LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone en trouwe klanten...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
NelBossie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:29

Vodafone en trouwe klanten...

Ongelezen bericht door NelBossie »

Na twee jaar abonnee te zijn geweest bij Vodafone, was ik er vorig jaar van overtuigd dat ik minder zou moeten kunnen betalen wanneer ik mijn oude toestel behield. Na enig aandringen bij uw telefonische klantenservice kreeg ik een aanbod voor 5,95 per maand voor hetzelfde aantal belminuten dat ik had (betaalde eerst ong 22,50), ik was hier erg blij mee.

Enige tijd geleden ontving ik een schrijven van Vodafone, er zou een mooi aanbod voor mij zijn als ik mijn abonnement met een jaar verlengde, hiervoor moest ik eerst een website bezoeken en een speciale inlogcode aanvragen. Het mooie aanbod was: dat ik voortaan twee euro meer betaal, voor hetzelfde aantal belminuten. Als ik niet binnen twee weken op het aanbod in zou gaan, zou ik bij het ingaan van het nieuwe contract ruim 18 euro gaan betalen!

Ik ben ermee akkoord gegaan, maar heb daar enorm spijt van. Niet alleen doet Vodafone mij een onaantrekkelijk ‘aanbod’ door zonder opgaaf van redenen de prijs met 30% te verhogen (!!), ook jagen ze mij op door te dreigen met een verhoging van ruim 300% ten opzichte van het bedrag dat ik voor mijn sim-only abonnement betaalde, als ik niet binnen twee weken zou reageren.

Ik vind het schandalig, ongehoord en zeer onklantvriendelijk. En dit terwijl mijn abonnement pas in augustus af zou lopen! Wat een manier om met trouwe klanten om te gaan. Ik voel me 'genaaid' en ben er vooral zo verbaasd over, wie gaat nou zo met trouwe klanten om?

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Vodafone en trouwe klanten...

Ongelezen bericht door Mini »

Je hebt een aanbieding gehad voor de periode van 1 jaar waarbij je een sim-only abonnement 'kreeg' met korting voor de totale prijs van 5,95 euro per maand.
Na 1 jaar verloopt die korting, dus dan betaal je weer de normale prijs. Maar in plaats van de normale prijs krijg je het aanbod om nog een jaar korting te krijgen, alleen dit jaar zijn de aanbiedingen minder gunstig als vorig jaar. Het is dus geen verhoging, maar een andere, inderdaad minder gunstige, aanbieding om het contract nog 1 jaar voort te zetten. Vodafone informeert je tijdig voor het verlopen van het contract ervan, omdat je anders na het verlopen van dat jaar de normale prijs voor dat sim-only abonnement weer zou betalen.
Welkom in telecomland, maar dit is gewoon standaard. Dan heb je weer betere aanbiedingen, dan weer slechtere, en dan weer ultieme aanbiedingen.
Als je het er niet mee eens was, waarom ging je dan niet op zoek naar een betere aanbieding?

NelBossie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:29

Re: Vodafone en trouwe klanten...

Ongelezen bericht door NelBossie »

Wat een geklets, ik zit zelf in de marketing en vind dit, afgezien zelfs van marketing, gewoon geen manier om je trouwe klanten te behandelen. Als je zegt welkom in telecomland, ga dan eens even na hoe raar het is dat klanten het tegenwoordig blijkbaar normaal of gerechtvaardigd vinden om zo behandeld te worden.

Natuurlijk ben ik ontevreden dat ze mij eerst een mooie propositie aanbieden, en dit jaar blijkbaar geen betere kunnen bieden.

Het onbeschofte zit er voor mijn gevoel vooral in dat ze je:
a. als een soort sukkel op vossejacht sturen op zoek naar je aanbieding, in plaats van me gewoon serieus te nemen en direct in die brief zetten dat ik meer mag gaan betalen, inclusief een reden hiervoor
b. Als ik niet binnen twee weken akkoord zou gaan, zou ik veel meer gaan betalen. Waarom twee weken, waarom kan ik niet wachten met mijn besluit tot de opzegdatum van het contract.

Dt is dus gelijk de reden waarom ik toch maar akkoord ben gegaan. Die brief krijg je en na een week denk je eens, ik zal die aanbieding eens checken. En nee, ik weet niet precies wanneer mijn contract afloopt, wilde de klantenservice me overigens ook niet vertellen dus moest op zoek in de papieren. Dus dan word je zenuwachtig, en ga je akkoord.

Dat jij dat normaal vindt?! Stel je voor dat je overal zo behandeld en opgejaagd wordt als klant

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: Vodafone en trouwe klanten...

Ongelezen bericht door Fully »

zoals mini zei: je hebt een contract voor 1 jaar waarop een actie loopt waardoor je 5,95 betaalt in plaats van de reguliere 22,50. Na dat jaar verloopt de actie automatisch en wordt de reguliere abonnementsprijs in rekening gebracht (Dat zijn de actievoorwaarden). nog voor het verstrijken van je contracttermijn krijg je een nieuw aanbod waar je opnieuw voor een jaar op ingaat alleen zijn de voorwaarden (ofwel het actietarief) iets afwijkend. De propositie is op dat moment afgestemd op de acties die op de andere soorten abonnementen lopen. Marketingtechnisch kun je het naar mijn mening niet verkopen dat je op een normaal nieuw contract met nieuw toestel 2 maanden korting krijgt op je abonnementskosten van 50% plus je toestelkorting en bij een super sim only actie een korting van 75% op je maandkosten over 12 maanden. Dat wordt mede veroorzaakt door de verlaging van de korting op nieuwe toestellen die alle providers vorig jaar hebben doorgevoerd. (Begin vorig jaar kreeg je een hogere korting op een nieuw toestel bij een nieuw contract en toen was de super sim only prijs ook een stuk lager). Mogelijk hebben anderen daar een andere zienswijze op :D

oh ja die twee weken: dat is de geldigheidstermijn van een offerte...

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Vodafone en trouwe klanten...

Ongelezen bericht door miraltje »

mijn ervaring is dat de mobiele telefoon aanbieders geen enkel belang hebben aan trouwe klanten.0

simpelweg omdat die vaak per direct op kunnen zeggen doordat hun abbo/contract termijn allang verlopen is

het enige wat de telefoon aanbieders intresseeert zijn (nieuwe)klanten die dmv een nieuwe telefoon weer 2 jaar of langer aan hun contract vast zitten en dus niet per direct kunnen opzeggen.

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: Vodafone en trouwe klanten...

Ongelezen bericht door Fully »

toegegeven, dat is lang zo geweest maar er begint een verschuiving te komen richting klantbehoud... het is nu al veelal gebruikelijk dat een klant die zijn contract verlengt dezelfde aanbieding krijgt als een nieuwe klant.

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: Vodafone en trouwe klanten...

Ongelezen bericht door foonhous »

mijn ervaring is dat de mobiele telefoon aanbieders geen enkel belang hebben aan trouwe klanten.0
Sorry, maar 2 jaar bij een provider maakt je echt geen trouwe klant, dat heet eerder je abo uitzingen.

Mensen die al 7,8,9, jaar bij een en dezelfde zitten kun je wel zo noemen, maar zijn door heel die oorlog in foonland bijna niet meer te vinden.

Als je zelf in de marketing zat zou je deze vorm van verkoop toch moeten herkennen.

Gelijk heb je wel als je het niet plezierig vind, maar je mag en moet niks, nummers overzetten en je nieuwe nummer doorgeven kan een mens veel besparen,dus dan maar een ander kaartje met een ander nummer als sim only.

fera
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:20

Re: Vodafone en trouwe klanten...

Ongelezen bericht door fera »

Bij verlenging van abonnement naar sim-only een telefonische aanbieding geaccepteerd van vodafone. 1-jarig simonly 17.50 abbonement voor 5.95.
Aangezien de bevestiging maar niet kwam herhaaldelijk, bellen en mailen. Steeds weer beloftes om ons terug te bellen,de zaak uit te zoeken en te bevestigen. Uiteindelijk werd alles ontkent en een veel duurdere aanbieding gedaan. Vodafone zegt dat deze aanbieding niet gedaan is want de gesprekken en mails zijn bij hun niet geregistreerd. Bij ons wel want alle mails zijn bewaard en alle gesprekken staan op de voicerecorder. Toch weigeren ze hun beloftes na te komen. Bij ons dus geen vodafone meer.

Gesloten