Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Truus52
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2021 09:55

Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door Truus52 »

Mijn moeder, 86 jaar, heeft altijd seniorenmobiel van Doro gehad. Nu is deze telefoonoplader kapot. Krijg te horen dat per 1-6-2021 deze telefoons niet meer ondersteund worden door 2G-netwerk, dus ze moet sowieso een andere telefoon. Naar Medipoint-winkel gegaan. Verhaal van 2-G blijkt te kloppen. Blijkt 1 alternatief te zijn; een seniorenmobiel van Fysic. Deze heeft echter een klepje dat open en dicht klapt, ziet er anders uit en is veel uitgebreider dan telefoon van Doro. Ik krijg moeder dit niet aangeleerd. Telefoon retour naar Medipoint. Alternatief is: vaste aansluiting regelen via KPN.

Op 8-5 vaste tel.aansl. aangevr. voor woning moeder van 86 jaar. Alles ligt er. Krijg in winkel van KPN te horen dat aansl. vanwege adm. reden pas op 4-6 kan. Blijkt later via chat dat dit is omdat door wijziging pakket je verplicht wordt om glasvezel tbv 75 euro aansluitkn af te nemen terwijl bij aanleg gezegd is dat men kan kiezen wel of geen glasvezel. Nu dwingt KPN om glasvezel te nemen anders geen vaste tel. Dit kan toch niet. Moeder van 86 jr zit bijna 4 weken nu zonder tel. Is slecht ter been, zit altijd thuis. Het is corona-tijd ze is eenzaam en zonder telefoon helemaal. Kan dit zomaar. Dit is machtsmisbruik van KPN vind ik. Kan dit zomaar vraag ik me af? Heb klacht ingediend bij KPN maar medewerker van chat zei dat dit toch niks zou uithalen .. (Vorig jaar door fout op fout op fout door KPN heeft mijn moeder 3 weken zonder tv gezeten. Wat klantvriendelijk allemaal. Is ver te zoeken bij KPN). afz. dochter Truus 52

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Dat op 1 Juni die telefoon niet meer werkt klopt alleen als uw moeder belt met T-mobile of Simpel.
Probeer een andere oplader te vinden op Marktplaats of iets dergelijks, en ga dan met die telefoon
naar een KPN winkel toe. Die kunnen haar vertrouwde nummer overzetten naar KPN.
meer info hier: Die stoppen ook met 2G maar pas in 2025

https://www.kpn.com/prepaid/nummerbehou ... 0de%20rest.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Truus52 schreef:
14 mei 2021 10:02
Blijkt later via chat dat dit is omdat door wijziging pakket je verplicht wordt om glasvezel tbv 75 euro aansluitkn af te nemen terwijl bij aanleg gezegd is dat men kan kiezen wel of geen glasvezel.
Je krijgt bij de aanleg de keus, een aansluiting (die je niet hoeft te gebruiken) of geen aansluiting. Neem je geen aansluiting dan zal glasvezel nog steeds aangelegd moeten worden en hieraan zitten dan kosten. Vind € 75 dan wel extreem laag als je bedenkt wat ze hiervoor moeten doen.

KPN is analoge telefonie al jaren aan het uitfaseren en dat is hun goed recht. Echter zijn er genoeg senioren telefoons met 4G verkrijgbaar, mogelijk alleen niet bij medipoint.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor mijn hoogbejaarde vader heb ik ooit een "gsm-box" gekocht. Dat is een klein kastje waar een simkaart in gaat en waar je een normale "vaste" telefoon op aansluit. Je hebt dan een vaste telefoon met een mobiel nummer.

Het voordeel is dat de gebruiker belt met een gewoon, vertrouwd telefoontoestel, al loopt de verbinding via het mobiele netwerk.

Zou dat een oplossing zijn?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je koopt een abbonoment en daar zit een prijs af.

Je kunt kijken of een andere provider goedkoper is. Gebruik een vergelijkingssite https://www.google.com/search?q=alles+i ... e&ie=UTF-8

Hierbij kan je een keus maken tussen glasvezel of het koperen netwerk.

Alle providers behalve Ziggo maken gebruik van het KPN netwerk, maar het kan je een hoop geld schelen.

Je betaalt geen aansluitkosten om het kabel in huis aan te sluiten, wel aansluitkosten om je abonnement aan te sluiten.



Achter de schermen moet een hoop gebeuren om je abonnement te regelen, daarom 1 maand wachttijd. Bij sommige providers kan het sneller, maar daar betaal je ook meer.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als ik het goed begrijp heeft moeder nu geen vaste telefoonaansluiting en wordt die aangevraagd als vervanging voor de 2G seniorentelefoon. Maar als het openklappen van de alternatieve mobiele telefoon niet lukt voor je moeder, lukt het dan wel om haar te laten wennen aan een vaste telefoon?

Wat de andere Peter zegt, lijkt me de beste oplossing. Gewoon abonnement nemen bij KPN of Vodafone. Dan kan ze gewoon de mobiele seniorentelefoon blijven gebruiken.

Piet70
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2021 10:56

Re: Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door Piet70 »

Bv. voor een (verschillende) Doro 230volt net lader. En niet zo duur. Zoekt en gij zult vinden indien mogelijk.

https://www.subtel.nl/index.php?cl=deta ... gEQAvD_BwE

Ans&Hans
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2020 14:21

Re: Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door Ans&Hans »

KPN heeft geen service meer. Is erbarmelijk! :-(
Mijn moeder (toen 95 jaar) Moest ineens €10,- extra op haar op haar "Alles-in-1" abonnement betalen. (meer dan 40 jaar abonnee. Vader 40 jaar bij PTT/KPN gewerkt) Ze had ooit een GRATIS Digitenne ontvanger gekregen. Moesten ineens 2 Digitenne ontvangers vervangen worden. Kon niet anders, anders kan ze geen TV meer kijken. Oplossing was Digitenne uit pakket. (lekkere administratie bij KPN) Geen excuus van KPN. Vroeger (ik heb ook 21 jaar bij bij PTT/KPN va. 1986) kregen zulke abonnee tenminste een bloementje, als excuus.

Omdat ik het financieel niet meer kan betalen heb ik een abonnement wijziging gedaan. Van "Alles-in-1" (zelfde als toentertijd van m'n ouders) naar Hussel. 1,5 jaar geleden. Nu nog mee bezig. KPN Kantencontact is ronduit schandalig! Nu via het KPN Forum, waar ze zogenaamd wonderen kunnen verrichten. Digitenne (Gratis) ik uit mijn pakket gehaald. Fout door KPN erkend, maar maar niet terug te draaien. (ondanks dat ik in annulering tijd aan gaf) Geen excuus of juiste compensatie van KPN)
Heb ook mobiel abonnement van KPN. Veel storingen. Nu ook WiFi ontvangst (ineens) slecht in flatwoning (gelijkvloers) Van alles geprobeerd. Met KPN tool word het alleen maar slechter.
Aanbieding van T-Mobiel gehad. :-? Glas. Is nog stukken goedkoper ook! :-)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vaste telefoonaansluiting KPN laat maand op zich wachten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ans&Hans schreef:
23 mei 2021 13:09

Aanbieding van T-Mobiel gehad. :-? Glas. Is nog stukken goedkoper ook! :-)
T-Mobile staat te koop, dus die willen zo snel mogelijk zo veel mogelijk klanten krijgen om de waarde te verhogen. Zodra een investeerders het gekocht heeft zullen ze marktconforme prijzen gaan hanteren. Met de huidige tarieven draaien ze met een beetje mazzel net break-even, maar de kans is groter dat het ze nu gewoon geld kost.

Gesloten