LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mandy123
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 17:45

Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door Mandy123 »

Hallo,

Ik ben de wanhoop nabij.
Mijn nichtje heeft onlangs een contract afgesloten bij Vodafone en bij toeval (ze belde op, moest haar geboortedatum opgeven en die paste niet bij het telefoonnummer) kwamen we er achter dat het contract op mijn naam is gezet. Vervelend denk je dan, maar ja een foutje kan gebeuren.
Het grote probleem is nu, dat wat we ook proberen, Vodafone kan het contract niet van mijn naam afhalen en op haar naam zetten. Ondertussen heb ik alle afdelingen gesproken, telkens word ik doorverbonden, en niemand kan me helpen. We worden soms naar de winkel gestuurd door de klantenservice terwijl we onderhand wel weten dat zij sowieso niks voor ons kunnen betekenen(het contract is ook telefonisch afgesloten). Ook krijg ik de verkeerde papieren opgestuurd waarbij ik nog wel verantwoordelijk blijf e.d..

Weet iemand hoe dit nu eindelijk veranderd kan worden?

Met vriendelijke groet,

Mandy

Glow
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:11

Re: Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door Glow »

hoe oud is je nichtje?

Want in feite door een contractsovername formulier moet dit gewoon te regelen zijn. vraag de klantenservice ernaar. er zitten volgens mij wel administratiekosten aan verbonden.. maar hoger dan 20 euro zullen die niet zijn..
houd rekening ermee dat het abonnement bij een contractsovername het komende halfjaar niet verlengt mag worden. dus mocht het al kunnen. doe dat voor de overname. De overname kan ook zorgen dat het resterende bltg wat er nu staat komt te vervallen.

Mandy123
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 17:45

Re: Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door Mandy123 »

Nou ik ben dus niet van plan er voor te betalen aangezien het een fout van Vodafone is. Zij hebben het op mijn naam gezet.

Wel goed dat je aangeeft dat het contract dan niet veranderd mag worden, het gaat hier namelijk om eem nieuw contract en het is niet de bedoeling dat door een fout van Vodafone er opeens andere dingen mee gaan spelen.

Groeten

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door quantas01 »

Mijn nichtje heeft onlangs een contract afgesloten bij Vodafone en bij toeval (ze belde op, moest haar geboortedatum opgeven en die paste niet bij het telefoonnummer)
Ik mis hier toch wel cruciale informatie.
Sinds wanneer past een geboortedatum niet bij een telefoonnr bij een nieuw abonnement.
Dit kan alleen als het een bestaand abonnement is en volgens u is het een nieuwe.

Dus 1 is het al een bestaande geweest op uw naam
of 2 heeft uw nichtje gewoon uw gegevens op gegeven en daar is Vodafone niet fout in.

Mandy123
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 17:45

Re: Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door Mandy123 »

quantas01 schreef:
Mijn nichtje heeft onlangs een contract afgesloten bij Vodafone en bij toeval (ze belde op, moest haar geboortedatum opgeven en die paste niet bij het telefoonnummer)
Ik mis hier toch wel cruciale informatie.
Sinds wanneer past een geboortedatum niet bij een telefoonnr bij een nieuw abonnement.
Dit kan alleen als het een bestaand abonnement is en volgens u is het een nieuwe.

Dus 1 is het al een bestaande geweest op uw naam
of 2 heeft uw nichtje gewoon uw gegevens op gegeven en daar is Vodafone niet fout in.
Nou het is een erg lang verhaal en heb het in mijn eerste post wat kort opgeschreven.
Zelf zit ik al iets van 3 jaar bij Vodafone. Mijn nichtje heeft onlangs haar contract via de telefoon bij Vodafone afgesloten. Ze heeft 1 cent over moeten maken om te kijken of er sprake is van een lopende rekening en dergelijke.
Toen de simkaart gestuurd werd hadden we nog niks door omdat we dezelfde naam hebben. Wel bleek nu dat het contract pas later in ging dan dat mijn nichtje had verwacht. Om hier meer informatie over te krijgen ging ze naar de Vodafone winkel, aldaar werd haar verteld dat ze naar de klantenservice moest bellen. Dat deed ze in de winkel met de telefoon van de winkel. Aan de lijn moest ze vertellen om welk telefoonnummer het ging en wat haar geboortedatum was.
Toen werd haar verteld dat 'dat niet haar geboortedatum was'. Hierop antwoordde zij; 'Ik weet toch zeker wel wanneer in geboren ben'.

Toen bleek dat het mijn geboortedatum was. Op de een of andere manier heeft iemand van Vodafone dus ergens in het proces een fout gemaakt en het op mijn naam gezet.

Het gaat hier dus wél om een nieuw abonnement.

Groeten,

Mandy

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Lijkt me een zeer kwalijke zaak. Jullie kennen elkaar dan nog, maar er zijn toch honderden mensen met dezelfde (achter)naam. Ik mag aannemen dat vodafone dit wel recht moet zetten.

Glow
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:11

Re: Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door Glow »

of er is spraken van fraude....

Mandy123
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 17:45

Re: Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door Mandy123 »

Glow schreef:of er is spraken van fraude....
Wel erg raar dat mijn nichtje mij dan zelf wijst op deze situatie...

Glow
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:11

Re: Vodafone contract van iemand anders op mijn naam

Ongelezen bericht door Glow »

Tjah wel raar dat een provider bij een nieuwe abonnement bijna hetzelfde op een website in moeten vullen als de consument..

Ik zou het toch maar even navragen.. er gaat wel eens wat fout bij een provider, maar dit is wel erg vreemd. Dan moet er mss zelfs nog over een klantnr gecorrespondeert zijn of dezelfde postcode is opgegeven. Een andere oorzaak lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ben benieuwd of het al is opgelost.

Gesloten