LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone spookrekening!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
drama
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2011 00:12

Vodafone spookrekening!

Ongelezen bericht door drama » 08 jul 2011 00:26

Bij het nalopen van de administratie ontdekten we nog een abbo te hebben terwijl we hier al heel lang geen gebruik van maakten. Dus opgezegd. Doordat Vodafone maar niet reageerde op onze opzeggingsverzoeken, zijn we maar telefonisch contact op gaan nemen. Tijdens het gesprek bleek de simkaart ineens in gebruik??? Sterker nog.. er was in de afgelopen 3 weken een rekening opgebouwd van rond de € 600,=! Dus een abbo die al zo lang niet gebruikt is en in 1 keer een gigantisch verbruik vertoont, wordt door Vodafone niet geblokkeerd? We hebben telefonisch direct de kaart laten blokkeren en verzocht om toezending van een specificatie. De medewerker schrok zelf ook van het bedrag en gaf aan dat we een klacht in moesten dienen, want we hadden een bericht van Vodafone moeten krijgen dat de kaart extreem gebruikt wordt en ver over de limiet heen is gegaan. Hij kon nl inderdaad zien dat de kaart al heel lang buiten gebruik was. Hij meldde ons tevens dat het een ondernemersbundel blijkt te zijn. Wij zijn geen ondernemers en hebben geen flauw idee hoe dat abbo omgezet kan zijn naar een ondernemersbundel.
Na zware gesprekken met onze “puber” en de specificatie erbij houdend, bleek hij gebruik te hebben gemaakt van het simkaartje. Sja… zijn prepaid was op, vond dit simkaartje en is gaan bellen met zijn vriendinnetje. Het bellen valt dan wel mee, qua kosten maar het internetgberuik is enorm! live.vodafone.offnet zegt me niets trouwens. Hij had het simkaartje in zijn telefoon gelaten omdat hij thuis via WIFI op internet kan zitten. En is er ook van overtuigd dat constant te hebben gecontroleerd. De puber is zwaar de klos kan ik je melden en moet het ook zelf dokken, maar toch blijft het onderbuiks gevoel. Het kan en mag toch niet zo zijn dat Vodafone zijn klanten op deze manier tegen de muur aanzet en ze in de kou laat staan. Wanneer duidelijk is dat een kaart al geruime tijd niet is gebruikt en nu binnen zo korte tijd veel data verbruikt, moet er toch aktie van hun kant komen door middel van inderdaad een brief met waarschuwing van extreme overschrijding? Nee, je ontvangt nog een aardige brief dat zij (?) ons nummer hebben geblokkeerd (waar ook nog eens kosten voor worden berekend...). Dat hadden wij zelf een week ervoor telefonisch al gedaan met de medewerker van de servicedesk... Tevens worden we aangemeld bij Preventel. Wat als we niet tot de ontdekking waren gekomen dat deze abbo nog liep? Nooit meer Vodafone!!

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Vodafone spookrekening!

Ongelezen bericht door Pareltje31 » 08 jul 2011 08:45

dit is toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Een provider kan toch niet iedereen die te lang een kaart niet gebruikt blokkeren zonder je toestemming.
Kijk wat wel kan dat als je hele hoge kosten maakt het netjes is dat ze je op de hoogte stellen maar dat is meer service geen verplichting

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Vodafone spookrekening!

Ongelezen bericht door Rebellian » 08 jul 2011 08:52

Als u zelf het abonnement niet heeft omgezet naar een zakelijk abonnement kunt u navraag doen hoe dat kon voorkomen, er zijn daar handtekeningen voor nodig en u kunt ook geen zakelijk abonnement afsluiten zonder KvK.

Verder is 600 EUR verbruik geen alarmerende zakelijke rekening. Mensen die de hele dag onderweg zijn verbruiken dit ook. Ik weet niet of hun systemen ook het historisch verbruik ernaast leggen en alsnog alarm slaan.

Verder geeft u Vodafone de schuld van uw puber?

Ik zou zeggen dat u de komende maanden een prachtige hulp in huis heeft. De puber kan stofzuigen, ramen lappen, wc's poetsen, boodschappen doen, de auto's wassen, oma helpen met boodschappen doen. Betaal minimumloon en trek het van de schuld af.

Dat lijkt mij beter dan Vodafone de schuld geven?

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Vodafone spookrekening!

Ongelezen bericht door harley68 » 08 jul 2011 10:15

natuurlijk is het niet de schuld van Vodafone. Maarrr blijf wel van mening dat ook telecomaanbieders een zorgplicht hebben. En als het abbo maanden niet is gebruikt en dan ineens 600 euro, dan heeft Vodafone wel een beetje liggen slapen. Even een telefoontje .... moet toch kunnen.

drama
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2011 00:12

Re: Vodafone spookrekening!

Ongelezen bericht door drama » 09 jul 2011 12:48

Natuurlijk gaat de puber zelf voor de kosten opdraaien, op welke manier dan ook ;-)

Het onderbuiksgevoel zit hem in het feit dat er geen waarschuwing komt als er zo'n overmatig gebruik wordt gemaakt van een Simkaart, waardoor de kosten skyhigh kunnen worden. Die zorgplicht zou Vodafone inderdaad sieren en een heleboel klanten niet op dit soort kosten jagen.

En nee, we hebben nooit getekend voor het omzetten naar een zakelijk abonnement en zijn ook niet in het bezit van een KvK.

HTCHenk007
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Vodafone spookrekening!

Ongelezen bericht door HTCHenk007 » 12 jul 2011 22:24

Tevens worden we aangemeld bij Preventel. Wat als we niet tot de ontdekking waren gekomen dat deze abbo nog liep? Nooit meer Vodafone!!
En nooit meer T-Mobile, Telfort, KPN, Hi enz. enz.

Zijn namelijk allemaal aangemeld bij preventel dat betekend dus geen contract meer kunnen afsluiten bij geen enkele telecom provider.

Gesloten