LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RobertZ63
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2020 21:34

Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door RobertZ63 »

Mijn vraag ;
Ik heb een mobiel abonnement van Youfone, dit is een tussenpersoon van KPN.
Wat ik me afvraag is dit.
Wanneer mijn internet-bundel op is kan ik bijkopen voor een X bedrag. En dat is helemaal geen probleem, maar wat ik heb bijgekocht
( om te voorkomen dat dit weer gebeurd) word abrupt ingenomen ( terwijl er nog b.v. 1000 mb over is ) als de nieuwe maand begint.En ben ik de extra's MB's kwijt. Deze pikken ze gewoon in. ( Jammer dan wordt er gezegd,had u maar moeten opletten op uwe App).Daarnaast is het ook zo als ik over heb van mijn bundel zeg ook 1000 MB of meer wordt dit ook ingenomen en begin weer opnieuw terwijl ik hier voor ( in beide gevallen) betaald heb. En ja ik weet het staat in hun regels maar mag dit zo maar!!!! Ik vind dit diefstal. en ze doen er niks aan.( Natuurlijk werken ze samen met KPN). Ook mijn bel/ internetbundel kan ik bij mijn provider ( Youfone ) geen uitdraai opvragen om te controleren of dit inderdaad allemaal klopt. ( Mag dit ) Het blijkt dat alles wat KPN zegt tegen Youfone is waar????? en ben je klaar.

Waar ligt de grens.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door berndv »

RobertZ63 schreef:
02 jan 2020 21:56
En ja ik weet het staat in hun regels maar mag dit zo maar!
Wat staat er in die regels? Wat koopt u precies? Het valt of staat bij hoe het aanbod is dat u geaccepteerd heeft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

RobertZ63 schreef:
02 jan 2020 21:56
Mijn vraag ;
Ik heb een mobiel abonnement van Youfone, dit is een tussenpersoon van KPN.
Wat ik me afvraag is dit.
Wanneer mijn internet-bundel op is kan ik bijkopen voor een X bedrag. En dat is helemaal geen probleem, maar wat ik heb bijgekocht
( om te voorkomen dat dit weer gebeurd) word abrupt ingenomen ( terwijl er nog b.v. 1000 mb over is ) als de nieuwe maand begint.En ben ik de extra's MB's kwijt. Deze pikken ze gewoon in. ( Jammer dan wordt er gezegd,had u maar moeten opletten op uwe App).Daarnaast is het ook zo als ik over heb van mijn bundel zeg ook 1000 MB of meer wordt dit ook ingenomen en begin weer opnieuw terwijl ik hier voor ( in beide gevallen) betaald heb. En ja ik weet het staat in hun regels maar mag dit zo maar!!!! Ik vind dit diefstal. en ze doen er niks aan.( Natuurlijk werken ze samen met KPN). Ook mijn bel/ internetbundel kan ik bij mijn provider ( Youfone ) geen uitdraai opvragen om te controleren of dit inderdaad allemaal klopt. ( Mag dit ) Het blijkt dat alles wat KPN zegt tegen Youfone is waar????? en ben je klaar.

Waar ligt de grens.
Ik zou niet weten waarom niet? Je koopt een X MB's in een bundel, en als afgesproken is dat ongebruikte MB's aan het eind v/d maand vervallen, is dat conform overeenkomst. Als je die mee had willen nemen, had je een abonnement bij een provider moeten afsluiten die die service biedt. En service is wel het operatieve woord, je sluit een abonnement af bij wat volgens mij toch echt een budget provider is, sterker nog, dat is precies de rol en functie van Youfone binnen het grotere KPN ecosysteem. Als je meer service wenst, zijn er de bovenliggende /duurdere KPN abonnementen volgens mij.

En volgens mij is er voor elke Youfone klant de mogelijkheid om eea qua verbruik in te zien via de app? Dat zou jij dus ook moeten kunnen lijkt me.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door 16again »

TS heeft consumentenbond in ieder geval al mee:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... en-niet-af

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sjohie schreef:
03 jan 2020 12:26
Dat is precies de rol en functie van Youfone binnen het grotere KPN ecosysteem. Als je meer service wenst, zijn er de bovenliggende /duurdere KPN abonnementen volgens mij.
Youfone is geen onderdeel van KPN ze gebruiken enkel het netwerk van KPN via de wholesale diensten die KPN aanbiedt. De low budget merken binnen het grotere KPN ecosysteem was Telfort (is nu merknaam KPN) en Simyo.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

sylvesterb schreef:
03 jan 2020 12:50
sjohie schreef:
03 jan 2020 12:26
Dat is precies de rol en functie van Youfone binnen het grotere KPN ecosysteem. Als je meer service wenst, zijn er de bovenliggende /duurdere KPN abonnementen volgens mij.
Youfone is geen onderdeel van KPN ze gebruiken enkel het netwerk van KPN via de wholesale diensten die KPN aanbiedt. De low budget merken binnen het grotere KPN ecosysteem was Telfort (is nu merknaam KPN) en Simyo.
Ah, excuus, ik verwarde ze met Simyo. :shock:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb al heel wat jaren een sim-only abonnement van Telfort. Bij dit abonnement krijg ik per maand 150 belminuten. Aan het eind van de periode ben ik de minuten die ik niet heb opgemaakt inderdaad kwijt. Dan begint er gewoon een nieuwe periode, met opnieuw 150 minuten. Dat is waarvoor ik indertijd getekend heb. Maar daar is de prijs dan ook naar.

Bij T-Mobile, wat ik daarvoor had, kon ik in mijn herinnering inderdaad een aantal minuten meenemen tot een bepaald maximum. Maar daar ben ik niet zeker van, dat is al minimaal een jaar of 8 of 9 geleden. De voorwaarden verschillen per provider en per abonnement. Dus als het zo is afgesproken: dat mag, het heeft niks met diefstal te maken, maar alles met afspraken die gemaakt zijn en waarvoor je getekend hebt.

Wil je een andere regeling? Niets houdt je tegen om bij een andere provider (of dezelfde) een ander abonnement af te sluiten tegen andere voorwaarden (en een ander maandbedrag).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

WA mag tot 150 minuten bellen en geen enkele minuut meer.

Youfone is budget met budget voorwaarden en ik klaag niet, als ik aan einde van de maand stil ben en me laat bellen, dan kreeg ik de onbeperkte beltegoed klanten aan de lijn, helaas heeft ook Februari weer een dag extra straks dus weer enkele dagen tekort....

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch wel, komkommer. Van ieder gesprek betaal ik alleen de eerste 10 minuten. Als ik een uur bel, dan gaan er dus 10 minuten van het beltegoed af, de rest kost me niks extra. Dus iedere maand kan ik minimaal 15 gesprekken voeren. Zijn het 15 gesprekken van een uur, dan heb ik 900 minuten gebeld... En ik bel maar zelden, dus...

Er werd nagedacht toen ik dat afsloot. ;)

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
03 jan 2020 16:03
Ik heb al heel wat jaren een sim-only abonnement van Telfort. Bij dit abonnement krijg ik per maand 150 belminuten. Aan het eind van de periode ben ik de minuten die ik niet heb opgemaakt inderdaad kwijt. Dan begint er gewoon een nieuwe periode, met opnieuw 150 minuten. Dat is waarvoor ik indertijd getekend heb. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Dat is niet waar TS over klaagt. TS koopt de 29e extra MBs, en wat daarvan de 1e van de nieuwe maand niet is verbruikt…..is weg

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Staat duidelijk in de voorwaarden waar je accoord mee bent gegaan toen je dit abonnement afsloot, dus ja, dat mag.
En daarom lees je die voorwaarden dus wel.

T_M
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2019 17:04

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door T_M »

Als je met een bundel tekort gebruikt vervalt het op de duur, maar als je teveel gebruikt betaal je je scheel. Er zijn mensen die daarmee voor honderden euro's de mist in zijn gegaan. Daarom heb ik een pre-paid kaart, doe zoveel mogelijk via Wifi en alleen zo nu en dan Whatsapp via mobiel internet (dat verbruikt niet zoveel data)

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
03 jan 2020 20:42
witte angora schreef:
03 jan 2020 16:03
Ik heb al heel wat jaren een sim-only abonnement van Telfort. Bij dit abonnement krijg ik per maand 150 belminuten. Aan het eind van de periode ben ik de minuten die ik niet heb opgemaakt inderdaad kwijt. Dan begint er gewoon een nieuwe periode, met opnieuw 150 minuten. Dat is waarvoor ik indertijd getekend heb. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Dat is niet waar TS over klaagt. TS koopt de 29e extra MBs, en wat daarvan de 1e van de nieuwe maand niet is verbruikt…..is weg
Nee, dat is geldig tot de 29e van de volgende maand. Maar de normale bundel wordt eerst opgemaakt, dus om die overtollige MB's te gebruiken zal TS eerst die bundel op moeten maken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

T_M schreef:
03 jan 2020 22:03
Als je met een bundel tekort gebruikt vervalt het op de duur, maar als je teveel gebruikt betaal je je scheel. Er zijn mensen die daarmee voor honderden euro's de mist in zijn gegaan. Daarom heb ik een pre-paid kaart, doe zoveel mogelijk via Wifi en alleen zo nu en dan Whatsapp via mobiel internet (dat verbruikt niet zoveel data)
Hoezo betaal je je scheel? Er zal geen internetverbinding meer zijn als de MB's op zijn, maar er zal niet zomaar extra geïncasseerd worden, daarvoor zal je een extra bundel moeten kopen. In jouw geval zou dat bij een abonnement niets schelen, want je gebruikt toch vooral WiFi. In mijn geval (KPN) gaat het internet gewoon door als de bundel op is, maar een heel stuk langzamer. En ik haal dan vaak een extra bundel van 1GB, wat zo ongeveer 1x in het half jaar voor komt, omdat dat goedkoper is dan een groter abonnement.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
04 jan 2020 13:41
16again schreef:
03 jan 2020 20:42
Dat is niet waar TS over klaagt. TS koopt de 29e extra MBs, en wat daarvan de 1e van de nieuwe maand niet is verbruikt…..is weg
Nee, dat is geldig tot de 29e van de volgende maand. Maar de normale bundel wordt eerst opgemaakt, dus om die overtollige MB's te gebruiken zal TS eerst die bundel op moeten maken.
Dat is niet wat ik in topic start lees:
RobertZ63 schreef:
02 jan 2020 21:56
Wanneer mijn internet-bundel op is kan ik bijkopen voor een X bedrag. En dat is helemaal geen probleem, maar wat ik heb bijgekocht
....... word abrupt ingenomen ( terwijl er nog b.v. 1000 mb over is ) als de nieuwe maand begint
En het is evengoed irritant als de 29e van de volgende maand het bijgekochte verdwijnt. Dan kun je met de bijgekochte eenheden nooit 2 maanden aanvullen.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door luna01 »

Heb zelf ook gewoon prepaid bij de KPN een bundel voor 10 euro dat na een maand vervalt. Mag dat zomaar ? Ja de KPN mag alles, of het netjes is, dat is een andere vraag. Vond die link naar de consumentenbond dan ook heel goed. Maar intussen, als ik een bundel op wil waarderen staat er ''Oeps er is iets fout gegaan'''. En ik snap wel wat er fout gaat, namelijk dat ik het er niet mee eens ben, dat zij deze bundel maandelijks automatisch van mijn bank afschrijven. Ik wil zelf bepalen wanneer ik een bundel neem. Maar ik kreeg plotseling wel extra MB's als excuus omdat die app het niet deed. Daar heb ik niets aan, want loop niet op straat te internetten, al is het voor normaal beltegoed misschien wel handig. Nu wilde ik snel opwaarderen en alweer oeps..

Dan kijk ik verder, probeer heel rustig te blijven. Hussels en een onzin, eiiiindelijk heb ik het. Koop nu. Eindelijk. En opeens moet ik een cent overmaken om mijzelf te identificeren ??? Ik heb daar een wachtwoord, een mailadres, telefoonnummer en moet me na 3 jaar met een cent identificeren. Dat vind ik niet kunnen. Het gaat me niet om een cent, maar als iedere prepaid gebruiker zich opeens moet identificeren, telt het aardig op.

Dat is het zelfde als iedere beller eerst een cent op mijn rekening moet boeken, om zich ''te identificeren'' en mij dan pas kan bellen. Dan heb ik aan het eind van de maand al bijna weer een nieuw bundel (of geen last meer van die irritante verkopers en anonieme bellers).

Bedankt voor dit topic

groet Luna

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door berndv »

luna01 schreef:
23 jan 2020 14:58
Heb zelf ook gewoon prepaid bij de KPN een bundel voor 10 euro dat na een maand vervalt. Mag dat zomaar ? Ja de KPN mag alles, of het netjes is, dat is een andere vraag.
Het is vaak maar net wat u afspreekt.
luna01 schreef:
23 jan 2020 14:58
Maar intussen, als ik een bundel op wil waarderen staat er ''Oeps er is iets fout gegaan'''. En ik snap wel wat er fout gaat, namelijk dat ik het er niet mee eens ben, dat zij deze bundel maandelijks automatisch van mijn bank afschrijven.
Het is maar net wat u afgesproken heeft. Moet de bundel automatisch verlengen, moet u vaak een automatisch incasso afgeven. Automatisch verlengen betekent vaak goedkoper, nadeel is, velen vergeten het uit te zetten als het niet meer nodig is.
luna01 schreef:
23 jan 2020 14:58
Dan kijk ik verder, probeer heel rustig te blijven. Hussels en een onzin, eiiiindelijk heb ik het. Koop nu. Eindelijk. En opeens moet ik een cent overmaken om mijzelf te identificeren ??? Ik heb daar een wachtwoord, een mailadres, telefoonnummer en moet me na 3 jaar met een cent identificeren. Dat vind ik niet kunnen. Het gaat me niet om een cent, maar als iedere prepaid gebruiker zich opeens moet identificeren, telt het aardig op.
Jaja, het gaat niet om die ene cent, nee, en toch valt u er over. Ik vind het persoonlijk niet zo heel raar dat u 1 cent moet betalen om u te identificeren. Volgensmij heeft dit ook te maken met de voordelen van de hussels en de voorwaarden die daarvoor staan met prepaid. Die ene cent gaat KPN niet rijk van worden. De registratie en verwerking daarvan zal waarschijnlijk zelfs meer kosten dan wat ze binnehalen met die ene cent per prepaid klant.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het zal ook nooit goed zijn. Je spreekt af dat wat er aan het eind van de maand overblijft vervalt. Zou dat dan per jaar moeten gelden? Dan krijgen we dan een discussie dat er het hele jaar bespaard is en die dan vervallen. Moet het dan onbeperkt houdbaar zijn? Als je elke maand 50 minuten overhoud heb je na 5 jaar 3.000 minuten staan. Wat als je dan wilt overstappen? Meenemen, uitbetalen, contractloos blijven doorbellen?

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te kopen wat je nodig hebt. Koop ik elke week 10 bananen terwijl ik er maar 7 eet, wat voor nut heeft het kopen van 10 dan?

Als consument heb je een keuze. Een goedkoop abonnement met vaste minuten die vervallen tot duurdere met alle vrijheden. Maar de service van de dure voor de prijs van de goedkope gaat niet lukken.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door luna01 »

Jaja, het gaat niet om die ene cent, nee, en toch valt u er over. Ik vind het persoonlijk niet zo heel raar dat u 1 cent moet betalen om u te identificeren. Volgensmij heeft dit ook te maken met de voordelen van de hussels en de voorwaarden die daarvoor staan met prepaid. Die ene cent gaat KPN niet rijk van worden. De registratie en verwerking daarvan zal waarschijnlijk zelfs meer kosten dan wat ze binnehalen met die ene cent per prepaid klant.

@berndv
Snap wel wat u bedoelt, maar ik weet niet eens wat een hussel is. Wil gewoon dat ene bundel dat ik al 3 jaar heb en met mijn wachtwoord en alle andere gegevens hoef ik me echt niet te identificeren. Als het snel moet gaan, moet ik me eerst identificeren, dan nog eens opwaarderen, dat is toch al bijna ironisch ? En natuurlijk telt dat wel op als alle prepaid gebruikers het zelfde hebben. Bedoel zo'n bundel kost 9.99. Laat ze er toch gewoon 10 euro van maken, dan is het toch ook goed. Of praten we nu compleet langs elkaar heen ? Er zijn ook mensen die 3.90 moeten betalen om geld over te maken, of het nu een cent is of 10.000 euro.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Verlopen internetbundel, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door luna01 »

Al dacht ik niet gelijk aan oplichting, maar vertrouwde het niet. En dat is maar goed ook, want hoef me bij de KPN niet te identificeren met een cent. Dit was in foute handen gekomen qua identificatie.

Gesloten