LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@kuklos Het is - en blijft - gissen naar de reden van de vele klachten. Kan bij wijze van spreken een vervelende buurman zijn. Wat mij betreft einde inbreng.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een vervelende buurman zorgt niet zomaar voor een blokkade.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
11 jun 2019 20:18
Natuurlijk ligt het eraan of hij WhatsApp zakelijk of particulier gebruikt. Natuurlijk zit daar dan ook de oorzaak van het blokkeren in.
Staat er helemaal los van. WhatsApp kan de inhoud van berichten niet lezen, ze gebruiken immers End-to-end encryptie. Echter geeft de Whatsapp website wel duidelijkheid wanneer je account geschorst wordt.

https://faq.whatsapp.com/nl/android/23154266

Er zijn dus meerdere meldingen gekomen van spam. De enige oplossing is een nieuw nummer. Whatsapp zakelijk wordt ook gewoon geblokkeerd bij meerdere meldingen, je mag mensen geen berichten sturen die er nog om gevraagd hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
11 jun 2019 22:18
Een vervelende buurman zorgt niet zomaar voor een blokkade.

Niet bekend met de betekenis van 'bij wijze van spreken'?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
11 jun 2019 22:28
Moneyman schreef:
11 jun 2019 22:18
Een vervelende buurman zorgt niet zomaar voor een blokkade.
Niet bekend met de betekenis van 'bij wijze van spreken'?
Zeker wel. Maar dan blijft hetzelfde gelden. Tenzij je toelicht wat je dan wél bedoelt, is je opmerking nietszeggend en slechts verwarrend - of het nou bij wijze van spreken is of niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Revoked »

Ook fijn dat TS wat meer details vrijgeeft over het probleem...oh, wacht...

Mods, dit kan gewoon dicht hoor.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
11 jun 2019 22:17
@kuklos Het is - en blijft - gissen naar de reden van de vele klachten. Kan bij wijze van spreken een vervelende buurman zijn. Wat mij betreft einde inbreng.
Of het zakelijk gebruiken van de privé versie van whatsapp. Maar dat mogen we van jou niet inbrengen in de discussie omdat dat volgens jou er niks mee te maken heeft en het probleem niet oplost. :roll:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien is ze intussen door haar internetprovider geblokt. :wink:
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
11 jun 2019 16:10
Laatst actief:
11 jun 2019 16:18
Maar goed, ze kan nog terug komen natuurlijk.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
11 jun 2019 22:19
Theotrucker schreef:
11 jun 2019 20:18
Natuurlijk ligt het eraan of hij WhatsApp zakelijk of particulier gebruikt. Natuurlijk zit daar dan ook de oorzaak van het blokkeren in.
Staat er helemaal los van. WhatsApp kan de inhoud van berichten niet lezen, ze gebruiken immers End-to-end encryptie.
Desondanks kan alleen al op basis van de wijze van gebruik (denk alleen al aan kwantiteit en frequentie) door WA zakelijk gebruik afgeleid worden. Uit ervaring: dan blokkeren ze je account en mag je zélf aantonen dat het geen zakelijk gebruik betrof.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
12 jun 2019 07:55
sylvesterb schreef:
11 jun 2019 22:19
Theotrucker schreef:
11 jun 2019 20:18
Natuurlijk ligt het eraan of hij WhatsApp zakelijk of particulier gebruikt. Natuurlijk zit daar dan ook de oorzaak van het blokkeren in.
Staat er helemaal los van. WhatsApp kan de inhoud van berichten niet lezen, ze gebruiken immers End-to-end encryptie.
Desondanks kan alleen al op basis van de wijze van gebruik (denk alleen al aan kwantiteit en frequentie) door WA zakelijk gebruik afgeleid worden. Uit ervaring: dan blokkeren ze je account en mag je zélf aantonen dat het geen zakelijk gebruik betrof.
Whatsapp blokkeert niet de normale Whatsapp voor zakelijk gebruikt. Staat ook nergens in de voorwaarden dat je de normale Whatsapp niet zakelijk mag gebruiken. De zakelijke variant biedt API mogelijkheden en reageert op standaard vragen, het betekend niet dat je daarmee wel kan/mag spammen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze blokkeren ook als er een niet door hun uitgegeven app wordt gebruikt om te whatsappen. De sleutel ligt bij de TS.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
12 jun 2019 07:59
Moneyman schreef:
12 jun 2019 07:55
sylvesterb schreef:
11 jun 2019 22:19

Staat er helemaal los van. WhatsApp kan de inhoud van berichten niet lezen, ze gebruiken immers End-to-end encryptie.
Desondanks kan alleen al op basis van de wijze van gebruik (denk alleen al aan kwantiteit en frequentie) door WA zakelijk gebruik afgeleid worden. Uit ervaring: dan blokkeren ze je account en mag je zélf aantonen dat het geen zakelijk gebruik betrof.
Whatsapp blokkeert niet de normale Whatsapp voor zakelijk gebruikt. Staat ook nergens in de voorwaarden dat je de normale Whatsapp niet zakelijk mag gebruiken.
Zeker wel; zoals ik al schreef: eigen ervaring.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zeker wel; zoals ik al schreef: eigen ervaring.
[/quote]

Frauderende Deurwaarder? :mrgreen: Ik had meerdere account aan meerdere telefoon nummers en nooit last gehad.
Hield zakelijk en prive op andere nummers en mail adressen.

Bep GvH
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2017 13:54

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Bep GvH »

Ik heb net even een persoon verwijderd uit mijn whatsapp, het zijn heel veel handelingen. Misschien dat veel personen op de blokkeerknop klikken om er zo van af te zijn, tenminste als er een groot verloop van personen is, want die is dus als keus aanwezig naast rapporteren. Wellicht is dit de reden van de blokkade.

Maar als het aan het aan het nummer ligt kan de volgende die dus dat nummer krijgt (als ts een ander neemt) geen whatsapp krijgen, logisch gevolg als dit zo is. Misschien je telefoon resetten en whatsapp er opnieuw installeren en back-up er terug opzetten zodat je je contacten weer hebt en kijken wat er gebeurd. Wie weet wat er in het geheugen staat wat het tegen blijft houden.

ki0shima
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2019 06:49

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door ki0shima »

1. U hebt toepassingen van derden geïnstalleerd. Het zijn apps die niet zijn gemaakt door WhatsApp-ontwikkelaars, maar ze werken ermee. Onder deze is er WhatsApp Plus, maar ook al die apps die nieuwe emoticons toevoegen. Het punt is dat WhatsApp er niet van houdt dat andere apps de wereld in glippen en daarom vaak hun gebruikers blokkeert.
2. U hebt te veel berichten verzonden naar een persoon waarvan uw nummer niet is opgeslagen. In dit geval kan WhatsApp u als een spammer beschouwen en verbiedt het uw account om de privacy van zijn gebruikers te beschermen.
3. Veel WhatsApp-gebruikers hebben je in een korte periode geblokkeerd. Als veel mensen voorkomen dat je ze berichten stuurt, betekent dit dat je mensen lastig valt en vervolgens verbiedt WhatsApp je nummer.
4. U hebt een groep gemaakt en mensen toegevoegd waarvan uw telefoonnummer niet is opgeslagen. Het is hetzelfde geval van punt nr. 2.
Je kunt leren om hen een ticket te schrijven voor het ongedaan maken van je account in een bericht op Apknite. Hun instructie is heel gemakkelijk te begrijpen.

Gesloten