LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volte (4G) bellen werkt niet meer Tele2 T-MOBILE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Volte (4G) bellen werkt niet meer Tele2 T-MOBILE

Ongelezen bericht door rebco »

Vanmorgen ben ik overgezet van het 4G netwerk van Tele 2 naar T-Mobile. Nu is de functionaliteit Volte optie verdwenen. Ik heb de Nokia 1. Gebeld met de klantenservice en die zeiden dat ik Volte aan kon zetten maar dat is nu juist het probleem!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Volte (4G) bellen werkt niet meer Tele2 T-MOBILE

Ongelezen bericht door sjohie »

rebco schreef:
03 nov 2020 16:52
Vanmorgen ben ik overgezet van het 4G netwerk van Tele 2 naar T-Mobile. Nu is de functionaliteit Volte optie verdwenen. Ik heb de Nokia 1. Gebeld met de klantenservice en die zeiden dat ik Volte aan kon zetten maar dat is nu juist het probleem!
Als het een dualsim toestel is, kan het goed zijn, dat alleen sim-1 dit ondersteunt.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Volte (4G) bellen werkt niet meer Tele2 T-MOBILE

Ongelezen bericht door geengast »

Heeft u momenteel WiFi aanstaan? De Nokia 1 kan Volte enkel over 4G, maar niet via WiFi.

rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: Volte (4G) bellen werkt niet meer Tele2 T-MOBILE

Ongelezen bericht door rebco »

Ik gebruik één simkaart en maak geen gebruik van WiFi. Hij deed het wel op dezelfde mobiele telefoon op het Tele 2 netwerk. Het Tele 2 netwerk wordt uitgeschakeld. Ik zit nu dus op het T-Mobile netwerk waarbij het NIET meer werkt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Volte (4G) bellen werkt niet meer Tele2 T-MOBILE

Ongelezen bericht door berndv »

Volgensmij kennen ze van hun eigen klantenservice de eigen website niet. Want volgens hun eigen website kunt u het niet gebruiken:
https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi- ... antwoorden
De Nokia 1 staat niet in het rijtje met ondersteunde toestellen. Wat daarvan de oorzaak is, weet ik niet, maar ze kunnen het per merk/type vrijgeven, en voor uw toestel is het schijnbaar niet vrijgegeven. Dus helaas pindakaas, als ik het goed lees.

rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: Volte (4G) bellen werkt niet meer Tele2 T-MOBILE

Ongelezen bericht door rebco »

Tele 2 zegt dat het 4G netwerk een verbeterde netwerk is. Het Tele 2 4G netwerk werkte perfect. Ik zie niet in dat het 4G netwerk van T-Mobile nu een verbeterde netwerk zou zijn.

Jammer dat er een onafhankelijke provider verdwijnt in T-Mobile.

Ooit hadden we 5 netwerken in Nederland!

1. Ben* en is T-Mobile geworden
2. Dutchtone later Orange en nu T-Mobile.
3. Telfort later O2 en toen weer Telfort gaan heten en is opgegaan in KPN.
4. Libertel en later Vodafone geworden.
5. PTT Telecom nu KPN Telecom.

"= Ben weer terug. Ben is weer als merk ingezet. Daarnaast heb je nog mobiele virtuele operators. L-Mobi bijvoorbeeld of Aldi Talk.

rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: Volte (4G) bellen werkt niet meer Tele2 T-MOBILE

Ongelezen bericht door rebco »

De technische dienst van Tele 2 kan het niet oplossen. Hij gaf dat mijn abonnement nog niet volledig is overgezet naar T-Mobile.

Er werd tevens aangegeven dat het data verkeer via 3G zal worden uitgezet.

Gesloten