LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Via Vodafone naar BKR

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
flyergerard
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:31

Via Vodafone naar BKR

Ongelezen bericht door flyergerard »

Hallo, mischien kan iemand mij helpen?
ik heb vorig jaar omdat iemand met een telefoon op mijn naam in de UK was een hoge rekening gekregen... geen probleem, maar Vodafone ging ineens om een betalingsvoorschot vragen daar de rekening rond de 750 € was... ik heb toen gezegt nou laat maar blokken de telefoon maar dan kan die persoon op eigen kosten gaan bellen en niet op bedrijfskosten (mijn kosten dus). oke mobiel geblokkeerd, wat ik dus niet wist is dat Vodafone meteen besloot omdat er geen voorschot werd betaalt het abbonement op te heffen... op zich ook geen probleem de kosten zijn gemaakt en moeten betaalt worden en met hun gedoe met voorschotten had ik al helemaal geen zin meer om via hun te bellen.. prima dus zou je denken... ik kreeg divese rekeningen met divese bedragen van hun toegezonden, daarover gebeldt om een totaal rekening zodat ik ineens alles kon betalen en klaar was. Op eind oktober kreeg ik de eindafrekening inclus de nog te betalen resterende abonementskosten ed.. prima. uiterste betaaldatum 30 november. Tot mijn schrik kreeg ik toen een brief op 2 november dat ik was aangemeld bij Preventel en BKR met een A codering!!! ik natuurlijk direct de rekening betalen door de schrik en Vodofone een herstel naar BKR gestuurt... en klaar... maar oh jee nu komt het, wil ik een aktief postbankkrediet voor mijn bedrijf afsluiten omdat we bij een nieuwe leverancier eerst een half jaar contant moeten betalen bij levering en dus wat meer geld nodig hebben voor korte termijninvesteringen. ik kreeg te horen nadat de adviseur van de postbank groen licht gaf voor alles dat het toch niet doorging vanwege de positiefe A codering bij BKR en dat ik 5 jaar niet bij de Postbank terecht kan voor bedrijfskrediet... mijn vraag enig iedee hoe ik hieraf kan komen daar ik anders met mijn bedrijf niet verder kan (eenmanszaak) en tevens een hele grote waarschuwing... Mijd Vodafone er zijn genoeg andere telefoonaanbieders die je dus niet registeren bij BKR nadat hunzelf hebben besloten dat ze het abonenement opzeggen.. dat recht heeft iedere provider echter bij Vodofone heb je meteen 5 jaar BKR aan je broek waar je niet vanaf komt. het maakt niet uit of je betaalt of niet, als ze besluiten je abonement op te heffen noteren ze je gewoon. mijn dank dus aan Vodofone. :evil: [/url][/quote][/u][/b]

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Via Vodafone naar BKR

Ongelezen bericht door ?? »

Staat er nu een A of een H-codering bij het BKR? Indien een A-codering, is er ergens iets niet goed gegaan.

Daarnaast: de meeste providers geven tegenwoordig betaalachterstanden door aan het BKR. Oa T-Mobile en KPN zijn erbij aangesloten.

flyergerard
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:31

Re: Via Vodafone naar BKR

Ongelezen bericht door flyergerard »

er staat een A codering.... heb vanmiddag nog ff contact gehad met Vodafone maar iemand daar zou het uitzoeken... ik ben benieuwd... hoop dat als ze de fout zien zo vriendelijk zijn het terug te zetten..
ik zet het wel hier neer wat er verder gebeurdt

vind het trouwens wel raar dat dit zo snel gebeurt ik heb nooit van dit soort problemen en betaal in princiep als alles oke is altijd op tijd.. alleen in dit geval dus niet omdat het allemaal naar mijn idee erg rommelig verliep en ik ben nu ook weer zo dat ik niet van alles zomaar direct betaal, vandaar de aanvraag voor de eindnota.. een soort rare communicatiestoring waar ik nu erg door wordt gedupeerd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Via Vodafone naar BKR

Ongelezen bericht door ?? »

Dan zijn ze dus idd vergeten om de A-codering aan te passen naar een H-codering. Dat is erg vervelend en dat mag natuurlijk ook eigenlijk niet gebeuren.

Qua afsluiting: ja, dat gaat altijd zo snel. Als je een stevige factuur hebt kunnen ze je tussentijds afsluiten en een onmiddelijke betaling eisen. Dat is ter beschermning van hunzelf en van jou, als klant. Want als ik het zo lees wist je niet eens dat de kosten zo hoog waren opgelopen. Als ze niets hadden gedaan was de factuur nog hoger geweest...

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Via Vodafone naar BKR

Ongelezen bericht door Anastasia »

Er zijn telecom aanbieders die op elke mobiel een grens zetten, dus als je maar een cent erboven zit blokkeerde deze!

Je weet dan zeker dat zowel het personeel als bij eventuele diefstal er geen duurder misbruik kan komen dan jou maxium.

Tevens heeft mijn vader op alle telefoons ook een SMS xxxx blokkade gezet, dus alleen normale en geen ringtone of andere actie's!

Ook de 0906 en 0909 nummers zitten erbuiten, en 0900 kan wel, maar ook tot max E5,- per maand ter voorkoming misbruik.

Dus kies een aanbieder die wel deze grenzen aanbied,
ik mag geen reclame maken op deze site (spam) dus even zoeken en dan weet je welke firma wij ook hebben!

Anastasia.

Gesloten