LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervelende buitenlandse telefoontjes

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
karinama
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2010 09:42

Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door karinama »

Hallo, sinds een week krijg ik op mijn mobiele telefoon veel, voornamelijk, buitenlandse telefoontjes. Ik druk ze telkens weg en blokkeer ze gelijk, maar vervolgens bellen ze gewoon met een ander nummer. Mijn kleinzoon heeft hier ook last van en veel van die nummers zijn hetzelfde. Wat kun je hier nog meer aan doen, dan blokkeren, want dit is erg irritant. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Ik ben ook al ingeschreven bij het Bel-me-niet register, maar of dat dit hiervoor helpt weet ik niet. Alvast bedankt. Groet, Karina

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat namen wij vroeger een groot risico door de telefoon op te nemen zonder dat we wisten wie er belde.
Wat is er mis met opnemen? Wie weet is een een bedrijf ergens die een verkeerd telefoonnummer belt en blijft bellen.
En mocht het echt om foute boel gaan worden hier regelmatig leuke tips gegeven, zoals de telefoon aannemen, vragen of e even willen wachten en vrolijk de afwas gaan doen. Of een fluitje pakken en wat gehoorschade veroorzaker bij de andere persoon.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door piet987654 »

Opnemen en doen alsof U een hoge functie hebt bij de politie. wil wel eens helpen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door mahadma »

Bel me niet werkt natuurlijk niet voor buitenlandse nummers, dat als eerste.
Als u ziet dat u ongewenst gebeld wordt keuzes te over, zeg: "Just a moment", of begin als dat een optie is in een een dialect of het fries of een andere taal te praten zodat er een taalprobleem ontstaat, ook kunt u blijven zeggen: Ik versta u niet, doof. Of leg de telefoon in een andere kamer en na een kwartiertje hebben ze beslist wel opgehangen. Of aannemen zoals eerder gezegd: "Hoofdburo van Politie", ook het scheidsrechtersfluitje is erg effectief. Maar kennelijk heeft u ooit ergens uw nummer achter gelaten en nu wordt u platgebeld. Optie om er vanaf te komen? Ander nummer nemen en dat in beperkte kring houden. Heeft u enig idee van welk land of organisatie er gebeld wordt? Daar ooit iets besteld?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nooit terugbellen. Dat is het belangrijkste.


stofzuigertje

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als Microsoft, spreek Nederlands en liefst dialect en begrijp niets, welke computer en ik heb die niet, hoe ik hier reageer weten zij toch niet.
Zo betrouwbaar ben ik dus!

0088 is dure om terug te bellen, nooit doen, opnemen en blokkeren en zij moeten telkens ander nummer kopen.
Na enige tijd blokkeren zal het minder worden, als je naast Nederlands een andere taal spreekt, vooral Geen Engelse Antwoorden geven!

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jul 2018 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast advies

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door sjj »

Installeer de app mr number kun je ze blokkeren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door renewouters »

sjj schreef:Installeer de app mr number kun je ze blokkeren.
Dan ben je ook meteen van lastige familieleden af die een keer met een probleem vanuit het buitenland bellen....

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Ik gebruik een telefoon met daarop de nieuwste versie van Android, en daar kan ik zonder een extra app te installeren een nummer blokkeren. Ga binnen de bellen app naar instellingen en kies geblokkeerde nummers. Je kunt ook bij het lijstje van gebelde nummers klikken op het nummer (NIET bellen!) en ook dan krijg je de keuze het nummer te blokkeren

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door kessel45 »

Ja ik krijg ze óók geregeld. Afgelopen week nog met een héél raar nummer n.l.
00295843590383 Zelfs 14 nummers. Mooi laten rinkelen.
Krijg ze alléén op mijn huistelefoon. Gelukkig niet op mijn mobiel.

sake1987

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door sake1987 »

Neem altijd op, krijg ik een slecht Engelse sprekende "Microsoft medewerker" vraag ik altijd waarom hij mijn geld wil stelen en of dit werk hem de voldoening schenkt die hij had verwacht. Ze hangen altijd gelijk op, eigenlijk jammer, kunnen ze een keer een diepgaand gesprek voeren willen ze niet :D

Hazetzon
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mar 2018 12:29

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door Hazetzon »

Redactie Radar,
Hartelijk dank voor de aanpassing. H

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Vervelende buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door BERG0001 »

allen, zeer goede tips. nooit terugbellen, meteenblokkade er op.

Gesloten