De interpretatie dat hier gecommuniceerd wordt 'je krijgt een dag extra' is niet gegrond in wat feitelijk kan worden waargenomen.alfatrion schreef: ↑13 jun 2020 15:58De wettelijke herroepingstermijn start op 27 mei (dat is de eerste dag). Als je daar vervolgens verklaart dat de termijn bij jou geen veertien maar vijftien dagen is, dan is de laatste dag dus 10 juni. Ik ben geen verklaring waarbij zij de termijn eerder laten ingaan. Een dergelijke bepaling zou ook resulteren in een misleidende handelspraktijk. De communicatie hier is dan je krijgt een extra dag (maar niet heus want wij halen een trucje uit).
Volgens mij zit dat alleen in jouw hoofd. Dat blijkt ook uit de suggestieve manier van opschrijven, zonder welke jouw punt kennelijk niet gemaakt kan worden:
'Als je daar vervolgens verklaart dat de termijn bij jou geen veertien maar vijftien dagen is, dan is de laatste dag dus 10 juni'.
Dit valt wat mij betreft onder 'misleidende discussiepraktijken': het bedrijf verklaart dat dus helemaal niet. De koppeling aan de wettelijke 14 dagen wordt door het bedrijf helemaal niet gelegd. Jij verzint die erbij en doet vervolgens voorkomen alsof het bedrijf dat zegt.
'De communicatie hier is dan je krijgt een dag extra'. Idem. Ook dit is, om dezelfde reden, een misleidende voorstelling van zaken.
(Je bericht was overigens niet in alle zinnen even duidelijk).