LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rlindhoudt
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2020 19:27

Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door rlindhoudt »

Vodafone heeft op mijn 2-jarige abonnement zomaar ineens een inflatiecorrectie toegepast, terwijl ik in de veronderstelling was dat dit 2 jaar lang hetzelfde zou blijven. Daar is een contract toch voor. Blijkbaar zal er wel ergens in de kleine letters iets over staan, maar dat heb ik dan niet gelezen. Dit lijkt mij in ieder geval pure misleiding.
Wat te doen?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, voor veronderstellingen koop je niets. Blijkbaar ben je dit overeengekomen.

Als jij de voorwaarden niet eens leest, hoe kan je dan Vodafone misleiding verwijten?

sake1987

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door sake1987 »

Komt bij veel topics toch weer uit op niet lezen

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door kuklos »

rlindhoudt schreef:
08 okt 2020 19:30
Daar is een contract toch voor.
Wat staat er in het contract?
rlindhoudt schreef:
08 okt 2020 19:30
Blijkbaar zal er wel ergens in de kleine letters iets over staan, maar dat heb ik dan niet gelezen. Dit lijkt mij in ieder geval pure misleiding.
Dat jij de kleine letters niet leest is pure misleiding?
rlindhoudt schreef:
08 okt 2020 19:30
Wat te doen?
Voor deze situatie: contract nalezen, kijken wat daarin staat aangaande inflatiecorrectie.
Voor toekomstige situaties: altijd het contract nalezen en dan pas tot aanschaf overgaan.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leesbrilletje aanschaffen, altijd handig voor de kleine lettertjes. Maar afgezien daarvan doet elke provider dat.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is dit uw eerste overeenkomst? Elke provider mag en kan eenmaal per jaar de prijs aanpassen. En daar hoef ik niet eens uw overeenkomst voor te lezen, ik weet wel zeker dat dat er in staat.
Maar wat vindt u misleiding? Uw werkgever heeft ook met u een overeenkomst. Wellicht voor onbepaalde tijd. En u denkt dat u in lengte van dagen het salaris krijgt dat daar in staat? En reageert u dan ook verbolgen als u een loonsverhoging krijgt? Want ja, dat staat nu net niet in de kleine lettertjes.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door omega19 »

Enfin, zo is TS wel weer genoeg de les gelezen.
Die zie je hier waarschijnelijk niet meer terug.
Artikel 9
Vodafone mag de tarieven één keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de Consumentenprijsindex van
het CBS. Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan,
mag je de overeenkomst kosteloos beëindigen.
Dit is ongeveer 1,1%
Laatst gewijzigd door omega19 op 09 okt 2020 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door kuklos »

@omega19, als je binnenkomt met "ik heb niet gelezen, dus ik ben misleid" dan mag je tegenreacties verwachten. Ook nu weer zal je eerst naar TS moeten wijzen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door omega19 »

kuklos schreef:
09 okt 2020 18:22
@omega19, als je binnenkomt met "ik heb niet gelezen, dus ik ben misleid" dan mag je tegenreacties verwachten. Ook nu weer zal je eerst naar TS moeten wijzen.
Na 2 gelijke reacties vindt jij het nodig om als 3e dezelfde boodschap nog een keer aan TS te brengen.
En daarna komen er nog 2 die weer precies hetzelfde zeggen.
Laatst gewijzigd door omega19 op 09 okt 2020 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry Omega maar TS geeft zelf toe de voorwaarden niet te hebben gelezen, dan kun je het wel misleiding vinden maar dat is het natuurlijk niet. TS geeft nu Vodafone de schuld van zijn eigen nalatigheid.
Moeten we anders allemaal roepen dat TS zo zielig is?. In mijn ogen is het gewoon een sufferd.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door omega19 »

juliomariner schreef:
09 okt 2020 18:25
Sorry Omega maar TS geeft zelf toe de voorwaarden niet te hebben gelezen, dan kun je het wel misleiding vinden maar dat is het natuurlijk niet. TS geeft nu Vodafone de schuld van zijn eigen nalatigheid.
Moeten we anders allemaal roepen dat TS zo zielig is?. In mijn ogen is het gewoon een sufferd.
Ik vind het geen misleiding van Vodafone , maar vraag me wel af waarom de boodschap 5 keer herhaald moet worden.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door kuklos »

omega19 schreef:
09 okt 2020 18:25
kuklos schreef:
09 okt 2020 18:22
@omega19, als je binnenkomt met "ik heb niet gelezen, dus ik ben misleid" dan mag je tegenreacties verwachten. Ook nu weer zal je eerst naar TS moeten wijzen.
Na 2 gelijke reacties vindt jij het nodig om als 3e dezelfde boodschap nog een keer aan TS te brengen.
En daarna komen er nog 2 die weer precies hetzelfde zeggen.
Mijn reactie werd geschreven voordat de tweede reactie er stond.
Dus ik zal het je nogmaals zeggen, als je als TS wil binnenkomen met "ik heb niet gelezen en ben dus misleid" dan krijg je vanzelf stevige tegenreactie. je kan ook binnenkomen als TS met de vraag of bij een lopend contract de prijs aangepast mag worden aan de inflatie, zonder direct te gaan beschuldigen. dat zal hele andere reacties opleveren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik begrijp het standpunt van TS wel, want bij het afsluiten wordt heel duidelijk aangegeven dat je een contract neemt voor een vast bedrag per maand.

Ik heb zelf ook een abbo bij Vodafone en in de voorwaardes bij punt 9 staat "hun regeling".
Maar, bij het afsluiten is er duidelijk getoond dat het abbo voor 2 jaar vast is met ook een vast bedrag.

Het is overigens 2,6 % en het gaat volgens mij niet over het verschil, maar dat er de suggestie wordt gewekt dat je het bedrag vast zet voor 2 jaar.
Als de inflatie nu andersom uitvalt, verlagen ze dan ook de maandkosten?

En, heeft hier iemand wel eens de totale voorwaardes gelezen bij het afsluiten van een abbo waarvan ze doen voorkomen dat het bedrag vast is?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door kuklos »

omega19 schreef:
09 okt 2020 18:27
Ik vind het geen misleiding van Vodafone , maar vraag me wel af waarom de boodschap 5 keer herhaald moet worden.
En wij vragen ons af waarom TS direct de term misleiding in de mond neemt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
09 okt 2020 18:32
omega19 schreef:
09 okt 2020 18:27
Ik vind het geen misleiding van Vodafone , maar vraag me wel af waarom de boodschap 5 keer herhaald moet worden.
En wij vragen ons af waarom TS direct de term misleiding in de mond neemt.
>>
Omdat vodafone bij het afsluiten het laat lijken of het een vast bedrag per maand voor 2 jaar is.
En dat is niet het geval.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de Ts dit al niet leest, dan kunnen andere contracten hem nog duur te staan komen.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

omega19 schreef:
09 okt 2020 18:27
juliomariner schreef:
09 okt 2020 18:25
Sorry Omega maar TS geeft zelf toe de voorwaarden niet te hebben gelezen, dan kun je het wel misleiding vinden maar dat is het natuurlijk niet. TS geeft nu Vodafone de schuld van zijn eigen nalatigheid.
Moeten we anders allemaal roepen dat TS zo zielig is?. In mijn ogen is het gewoon een sufferd.
Ik vind het geen misleiding van Vodafone , maar vraag me wel af waarom de boodschap 5 keer herhaald moet worden.
Omdat iedere betweter op dit forum de kans wil hebben dat persoonlijk even te melden. Buitenkansje!


Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is wel heel lastig, want dan moet de Ts eerst de voorwaarden lezen volgens de Consumentenbond.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vodafone past tussentijds inflatiecorrectie toe op 2-jarig contract

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb even mijn bestelling erbij gepakt en volgens mij is er wel spraken van misleiding.

Dit staat letterlijk in mijn bestelling:
Nu de gehele contractduur van € 36,00 voor € 27,00 incl. BTW
Ook in mijn contract staat duidelijk deze vermelding.
En dat is in strijd met hun eigen voorwaarden, blijkbaar.
Laatst gewijzigd door hebra98 op 09 okt 2020 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten