LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Je doet echt iets verkeerd kkt. Ik heb mijn mobiele nummer al bijna 20 jaar en callcenters kennen mij niet. Maar de makkelijkste oplossing was gewoon om je kleindochter een nieuwe nummer te geven en de oude zelf te houden.

En blijkbaar heb je het zelf in de hand gewerkt want je geeft zelf aan klant te zijn geworden bij verschillende gidsen, kranten en stroom leveranciers. Dan mogen ze je bellen want je hebt van hun dienst gebruik gemaakt. Dus ze bellen gewoon huidige/voormalige klanten op het nummer dat bij hun bekend is.

Dit is dus gewoon je eigen schuld.

En kap verdorie met dat fluitje. Ga jij je kleindochter even aanleren hoe ze mensen gehoorschade geeft, idioot! Denk je dat daar helemaal geen consequenties aan zitten? Dan ben je nog simpeler dan ik dacht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Methusalah schreef:
29 jul 2020 08:53
Je doet echt iets verkeer kkt. Ik heb mijn mobiele nummer al bijna 20 jaar en callcenters kennen mij niet. Maar de makkelijkste oplossing was gewoon om je kleindochter een nieuwe nummer te geven en de oude zelf te houden.

En blijkbaar heb je het zelf in de hand gewerkt want je geeft zelf aan klant te zijn geworden bij verschillende gidsen, kranten en stroom leveranciers. Dan mogen ze je bellen want je hebt van hun dienst gebruik gemaakt. Dus ze bellen gewoon huidige/voormalige klanten op het nummer dat bij hun bekend is.

Dit is dus gewoon je eigen schuld.
1 Ik heb geen 15 nummers nodig en gaf een leuk en makkelijk nummer aan haar....

2 Huidige klanten prima maar Voormalige.... die wil ik niet en zij ook niet.

3 Ander nummer? Welke kreeg je dan? Als ze na 3 of 6 maanden mijn foute nummer aan U geven?
Ze heeft dus andere naam dus eigenaar / gebruiker....
Maar ze bleven doorgaan... niet te stoppen.

4 Niet alleen mijn maar vele mensen hebben hier last van.... en ik zoek nu wettelijke oplossing tegen EX oude klanten mogen blijven bellen tot vele jaren later!

5 Ik hoorde van studenten die bijverdienen dat meerdere dat fluitje lieten horen..... onschuldige die Horeca kwijt raakten...

6 Waar vind je jou 06-xx-xx-xxxx die gelijk is aan jou geboorte datum!
Die geeft zij nooit meer weg, en elk ander nummer loop je hetzelfde risico....

Helaas is afblazen het enige wat bij sommige die willen verkopen werkte helaas....
Alle andere bleken bij mezelf en vele familie en vrienden niet te werken.

Dat U nooit een Call Center kreeg, je betaal dan teveel voor Stroom door nooit over te stappen.... of leest geen Tros Kompas. en volgende jaar Vara Gids... of Omroep Max...?
En niet die omroep, maar een Call Center misbruikte vaak de gekregen nummers ook voor andere zaken helaas....
dat mag niet en AFM en zo doet daar niets tegen.

HansdenVB

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Gewoon zo lang mogelijk aan de lijn houden met elke vraag die je maar kan bedenken dan na een half uur zeggen sorry is niks voor mij dan kost je ze provisie en bellen ze vanzelf niet meer heeft bij mij al vaak gewerkt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

HansdenVB schreef:
29 jul 2020 10:41
Gewoon zo lang mogelijk aan de lijn houden met elke vraag die je maar kan bedenken dan na een half uur zeggen sorry is niks voor mij dan kost je ze provisie en bellen ze vanzelf niet meer heeft bij mij al vaak gewerkt.
Deze al getest..... ben ik zeer goed in... maar blijkbaar belde een collega om het nogmaals te proberen voor dezelfde aanbieder...
Zij zien alleen mislukte poging en niet waarom.

Of je nee roept of nu niet of uur lang hem bezig hield....
Als Call Center medewerker kreeg je van computer en nummer en probeer maar als er geen aantekening werd gemaakt.

Verder als je goed luisterde hoorde je dat hun Collega vaak niet op 1½ meter zit en kun je dat ook volgen.....
Ik heb wel eens de radio iets harder gezet, moeten zij ook en dan worden de collega's er naast boos, even zachter want ik hoor niets roepen ze dan....

Zelfs al ze vragen of je terug wilde komen bij een Leverancier, waarom vragen ze dan bank nummer en zo?
1x ja zeggen, ik wil graag terug zou dan toch voldoende zijn dus bewijs voor we hebben en weten niets!
Pasje kan ik even niet vinden en zoeken ook al geprobeerd, maar eind cijfers weet ik wel....

Maar na diverse pogingen ben ik toch op een andere maatregel over gegaan die niet goed is....
Niet de medewerker maar de baas die vooral verkoop en provisie wilde en die kreeg je nooit aan de lijn.....
Hoe stop je de eigenaar zolang die nog winst maakte over het matig betaalde personeel daar?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door scontra »

Komkommertijd schreef:
28 jul 2020 18:55
Mijn kleindochter wilde Apple en kreeg mijn oude toestel... met mijn nummer.

Dit minderjarige kind kreeg nu telefoontjes van Callcenter en Bel me niet werkte niet.

Niet de call-centers de schuld geven van je eigen fout !!

Waarschijnlijk werd je zelf ook al plat gebeld door allerlei call-centers die het e.o.a. aan je wilden slijten.
Zij weten niet dat je je kleindochter nu met deze ellende hebt opgezadeld en blijven dus proberen om de gebruiker van dit 06 nummer iets aan te smeren.

Een verstandige opa geeft z'n kleindochter wel het toestel, maar zonder sim-kaart en volledig gereset.
Opa kan wel een abonnement voor z'n kleindochter betalen, maar de vader of de moeder van de minderjarige zorgen voor een passend abonnement of prepaid sim-kaart.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door berndv »

Wat "we" kunnen doen tegen callcenters is ze geen omzet meer bieden. Zo lang er nog mensen zijn die, nadat ze telefonisch zijn benaderd, een contract afsluiten of een product kopen of ze in ieder geval omzet gunnen, zullen die callcenters door blijven gaan. Ze verdienen er immers geld mee. De enige manier om ze tegen te gaan, is zorgen dat er geen omzet meer is. Maar zo lang je mensen hebt die bij het horen van de woorden korting, goedkoper uit, voordeliger of wat dan ook van die strekking direct staan te juichen en overal ja op zeggen, zullen ze door blijven gaan.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door omega19 »

berndv schreef:
29 jul 2020 11:14
Wat "we" kunnen doen tegen callcenters is ze geen omzet meer bieden. Zo lang er nog mensen zijn die, nadat ze telefonisch zijn benaderd, een contract afsluiten of een product kopen of ze in ieder geval omzet gunnen, zullen die callcenters door blijven gaan. Ze verdienen er immers geld mee. De enige manier om ze tegen te gaan, is zorgen dat er geen omzet meer is. Maar zo lang je mensen hebt die bij het horen van de woorden korting, goedkoper uit, voordeliger of wat dan ook van die strekking direct staan te juichen en overal ja op zeggen, zullen ze door blijven gaan.
Klopt, maar is niet zo eenvoudig.
De callcentres hebben vaak vooropgezette scripts waarop ze op alle opmerkingen een vooraf bedacht antwoord hebben.
Alleen onverwachte antwoorden brengt ze van hun stuk (Vraag : Wilt u dan geen geld besparen? Antw : Nee, ik ben rijk genoeg )
Ik denk dat meest effectief, hoewel onbeleefd, gewoon het gesprek wegdrukken, voordat het goed en wel begonnen is

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies zoals Omega zegt, gewoon wegdrukken. Hoe moeilijk kan het zijn.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door caruso »

Schiet mij maar lek...
Iemand die KKT wel begrijpt?

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door tampie74 »

Als uw dochter uw oude toestel met uw oude nummer gebruikt, is het misschien een optie om op het toestel in te stellen dat ze alleen gebeld kan worden door de nummers die in haar lijst staan. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan. Weet alleen niet of het ook in te stellen is op een Iphone. Op de Samsung kon ik het instellen.

ZeerPrivé
Berichten: 5431
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

tampie74 schreef:
29 jul 2020 12:55
Als uw dochter uw oude toestel met uw oude nummer gebruikt, is het misschien een optie om op het toestel in te stellen dat ze alleen gebeld kan worden door de nummers die in haar lijst staan. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan. Weet alleen niet of het ook in te stellen is op een Iphone. Op de Samsung kon ik het instellen.

Het is zijn kleindochter. Goed advies wel, met als aanvulling om het 06 nr. van opa dan maar niet op te slaan in contacten. :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn GROTE kleindochter gaat kijken of het bij een Apple I Phone 5s ook mogelijk is.

Als het lukt mag ze overal haar 06+ geboorte datum doorgeven want zonder opslaan niet bereikbaar!
Ja, met een dergelijk toevallig voor haar Uniek 06 nummer wil de deze zeker behouden.

Maar bij een krant op proef gaan ze bellen voor controle bezorging.... zullen ze leuk advies vinden!
Onbereikbare vaste klanten wegens de Call Center fraude!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan je registeren in het bel me niet register en daarna kun je een klacht bij de Reclame Code Commissie neerleggen tegen iedereen die dit register negeert.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tampie 74 Tip op Apple I phone 5s gelukt na veel zoeken in menu....

maar de tip van Alfatrion, ik had al en zij ook meerdere keren al het Belg me niet register gedaan.
En de RCC, daar klagen kan maar ik weet na gesprek wel voor welke firma ze bellen, maar niet welk Call Center dit nog is.
En dit koste veel tijd en gezeur.... en als ze eruit moeten, beginnen ze vermoedelijk onder een andere naam weer vrolijk op nieuw...
dit soort dubieuze op provisie werkende Call Centers zijn net auto verkopers in Apeldoorn en omgeving, andere naam en herstart...

Ga het zelf wel doen, want een Belg Nederlandse stroom afleveren... dat gaat zelfs mijn te ver!
Helaas mogen ze naast huidige ook Ex klanten jarenlang bestoken en dat moet er dan eerst bij hun uit als uitzondering!
Ik zit niet op vele afwijzingen van RCC te wachten.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Bedrijven waar je eerder mee hebt gebeld en die toestemming wel hadden, waar je dus een relatie mee had mogen blijven bellen. Tuurlijk kun je ze verzoeken dit niet meer te doen. Een nieuw nummer helpt wel en de tip die voorgaand staat dat alleen iemand kan bellen die in telefoon staat.

Indien er anoniem gebeld wordt weet ik niet zeker wat je dan kan doen. Als ze zich er niet aan houden kan je een klacht bij de ACM indienen.

Verder indien het een minderjarige is kan die niet zomaar een overeenkomst aangaan en zijn er opties dat zelfs buiten herroepingsrecht te annuleren.

De oplossing hier is wellicht met de telefoonprovider te bellen hoe dit het beste aan te pakken dat het niet meer voorkomt. Het is wat technisch en je kan ook dit op Tweakers plaatsen. Niet dat iemand hier je niet kan helpen maar een goede IT'er weet wellicht ook met software dit op te lossen.

Lastig maar niet onmogelijk. In ieder geval de telefoonrekening goed controleren en kijken wat er speelt om je kinderen te beschermen is sowieso een optie.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Brahms »

ElleFlowers schreef:
30 jul 2020 00:18

Verder indien het een minderjarige is kan die niet zomaar een overeenkomst aangaan en zijn er opties dat zelfs buiten herroepingsrecht te annuleren.

De oplossing hier is wellicht met de telefoonprovider te bellen hoe dit het beste aan te pakken dat het niet meer voorkomt.
Vreemde reactie, de minderjarige is helemaal geen overeenkomst aan gegaan.
En waarom de provider bellen. De kleindochter heeft een oud gebruikt toestel vol gegevens en het oude nummer van opa gehad.
Gewoon toestel resetten en nieuwe simkaart erin. Probleem opgelost.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Elle Flowers.

De Contacten lijst is alleen bereikbaar dus een Juriste raadplegen, als ik haar 06 geboorte datum geef kun je nog haar niet bellen!
En elk nieuw nummer, die zijn er niet meer!
alle nieuwe zijn vrijgekomen oude en ook deze, mijn Ex nummer is Haar nieuwe.

Wel zie ik dat vaste oude klanten altijd gebeld mogen worden en Reclame Code Commissie er ook niets mee kan.
Maar zij is nu eigenaar van een Prepaid nummer, betaald van eigen zakgeld en op=op aanbieding... dus geen risico.

Maar ook ik kan nu nogmaals Bel(g) Me Niet registreren....
Was een zakelijke en nu privé persoon, en de firma is er niet meer....

Dat betekend dat oude leveranciers die zakelijk leverde deze niet meer mogen misbruiken.

Van KPN naar Lycamobiel en ze kunnen niet zien of een nummer gekregen of overgezet is...
Beide is nieuwe eigenaar!

Zij is nu vooral Thuis en op School via Whats Apple bereikbaar zonder kosten, en dat werkte ook voor jou nog...
Elle laten belle kan dus niet maar via WA wel.

Maar dat is wel de oplossing, als Elle Flowers voortaan als Lucy *** verder gaat is dat ook gelijk opgelost...
Een andere naam aannemen en ze mogen niet meer de nieuwe eigenaar van dit nummer bellen.

Zelf heb ik een telefoonboek vol achternaam die erg vaak voor kwam.. en gebruikte daarom mijn Moeders naam...

Hebben we met z'n allen in deze Komkommertijd toch erg snel een groot probleem opgelost...
of zijn er nog betere mogelijkheden?

Allen tot nu toe hartelijk dank.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tijd.

PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

Misschien val ik in herhaling, en heb ik iets niet gelezen. Maar ik wil even citeren wat belmeniet.nl hierover meld.
Consumenten kunnen hun telefoonnummer(s) inschrijven in het Bel-me-niet Register. Vaste telefoonnummers en mobiele telefoonnummers. Daarna mogen bedrijven hen niet meer telefonisch benaderen voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden. Tenzij men klant is (geweest) van het betreffende bedrijf, of heeft gevraagd om de telefonische communicatie. Bedrijven en organisaties moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of niemand uit hun bellijst staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register.
M.a.w deze nummers die bellen zijn of bedrijven waar je klant van bent (geweest), of ze bellen zonder het register te controleren. In het laatste geval kunnen ze een boete riskeren. Een flinke ook, overigens.

Voor de bedrijven waar je klant van bent (geweest), moeten gehoor geven aan je verzoek om niet meer gebeld te worden. Dit heet het recht van verzet, en moet je ter verduidelijking aangeven tegenover de marketeer die belt, met de wens uit de lijst gehaald te worden. Dit is juridisch een sterk punt.

Lees ajb, even dit stuk door. Ook o.a over marketingbureaus die ook nog kunnen bellen, en wat je daar tegen moet doen.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/ik-st ... een-klacht

Uiteindelijk is het aan jou, hoeveel moeite je er voor wilt doen. Leuk is anders. Een ander alternatief is een ander nummer aanvragen, maar in de praktijk is dat ook niet makkelijk en dat kan zelfs kosten met zich meebrengen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat kunnen we tegen de Callcenters doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tenzij met klant ooit is geweest of nog is....

Die nog klant zijn bellen ze zelden maar ex klanten wel helaas.
Door een andere naam te noemen en zeggen dat je dit nummer net hebt gekregen... en dat kreeg mijn kleindochter ook...
Dan mogen ze nooit meer haar lastig vallen.

Ik wil de huidige klanten prima maar EX klanten, je loopt niet voor niets weg...
Maar de telefoon lijst, zal ik mijn nummer hier even hier zetten?
Alle forum leden mogen proberen en U staat nog niet in mijn lijst....
Die tip heb ik en mijn kleindochter keurig toegepast...

En wie wil er nog een fluitje , nooit meer nodig hoop ik.

Gesloten