LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone wereld bundel aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Soupie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2018 12:26

Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Soupie »

Ik ben op vakantie in Canada en heb , voor ik wegging de bundel ‘wereld’ aangezet in mijn Vodafone app.
Wat schetst mijn verbazing, de wereld bundel werkt dat wel, maar alleen op Nederlandse tijd , dus als je in een ander wereld deel bent , kan je alleen internetten binnen 00.00 en 23.59 Hollandse tijd , contact gehad met Vodafone , zij zeggen het staat in de voorwaarden , die ik niet gelezen heb , waarom zou ik , de beschrijving is duidelijk genoeg , niet dus
Daarom Vodafone , waarom word dit een wereldbundel genoemd

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dat lijkt me toch niet zo raar? U neemt in Nederland een product af, dus het lijkt me vrij logisch dat de aanbieder hierbij gebruik maakt van de Nederlandse tijd. Op de website staat overigens ook duidelijk beschreven dat de bundel om 23.59 Nederlandse tijd vervalt. Daar hoeft u echt niet de voorwaarden voor in te duiken.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, waarom zou u de voorwaarden lezen. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je hoeft zelfs de voorwaarden niet te lezen. Maar lezen lukt nog wel? Dan hier maar even lezen https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abo ... ropa.shtml

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het zal aan mij liggen, maar wat maakt het uit of u een bundel heeft van 8 tot 8 of van 10 tot 10?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

NeoDutchio schreef:
20 sep 2018 15:32
Het zal aan mij liggen, maar wat maakt het uit of u een bundel heeft van 8 tot 8 of van 10 tot 10?
Waarschijnlijk heeft TS internet gebruikt toen de bundel al gestopt was.

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik het goed begrijp hebt u de wereldbundel voor 1 dag (een etmaal, 24 uur) ingeschakeld. U heeft een abonnement bij Vodafone in Nederland. Dan is het niet verbazingwekkend dat Vodafone de Nederlandse/Europeze tijdzone hanteert. Als u van oost naar west door Canada reist, door verschillende tijdzones, op dezelfde datum, wilt u dan langer dan 24 uur de bundel gebruiken? "Het is hier nog steeds 20 september hoor."
Soupie schreef: zij zeggen het staat in de voorwaarden , die ik niet gelezen heb , waarom zou ik
Nu weet u waarom.

Speedy123
Berichten: 1051
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Speedy123 »

U heeft bij het instellen van uw bundel gedacht dat het Canadese tijd was (5 tot 10 uur later dan Nederlandse tijd) waardoor u gebruik gemaakt heeft van internet na 23.59 Nederlandse tijd, dus de volgende dag waarvoor u geen bundel aangeschaft had. Hierdoor moet u het gebruik na 23.59 Nederlandse tijd betalen volgens de normale tarieven en niet het goedkopere bundeltarief.

Vodafone legt uit dat dit duidelijk beschreven staat in de documentatie van het produkt echter u heeft die niet gelezen want dat vond u niet nodig, immers u kocht een wereld bundel dus dat moest ongetwijfeld in de tijdzone zijn waar u zich op dat moment bevond. U ging er vanuit dat Vodafone speciale software heeft om te bepalen in welke tijdzone u contact maakt met de GSM mast en dan de start en eind tijden van de wereld bundel aanpast aan de tijdzone waarin u zich op dat moment bevind.

En nu bent u verbaasd dat Vodafone dat niet doet om terwijl het produkt wereldbundel heet?

Ik raad u echt aan om te stoppen met de aanname dat u uit een produkt naam bepaalde eigenschappen meent af te kunnen leiden. Anders gaat u nog heel vaak van een koude kermis thuis komen, straks sluit u nog ongezien een 'op maat hypotheek' af bij de Rabobank. Die moet immers wel helemaal ingericht zijn op uw persoonlijke situatie, want het product heet tenslotte 'op maat hypotheek'. Geen enkele reden om de akte door te nemen want hij is tenslotte op maat, dus gewoon ongezien tekenen.

Wilt u liever huren, dan kiest u ongetwijfeld voor 'de goede woning', want hun huizen moeten wel heel erg goed zijn, ze heten tenslotte de goede woning. Hoeft u het huis ook niet te bezichtigen of het huis te inspecteren voor aanvaarding want hu weet al dat het goed is dus kunt u blind de huurovereenkomst tekenen.

Wilt u een auto huren om naar een risco land te gaan, dan neemt u een auto van EuropeCar. Lezen van de voorwaarden is niet nodig, u kunt er zo mee naar de Oekraine of Rusland reizen want dat zijn tenslotte Europese landen. Het is niet mogelijk dat u Nederland met de huurauto helemaal niet mag verlaten, want dan hadden ze Nederland Auto moeten heten.

Gratis internet neemt u ongetwijfeld of bij XS4all. U verwacht geen factuur want ze heten tenslotte toegang voor iedereen. Het contract lezen is dus ook niet nodig, uit de naam heeft u al afgeleid dat het wel gratis moet zijn.

Maar alle gekheid op een stokje, een naam van een product is niets meer dan marketing, ze worden gekozen omdat ze lekker klinken. U mag nimmer eigenschappen verwachten van een product puur gebaseerd op de naam. Lees altijd vooraf de voorwaarden goed door. Deze wijze les kost u nu een paar tientjes of zelfs iets meer maar het zal u veel geld besparen in de toekomst.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Deze regel maakt die bundel totaal nutteloos, want afhankelijk van waar je bent zit je dan geruime tijd te betalen voor een tijd dat je slaapt. Waarom is het zo moeilijk om dit gewoon 24 uur geldig te laten zijn of gewoon een bepaald aantal mb's dat je kunt gebruiken zonder dat het tijdsgebonden is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Revoked »

Het is mogelijk dat de SIM van TS niet overweg kon met het Canadese systeem. Dat verschilt ook van het Amerikaanse systeem. Maar dat heeft verder geen invloed op het internet.
Verder weet ik van Vodafone ( ik ben er twintig jaar klant geweest ) dat ze bij dit soort bevestigingen een tijd neerzetten. Kun je er rekening mee houden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door kweenie »

Gebruik maken van de 'lokale' tijd is vragen om frauderen. Er zijn een hoop mensen die met eenvoudige trucs het systeem kunnen laten geloven dat je in een bepaalde tijdzone bent, waarmee ze het systeem dus ook kunnen laten geloven dat je nog steeds in de vorige dag legt terwijl de nieuwe dag al lang en breed begonnen is. Is dus niet echt een optie.

Vodafone zou ook ervoor kunnen kiezen om de bundel altijd 24 uur na het begin geldig te laten zijn. Maar daar zou dan wel een ander prijskaartje aan hangen, omdat je dan mensen hebt die in de loop van de middag de bundel aan zetten en hier ook de volgende ochtend en deel van de middag gebruik van blijven maken. Terwijl in de prijsstelling er van uit wordt gegaan dat mensen veel minder gebruik zullen kunnen maken.

En andere methode is dus wel een optie, maar zal voor veel mensen dus niet echt voordeliger worden.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Brainless »

olaf79 schreef:
22 sep 2018 12:13
Deze regel maakt die bundel totaal nutteloos, want afhankelijk van waar je bent zit je dan geruime tijd te betalen voor een tijd dat je slaapt. Waarom is het zo moeilijk om dit gewoon 24 uur geldig te laten zijn of gewoon een bepaald aantal mb's dat je kunt gebruiken zonder dat het tijdsgebonden is.
Waar je ook zit slaap je toch niet meer dan 8 uur?
Dus houdt je 16 uur over om te internetten.
Of slaap je ook meer in een andere tijdszone?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Student90 »

Brainless schreef:
22 sep 2018 19:50
olaf79 schreef:
22 sep 2018 12:13
Deze regel maakt die bundel totaal nutteloos, want afhankelijk van waar je bent zit je dan geruime tijd te betalen voor een tijd dat je slaapt. Waarom is het zo moeilijk om dit gewoon 24 uur geldig te laten zijn of gewoon een bepaald aantal mb's dat je kunt gebruiken zonder dat het tijdsgebonden is.
Waar je ook zit slaap je toch niet meer dan 8 uur?
Dus houdt je 16 uur over om te internetten.
Of slaap je ook meer in een andere tijdszone?
De bundel is "op", zodra het in NL 23.59 is, ongeacht hoe laat je de bundel activeert. AIs je dus lokale tijd om zeg 7u aan je dag begint (de bundel activeert) en het is in NL 16.00u, dan is de bundel tot 15.00u lokale tijd te gebruiken. Ervoor activeren heeft geen zin, want dan slaap je en hoe later je het activeert, hoe minder lang je er gebruik van kunt maken.

ETA: ik bedenk me net dat je in dit voorbeeld de bundel ook om/net na 15:00u (om/net na 00.00u in NL) kunt activeren, dan maak je wel maximaal gebruik van de tijd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

snuffel1 schreef:
20 sep 2018 17:02
Ik ben het met u eens dat de Nederlandse tijd gebruiken voor het in laten gaan van de wereldbundel wat achterhaald is en zou op het moment van aanzetten waar ook ter wereld 24 uur geldig dienen te zijn. Maar toch in de summiere beschrijving die u wel gelezen heeft stond ook dat de Nederlandse tijd werd gehanteerd dus had u dat kunnen weten.
- De Nederlandse tijd wordt helemaal niet gebruikt voor het laten ingaan van de bundel.
- Dat het 24 uur geldig zou moeten zijn op het moment van aanzetten is onzin. Dat is niet dit product van Vodafone, ook niet in Nederland.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

Student90 schreef:
22 sep 2018 20:51
..ETA: ik bedenk me net dat je in dit voorbeeld de bundel ook om/net na 15:00u (om/net na 00.00u in NL) kunt activeren, dan maak je wel maximaal gebruik van de tijd.
Er is dus geen enkel verschil met het gebruik in Nederland.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
20 sep 2018 18:47
Als ik het goed begrijp hebt u de wereldbundel voor 1 dag (een etmaal, 24 uur) ingeschakeld. U heeft een abonnement bij Vodafone in Nederland. Dan is het niet verbazingwekkend dat Vodafone de Nederlandse/Europeze tijdzone hanteert.
Ik vind dat wel raar. Het gaat om een wereldbundel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
23 sep 2018 15:36
Erthanax schreef:
20 sep 2018 18:47
Als ik het goed begrijp hebt u de wereldbundel voor 1 dag (een etmaal, 24 uur) ingeschakeld. U heeft een abonnement bij Vodafone in Nederland. Dan is het niet verbazingwekkend dat Vodafone de Nederlandse/Europeze tijdzone hanteert.
Ik vind dat wel raar. Het gaat om een wereldbundel.
Ja, een wereldbundel die overal ter wereld op ieder tijdstip van de dag gebruikt kan worden, tot wel 24 uur per dag,

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
23 sep 2018 15:36
Erthanax schreef:
20 sep 2018 18:47
Als ik het goed begrijp hebt u de wereldbundel voor 1 dag (een etmaal, 24 uur) ingeschakeld. U heeft een abonnement bij Vodafone in Nederland. Dan is het niet verbazingwekkend dat Vodafone de Nederlandse/Europeze tijdzone hanteert.
Ik vind dat wel raar. Het gaat om een wereldbundel.
De bundel start op het moment dat je de bundel aanzet in My Vodafone. Is dit bijvoorbeeld om 13:00 uur 's middags? Dan kun je deze bundel de rest van de dag (t/m 23:59 uur Nederlandse tijd) gebruiken.

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abo ... ropa.shtml

De voorwaarden staan niet ergens weggestopt. Er staat zelfs meermaals dat de eindtijd de Nederlandse tijd is.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door Student90 »

tttlocke schreef:
23 sep 2018 12:25
Student90 schreef:
22 sep 2018 20:51
..ETA: ik bedenk me net dat je in dit voorbeeld de bundel ook om/net na 15:00u (om/net na 00.00u in NL) kunt activeren, dan maak je wel maximaal gebruik van de tijd.
Er is dus geen enkel verschil met het gebruik in Nederland.
Feitelijk niet, maar het voelt raar, omdat je halverwege "dezelfde" dag een nieuwe bundel nodig hebt.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vodafone wereld bundel aan

Ongelezen bericht door angel1978 »

Student90 schreef:
23 sep 2018 16:22
tttlocke schreef:
23 sep 2018 12:25
Student90 schreef:
22 sep 2018 20:51
..ETA: ik bedenk me net dat je in dit voorbeeld de bundel ook om/net na 15:00u (om/net na 00.00u in NL) kunt activeren, dan maak je wel maximaal gebruik van de tijd.
Er is dus geen enkel verschil met het gebruik in Nederland.
Feitelijk niet, maar het voelt raar, omdat je halverwege "dezelfde" dag een nieuwe bundel nodig hebt.
Net zo gek als dat je 'm hier zou aanzetten en dan in het vliegtuig naar het westen van Amerika zou stappen en 'm dan in feite 1 1/2 dag zou kunnen gebruiken omdat je die dag veel meer dan 24 uur op dezelfde dag zou bevinden.

Gesloten