LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
snellie
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2012 21:28

Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door snellie » 12 jul 2013 20:12

Ik lig al een half jaar overhoop met Simpel over een aantoonbaar onterechte factuur. Nog afgezien dat ik doodgegooid werd en word met smsjes en mails hebben ze onlangs de factuur, met incassokosten, zomaar van mijn rekening afgeschreven.
Aangezien zij niet reageren op brieven en mails mijnerzijds en zij nergens bij aangesloten zijn, kan ik alleen het bedrag storneren. Maar ik vind dat dit helemaal niet moet kunnen. Ongevraagde afschrijvingen dus. Dus heb ik verhaal gehaald bij de bank (ING), maar deze verschuilen zich achter gedragsregels en voelen zich niet aansprakelijk.

Zijn er anderen met vergelijkbare problemen? Wie zit er nu fout: de ING of Simpel?
En waar kan ik dit aankaarten? Ik dacht dat mijn geld veilig was bij de bank, maar blijkbaar niet.

devious
Berichten: 1397
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious » 12 jul 2013 21:07

Waarom is het "een aantoonbaar onterechte factuur" ? Je hebt geen diensten bij Simpel?

snellie
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2012 21:28

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door snellie » 12 jul 2013 21:15

Ik had een abonnement van 1 jaar. En zij hebben 1 maand teveel gefactureerd. Dit kan ik aantonen met bankafschriften, maar Simpel reageert er niet op.

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door paul-voerman » 12 jul 2013 21:31

Als je er zeker van bent dat je dat ze 13x abonnementskosten (dus geen eindfactuur gebruikskosten) hebben geïncasseerd zijn ze strafbaar. Een erkend omstreden factuur mag niet geïncasseerd worden en al helemaal niet met incassokosten. Dit valt voor de wet onder afpersing.
In ieder geval zal ik het bedrag laten storneren.

p.s. zomaar afgeschreven? hadden ze wel een incasso machtiging tijdens het abonnement?

snellie
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2012 21:28

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door snellie » 12 jul 2013 22:53

Tijdens het abonnement wel, maar dit is per medio januari 2013 opgehouden. Ik wil weten wie nu fout zit, ING of Simpel, en waar ik terecht kan met mijn klacht.
Het bedrag is te laag om een advocaat in te schakelen en allang gestorneerd.

devious
Berichten: 1397
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious » 12 jul 2013 23:56

Medio januari.. En over welke periodes maken zij de facturen op? Het kan namelijk zijn dat het systeem je nog een paar dagen moet factureren maar daar door de systeem-beperking een hele maand van maakt. Maand later krijg je het teveel geïncasseerde weer terug. En ja: dat mag, en ja: dat gebeurt veel vaker, en ja: er zijn inderdaad meer bedrijven die zo incasseren en terugstorten.

Volgens mij maak je je druk om niks.

devious
Berichten: 1397
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious » 13 jul 2013 00:16

M.Martens schreef: Met incasseren gaan ze dan al fout.

Goed dat je hebt gedacht aan je storneer recht.

Je bent Simpel ook niks meer schuldig tenzij je een verkenning hebt.
een verkenning :?: :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 6837
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 13 jul 2013 00:36

Gewoon even een geschil aanspannen bij de www.sgc.nl

Niet vergeten 100 euro schadevergoeding te vorderen. Is inderdaad niets voor een advocaat, maar voor arbitrage.

snellie
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2012 21:28

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door snellie » 13 jul 2013 11:51

Simpel is niet aangesloten bij een geschillencommissie. Daar kun je dus niet terecht, anders had ik dit al gedaan.

Het gaat mij ook niet om het bedrag, rond 8 euro, maar om het principe dat een bedrijf dus moeiteloos incasso's kan laten uitvoeren en het enige dat je dus als rekeninghouder kunt doen is storneren.
Maar het bedrijf en de bank worden dus niet aangepakt, en daar heb ik moeite mee.

Bob Schurkjens
Berichten: 6837
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 13 jul 2013 12:14

Simpel is wél aangesloten bij de Geschillencommissie. Als je de Algemene Voorwaarden leest: artikel 14.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 13 jul 2013 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Jantje7
Berichten: 899
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Jantje7 » 13 jul 2013 12:20

Wat een probleem zeg... Je hebt een jaar contract en dit kan met een opzegtermijn van1 maand worden beëindigd. Dit is dus je 13e maand wat je moet betalen. Stoneren is niet slim, daar er nu incasso kosten bijkomen.

Jantje

snellie
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2012 21:28

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door snellie » 14 jul 2013 00:21

Ik had op de site van de geschillencommissie telecommunicatie gekeken en daar kwam Simpel niet op voor. Raar.

En Jantje7: als ik een abonnement aanga voor 1 jaar (dus 12 maanden) heb ik geen opzegtermijn, maar loopt het contract gewoon af na 12 maanden. Behalve bij Simpel.
En toevallig had ik hetzelfde abonnement met een ander mobiel nummer, en daar ging het wel gewoon goed.

Ik wacht gewoon op de deurwaarder. Lijkt me wel lachen.

Bob Schurkjens
Berichten: 6837
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 14 jul 2013 00:23

Staat er gewoon hoor. Simpel is onderdeel van T-Mobile.

devious
Berichten: 1397
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious » 14 jul 2013 00:31

snellie schreef:Ik had op de site van de geschillencommissie telecommunicatie gekeken en daar kwam Simpel niet op voor. Raar.

En Jantje7: als ik een abonnement aanga voor 1 jaar (dus 12 maanden) heb ik geen opzegtermijn, maar loopt het contract gewoon af na 12 maanden. Behalve bij Simpel.
En toevallig had ik hetzelfde abonnement met een ander mobiel nummer, en daar ging het wel gewoon goed.

Ik wacht gewoon op de deurwaarder. Lijkt me wel lachen.
Het contract loopt 12 maanden, daarna "vervalt" het in een abonnement met een kalendermaand opzegtermijn. Dus je moet wèl aktief opzeggen in de elfde maand, of daarvoor nog. Einddatumcontract is dan ook einde dienst. Wie verzuimt heeft een probleempje en mag nog wat langer doorbetalen.

snellie
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2012 21:28

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door snellie » 15 jul 2013 10:47

Bob Schurkjens schreef:Staat er gewoon hoor. Simpel is onderdeel van T-Mobile.
Dat wist ik niet. En T-mobile is inderdaad aangesloten, had ik gelezen.
Maar ik wacht nu maar op de deurwaarder. Ik had een contract voor een afgesloten periode, dus zonder actieve opzegging. En het is overgenomen door een andere provider, dus die hebben ook contact gehad met Simpel voor nummerbehoud.

Nu beweert Simpel ineens dat ik een 2-jarig abonnement heb. Waar dat nu weer vandaan komt? Ze wringen zich in allerlei bochten voor een factuur van 8,50 euro.

sephora30
Berichten: 4054
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door sephora30 » 15 jul 2013 19:09

Het loopt inderdaad gewoon 12 maanden maar je moet wel minimaal een maand van tevoren opzeggen. Dan betaal je dus voor 12 maanden en niet voor 13. Tenminste, zo gaat het nu ik na 2 jaar mijn Vodafone abo heb opgezegd. Die eindigt precies 2 jaar later (24 mnd) op dezelfde dag als aansluiting. Niet 25 maanden.

snellie
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 mar 2012 21:28

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door snellie » 16 jul 2013 00:19

Ik heb vandaag maar eens contact opgenomen met mijn nieuwe provider. Deze bevestigt dat Simpel de einddatum van mijn abonnement heeft aangehouden voor het overzetten van mijn nummer. Dus waar ze die laatste factuur op baseren is me een raadsel.
Maar wat me het meeste zorg baart is het gemak waarmee een bedrijf een automatische incasso kan laten uitvoeren. En het gemak waarmee de bank deze daadwerkelijk uitvoert.
Deelt iemand dit met mij? Of sta ik hierin alleen?

devious
Berichten: 1397
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious » 16 jul 2013 11:05

dàt ben ik wel met je eens, maar die verantwoording schuiven de banken dan weer van zich met de smoes dat dat soort dingen daar in Utrecht geregeld worden. Of horen te worden. Bij mij zijn weleens foute incasso's geïnd voor iemand anders ( dus met een andere naam ) met een ander adres ( dus ja, andere woonplaats ) en een ander bankrekening ( ... ) en toch werd het afgeschreven... Kon zomaar, en direct gemeld, werd teruggehaald en e maand erop.. WEER...en daarna WEER! Kan zomaar en bank "kan er niks aan doen" ..jaja, me-hoela...

AnnaVanDijck
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2013 16:48

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door AnnaVanDijck » 23 jul 2013 15:35

Geachte klant,

Simpel biedt enkel abonnementen met een looptijd van 2 jaar aan. Het is dus niet mogelijk om uw contract na een jaar op te zeggen. Na een jaar kunt u het abonnement wel afkopen.
Als u mij uw klant- en mobiele nummer doorgeeft op [email protected] zal ik de situatie voor u uitzoeken, en u zo spoedig mogelijk verder informeren.
Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
Simpel

olaf79
Berichten: 8267
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door olaf79 » 23 jul 2013 19:19

snellie schreef:Ik heb vandaag maar eens contact opgenomen met mijn nieuwe provider. Deze bevestigt dat Simpel de einddatum van mijn abonnement heeft aangehouden voor het overzetten van mijn nummer. Dus waar ze die laatste factuur op baseren is me een raadsel.
Maar wat me het meeste zorg baart is het gemak waarmee een bedrijf een automatische incasso kan laten uitvoeren. En het gemak waarmee de bank deze daadwerkelijk uitvoert.
Deelt iemand dit met mij? Of sta ik hierin alleen?
Valt wel mee. U heeft bij het aangaan van het contract met Simpel getekend voor automatische incasso tot wederopzegging. De bank houdt zich daaraan en weet niet dat u een geschil heeft met Simpel. Dit is de reden waarom u bedragen tot 58 dagen na incasso kunt laten storneren.

Gesloten