LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone buitenlandbundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BerryS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2014 14:55

Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door BerryS »

Wie heeft hier ook ervaring mee, In aug 2014 krijg ik telefoon van Vodafone om het abonnement te verlengen. Omdat ik van Blackberry naar Iphone overstapte had ik geen blackberry service meer nodig en kon dit ook vervallen als ik in het bezit was van het nieuwe toestel. Natuurlijk regelde Vodafone dit voor een trouwe klant maar u raad het al een uur later geen blackberry service meer op het toestel en dus ook geen mail enz. Dus maar weer bellen met Vodafone en na veel gedoe kwam de service weer terug zodat een paar uur later alles weer werkte. Toen ik de dame vroeg of ik nog iets moest doen als ik het nieuwe toestel krijg was het antwoord, nee als u de simkaart in de nieuwe telefoon stopt komt alles goed. Nadat de nieuwe telefoon binnen was heb ik alles geïnstalleerd en klaar, dacht ik. In januari dit jaar kom ik in het buitenland en ging er vanuit dat mijn buitenlandblok aanstond zoals ik deze al meer dan een jaar aan had staan en gebruikte, voor € 2,- per dag internetten en sms'en enz. Maar helaas na twee dagen ontving ik een sms dat ik al € 50,- aan data had verbruikt. Toen ik op mijn vodafone ging kijken bleek inderdaad mijn buitenlandblok uit te staan en tot mijn verbazing betaalde ik ook nog steeds de blackberry service. Door even een simpel vinkje aan te zetten kan er weer onbezorgd worden geinternet. Eenmaal thuis toch maar eens verhaal halen bij Vodafone. Na een telefoontje bleek al snel dat daar niets was te halen en dat ik een mail moest gaan sturen voor feedback waar Vodafone en de klant samen tot een oplossing komen, laat mij niet lachen. In de mail mijn verhaal keurig omschreven en dan maar wachten tot het in behandeling genomen wordt, het duurt maar liefst tien dagen voor het eerste antwoord, sorry reactie komt. Het lijkt erop dat ze nogal wat klachten hebben daar bij Vodafone. Als reactie kreeg ik u had maar naar de factuur moeten kijken dan had u gezien dat u de blackberry service nog steeds betaald en voor de dure data in het buitenland heeft u een sms gehad. Dat is wat ze bij Vodafone noemen samen tot een oplossing komen. Nadat ik de mail beantwoorde en aangaf hier niet mee eens te zijn kreeg ik een tegemoetkoming van drie keer € 7,50 want verder konden ze niet terug kijken in hun systeem en voor de data was geen oplossing. Natuurlijk was ik nog steeds niet tevreden en vroeg of iemand mij te woord kon staan, en wie mijn buitenlandblok had uitgezet en waarom de blackberry service er niet vanaf was gehaald. Met veel moeite kwam er nog een mailtje met als antwoord bij een abonnement verlenging gaat de blok er altijd vanaf, dat noemen ze bij Vodafone de klant ontzorgen en op handen dragen en wij hebben u een sms gestuurd dat de blok eraf is. En verder mag ik nog reageren maar zullen wij niet meer antwoorden op u mail. Ik weet nog niet welke weg ik ga bewandelen maar je staat gewoon machteloos tegen deze klantonvriendelijke bedrijven. Wie heeft her ook ervaring mee?
Laatst gewijzigd door BerryS op 14 feb 2014 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vind u niet dat de verantwoording beetje bij u zelf ligt.
Ja,ik heb al jaren! Vodafone,en elke keer als buitenlsnd g,kijk ik toch even staat mijn blok aan,steker soms krijg je sms als je grens over bent...

Verantwoording ligt ook bij u zelf,nooit klakkeloos uitgaan van medewerkster van winkel of callcenter..

Heb even iets weggehaald ts,zelf tot conclusie gekomen :wink:
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 14 feb 2014 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

BerryS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2014 14:55

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door BerryS »

U heeft gelijk, ik heb mij met dat woord tot hetzelfde niveau laten verlagen als Vodafone en het aangepast maar het neemt niet weg dat Vodafone mijn instellingen veranderd heeft en niet ik. Voor een vaste klant zet je het vinkje standaard aan.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik zal mijn bericht even voor je aanpassen

Ja ,idd vinkje aanzetten,maar als ik wegga kijk ik toch altijd ff op de site of het nog zo is..voor de zekerheid

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door bokkel »

BerryS schreef:...Voor een vaste klant zet je het vinkje standaard aan.
Nou nee, voor deze vaste klant hoeft dat niet. Maar waarom ze niet gewoon je instellingen van het oude abo overnemen ( dat is namelijk ook gewoon mogelijk met het systeem ) weet ik ook niet. Hopen op mensen als jij, die eea vergeten zodat ze wat meer kunnen verdienen?

BerryS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2014 14:55

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door BerryS »

Dat is nu wat ik bedoel, ze doen het er gewoon om vaste klanten extra geld uit de zak kloppen. En wat gewoon het ergste is dat je nergens een normaal persoon te spreken krijgt, het gaat mij niet om het geld maar om hoe ze een mens behandelen. Als het abo verlengt moet worden bellen ze 100 keer en hebben ze alle tijd maar nu is niemand thuis. Ik heb een telefoon om te gebruiken en niet om facturen en instellingen elke maand na te kijken.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door bokkel »

Nou, mijn contract is een tijdje ten einde maar ze hebben nog NOOIT gebeld voor een nieuwe aanbieding.
Ze weten bij Vodafone echt niet wat KlantenService is.

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door mipmar »

Hallo allemaal,

Nou lees mijn topic over Vodafone maar " Vodafone en verzameling klachten"
Weliswaar staat de buitenland verbruik klacht er niet bij maar verder alle overeenkomsten en zelfde ervaringen met de Vodafone klantenservice, alsmede de pure minachting van hun vaste klanten en het niet bereid zijn tot een oplossing te komen.

Ook hier kunnen natuurlijk snuggere mensen zeggen dat het je eigen schuld is ( had je maar moeten opletten ), maar dit moet je tegenwoordig bij zoveel zaken dat je gewoon de tijd niet meer hebt om overal en voor alles op je hoede te moeten zijn en steeds maar weer te controleren of ze niets veranderd hebben dat je er in luist. Vaak zijn trouwens mensen die zo reageren op fora zelf ook wel eens de klos hoor, b.v bij een hypotheek, lening, lijfrente, verzekering, OV kaart, keuken aankopen, etc, etc maar dat zal je ze niet horen zeggen.

Moet je voorstellen dat ik soms uren besteed aan vergelijken van voorwaarden van telecom aanbieders, en de achtergronden van hun aanbiedingen als ik een abonnement wil afsluiten. Wat dan zo leuk is dat ze doodleuk binnen bepaalde perioden alles weer veranderen waardoor je weer aan de hele studie moet beginnen, en weer uren kwijt bent om alles te kunnen doorgronden. Tel hier dan ook nog maar eens de andere bovenstaande zaken bij op en je dag word al snel te kort, en je moet ondertussen een halve jurist zijn om het allemaal nog te kunnen vatten.

BerryS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2014 14:55

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door BerryS »

Mipmar, ik ben het met je eens maar vraag me alleen af hoe wij dit soort bedrijven eens aan kunnen pakken. ben nu bij klacht.nl aan het kijken en ook daar is het schrikken van de hoeveelheid aan klachten over Vodafone en wat nog erger is, als je daar de klachten leest ben je bang dat jij het volgende slachtoffer bent van data verbruik zonder reden en een vette factuur krijgt.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door bokkel »

En daar heb je het probleem. Je moet als consument dit soort bedrijven gewoon mijden. En dat is inderdaad erg erg erg moeilijk. En de grote meerderheid heeft geen probleem met het bedrijf. Je kunt dus als eindgebruiker niets doen. Er moet gewoon een hele verandering in dat soort bedrijven op gang komen. En dat gebeurt niet, omdat je al die mensen die de processen beheersen rondjes ziet draaien in die functies bij verschillende bedrijven. En dus gebeurt er uiteindelijk niets. Raar he? En ja, het grote probleem is de outsourcing van de callcentres. Alles laat je dan vastleggen in cijfertjes. En het callcenter zal dan zorgen dat zijn cijfertjes goed zijn voor de bonus. En wat de consument ervan vindt..interesseert niemand.

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door mipmar »

Ja ik weet het eigenlijk ook niet meer hoe je ze zou moeten aanpakken, want ik zie bepaalde klachten bij de meeste van deze aanbieders terug. Ik moet nu voor familie lid 2 de verlenging uitzoeken en door de ervaringen met Vodafone van December en een gesprek met een CS medewerker over het doorlopen van je afbetaling na 48 maanden wil je eigenlijk naar een ander.

Maar ja de grote vraag welke andere, want ik weet het echt niet meer welke er te vertrouwen is.

Zag ik op de site van consumenten bond Hollands Nieuwe heel goed uit de testen komen, en vervolgens kom ik hier en zie dezelfde klachten over hun als die ik over Vodafone heb ( is kloon natuurlijk ) . Dan hebben we nog bij de goedkope aanbieders Simyo, Youfone, en Tele2 maar ja ook daar staat het weer bol van de klachten over.

Enige waar ik niet veel van zie tegenwoordig zijn KPN, Hi, en Sizz, kan iemand daar iets over zeggen ?
KPN is peper duur, Hi hoor ik dat ze goed zijn maar wel je snelheid van internet knijpen, en Sizz weet ik eigenlijk weinig van

Beste zou zijn om collectief een tijdje een boycot actie ingang te zetten, maar ja daar heb je ook weer alleen jezelf mee omdat je dan geen GSM en abo hebt. En dat is nou precies wat ze weten, je komt namelijk toch wel als klant.

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door mipmar »

bokkel schreef:En daar heb je het probleem. Je moet als consument dit soort bedrijven gewoon mijden. En dat is inderdaad erg erg erg moeilijk. En de grote meerderheid heeft geen probleem met het bedrijf. Je kunt dus als eindgebruiker niets doen. Er moet gewoon een hele verandering in dat soort bedrijven op gang komen. En dat gebeurt niet, omdat je al die mensen die de processen beheersen rondjes ziet draaien in die functies bij verschillende bedrijven. En dus gebeurt er uiteindelijk niets. Raar he? En ja, het grote probleem is de outsourcing van de callcentres. Alles laat je dan vastleggen in cijfertjes. En het callcenter zal dan zorgen dat zijn cijfertjes goed zijn voor de bonus. En wat de consument ervan vindt..interesseert niemand.
Het trieste is Bokkel dat de meeste denken dat ze geen probleem hebben ermee maar gewoon stiekem toch gepakt worden :lol:

Dat doorbetalen van je toestel aflossing na 48 maanden betalen heeft niemand door.
Dat je bij verlenging het betaalde data en bel tegoed kwijt bent van eerste deel van de maand, en van het resterende deel van de maand dat je nieuwe abo loopt slechts pro rata krijgt heeft ook niemand door.
Dat je hierdoor snel over de limiet gaat en dan blox automatisch gaat betalen hebben ook niet veel mensen door.
Dat je extra voor 4G betaald bij de essential abo's maar het niet krijgt weten ook niet veel mensen.

Je zou zeggen hoe weet je dat, nou ik heb zo her en der eens bij collega's, kennissen, buurt genoten mijn klachten over Vodafone laten weten ( belofte aan Vodafone maakt schuld ) en iedereen kijkt je met grote ogen aan en zegt dan dat wist ik niet.

Gesloten