LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone HOGE rekening!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jwstolte
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:30

Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door jwstolte »

Hallo!

Ik ga beginnen met mijn eerste abbonnement van vodafone.
het ging destijds om een prepaid telefoontje met beltegoed. Heb nooit met vodafone problemen gehad, 2 jaar later ben ik toen overgestapt naar tmobile omdat ik daar een mooie aanbieding kreeg(geen problemen gehad)
nu was mijn abbonnement afgelopen en wilde ik een nieuwe telefoon. naar lang zoeken leek de nokia n95 mij wel wat. De eerste maand ging het redelijk goed, ik kon dan wel niet mijn tegoed inlezen, want er was ''storing'' maar was er maar 6 euro overheen. Toen kwam het probleem in de 2e maand(juni medio 2008).
Ik kreeg een bedrag te zien van maarliefst 139 euro als rekening.
Natuurlijk was ik benieuwd wat er wel niet fout was gegaan. ik ging dus de rekening online bekijken, wat bleek, ik had voor 65,60 aan internet kosten. ik had niets verstuurd/ontvangen maar elke keer blijkbaar aangezet. Laat ik het zo zeggen, ik heb mijn internet verbinding verbroken op mijn telefoon( mijn netwerk op GSM gezet+ mijn toegangspunt vodafone.live eruit gegooid, waardoor er geen toegangspunten meer zijn). mijn smsjes dat ik er over heen ben gegaan en bellen, kan eigenlijk ook niet kloppen, want ik keek altijd naar mijn tegoed en weet 100% zeker dat ik met 3 dagen achterstand nog zeker 9 euro overhad. ik kan zon hoge rekening niet gebruiken en vind het helemaal belachelijk aangezien ik geen internet gebruik!
hier een afbeelding van mijn vodafone data kosten:(blad 1)
http://img375.imageshack.us/img375/4333/ddddmw8.jpg :x

Hierop is dus duidelijk te zien dat het alleen maar om kosten voor het aanzetten gaat wat ik dus helemaal niet kan.
Zijn er mensen die hier ook last va hebben?
ik baal er nu al van dat ik een abbo voor 2 jaar heb, dit gaat me gewoon geld kosten ,de oplichters!

Vandaag als ik kijk naar mijn tegoed online, staat er niet meer bij dat het achterloopt o.i.d ik heb mijn tegoed vanaf 1 august weer nieuw(weer 30 o.i.d) en ben er nu alweer 15 euro overheen, wie verteld mij hoe het kan! :x

ps: ik heb al een email gestuurd aan vodafone webrelations, maar krijg geen reactie, mooi is dat+ dat als ik bel over mijn factuur sta ik weer een half uur in die rij! en daar betaal je dan weer mooi voor.

pss:
aangezien al die klachten van vodafone, is het misschien goed om het een keer te bekijken in de uitzending van radar!

m.v.g
Jw

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@jwstolte

we hebben je mail ontvangen en inmiddels is je klacht in behandeling. Uiteraard gaan meteen kijken wat we aan deze vervelende situatie kunnen doen.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

jwstolte
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:30

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door jwstolte »

heb inmiddels contact gehad met Bas
Het is als het goed is opgelost
alleen zit ik nog met het probleem dat ik elke keer te hoge kosten nog steeds heb, zonder dat internet.
dat is toch ook raar terwijl internet aangeeft dat ik wel genoeg tegoed heb. :shock:

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door areyouben »

Je moet dat internet niet geloven momenteel want er klopt geen snars van. De ene dag stond de teller hier op 70 euro (alsof ik 2 maanden tegoed had opgespaard) en de andere dag op 0 euro. En daarna krijg je dan idd een mooie rekening. Stel de gespreksteller in op je telefoon, en Nokia heeft ook een berichtenteller; dan heb je een betrouwbaardere registratie van je tegoed op grootmoeders manier. Succes! :)

jwstolte
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:30

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door jwstolte »

Bas heeft mij goed geholpen
mijn kosten worden gecrediteerd
eigenlijk vind ik het gewoon terecht, nu gelukkig geen internet meer!
Alleen vraag ik me nog steeds af op mijn volgende factuur staat weer 14 erover heen
waar die weg komen... :shock:

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door areyouben »

Ach ja, 1 augustus krijg ik mijn nieuwe tegoed, de info op My vodafone is 5 dagen oud. Dus de info van MVF is van 2 augustus, sinds dat ding 0 euro zegt, heb ik nu zeker 275 minuten in 1 dag er doorheen gejaagd. Ondoorzichtigheid allemaal, werkt niet in hun voordeel.

leenfor
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2008 18:09

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door leenfor »

Voor mij NOOIT meer vodafone!!
Ik jarenlang klant geweest bij T-Mobile en had een hoogste rekening van ca. 80,00 euro. Bij vodafone had ik een sim-only kaart 27,50 euro en betaalde maar 7,50 euro....NIET DUS!!
Mijn laatste rekeningen warem bijna 200,00 euro en toen belde ik alweer met mijn nieuwe abonnement van T-Mobile......
Ik heb de rekeningen nu terug gestuurd en gevraagd de corrigeren, daar ik in al die jaren dat ik mobiel bel, nog NOOIT zulke absurd hoge rekeningen gehad heb.

Iemand ervaring mee?

radar1947
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2008 19:04

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door radar1947 »

ikzelf heb absurd hoge rekeningen openstaan bij Vodafone ,
maar klachten geven geen enkel resultaat , het enige wat Vodafone
doet is aanmaning sturen en het abo blokkeren en je nog meer kosten in rekening brengen. Ik heb het dan ook volledig gehad met Vodafone, hoewel ik 10 jaar een zeer tevreden klant was .. tot in mei 2008 de problemen begonnen, omdat Vdf kennelijk zijn klantensysteem verving .....

zie ook : www.stopvodafone.nl

hansvanbijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2008 18:24

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door hansvanbijnen »

Ook mijn rekening klopt al 2 maanden niet. Altijd rekening van max. 40 euro gehad en nu opeens 80 tot 90 euro. Dit is gekomen sinds vodafone met het netwerk bezig is. Diverse keren contact gehad maar tot op heden nog niets opgelost.

Ze gaan met name de feit in bij het registreren van belminuten. (Bij de 250 belminuten moest ik bij gaan betalen terwijl ik 350-minuten abonnement heb)

Vodafone zal ook mij als klant kwijtraken als dit niet snel opgelost wordt.

tmax
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2008 18:25

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door tmax »

In mei is Vodafoon overgestapt (en zijn nog steeds bezig) naar een nieuw systeem. In de maand mei kon je op geen enkele manier je tegoed opvragen.
Niet met 1200 (die heb ik aantoonbaar 24 keer die maand gebeld)
Niet via Klantenservice (hadden geen info)
Niet via internet My Vodafoon
Aangezien ik erg veel sms heb ik een blox en vraag ik eigenlijk elke dag wel 2 keer mn tegoed op omdat ik niet in de achterstand wil komen of voor andere verrassingen wil komen te staan.
Op een aantal dagen in mei met als laatst meetbare dag, 25 mei had ik nog een positief saldo van ca. 41 euro (toen was er dus wel plotseling een bedrag zichtbaar. Dit was wel 5 dagen oud!! Let op het volgende...
De rekening was 439 euro!! (normaal heb ik dus rekeningen van ca. 40 euro al 2 jaar lang) Voor extra 1300 sms'en verzenden. Ik heb de factuur opgevraagd en de overschrijding was reeds op ca. 10 mei al geschiedt! Dus al zou je 20 mei als datum aanhouden dan klopt het nog niet. 3 brieven gestuurd maar steeds een standaard brief terug. Aan de overzichten via 1200 kon ik geen rechten ontlenen!! Waarom bied je die baggerservice dan aan vraag ik me af. Als een medewerker van Vodafoon me het overzicht per 10 mei had gegeven had ik een prepaid kaartje gekocht, een extra blox geactiveerd en had het geintje me max. 20 euro gekost. nu dus 419 euro meer! Direct geblokkeerd terwijl ik nooit een penning in de achterstand heb gestaan! Stelletj schoften zijn t daar! 1200 word je wel in de Vodafoon shop geadviseerd maar je kan er geen rechten aan ontlenen...GEEN RECHTEN...ze moeten gvd gewoon zorgen dat alles in orde is. Zij gaan over op een nieuw systeem. De klanten blijven al maanden in gebreke qua overzichteb eb moeten dan zelf maar bloeden voor die torenhoge rekeningen. Boycotten. Ik zet dit bericht op alle forums en stuur het naar alle consumenten programma's! Dus mensen...zeg Vodafoon gewoon op allemaal! De rekeningen kloppen niet, overzichten zijn er niet en een standaard briefje retour altijd. Gadverdamme, wat een enge mensen daar. Dus pas goed op!! Oplichters zijn het!

aliavci
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2008 20:43

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door aliavci »

Beste mensen,
In mei is Vodafoon overgestapt (en zijn nog steeds bezig) naar een nieuw systeem. In de maand mei kon je op geen enkele manier je tegoed opvragen.
Niet met 1200 (die heb ik aantoonbaar 12 keer die maand gebeld)
Niet via Klantenservice (hadden geen info)
Niet via internet My Vodafoon
Ik had bijna 2 maanden belminuten en bijna 150 sms tegoed. Ik heb me heel voorzichtig gehouden en weinig gebeld en weinig sms gestuurd. Maar ik had toch hoge rekening gekregen. Ik had gevraagd aan Vodafone hoe dat kon ik kreeg iedere keer ik wel meer spreek. Maar dat klopt niet. Ik heb de telefoon uitgezet en tot nu bel ik niet met die abonnement maar ik krijg iedere keer 20 of 30 euro hoge rekening. Terwijl ik standaard van een 9,95 abonnement heb. In dit democratische land hoe kan ik mijn rechten halen. Mijn telefoon is nog steeds uit en ik heb weer een hoge rekening gekregen. Ik snap het niet. Ik bel naar de Klanten service maar iedere keer zelfde antwoord u heeft het gebeld daarom krijg u het. Ik heb 2 vodafone abonnement ik heb ze allebei opgezegd. WIE KAN MIJ HELPEN EN HOE KAN IK MIJN RECHTEN HALEN!!!!!!!?????????

applefreak
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 10:41

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door applefreak »

Mensen, jullie zijn niet de enige met hoge rekeningen. Ook ik heb sinds mei torenhoge rekeningen terwijl ik normaal gesproken een rekening heb van 100 euro terwijl ik de afgelopen maanden rekeningen heb van 160 tot 180 euro. Terwijl ik echt niet meer heb gebeld, dit kan zo niet langer. Hoop dat Radar snel actie onderneemt tegen deze malafide zaken. Als er een gedupeerde dan was er nog twijfel maar ondertussen hebben honderden mensen hier last van....

FreekG
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008 11:46

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door FreekG »

hier nog een gedupeerde..

ik kan wel m'n hele verhaal op gaan schrijven, maar het komt er op neer dat ik vanaf pakweg maart dit jaar gemiddeld 80 tot 100 euro meer betaal, waar ik daarvoor niet eens over mijn abonnementskosten (27,50 p/m) heenkwam.

daarvan heb ik 1 maand een week in het buitenland gezeten, wat die maand zou verklaren.

Maar toen elke maand die volgde dezelfde idiote bedragen van m'n rekening afgeschreven bleken te worden ben ik eens gaan zoeken.

O.a. www.stopvodafone.com is een site die wel hulp kan bieden, maar verder weet ik ook niet echt wat nu te doen.

jwstolte
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:30

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door jwstolte »

Dit is ook wel raar
hij zei dat ik op mijn factuur het bedrag terug zou krijgen
helemaal niets gekregen
2e factuur al afgewacht
nog steeds niets
mooi is dat :x

moontje_mona
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:49

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door moontje_mona »

Ook ik ben gedupeerde,

ik heb vandaag eens gebeld want er klopt helemaal niets van de specificatie. in mei viel niets binnen mijn tegoed en in juni en juli was het heel raar dat er gaten tussen zaten het ene gesprek wel binnen mijn bundel 2 uur later niet binnen mijn bundel en 4 uur later wel weer binnen mijn bundel.

Ik weet nu dus niet of dat wat ze berekend hebben juist is.
Ik zal het moeten betalen of ik nou wil of niet.

Ik heel netjes gebeld naar de klanten service, ik gevraagd aan dat meisje achter de telefoon hoe kunnen we dit oplossen want ik kan het niet betalen.

dit was het antwoord en ik herhaal:
VF:Mevrouw wij kunnen een betalingsregeling treffen.
Ik: wat zijn de voorwaarde hier voor?
VF: u kunt dan in termijnen betalen ik weet daar verder niet heel veel van maar dat kan wel.
Ik: ja zover was ik al want dat heet een betalingsregeling.
VF: oja een voorwaarde is wel dat als u onder de betalingsregeling staat uw nummer deze gehele periode zal worden geblokkeerd.
u moet dan het openstaande rekening vereffenen plus de kosten van de maanden die verstrijken moet u ook betalen.


dus na dit gehoord te hebben barstte van binnen echt de bom.
Ik als netjes betalende klant die na ontvangst van de factuur gelijk contact opneemt met de klantenservice en vraagt of ik een betalingsregeling kan treffen moet nog eens tientallen tot honderden euro's meer gaan betalen (want ja, die rekening 200 euro, stel ik doe 4 maanden over dit te betalen, 4X27.50, plus de kosten van heraansluiten van mijn abbo.)
dus als ik het goed begrijp moet ik dus meer gaan betalen terwijl ik het op een juiste en nette manier wil afwikkelen.

en wat heb ik dan???? 210+120+50 want zoiets kost heraansluiten.
is 380 euro betaald en ik krijg?????
Helemaal niets, extra kosten om toch mobiel bereikbaar te zijn dan wellicht via een prepaid voorziening.

Heeft iemand een idee hoe ik dit anders zou kunnen regelen met Vodafone of via welke instantie/instelling ik kan bewerkstelligen om dit op een nette, snelle, correcte manier te kunnen afhandelen.

Sonicbcc
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2008 22:01

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Sonicbcc »

Hier spreekt alweer een gedupeerde!

Mijn broertje heeft problemen met Vodafone, mijn vriendin ook en toen ik zelf eens ging kijken naar de specificaties van mijn rekeningen, blijkt er bij mij ook van alles mis te zijn!!!

Ik betaal gewoon geld buiten mijn bundel voor vaste nummers, terwijl ik belminuten binnen mijn bundel over heb! Sterker nog: de nummers die zogenaamd vaste nummers zouden zijn, zijn gewoon mobiele nummers!!!
Als iemand dit snapt leg het mij aub uit want ik denk dat ik gek wordt! Dit speelt al vanaf april!!!

Maar.... ik werk in een winkel die ook Vodafone artikelen verkoopt, dus alle mensen die geinteresseerd zijn in Vodafone praat ik vanaf nu dat idee wel uit het hoofd.
En Vodafone wil niet eens toegeven dat ze fouten hebben gemaakt!!!

Bedankt Vodafone!!!!

Ps zou Vodafone het lef hebben hierop te reageren en heel misschien wel een klein foutje toe durven geven????

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Walter_F »

Zoveel "lef" is daar niet voor nodig lijkt mij zo. Bovendien reageren Vodafone medewerkers hier vrij vaak dus de kans is vrij groot

Delights_angels
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 aug 2008 09:39

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Delights_angels »

echt je wordt er gek van kosten lopen spuigaten uit heb nu maar me prepaid kaart erin gegooit kijken of het dan nog zo hard zal lopen

Idries
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2006 15:51

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Idries »

gistren overgestapt van vodafone scherp naar een gewone basis sim only omdat ik wou internetten met mijn mobiel voor de vodafone blox.
Nou ik ben volgens mij over de limit heen want ik zie dat er kosten aankomen nu 7,50.. :shock: geld verspilling 21 euro permaand plus blox aan voor 9,50 voor internet. Ik stap weer over naar Vodafone Prepaid!! geen kosten niets. gelukkig heb ik een 1 jarige contract en niet 2 jaar :shock:

jeroennec
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2008 18:51

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door jeroennec »

ook ik ben zwaar de klos na aanleiding van een idioot hoge rekening,
heb ik contact gezocht met vodafone en vroeg om een specificatie, die kreeg ik niet dus ik moest eerst betalen en dan kon ik schriftelijk inzien waarom ik moest betalen terwijl ik het al langer niet vertrouwde en deze maand mijn telefoon incl sim kaart niet gebruikt heb om te kijken met wat voor een rekening ze nu weer aankwamen en ja hoor dik 200 euro terwijl ik niet gebeld had ik heb deze maand de telefoon van mijn moeder gebruikt.
uit woede en frustratie heb ik mijn abbonement beindigt met als gevolg een rekening van 1680 euro.... nouja rekening een telefoontje van interum justitia den haag hoop dat er meer slachtoffers zijn dan kunnen we samen stappen ondernemen want dit kan echt niet in dit land in deze tijd heb voorlopig een betalngsregeling kunnen treffen maar zit een half jaar op zwart zaad vodafone bedankt voor het kapot maken van het vertrouwen dat ik zeker 4 jaar in jullie heb gehad echte topservice (waar jullie altijd mee adventeren) NIET DUS............

Gesloten