LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht meeverhuizen met KPN?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jozef.melchers
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2020 14:04

Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door jozef.melchers »

Kan kpn mij verplichten om van telfort mee te gaan verhuizen naar kpn
om dat mijn contract nog loopt bij telfort ?
Daar er niets veranderd in mijn kosten
Met vriendelijke groeten
Jozef Melchers
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2020 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Telfort is al 15 jaar van KPN. En wat is uw bezwaar om na 1 mei bij KPN te zitten als alles gelijk blijft?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door 16again »

Als je contract wordt overgenomen door een andere aanbieder, ben je daar nog steeds aan gebonden.

Pas als de prijs of de dienst verandert, kun je onder het contract uit

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo lang alles hetzelfde blijft, wat is dan het bezwaar om niet mee te gaan? Zodra er aanpassingen zijn (prijs, snelheid, pakket, wat dan ook), dan hebt u reden om kosteloos op te zeggen. Als het enkel gaat om de naamsverandering, dan niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door berndv »

En u weet heel zeker dat u een overeenkomst heeft met Telfort? Als ik namelijk de algemene voorwaarden van Telfort, versie juli 2018, bekijk, sluit u namelijk een overeenkomst met KPN:
https://www.telfort.nl/algemeen/voorwaarden.htm
Dit zijn de Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele
telecommunicatiediensten van KPN B.V
En iets verder op dezelfde pagina:
Op verschillende plekken in deze voorwaarden verwijzen we
naar meer informatie op onze website. Bent u KPN klant? Kijk
dan op kpn.com. Voor Telfort kijk op telfort.nl. Voor Simyo
kunt u terecht op simyo.nl.
Daarnaast geeft u zelf al de reden waarom u er niet onder uit kunt:
jozef.melchers schreef:
13 jan 2020 14:24
Daar er niets veranderd in mijn kosten
Mits er natuurlijk ook niets verandert in de geleverde diensten.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
13 jan 2020 18:08
Nee je bent niet verplicht om mee te verhuizen. je hebt de keus om een andere provider te zoeken. Telfort als zelfstandige aanbieder komt te vervallen en gaat over in KPN.
Onjuist. Het contract blijft gewoon intact. Pas als het contract opengebroken zou worden, zou je een punt hebben. Nu niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door sjohie »

KPN zegt hier dat u inderdaad 1-op-1 over gaat van Telfort naar KPN, dus dan kunt niet zo onder uw lopende contract uit, want dat blijft hetzelfde. Dus ja, u verhuisd verplicht mee, maar dat is alleen administratief/organisatorisch. In de praktijk veranderd er niks aan de overeengekomen diensten/dienstverlening.

Op die pagina staat ook te lezen "Indien dit in de toekomst wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over. Wanneer dit precies is moeten we voor Telfort nog bepalen". Als ze dát gaan doen, wordt het mogelijk een ander verhaal, als het nieuwe KPN contract minder is of biedt dan wat u heeft, kunt u uw nog lopende contract wel kosteloos opzeggen conform vigerend consumentenrecht.

Maar goed, dat laatste kan dus nog even duren, en ze zullen vermoedelijk ook wel iets van een leuk overstap-aanbod doen, dus ik zou u er tot dan niet al te druk om maken.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat voor contract heb je dan precies? Als het een contract met vaste looptijd is zul je het uit moeten zitten. Maar als het per maand opzegbaar is, wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Mijn sim-only abonnement van Telfort is jaren geleden al verlopen, maar loopt gewoon door. Vorig jaar wilden ze eindelijk eens dat ik ging verlengen, dus niet. Het thuis gebeuren was een contract van een jaar meen ik, dat zal intussen ook wel per maand opzegbaar zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verplicht meeverhuizen met KPN?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ooit van Compuserve die werd overgenomen door Telfort meegegaan.... moest daar 2 jaren contract vol maken.

Nu weggelopen wegens de bijna KPN prijzen na de laatste verhoging!
Dit kon wegens de verhoging en omdat de 2 jaren ook om waren!

Gesloten