LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone buitenlandbundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
factsjim
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2021 11:15

Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door factsjim »

Ik heb een Vodafone sim only abonnement. Vorig jaar was ik in Curacao en zoals altijd zet ik na de landing mijn dataroaming uit om zo verrassingen in mijn telefoonrekening te voorkomen.
Onlangs kreeg ik mijn rekening van Vodafone. Op deze rekening stond mijn "vaste deel" voor het abonnement en een post "gebruikskosten buiten tegoed" groot EUR 24,99
Op de gespecificeerde rekening stond overal EUR 0.
Ik heb contact opgenomen met Vodafone en aangegeven dat ik niets snap van deze rekening.
Zij geven aan dat ze buitenland gebruik hebben geconstateerd en de buitenlandbundel van EUR 5/dag in rekening hebben gebracht.

Ik heb toen aangeven dat de rekening dan niet klopt, omdat EUR 24,99 geen veelvoud is van EUR 5/dag. Temeer dat de specificaties EUR 0 aangeven, snap ik nog steeds niet dat ik extra moet betalen.

Vodafone geeft aan de het een afronding is.

Moet ik dit accepteren?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vodafone buitenlandbundel

Ongelezen bericht door sjohie »

De GSM torens stralen ook naar boven uit, dus aanvliegend op het eiland, kan het best zo zijn dat je telefoon in het vliegtuig al verbinding maakte met het netwerk. Het zal vml een korte periode zijn, maar mogelijk genoeg om dit te triggeren? Dit kan uiteraard niet, als je conform cabine-instructie tijdens de landing je telefoon op "airplane mode", of uit, hebt staan. Was dat het geval?

Zelf ben ik ook klant bij vodafone, en zodra ik ook maar een landsgrens zie, krijg ik al smsjes van ze, dus je wordt er best goed over geïnformeerd. Overigens heb ik deze bundel vorig jaar gebruikt, en exact het aantal dagen dat ik het wel heb gebruikt, werd in rekening gebracht, dus voor wat het waard is, ik ken dit mechanisme van Vodafone als goed werkend.

Gesloten