Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mickey58
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2022 14:05

Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Ongelezen bericht door Mickey58 »

Ik heb een vaste aansluiting. Abonnement van 1e Voordeelregeling.nl, later BelCentrale.nl en nu DigiHero.nl. Volgens DigiHero heb ik een contract vanaf 13-07-2017 tot 13-07-2024. dat is 7 Jaar. Op 22 November 2018 heb ik schijnbaar een contract getekend voor 5 Jaar. Dacht dat een monteur alleen controle uitoefenen, dat was de intake. Foutje.

Nu wil ik weer het contract opzeggen. (Er zijn al diversen contacten geweest met de "computer") met standaardmeldingen. Hier kom ik geen steek verder. Als ik telefonisch contact heb met een vraag, dan krijg ik later een mail in behandeling met een proforma factuur ( Eur. 1450,67 excl.BTW) dat overeen komt met hetzelfde totaalbedrag van 30 maanden (tot 13-07-2024). Met andere woorden het totaalabonnement tot het eind moet je zo wie zo betalen, ook al wil je er eerder vanaf. Plus een abonnement van 7 Jaar heb ik nooit getekend. Ik had namelijk een contract van 2 jaar. Maar tussenkomst van de "controle Monteur" 23-11-2018 een contract van 5 jaar. Hoe kom ik er vanaf? Dit zijn volgens mij agressieve verkooppraktijken.

MIckey58
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2022 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een abonnement mag een maximale duur hebben van 2 jaar. Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... t-opzeggen. Wel heb je een opzegtermijn van 1 maand.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Je kunt beslissen om nadat je opzeg per mail (bewaar als bewijs) en de opzegtermijn van 1 maand voorbij is te stoppen met betalen. Indien er een incassobureau of deurwaarder een brief stuur dan zeggen dat je het abonoment op hebt gezegd. In het slechtste geval zal het zaak voor de rechter komen.
Indien de rechter bepaalt dat je toch had moeten betalen (bijvoorbeeld omdat een detail mis) dan ben je een hoop geld extra kwijt.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Seinhuis schreef:
19 jan 2022 09:50
Een abonnement mag een maximale duur hebben van 2 jaar. Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... t-opzeggen. Wel heb je een opzegtermijn van 1 maand.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Je kunt beslissen om nadat je opzeg per mail (bewaar als bewijs) en de opzegtermijn van 1 maand voorbij is te stoppen met betalen. Indien er een incassobureau of deurwaarder een brief stuur dan zeggen dat je het abonoment op hebt gezegd. In het slechtste geval zal het zaak voor de rechter komen.
Indien de rechter bepaalt dat je toch had moeten betalen (bijvoorbeeld omdat een detail mis) dan ben je een hoop geld extra kwijt.
Dat is allemaal leuk, maar dat geldt voor een consument. Dit is (gezien de informatie) een MKB’er.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Seinhuis schreef:
19 jan 2022 09:50
Een abonnement mag een maximale duur hebben van 2 jaar. Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... t-opzeggen. Wel heb je een opzegtermijn van 1 maand.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.



Ik keek op de site van DigiHero.nl en ik zie dat het een provider is voor bedrijven. De regels voor bedrijven zijn anders dan voor consumenten.

Neem contact op met je zakelijke rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen je verder helpen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tenzij je kunt aantonen dat je bent misleid, zit je gewoon vast aan dat contract.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

ZZP-ers zijn wel meer beschermd dan voorheen, juist vanwege misleidende verkoopmethodes. Maar dat moet je dus opzoeken, of laten doen. Kijk eens op de website van HigherLevel, daar staat mss relevante info.

Gesloten