geïntresseerden heb ik veel info op aanvraag beschikbaar
En bovendien beduidend goedkoper.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door Shine »

Dan heb je zowel bij upc als kpn telefoon en betaal je voor zowel kpn als upc.
Op de manier die je schetst kunnen er wel 2 aansluitingen zijn met verschillende nummers, is het dat wat je wil?
Ja dat is wat ik wil. Voorlopig althans.
Reden van mijn twijfel is dat enkele jaren geleden vrienden van me ook zo'n totaalpakket hadden gedaan en toen te verstaan kregen dat de combi KPN/UPC telefonie niet kon. Vandaar.
Ik heb later nogmaals UPC gebeld en heb hernieuwd mijn verhaal gedaan. Men verzekerde mij dat zij niet KPN opzeggen. Dat is totaal aan mij. Ik krijg een eigen kabel telefoonummer naast mijn bestaand KPN nummer.Mocht ik KPN opzeggen kan ik mijn oude nummer meenemen, oftewel over laten zetten.
Probleem en twijfels nu dus opgelost.

Wat betreft de andere optie en suggesties die je allemaal doet. Nee bedankt. Overstappen naar een totaal andere aanbieder wil ik niet. Hiervoor zijn meerdere redenen die ik niet nader ga uitleggen. Het zou iig teveel impact hebben op mijn werkzaamheden.
Met mijn analoge TV signaal ben ik voorlopig nog dik tevreden. Tegen de tijd dat dit daadwerkelijk ophoudt dan zie ik wel verder.


Hoe aardig ook, maar ik proef nu zelfs in uw verhaal enige verkooppraat. U hebt aanbiedingen en brochure materiaal. Ik mag hieruit opmaken dat u in schotelantennes handelt. Niet voor iedereen geldt dat schotels of klakkeloos overstappen naar allerlei andere partijen het verstandigst is. Met die opmerking heb ik namelijk toch een beetje moeite.
En ben je helemaal verstandig zeg je ook nog eens.....(..)
Niettemin dan k voor uw genomen moeite en antwoord!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door agro »

Ik mag hieruit opmaken dat u in schotelantennes handelt
Nee ik handel in het geheel niet in schotelantennes.
Heb zelf wel schotelantenne, met het verzamelen van info hierover en de mogelijkheden welke deze bied ben ik alvorens tot de aanschaf over te gaan ca een half jaar bezig geweest, en deze gegevens heb ik bewaard en stel ik aan belangstellenden ter beschikking, dit zonder commentaar of links met voorkeuren naar welke leverancier dan ook.

Ook heb ik GEEN brochure materiaal, het zijn links naar websites, (met forums en software) een omschrijving hoe te werk te gaan met cardsharing, en een beknopte uitleg van de mogelijkheden.

Diverse personen hebben deze info al opgevraagd, deze kunnen het bovenstaande bevestigen.

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door ik77 »

Wij hebben sinds een weekje ook het totaalpakket van UPC en hebben nu inderdaad 2 telefoonnummers.

1 telefoonkabel vanuit de modem van UPC naar een telefoon, en 1 telefoonkabel vanuit de KPN-contactdoos voor het KPN nummer.

Je kan dus rustig je KPN-nummer houden als je dat wil.

Zelf hebben we wel het kaartje van UPC ingevuld om de KPN op te zeggen met nummerbehoud. Aangezien ik de KPN geen 20 eurie per maand cadeau ga doen...

Volgens mij heeft Agro écht iets tegen UPC... 8)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door Shine »

@ik77:

Dank dank!
Nóg een aanvullend vraagje aan jullie ervaringsdeskundige :-) :
Kun je ook op een later moment je KPN nummer over laten zetten naar je kabeltelfoon als je deze al enige tijd in gebruik hebt?
Dus: dat je eerst gebruik maakt van je UPC toegewezen nieuw telefoonnummer en daarnaast je KPN telnr. Maar op een later moment dat bewuste briefje invult en het KPN nummer alsnog laat overzetten naar je kabeltelefoon. Waarmee het UPC telnr. komt te vervallen.
Enig idee?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door Shine »

met digitenne en schotel kan je meerdere tv's aansluiten op 1 abonnement, met schotel zelfs in principe onbeperkt aantal tv's door middel van cardsharing (..)
een omschrijving hoe te werk te gaan met cardsharing, en een beknopte uitleg van de mogelijkheden
Hm bij mijn weten is cardsharing wettelijk verboden. U adviseert mij dus iets illegaals te doen!
En,..... wettelijk gezien is het dus niet mogelijk om meerdere TV's ook bij dit soort voorzieningen aan te sluiten!
Sorrie dat ik het zeg, maar dit valt voor mij eveneens onder valse, foute adviserende voorlichting.
Tenzij ik hier d eplank natuurlijk mis sla en cardsharing wettelijk wél is toegstaan!

Digitenne:
Meerdere tv's aansluiten?
Binnen één abonnement van Digitenne kun je maximaal drie tv's aansluiten. Wel heb je per tv een digitale ontvanger nodig. De eerste digitale ontvanger t.w.v. € 89,95 krijg je gratis in bruikleen. De 2e of 3e ontvanger kun je huren voor € 3,- per maand of kopen. Tijdens je bestelling kun je aangeven hoeveel digitale ontvangers je wilt

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door agro »

Hm bij mijn weten is cardsharing wettelijk verboden. U adviseert mij dus iets illegaals te doen!
Cardsharing is niet verboden bij eigen gebruik.
Het is verboden om middels externe cardsharing anderen aan te bieden of van anderen te ontvangen, op geen enkele manier wordt dat door mij geadviseerd of gepromood.
Ook op de forums op de diverse sites waarbij cardsharing wordt aangeboden of gevraagd en vragen gesteld over externe cardsharing, worden deze items verwijderd, (en terrecht) terwijl vragen over interne cardsharing wel zijn toegestaan.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door Shine »

OK,..........dat is dus het verhaal van WAN en LAN.
WAN cardsharing is wettelijk verboden, LAN daarentegen weer niet.
Aangezien kabelTv LAN is, (toch?) is het dus raar dat er maar 1 Tv toestel aangesloten kan worden op die box dat daadwerkelijk het digitale ontvangst krijgt. TV's in je eigen huis die je verder met coaxdraad doorkoppelt zullen allemaal de analoge ontvangst krijgen. Dat terwijl hier sprake is van LAN.
De schotelantenne is (als ik het goed begrijp) WAN. Hierdoor is het gebruik van een cardsharing dus verboden.

Klopt deze filosofie wat?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door agro »

Klopt deze filosofie wat?
Niet helemaal.
Schotelontvangst geschied vanaf een satelliet.
Er zijn bepaalde receivers welke een UTP aansluting hebben, en daardoor op het computer netwerk kunnen worden aangesloten.
Deze receivers kunnen via de computer worden geprogrammeerd en geconfigureerd met vele mogelijkheden.
Cardsharing is mogelijk met receivers welke deze netwerkaansluting hebben, en ook daadwerkelijk op het computernetwerk zijn aangesloten, soms is nog speciale software nodig om de abonnementskaart te kunnen delen met de andere ontvangers.
Zolang het delen intern geschied is er geen probleem en is toegestaan, zodra men het delen extern gaat aanbieden of ontvangen is men in overtreding.

Er zijn blijkbaar ook andere mogelijkheden voor cardsharing welke niet de UTP aansluiting hebben maar daar heb ik geen gegevens over, ook is mij niet bekend welke mogelijkheden er dan zijn.

Ik bied de gegevens alleen aan ter orientatie en aanvulling van mogelijkheden voor belangstellenden welke overwegen tv via satellietontvangst te gaan ontvangen, wat deze er vervolgens mee doet is de verantwoording van de desbetreffende persoon.

BlackStone
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 aug 2006 21:19

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door BlackStone »

Het totaalpakket van UPC kun je alleen maar nemen als je ook de kabeltv erbij neemt en je kan dan die kabel per maand betalen i.pl.v. per 3 maanden. Ik ben er uiterst tevreden over en bij zo'n totaalpakket betaal je stukken minder dan alles apart. Alleen had ik van de week de helpdesk van UPC aan de lijn en toen moest ik bijna 10 minuten wachten, kostte me bijna € 1,- en dat is niet leuk maar volgend jaar komt er geloof ik een nieuwe wet die de lange wachttijden bij 0900 nummers gaat aanpakken dus dat is alleen maar goed. :roll: :roll:

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door harmen50 »

agro

Ik heb wel belangstelling hoe je een schotel op 3 tv's kunt gebruiken. Ik ben nu aangesloten bij UPC digitaal. Dit betekent 1 TV digitaal en 2 tv's analoog. Ik heb werkelijk geen idee hoeveel ontvangers, smartcard, modules en hoe die dingen allemaal meer mogen heten, ik nodig heb. Dus, ik hoor graag van je.

sloupnice
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2007 15:27

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door sloupnice »

mag ik vragen waar om je de ptt er bij wil houden als je power chello en dan naar het pakket vraagt kreeg je foon er bij voor de dezelde prijs je spaart het aboment van de ptt uit en je moet vragen naar het nr behoud van je ptt nr hebben wij ook gedaan en werkt super waar zal je niet besparen op de pttt als het zo ook kan vriendelijke sloupnice

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door ik77 »

Kun je ook op een later moment je KPN nummer over laten zetten naar je kabeltelfoon als je deze al enige tijd in gebruik hebt?
Dus: dat je eerst gebruik maakt van je UPC toegewezen nieuw telefoonnummer en daarnaast je KPN telnr. Maar op een later moment dat bewuste briefje invult en het KPN nummer alsnog laat overzetten naar je kabeltelefoon. Waarmee het UPC telnr. komt te vervallen.
Enig idee?
Ja, dat kan. Je moet dat echter ALTIJD via UPC doen, en niet zelf via de KPN proberen te regelen. Je moet dus ook NIET zelf dan je KPN opzeggen. Als je dat doet, kan UPC namelijk niet je nummer overnemen.

esejorge
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2007 15:57

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door esejorge »

Ik ben ook geïntereseerd in meerdere tv's op een schotel.
Mail me maar: esejorge at lycos punt nl.

Dankje!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door Shine »

Geplaatst op 14 Dec 2007 15:54 door sloupnice
mag ik vragen waar om je de ptt er bij wil houden als je power chello en dan naar het pakket vraagt kreeg je foon er bij voor de dezelde prijs je spaart het aboment van de ptt uit en je moet vragen naar het nr behoud van je ptt nr hebben wij ook gedaan en werkt super waar zal je niet besparen op de pttt als het zo ook kan vriendelijke sloupnice
Ja hoor dat mag.
Ik belde giseteren om mijn huidige kabelinternet abonnement om te zetten naar een ander abonnement. Al jaren lang heb ik nog het classic (niet meer te verkrijgen) upc abonnement dat 49,95 p/mnd kost.
Ik wilde terug naar het Power. 40,95 p/mnd.
Toen ik dit aangaf begon de medewerker van UPC over het totaalpakket. Het totaalpakket bevat nml ook dat Poewer internetabonnment, met daarnaast dat onbeperkt bellen. En dat voor de maandelijkse prijs: 34,95.
Tja, zo is dit verhaal gisteren, totaal onverwacht, binnen enkele seconden aan het rollen geraakt. Ik wilde niet een dief van mijn portemonnaie zijn.
Het kwam dus van de UPC medewerker (hij attendeerde mij erop) en niet van mij.

Wat KPN betreft. Ach, ik ben nog wat van de oude stempel. Telefonie is voor mij KPN. Je weet wat je hebt......... ;-)
Maar als het bellen via de kabel geen problemen geeft dan zal ik mijn KPN uiteindelijk zeker opzeggen. Ik wil dan ook dat mijn KPN telnr. overgezet gaat worden naar mijn kabelbellerij, waarmee het door UPC aan mij toegekende telnr weer komt te vervallen.
Maar vooralleerst wil ik ze ze nog even naast elkaar hebben.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door osseworst »

Een paar maanden geleden zat ik in het zelfde schuitje. Even de kosten naast elkaar gezet:

UPC classic + KPN telefonie:
Internet Classic: 49,95
KPN abbo: 19,00
Nummerweergave: 1,17
Totaal: 70.12

UPC Power pakket:
Internet Power: 34,95
Tel abbo: 0,00
Nummerweergave: 0,00
Totaal: 34,95

Verschil: 35,17 per maand en alle gesprekken naar vaste nummers gratis. Totale besparing per jaar meer dan 422 euro. Reken de gesprekskosten naar vast mee, dan zeker 450 euro/jaar besparing.

Ik moet zeggen dat ik erg huiverig was om mijn KPN aansluiting op te zeggen, in alle jaren nooit een probleem gehad. Uiteindelijk de stap gezet en tot nu toe nog geen spijt. (overigens kostte het UPC Power totaal pakket toen 29,95 (betaal ik nog steeds), dus is mijn kostenbesparing nog hoger).

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Hoi Shine,

Ik had het zelfde als osseworst, mijn man was erop tegen alles bij de UPCte nemen, maar ik heb het toch in gang gezet en nu betalen we beduidend minder! KPN hebben we iets later opgezegd omdat we ook nog gingen verhuizen. Met de verhuizing ging het helemaal goed met UPC, op de afgesproken dag hadden we kabel tv & internet & telefoon en werkte het goed. In het begin deed de telefoon het niet helemaal qua spraak, maar dat bleek een verkeerde splitter in de meterkast en de dect telefoon te zijn die niet zo goed meer werkte. Wij hebben geen spijt van de overstap en zelfs mijn man is nu tevreden!

catharinus
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2007 11:56

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door catharinus »

Wat moeilijk allemaal,die verhalen over UPC,neem gewoon internet plus bellen van kpn,gebruik dit nu 4jaar,en met volle tevredenheid !!!
TV kun je ook via de experia box ontvangen,voor aantrekkelijk prijsje.
Voor internet plus bellen betaal ik maandelijks +- 39.= euro.
Beschuldig mij nu niet van medewerker van KPN of verkoper van schotes o.i.dat is een beetje flauw. We zijn er om mekaar te helpen nietwaar !![/quote]

ESOER
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:19

Re: UPC totaalpakket

Ongelezen bericht door ESOER »

Lieve mensen

Ik ben al sinds 1993 klant an upc en chello. Ik heb alleen in het eerste jaar problemen gehad met lange wachttijden aan de telefoon. (Die werden overigens gecrediteerd op de nota) Verder alleen maar lof over de service en verbinding. Heb nu digitale tv met dvr en internet. Gewoon prima tegen een goede prijs.
Nee ik werk niet bij upc.

Gesloten