LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TouringJohn
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2012 13:40

Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Ongelezen bericht door TouringJohn »

Goedemiddag,

Ik zit al jaren met het hele gezin bij T-Mobile. Onlangs was m'n Relax 35 '10 abonnement afgelopen, dus ik heb ik deze verlengd via de T-Mobile site. Ik kon geen Relax 35 meer kiezen, daarom heb ik een Smart 150 gekozen omdat dat het dichtst hierbij in de buurt kwam. Het abo was minder gunstig, maar goed welke keuze had ik?

Zo door de jaren heen had ik op mijn Relax 35 '10 zo'n 150 euro ongebruikt tegoed opgebouwd. In mijn optiek is het vanzelfsprekend dat mijn tegoed netjes meeging naar het Smart 150 abo. Niets is echter minder waar, T-Mobile steekt die 150 euro gewoon in hun eigen zak, en ik ben het kwijt. Er is mij nergens duidelijk gemaakt tijdens het bestellen, dat ik m'n tegoed kwijt zou raken.

Gelovend in een oplossing heb ik zojuist de klantenservice gebeld. Daar kreeg ik te horen dat men niets voor mij kon betekenen, MIJN(!!!) 150 euro ben ik gewoon kwijt. Ik had stilzwijgend moeten laten verlengen, dan was er niets aan de hand geweest. Nu ben ik in mijn optiek geen hele domme jongen, maar het ligt toch aardig voor de hand, dat wanneer je abo afloopt, dat je dan verlengt? Waarom is me dat niet gemeld toen ik 'Verlengen' klikte op de T-Mobile site???

Dat ik m'n veel gunstiger Relax 35 kwijt ben...ok, dat is heel vervelend. Maar dat ik te horen krijg dat het niet mogelijk is mijn eigen betaalde tegoed mee te krijgen vind ik toch wel heel erg absurd!! "Zo zijn de regels, en daar kunnen wij niets aan doen" is een reactie die ik in de DDR-tijd 30 jaar geleden wel verwacht had. Het moet eigenlijk zijn, "Deze regels hebben wij opgesteld omdat dit lekker gunstig voor onszelf is. Wij hebben niet goed duidelijk gemaakt dat u uw tegoed kwijt zou zijn, jammer dan, hier WILLEN we niets aan doen".

2 jaar geleden stopte het abonemment van mijn dochter bij KPN, ze had nog tegoed over. Van KPN kreeg ze een prepaid kaart met daarop haar resterende tegoed. Zo hoort het!

Ik was altijd, ondanks de dekkingsproblemen met name voor 3G internet, aardig positief over T-Mobile. Ik heb er echter geen goed woord voor over.


Groet,


Jan

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Ongelezen bericht door berndv »

Trosradar heeft hier in maart een uitzending aan gewijd. Geloof dat dat de eersteuitzending van maart was.

Ik geloof dat ze hier nu wel een soort compensatie in kunnen bieden. Dat zou da wel inhouden dat de vernieuwing die u heeft gedaan teruggedraaid moetnworden, en u weer over gaat naar uw oude abonnement. Het schijnt te mogen om bij verlenging, of vernieuwing, je tegoed te laten vervallen, omdat ze je niet verplichten te verlengen.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Ongelezen bericht door WillemLW »

Bijna alle telecomproviders zijn legale oplichters:

- betalen per minuut, in plaats van seconde (een gesprek van 31sec kost 1min).
- niet langer onbeperkt belminuten meenemen naar de volgende maand (terwijl je ze betaald hebt);
- veel te dure standaardtarieven voor smsjes (het kost hun nog geen cent);
- bij Hi is het toestel niet eens meer van jou, maar lease-huur je het;
- iedereen lekker gemaakt met gratis onbeperkt internet -> nu duur en beperkte bundels;
- ze blokkeren goedkope diensten, om hun dure diensten zo te verplichten (Skype/VOIP is meestal verboden; WhatsApp wouden ze blokkeren)..gelukkig hebben we nu netneutraliteit dus dit geintje kan niet meer.
- ze hebben miljoenen verdiend aan mensen die /per ongeluk/ dataverkeer gebruikte over de grens, tegen euro's per kilobyte..zonder ene waarschuwing etc.

enz. Ik zou er niet willen werken, want ze persen zo veel mogelijk geld uit je zak met maffia-achtige praktijken, maar dat is slechts mijn mening.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Ongelezen bericht door mich24 »

WillemLW schreef:Bijna alle telecomproviders zijn legale oplichters:

- betalen per minuut, in plaats van seconde (een gesprek van 31sec kost 1min).
- niet langer onbeperkt belminuten meenemen naar de volgende maand (terwijl je ze betaald hebt);
- veel te dure standaardtarieven voor smsjes (het kost hun nog geen cent);
- bij Hi is het toestel niet eens meer van jou, maar lease-huur je het;
- iedereen lekker gemaakt met gratis onbeperkt internet -> nu duur en beperkte bundels;
- ze blokkeren goedkope diensten, om hun dure diensten zo te verplichten (Skype/VOIP is meestal verboden; WhatsApp wouden ze blokkeren)..gelukkig hebben we nu netneutraliteit dus dit geintje kan niet meer.
- ze hebben miljoenen verdiend aan mensen die /per ongeluk/ dataverkeer gebruikte over de grens, tegen euro's per kilobyte..zonder ene waarschuwing etc.

enz. Ik zou er niet willen werken, want ze persen zo veel mogelijk geld uit je zak met maffia-achtige praktijken, maar dat is slechts mijn mening.

ZUCHT!!!!!!!

TouringJohn
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2012 13:40

Re: Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Ongelezen bericht door TouringJohn »

Ik heb het wel gehad met T-mobile, ik laat me niet piepelen. Ik zet het hele gezin naar HollandsNieuwe en ikzelf zit m'n contractduur wel uit, de SIM knikker in wel in een la.

Godzijdank kan ik met de rest van het gezin er zo vanaf en ik ben nog veel goedkoper uit ook.


Wat ze in 2010 bij m'n Relax 35 'onbeperkt houdbaar beltegoed' noemden, blijkt toch een vervaldatum te hebben. "Wat van jou is blijft van jou!"....schandelijke diefstal vind ik het.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Ongelezen bericht door berndv »

TouringJohn schreef:Ik heb het wel gehad met T-mobile, ik laat me niet piepelen. Ik zet het hele gezin naar HollandsNieuwe en ikzelf zit m'n contractduur wel uit, de SIM knikker in wel in een la.

Godzijdank kan ik met de rest van het gezin er zo vanaf en ik ben nog veel goedkoper uit ook.


Wat ze in 2010 bij m'n Relax 35 'onbeperkt houdbaar beltegoed' noemden, blijkt toch een vervaldatum te hebben. "Wat van jou is blijft van jou!"....schandelijke diefstal vind ik het.
Tot over 2 weken dan met een klaagtopic over HN. Ikzou eerst de zoekfunctie van dit forum even proberen voordat je overstapt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Ongelezen bericht door Har06 »

Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

wat een termilogie met tegenstrijdigheden, in het ooitje genomen is ook een mogelijkheid :lol:

MAXIEM

Re: Voel me knap 'genaaid' bij T-Mobile verlenging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

TouringJohn

Welke nieuwe provider je ook kiest, ik zou eerst even met hun namen de bekende consumentenfora afschuimen, om er zeker van te zijn dat je waar krijgt voor je geld. Daarbij is uiteraard heel belangrijk dat er een professionele klantenservice is en dat de lijn betrouwbaar en stabiel is. Bovendien is het vaak zo, dat goedkoop uiteindelijk vaak duurkoop is

Maxiem

(doe je dat niet, dan plaats je hier over een half jaar weer een treurig bericht!!!)

Gesloten