Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MrdDi
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2023 13:19

Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door MrdDi »

Ik ben al 4 maanden bezig met Vodafone over een retour toestel die zij niet mee kunnen vinden terwijl zij het wel hebben aangenomen.
 
Ik heb op 28 September 2022 een Galaxy S22 besteld maar ik heb besloten om de telefoon te retourneren. Het toestel is aangetekend geretourneerd op 6 oktober 2022 en ontvangen door Vodafone op 6 oktober 2022 om 15:13. Ik heb alle bewijzen dat ik de telefoon heb geretourneerd, zowel de track and trace nummer als de bon die ik kreeg van de PostNL winkel.
 
Er staat sinds oktober een rekening open van €700. Vodafone wilt mij dit bedrag laten betalen voor een telefoon die ik niet meer heb. En om de 2-3 weken wordt mijn nummer geblokkeerd omdat ik een openstaande bedrag heb staan. Of de telefoon door een van de werknemers is gestolen, dat weet ik niet. Het ligt in ieder geval niet meer bij mij, dit is een interne probleem.
 
Long story short, ik ben al 4 maanden bezig om dit met Vodafone op te lossen maar elke idioot die ik aan de telefoon krijg, blijkt maar niet te kunnen helpen en verzinnen ze allerlei onzin en vertellen ze dat het opgelost wordt. Ik heb meer dan 50 keer gebeld naar Vodafone maar word nooit geholpen. Ik heb bijna elke afdeling gesproken en elke afdeling verbindt mij door met de andere afdeling en keer op keer zeggen ze dat het zsm opgelost wordt.
 
Er zijn drie cases aangemaakt, waarvan twee nog open. Hoeveel cases moeten ze nog aanmaken en hoelang gaat dit duren? Op 2 februari heb ik weer gebeld en er is weer een nieuwe case aangemaakt en dit probleem zou binnen 5 dagen worden opgelost. Nou, je kunt inmiddels al raden of dit opgelost is binnen 5 dagen.
 
Ik ga dit bij een advocaat neerleggen want Vodafone wilt dit maar niet oplossen. Is dit de manier waarop Vodafone met haar klanten omgaat? Maanden lang overdoen om zoiets op te lossen?

Dit kan niet meer, dit is uiterst onprofessioneel en kinderachtig.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Tja, u heeft de bewijzen en ook een foto daarvan aan Vodafone gestuurd neem ik aan. Raar dat ze het niet kunnen oplossen en de geautomatiseerde molen die u blokkeert maar blijft draaien.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat geeft Vodafone aan als reden dat ze niet terug betalen?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door alfatrion »

MrdDi schreef:
14 feb 2023 13:27
Ik heb op 28 September 2022 een Galaxy S22 besteld maar ik heb besloten om de telefoon te retourneren. Het toestel is aangetekend geretourneerd op 6 oktober 2022 en ontvangen door Vodafone op 6 oktober 2022 om 15:13. Ik heb alle bewijzen dat ik de telefoon heb geretourneerd, zowel de track and trace nummer als de bon die ik kreeg van de PostNL winkel.
Heb je ook een herroepingsverklaring gestuurd?

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U betaalt uw lopende telefoonrekeningen dus vodafone heeft niet het recht om u af te sluiten. Als ze dat toch blijven doen dan gauw overstappen. Als u zegt bewijs te hebben dat Vodafone de telefoon heeft aangenomen zou ik niet betalen en rustig de dagvaarding afwachten.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er moet wel herroepen zijn. Het enkel terugsturen van de telefoon is onvoldoende.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

alfatrion schreef:
14 feb 2023 17:58
Er moet wel herroepen zijn. Het enkel terugsturen van de telefoon is onvoldoende.
Eens, goede aanvulling.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door BreejKC »

Tja, dat bellen hé. Meer dan 50 keer en nog niet opgelost. En 50 keer een ander aan de lijn gehad die er ook weer niks van weet of aan kan doen. Bent u er nou nog niet achter dat bellen bij grote bedrijven niet werkt? Dat u vergeten bent op het moment dat de verbinding verbroken wordt? Is het nu nog niet duidelijk dat de grote communicatiebedrijven niet weten wat juist communiceren is, althans als het mondeling gebeurd?

Wat is er nu toch tegen om gewoon een brief te schrijven. Desnoods een brief op poten. Antwoorden ze dan nog niet of lossen ze het nog niet op binnen een redelijke termijn die u zelf stelt? Pas dán heeft u keihard bewijs in handen waarmee u uiteindelijk een juridische procedure kunt beginnen of bij de geschillencommissie te rade kan gaan. Want echt, zelfs een rechter of een geschillencommissie gaan niet mee in de 50 of meer telefoontjes die u gepleegd heeft. Simpelweg omdat zij niet weten wat over en weer besproken en/of afgesproken is.

Dus vanaf nu: grijp uw pen of een potlood en briefpapier of hanteer desnoods uw toetsenbord en printer. Zorg daarmee dat uw grieven zwart-op-wit bij uw opponent terecht komen. Pas dan gaat u merken dat er schot in uw zaak komt.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Dus vanaf nu: grijp uw pen of een potlood en briefpapier of hanteer desnoods uw ...."
Om vervolgens die brief aangetekend te versturen en vervolgens ook hiervan te horen krijgen van: Een brief??? Hebben we nooit ontvangen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
15 feb 2023 08:39
"Dus vanaf nu: grijp uw pen of een potlood en briefpapier of hanteer desnoods uw ...."
Om vervolgens die brief aangetekend te versturen en vervolgens ook hiervan te horen krijgen van: Een brief??? Hebben we nooit ontvangen.
Die brief moet je natuurlijk wel bij deurwaardersexploot laten betekenen :wink:

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door BreejKC »

@peter17111.... Nou, dan blijft men toch lekker telefoneren? Dan weet men bijna zeker dat er niks met het probleem gebeurt. Genoemd aantal van meer dan 50 door TS bewijst dat meer dan genoeg.

Men mag dan zeggen dat "de brief niet ontvangen is", men heeft in zulks geval zelf wel bewijs dat deze verstuurd is en het is heel makkelijk dezelfde brief als kopie nogmaals te sturen.

Had recent hetzelfde aan de hand met de Rechtbank Rotterdam. "Mijnheer, die brief van u hebben we nooit ontvangen". Wel: "Geen probleem, ik stuur u wel een kopie daarvan, nu als bijlage in een email". In die email een lichte sneer, maar het probleem werd diezelfde dag opgelost.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
15 feb 2023 09:03
@peter17111.... Nou, dan blijft men toch lekker telefoneren? Dan weet men bijna zeker dat er niks met het probleem gebeurt. Genoemd aantal van meer dan 50 door TS bewijst dat meer dan genoeg.
Het forum staat ook vol met topics waarin mensen zonder respons gemaild hebben in plaats van gebeld. Het probleem zit niet zozeer in de communicatievorm, maar meer in de mate waarin men er aan de ontvangende kant überhaupt serieus mee omgaat.
BreejKC schreef:
15 feb 2023 09:03
Men mag dan zeggen dat "de brief niet ontvangen is", men heeft in zulks geval zelf wel bewijs dat deze verstuurd is en het is heel makkelijk dezelfde brief als kopie nogmaals te sturen.
Helaas heb je niets aan bewijs van verzending: het gaat om bewijs van ontvangst. Je overschat het belang van een brief.

Begrijp me niet verkeerd: ik deel je mening dat het verstandig kan zijn om van mondeling over te stappen op schriftelijk, maar het is ook weer niet zo de heilige graal als het nu lijkt :wink:

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bellen kan ook heel goed. Er zijn apps die automatisch elk telefoon gesprek opnemen. Als de andere kant dit doet mag ik dat ook. Zeker als de andere kant aangeeft dat het gesprek kan worden opgenomen. Zij vertellen dan niet wie het opneemt dus ik mag dat dan zeker ook doen. En het heeft mij in 1 geval al geholpen om mijn geld terug terug te krijgen. De andere kant beweerde dat ze iets niet gezegd hadden en ik kon dus aantonen dat dit niet zo was.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je mag ieder gesprek waaraan je deelneemt sowieso opnemen, ongeacht wat de andere kant wel of niet doet, en je hoeft dat niet te melden.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dat bewijs van verzending heeft men inderdaad niet als de brief zo op de post is gegaan. Dat wordt anders als het aangetekend is verzonden. Echter gaat men in veel gevallen er wel vanuit, als men met een kopie van een brief aankomt, dat deze ook verzonden is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vodafone heeft een toestel aangetekend geaccepteerd maar kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
15 feb 2023 12:17
Dat bewijs van verzending heeft men inderdaad niet als de brief zo op de post is gegaan. Dat wordt anders als het aangetekend is verzonden.
Ja, dan heb je bewijs van verzending, maar daar heb je nog steeds niets aan. In Nederland geldt de ontvangsttheorie. Niet de verzending, maar de ontvangst telt.
BreejKC schreef:
15 feb 2023 12:17
Echter gaat men in veel gevallen er wel vanuit, als men met een kopie van een brief aankomt, dat deze ook verzonden is.
Dat is gelukkig in de praktijk soms wel het geval. Maar juridisch ligt dat anders, en zo oordeelt ook de rechtspraak.

Plaats reactie