LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone berekent BTW-verhoging door

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jansenonline
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2012 14:18

Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Jansenonline »

Vandaag kreeg ik een e-mail van Vodafone over de aankomende BTW-verhoging. Zij geven daarin aan dat de BTW binnenkort wordt verhoogd van 19% naar 21% en verwijzen naar hun internetpagina www.vodafone.nl/btw voor meer informatie. Op die pagina blijkt dat Vodafone de BTW-verhoging voor al hun producten, inclusief lopende abonnementen, doorberekend naar de klant.

Vergis ik me, of heb ik, als consument, van Vodafone bij de start van het abonnement de tarieven inclusief BTW opgekregen. En is het dus niet zo dat er niet zomaar een prijsverhoging mag plaatsvinden om de BTW te compenseren.

Mijns inziens is dit simpelweg een tariefverhoging, en dus biedt het de mogelijkheid aan klanten om hun contract om deze reden op te zeggen.

Van Vodafone heb ik hierop uiteraard geen sluitend antwoord kunnen krijgen (de wachttijd is ook nog eens meer dan een kwartier).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb ook vadofone..

maar denk toch dat dit gewoon mag!het is een wettelijke aanpassing dus?

belasting moet er nu eenmaal over berekend worden...

waar ik meer moeite mee had is dat ik gisteren weer op 3 abbo's geen bereik had zoals half nederland!! tot in de avond,
geen telefoon en geen internet!
als ze daar nu eens wat aandoen,mogen ze van mij de btw omhoog gooien


VODAFONE WEBCARE???????????????

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Har06 »

Vodafone berekent de 2% btw stijging uiteraard door, die 2 % moet Vodafone afdragen aan de staat,niet alle providers berekenen de 2% door met name UPC berkent de 2 % niet door :) :D

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door henk51 »

Als de BTW verhoging nou eens een BTW verlaging was geweest zeg van 19% naar 6 %,dan was uw topic geweest Vodafone berekent BTW verlaging niet door,want dat u zeker niet geaccepteerd of wel, wees eens eerlijk?


gr Henk

belkostenwijzer
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jul 2012 15:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door belkostenwijzer »

Hallo janssenonline,

Vanwege dat dit een wijziging volgens de wet is, mag Vodafone de BTW aanpassen zonder dat u uw contract kan opzeggen. Dit komt niet omdat Vodafone zelf de tarieven wijzigt maar dat komt door een politieke wijziging. Dit geld in principe voor iedereen en elke provider.

Ik lees ook net dat UPC deze wijziging niet door zal voeren, dit is natuurlijk een keuze van de provider zelf. Vodafone doet dit niet.

U kunt er dus helaas niet vanaf. Hoe graag we het met zijn allen willen :wink:

Groet, Belkostenwijzer

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Har06 »

henk51 schreef:Als de BTW verhoging nou eens een BTW verlaging was geweest zeg van 19% naar 6 %,dan was uw topic geweest Vodafone berekent BTW verlaging niet door,want dat u zeker niet geaccepteerd of wel, wees eens eerlijk?
gr Henk
de topic wordt in het belachelijke getrokken, elk onderwerp mag toch langskomen ? :oops:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jansenonline schreef:Vandaag kreeg ik een e-mail van Vodafone over de aankomende BTW-verhoging. Zij geven daarin aan dat de BTW binnenkort wordt verhoogd van 19% naar 21% en verwijzen naar hun internetpagina http://www.vodafone.nl/btw voor meer informatie. Op die pagina blijkt dat Vodafone de BTW-verhoging voor al hun producten, inclusief lopende abonnementen, doorberekend naar de klant.

Vergis ik me, of heb ik, als consument, van Vodafone bij de start van het abonnement de tarieven inclusief BTW opgekregen. En is het dus niet zo dat er niet zomaar een prijsverhoging mag plaatsvinden om de BTW te compenseren.

Mijns inziens is dit simpelweg een tariefverhoging, en dus biedt het de mogelijkheid aan klanten om hun contract om deze reden op te zeggen.

Van Vodafone heb ik hierop uiteraard geen sluitend antwoord kunnen krijgen (de wachttijd is ook nog eens meer dan een kwartier).
De verhoging is geen tariefsverhoging want vodafone moet die 2% extra gewoon afdragen aan Den Haag. Het betreft hier het uitvoeren van een wettelijke maatregel en daar kan Vodafone noch jij iets aan veranderen. Gewoon betalen dus.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door olaf79 »

belkostenwijzer schreef:Hallo janssenonline,

Vanwege dat dit een wijziging volgens de wet is, mag Vodafone de BTW aanpassen zonder dat u uw contract kan opzeggen. Dit komt niet omdat Vodafone zelf de tarieven wijzigt maar dat komt door een politieke wijziging. Dit geld in principe voor iedereen en elke provider.

Ik lees ook net dat UPC deze wijziging niet door zal voeren, dit is natuurlijk een keuze van de provider zelf. Vodafone doet dit niet.

U kunt er dus helaas niet vanaf. Hoe graag we het met zijn allen willen :wink:

Groet, Belkostenwijzer
Ook UPC verhoogt de btw naar 21%, dat zijn zij namelijk wettelijk verplicht. Wat zij doen is de brutto prijs iets verlagen waardoor de totale consumentenprijs gelijk blijft. In feite verlagen zij dus hun tarief.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Berekent UPC per 1 oktober de btw-verhoging door?
Vanaf 1 oktober verhoogt de overheid het algemene btw-tarief in Nederland van 19% naar 21%. UPC berekent deze verhoging door aan haar abonnees, net zoals de meeste andere bedrijven zullen doen.

Wat betekent dit voor mijn factuur?
De meeste bedragen op uw factuur gaan met 1,68% omhoog. Dit is het verschil tussen 19% en 21% btw. U kunt dit zelf narekenen door het huidige bedrag te vermenigvuldigen met 1,0168. Bijvoorbeeld: € 47,50 x 1,0168 = € 48,30.

Andijker
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2012 06:12

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Andijker »

De BTW verhoging mag doorberekend worden. Op onderstaande pagina staat een pdf met het andwoord van de overheid hierover (punt 3).

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2012.html

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door witte angora »

Jansenonline schreef:Vandaag kreeg ik een e-mail van Vodafone over de aankomende BTW-verhoging. Zij geven daarin aan dat de BTW binnenkort wordt verhoogd van 19% naar 21% en verwijzen naar hun internetpagina http://www.vodafone.nl/btw voor meer informatie. Op die pagina blijkt dat Vodafone de BTW-verhoging voor al hun producten, inclusief lopende abonnementen, doorberekend naar de klant.

Vergis ik me, of heb ik, als consument, van Vodafone bij de start van het abonnement de tarieven inclusief BTW opgekregen. En is het dus niet zo dat er niet zomaar een prijsverhoging mag plaatsvinden om de BTW te compenseren.

Mijns inziens is dit simpelweg een tariefverhoging, en dus biedt het de mogelijkheid aan klanten om hun contract om deze reden op te zeggen.

Van Vodafone heb ik hierop uiteraard geen sluitend antwoord kunnen krijgen (de wachttijd is ook nog eens meer dan een kwartier).
Op wie moet je nu kwaad zijn, op Vodafone of op de overheid? De overheid heeft toch die btw-verhoging doorgevoerd? Dan kun je toch niet verwachten dat Vodafone dat gaat betalen? :wink:

En nee, het is geen tariefsverhoging, wat anderen ook al schreven, dus je zit er nog even aan vast. Maar troost je, andere providers zijn niet per definitie beter.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door trail46 »

Har06 schreef:Vodafone berekent de 2% btw stijging uiteraard door, die 2 % moet Vodafone afdragen aan de staat,niet alle providers berekenen de 2% door met name UPC berekent de 2 % niet door :) :D
Halve leugens en onwaarheden, en het laatste aantoonbaar onwaar. Slechts van enkele diensten word de 2 % niet doorberekend en voor de rest berekend UPC de 2% ook gewoon door.

Afbeelding

Afbeelding


bron= http://www.upc.nl/tarieven/btw-verhoging/

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Har06 »

Faye1971 schreef:Berekent UPC per 1 oktober de btw-verhoging door?
Vanaf 1 oktober verhoogt de overheid het algemene btw-tarief in Nederland van 19% naar 21%. UPC berekent deze verhoging door aan haar abonnees, net zoals de meeste andere bedrijven zullen doen.
Wat betekent dit voor mijn factuur?
De meeste bedragen op uw factuur gaan met 1,68% omhoog. Dit is het verschil tussen 19% en 21% btw. U kunt dit zelf narekenen door het huidige bedrag te vermenigvuldigen met 1,0168. Bijvoorbeeld: € 47,50 x 1,0168 = € 48,30.
Onjuist citaat: UPC heeft per mail aan z,n klanten laten weten de 2% BTW verhoging niet door te berekenen, hoe komt Faye 1971 aan haar statement ???? :oops:

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Har06 schreef:
Faye1971 schreef:Berekent UPC per 1 oktober de btw-verhoging door?
Vanaf 1 oktober verhoogt de overheid het algemene btw-tarief in Nederland van 19% naar 21%. UPC berekent deze verhoging door aan haar abonnees, net zoals de meeste andere bedrijven zullen doen.
Wat betekent dit voor mijn factuur?
De meeste bedragen op uw factuur gaan met 1,68% omhoog. Dit is het verschil tussen 19% en 21% btw. U kunt dit zelf narekenen door het huidige bedrag te vermenigvuldigen met 1,0168. Bijvoorbeeld: € 47,50 x 1,0168 = € 48,30.
Onjuist citaat: UPC heeft per mail aan z,n klanten laten weten de 2% BTW verhoging niet door te berekenen, hoe komt Faye 1971 aan haar statement ???? :oops:
Doe niet zo verbaasd, het staat gewoon op de site van UPC

http://www.upc.nl/tarieven/btw-verhoging/

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door trail46 »

En ik gaf hem (om 10.06 vanmorgen ) ook al + het deel van de email. Har06 l*lt maar wat.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het was een kwestie van tijd.....

Altijd van die mensen die denken een slaatje te kunnen slaan uit bepaalde wijzigingen. Jammer...

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door mich24 »

Schrik me rot,kreeg zomaar een brief van Vodafone dat ik 2% meer ga betalen. :wink:

Op de bres met zn allen,protesteren!!!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door witte angora »

Hatertje schreef:Het was een kwestie van tijd.....

Altijd van die mensen die denken een slaatje te kunnen slaan uit bepaalde wijzigingen. Jammer...
En wat voor slaatje is het dan? Dat ze er eerder van af willen. En dan? Naar een andere provider die ook 21% BTW rekent... :?

Lolebol
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2012 13:15

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door Lolebol »

Via http://www.belkostenwijzer.nl/Btw-verho ... vider.html heb je alle informatie nog een keer. Ik zocht op internet naar alle informatie omtrent de btw verhoging en deze kwam ik ook tegen! Maar hier staat direct de nuttige informatie op! Sorry als ik een link plaats wat niet mag. Vind het alleen belangrijk voor ons allemaal!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vodafone berekent BTW-verhoging door

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijns inziens is dit simpelweg een tariefverhoging, en dus biedt het de mogelijkheid aan klanten om hun contract om deze reden op te zeggen.
Helaas is uwsziens niet correct. Het tarief blijft het zelfde , alleen de daarover geheven BTW wordt verhoogd.
Voor diegenen die tijdens economie op de middelbare sgool niet opgelet hebben :

Omzetbelasting of btw (belasting over de toegevoegde waarde) is een belasting die een overheid heft op de verkoop van producten of diensten. De belasting wordt geheven op de verwachte marktwaarde die aan een product wordt gegeven in elke stap van het productie- of distributieproces. Uiteindelijk wordt de btw betaald door de consument en door niet-btw-plichtige organisaties.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omzetbelasting

Gesloten