Weigeren garantie door Samsung

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GuusF
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2021 13:50

Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door GuusF »

Op 25 oktober 2021 kocht ik bij Belsimpel.nl een smartphone Samsung Galaxy Note 10+ voor € 760,-. Bij het openen van de verpakking bleek het pincetje om de stift uit de pen te verwijderen te ontbreken. Belsimpel kon geen losse pincet sturen doch ik vond dat geen probleem. Na 14 dagen bleek de 4G functie niet te werken. Daarop op 12 november daarop een reparatieverzoek aan Belsimpel verstuurd. Een medewerkster van de klantenservice adviseerde mij om het toestel door Samsung te laten ophalen opdat de reparatie dan sneller zou zijn uitgevoerd. Op zaterdag 12 november daarop werd het toestel door Dynafix, een door Samsung aangesteld reparatiebedrijf, opgehaald. Wie schetst mijn verbazing dat ik op maandag 14 november daarop een bericht van Dynafix ontving met de mededeling dat de reparatie niet onder de garantie valt. De diagnose was dat het moederbord vervangen moest worden. Reparatiekosten €450,- Geen kleinigheid dus. Daarop contact gezocht met Belsimpel en mij op het standpunt gesteld dat die het maar moeten oplossen daar zij de contractpartij zijn. Na heel wat mailwisselingen met Belsimpel heeft Belsimpel het toestel van Dynafix laten terugkomen en uiteindelijk de aankoopsom terugbetaald. Ook Belsimpel zegt nooit te hebben vernomen waarom garantie werd geweigerd.
Het schandalige in dit verhaal is dat het nog steeds niet duidelijk is waarom Samsung nog steeds niet heeft laten weten waarom garantie geweigerd is. Ik heb ook 3 maal een e-mail aan Dynafix gestuurd met het verzoek om uitleg en met bijsluiting van de aankoopfactuur, doch die geven gewoon geen antwoord. Mogelijk hebben meerdere mensen ervaring met de slecht service van Samsung. Voor mij in ieder geval nooit meer een Samsung product. (Heb een soortgelijke ervaring met een Samsung tv).

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jij hebt een product gekocht bij Belsimpel. Hun zijn verantwoordelijk voor de garantie.

Het is toegestaan (en gebruikelijk) dat reparatie door een andere bedrijf gebeurt. Echter, het bedrijf waar je het mobiele telefoon gekocht hebt blijft verantwoordelijk en de aanspreekpunt.

Tenzij er sprake is van schade door jouw toedoen, heb je recht op een passende oplossing. In dit geval zal het reparatie of nieuwe telefoon betekenen.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Belsimpel is lid van thuiswinkel waarborg, waardoor je naar www.degeschillencommissie.nl kunt gaan voor een bindend uitspraak. Omdat de uitspraak bindend is, adviseer ik altijd om als laatste redmiddel of na advies van een jurist erheen te gaan.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft het geld teruggehad. Kan hij elders een toestel aanschaffen.

GuusF
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2021 13:50

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door GuusF »

Belsimpel kon geen nieuwr Galaxy Note 10+ leveren daar die niet meer verkrijgbaar is. Daarom heb ik maar gekozen voor ontbinden van de koop.. Als Belsimpel écht waarde hecht aan klantbinding dan zou zij hebben moeten voorstellen de reparatiekosten voor haar rekening te nemen en het verder met Samsung af te wikkelen.

DeZevendeHenk
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

GuusF schreef:
04 dec 2021 15:09
Belsimpel kon geen nieuwr Galaxy Note 10+ leveren daar die niet meer verkrijgbaar is. Daarom heb ik maar gekozen voor ontbinden van de koop.. Als Belsimpel écht waarde hecht aan klantbinding dan zou zij hebben moeten voorstellen de reparatiekosten voor haar rekening te nemen en het verder met Samsung af te wikkelen.
Dat is een raar idee. Je hebt je geld terug, het is al klaar.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nait te vree is nait te helpen, een Groningse uitdrukking.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Helaas is het op basis van het consumentenrecht mogelijk als de winkel niet kan vervangen of repareren je het aankoopbedrag terug te geven. Het lijkt mij op basis van mijn kennis hiermee afgedaan...

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dekkingskoop is nog een optie.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
05 dec 2021 04:07
Dekkingskoop is nog een optie.
Verkoper heeft gewoon geleverd.
Dekkingskoop is geen optie omdat er geen wanprestatie is.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weigeren garantie door Samsung

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is sprake van non-conformiteit, dus is er een recht om (elders) een dekkinkgskoop te sluiten.

Gesloten