LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nibbor123
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2014 13:21

Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje

Ongelezen bericht door nibbor123 »

Na een tijd als zelfstandige ben ik gaan werken voor een ander bedrijf (iv.m. inkomsten). Deel van de afspraak was dat ik mijn contacten en telefoonnummer meenam, zodat ik bereikbaar bleef voor mijn bestaande relaties. Al doende werd mijn telefoonnummer door dit bedrijf overgenomen en zonder mijn toestemming in een bedrijvenabonnement geplaatst. Het werk beviel mij niet en ik ging weer studeren. Uiteraard wou ik mijn telefoonnummer meenemen, hetgeen wat bij het bedrijf contractueel was vastgelegd.

In eens zat ik aan een niet-zelf-afgesloten bedrijfsbundel bij KPN vast, hoe kan dit? Immers heb ik zelf niks gekozen? Oversluiten naar een particulier abonnement kon, maar dan alleen voor een vergelijkbaar bedrag. Een bedrag waar ik nooit zelf voor gekozen heb. Ondanks dat ik me genaaid voelde, toch maar gedaan. Van nummer wisselen is geen optie. Later ontzettend spijt dat ik het niet eerder aangevochten heb. Deze agressieve strategie die ze afdwingen heb ik nooit eerder meegemaakt, ondanks dat het juridische mogelijk klopt, verliezen ze mijn respect op alle mogelijke manieren. Ik voel me geforceerd en genaaid.

Als klap op de vuurpijl zie ik dat ze het zelfde sim-only abonnement nu voor €30 aanbieden €(normaal 40), terwijl ik €47,50 betaal (afspraak 1GB + onbeperkt bellen). 3 juni toch met KPN gebeld (of was het later?). Deze mevrouw ging de bundel aanpassen en ik zou binnen 24h een bevestiging ontvangen. Aangezien ik niks ontvangen had, 18 juni weer gebeld. Natuurlijk niks doorgevoerd en natuurlijk 0 aantekeningen in het systeem, hoe kan het ook anders.

Ik mis alle vormen van moraal in het verhaal en voel me enorm genaaid door KPN. Ze afspraken niet na, ze kunnen zien dat ik 3 juni gebeld heb en als er geen aantekeningen zijn is er bij KPN toch was misgegaan? Zijn de gesprekken niet opgenomen? Ik wil het liefst gewoon van KPN af zijn. Iemand bekend met dergelijk situaties of wat te doen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat er een duur abonnement aan je nummer hangt, is niet de schuld van kpn. Je werkgever heeft die beslissing genomen. Als je je beklag wil doen, moet dat dus bij/over die werkgever.

Dat een abonnementsvorm voor bedrijven anders geprijsd is dan voor particulieren is niet zo gek. Zakelijk bellen mensen soms veel meer of vaker dan privé. Ook andere voorwaarden, zoals de gegarandeerde beschikbaarheid van het netwerk of diensten bij problemen, kunnen afwijken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje

Ongelezen bericht door GJvdZ »

nibbor123 schreef: In eens zat ik aan een niet-zelf-afgesloten bedrijfsbundel bij KPN vast, hoe kan dit? Immers heb ik zelf niks gekozen?
Je zal toch ergens toestemming voor hebben gegeven anders had je werkgever toch niet zomaar jouw nummer kunnen overnemen?

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Nee Ik ben ook bij KPN weg en ze misbruiken de machtiging die jij hun heb gegeven ook, ze geven deze zonder toestemming door om geld van je rekening af te schrijven in dit geval gaf KPN deze aan Telfort glasvezel die het zelfde rekeningnummer heeft als KPN mobiel. Ze beweren dus zomaar dat jij een contract hebt afgesloten met Telfort glasvezel terwijl hier helemaal nog geen glasvezel ligt. Mooi staaltje van oplichting dunkt me!!

KPN doet precies waar ze zin in hebben daarom verliezen ze ook zoveel klanten oude mensen oplichten met contract moeten afkopen enz. een geweldig bedrijf dat KPN.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je de vraag van TS ook gelezen?

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje

Ongelezen bericht door Moraalridder »

GJvdZ schreef:Heb je de vraag van TS ook gelezen?
Uiteraard maar aangezien het tegenwoordig standaard is bij KPN om te doen en laten wat ze willen kon ik het niet laten, KPN doet van alles zonder toestemming KPN heeft door het vele klant verlies zich verlaagt tot praktijken die niet horen bij een bedrijf als KPN. Als KPN met een bewering komt zouden ze deze moeten kunnen aantonen lijkt me maar KPN geeft natuurlijk de callcenters de schuld van de asociale manier van handelen die men hanteert.

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: Van KPN zakelijk naar particulier, duur grapje

Ongelezen bericht door paul-voerman »

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het nummer van TS door de werkgever is overgenomen.
dan moet er een contract overname zijn geweest. (en dat is schofterig duur bij KPN)
Vervolgens heeft TS het nummer zelf weer in handen zonder contract overname?

Wie heeft opdracht gegeven voor het duurdere abonnement en is dat door of bij contractant geverifieerd?

Ook mijn ervaring bij KPN is dat ze alle middelen gebruiken om hun laatste (zakelijke) klanten nog aan hun te binden.
hiervoor gebruiken ze alle mogelijkheden die de wet ze bied. Of beter, gezegd waar de wetgever nog niet in heeft voorzien.
Herkenbaar dat al TS de boel wil terug draaien er van alles wordt toegezegd, maar er natuurlijk niets mee wordt gedaan. En, als je om een (mail)bevestiging van het gesprek vraagt krijg je dat niet, want dat "kan" niet.

KPN hanteert een kortzichtig alles of niets beleid. Het waarderen van een klant die minder wil betalen maar wel blijft, dat doen ze niet.

Dus, opvragen hoe lang je nog aan die KneuzenProviderNederland vast zit en naar een echte telecom aanbieder porteren.

Gesloten