LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone ongespecificeerde rekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dust190082
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2015 14:42

Vodafone ongespecificeerde rekening

Ongelezen bericht door Dust190082 »

Wie kan mij uitleg geven over de nieuwe werkwijze van Vodafone, kan dit eigenlijk wel door de beugel?

Voorheen kreeg ik maandelijks een nette rekening met een volledige specificatie van mijn verbruik (bellen/smsen en data). Sinds deze maand is de rekening slechts een klein velletje A4, zonder ook maar een enkele specificatie.

Na contact met hun helpdesk, zou de specificatie op de site te zien moeten zijn. Rekening en specificatie zijn dus losgekoppeld. Probleem: die functionaliteit werkt nog niet volgens de helpdesk. Op mijn vraag of ik de specificatie nog kreeg, VOORDAT er zou worden afgeschreven kon geen antwoord worden gegeven. Op mijn opmerking dat het feitelijk dus een ongespecificeerde rekening betreft, werd bevestigend geantwoord.

Na de diefstal vorig jaar april van mijn beltegoed (beltegoeden zijn feitelijk eigendom en ik ben van mening - samen met een hoogleraar economie, die vergelijkbare zaken uit Duitsland kent - dat bij omzetting van abonnementen het tegoed niet zomaar vervallen mag raken. (1 belminuut in 2015 is in 2016 tgv inflatie meer waard geworden...zie daar ook de reden voor die operatie van Vodafone); vind ik dit niet door de beugel kunnen. Hoe staat het met mijn rechten op dit vlak? - een ongespecificeerde rekening betalen vind ik in licht van voorgaande allerminst aantrekkelijk.

Netwerker-
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:10

Re: Vodafone ongespecificeerde rekening

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo Dust190082,

Welk abonnement heb je bij Vodafone. Dan kan ik navragen of ongespecificeerde rekeningen standaard-praktijk worden, bij jouw abonnementsvorm. Of een tijdelijke kwestie in verband met Vodafone's migratie naar één nieuw Systeem.

Succes!

Netwerker-

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Vodafone ongespecificeerde rekening

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Ik had hetzelfde (Red abo) en er staat nu ook geen btw meer bij. Het totaalbedrag is inclusief en wordt ook op de website niet vermeld. Omdat de btw niet voor alle kosten geldt, kon ik dus gaan bellen om die bedragen op te vragen en dan zelf met een rekenmachine aan de slag. Op hun site staat voor zakelijke klanten wel de optie om btw weer toe te voegen, maar dan wordt je dus een zakelijke klant. Snap niet waarom ze dit aangepast hebben en dacht dat het verplicht was om de btw weer te geven op een factuur.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vodafone ongespecificeerde rekening

Ongelezen bericht door Dirkie »

Heb net even gekeken op My Vodafone maar daar staat al jaren en nog steeds iedere maand een volledig gespecificeerde rekening van het abonnement van mijn vrouw. Wij krijgen overigens van Vodafone alleen maar een mail dat de rekening klaar staat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vodafone ongespecificeerde rekening

Ongelezen bericht door sjohie »

Dust190082 schreef:Wie kan mij uitleg geven over de nieuwe werkwijze van Vodafone, kan dit eigenlijk wel door de beugel?

Voorheen kreeg ik maandelijks een nette rekening met een volledige specificatie van mijn verbruik (bellen/smsen en data). Sinds deze maand is de rekening slechts een klein velletje A4, zonder ook maar een enkele specificatie.

Na contact met hun helpdesk, zou de specificatie op de site te zien moeten zijn. Rekening en specificatie zijn dus losgekoppeld. Probleem: die functionaliteit werkt nog niet volgens de helpdesk. Op mijn vraag of ik de specificatie nog kreeg, VOORDAT er zou worden afgeschreven kon geen antwoord worden gegeven. Op mijn opmerking dat het feitelijk dus een ongespecificeerde rekening betreft, werd bevestigend geantwoord.

Na de diefstal vorig jaar april van mijn beltegoed (beltegoeden zijn feitelijk eigendom en ik ben van mening - samen met een hoogleraar economie, die vergelijkbare zaken uit Duitsland kent - dat bij omzetting van abonnementen het tegoed niet zomaar vervallen mag raken. (1 belminuut in 2015 is in 2016 tgv inflatie meer waard geworden...zie daar ook de reden voor die operatie van Vodafone); vind ik dit niet door de beugel kunnen. Hoe staat het met mijn rechten op dit vlak? - een ongespecificeerde rekening betalen vind ik in licht van voorgaande allerminst aantrekkelijk.
Je bent gewoon aan het terugpesten/spijkers-op-laag-water-zoeken, noem het beestje dan gewoon bij de naam. Wat je namelijk onder te term diefstal noemt, heeft geen enkel raakvlak met de rekening, of de online omgeving waar je wel/niet en specificatie kan of zou moeten kunnen zien. Niet inhoudelijk, niet procedureel, en niet functioneel, niks noppes nada.

Overigens kan ik met minder moeite dan het kost om een topic hier te openen, bij Vodafone zien dat als je een BTW specificatie wilt zien in de nieuwe omgeving, je een KvK nummer aan ze moet doorgeven. Maar dat heb jij als goed geïnformeerde klant natuurlijk al gedaan, of niet? :wink:

Maar het BTW spoor volgend, doet mij me hardop afvragen waarom een particulier een BTW specificatie zou willen hebben? Dat is normaliter alleen relevant voor een zakelijke klant, en dit is een forum voor consumentenzaken.

Maar goed, gezien je volstrekt irrelevante gepiep en gemauw over beltegoed, zal je de forumregels en voorwaarden ook wel niet goed gelezen hebben.

Dust190082
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2015 14:42

Re: Vodafone ongespecificeerde rekening

Ongelezen bericht door Dust190082 »

Tja.... sommige mensen kunnen het blijkbaar niet laten om flauwe opmerkingen te maken.

Goed voor wie het wil weten. Die diefstal van mijn beltegoed vorig jaar is wel degelijk relevant voor mij omdat dat iets zegt over het bedrijf en hun methoden naar klanten toe. Ik ben niet op zoek naar een BTW rekening, dat is inderdaad voor mij als consument niet interessant. Maar gezien hun werkwijzen (ed diefstal) wil ik wel weten waar ik precies voor betaal.

Het is mijns inziens niet meer dan normaal dat ik weet waar ik voor betaal. E.e.a. wordt namelijk via een automatische incasso afgeschreven en ook ik heb erg hoge rekeningen gehad vorig jaar, waarvan het voor mij onduidelijk is hoe dat precies zo kan. Voor dit laatste hoef je alleen maar even rond te kijken op internet en bovendien is dat ook op televisie uitgezonden. Met hoge rekening bedoel ik 3-4x wat ik normaal uitgeef aan telefonie/sms/dataverbruik.

Via Vodafone heb ik een scherp S abonnement en een data abonnement voor een dongel. Op de rekening staan alleen nog maar de totaalbedragen:Abonnementskosten en Gebruikskosten (buiten tegoed). Voorheen zat daar ook de specificatie bij, waaraan dat verbruikt is. Aangezien ik 2 abonnementen heb, is dat voor mij nog meer belangrijk.

Naast dat ik nu geen inzicht in mijn exacte rekening heb, is een eventuele toekomstige specificatie op internet ook niet betrouwbaar. Daar houdt Vodafone het voorbehoud voor dat die cijfers niet zouden kunnen kloppen. Vervolgens bij onduidelijkheden zou ik dan de grootste moeite moeten doen om te weten waar mijn verbruik aan is opgegaan.

Verder begrijp ik werkelijk niet wat het bedrijf bezield om dit te veranderen. Voorheen bevatte de pdf de rekening inclusief specificatie (per minuut et cetera). Prima, niets mee mis. Waarom veranderen wat al goed is? In mijn ogen en gegeven hun trackrecord van het afgelopen jaar, is dit ten nadele van mij als consument.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone ongespecificeerde rekening

Ongelezen bericht door Har06 »

Dust190082 schreef:Tja.... sommige mensen kunnen het blijkbaar niet laten om flauwe opmerkingen te maken.

Goed voor wie het wil weten. Die diefstal van mijn beltegoed vorig jaar is wel degelijk relevant voor mij omdat dat iets zegt over het bedrijf en hun methoden naar klanten toe. Ik ben niet op zoek naar een BTW rekening, dat is inderdaad voor mij als consument niet interessant. Maar gezien hun werkwijzen (ed diefstal) wil ik wel weten waar ik precies voor betaal.

Het is mijns inziens niet meer dan normaal dat ik weet waar ik voor betaal. E.e.a. wordt namelijk via een automatische incasso afgeschreven en ook ik heb erg hoge rekeningen gehad vorig jaar, waarvan het voor mij onduidelijk is hoe dat precies zo kan. Voor dit laatste hoef je alleen maar even rond te kijken op internet en bovendien is dat ook op televisie uitgezonden. Met hoge rekening bedoel ik 3-4x wat ik normaal uitgeef aan telefonie/sms/dataverbruik.

Via Vodafone heb ik een scherp S abonnement en een data abonnement voor een dongel. Op de rekening staan alleen nog maar de totaalbedragen:Abonnementskosten en Gebruikskosten (buiten tegoed). Voorheen zat daar ook de specificatie bij, waaraan dat verbruikt is. Aangezien ik 2 abonnementen heb, is dat voor mij nog meer belangrijk.

Naast dat ik nu geen inzicht in mijn exacte rekening heb, is een eventuele toekomstige specificatie op internet ook niet betrouwbaar. Daar houdt Vodafone het voorbehoud voor dat die cijfers niet zouden kunnen kloppen. Vervolgens bij onduidelijkheden zou ik dan de grootste moeite moeten doen om te weten waar mijn verbruik aan is opgegaan.

Verder begrijp ik werkelijk niet wat het bedrijf bezield om dit te veranderen. Voorheen bevatte de pdf de rekening inclusief specificatie (per minuut et cetera). Prima, niets mee mis. Waarom veranderen wat al goed is? In mijn ogen en gegeven hun trackrecord van het afgelopen jaar, is dit ten nadele van mij als consument.
vreemd ik krijg elke factuur van Vodafone gespecificeerd via My Vodafone :)

Gesloten